Goede vriend(in) komt uit de kast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_

Goede vriend(in) komt uit de kast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 01:13

Ik wou graag jullie ervaringen en meningen delen.
Ik krijg net van n meisje te horen waar ik echt héél wat dagen mee heb doorgebracht te horen dat ze toch echt voor de meisjes gaat.
Ik had gedacht dat ik op zoiets heel anders zou reageren maar kan er meteen al heel goed met dr over praten.
Accepteer het van haar op de een of andere manier meteen.

Ze heeft ook aangegeven in t verleden gevoelens voor mij te hebben gehad.
Maar goed.

Ervaringen?

bollebeer

Re: Goede vriend(in) komt uit de kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 01:26

Ik heb het gehad met een ex die toegaf dat hij bi was. Ik had ook van te voren gedacht dat ik op zoiets heel anders zou reageren. Maar ik ging er heel makkelijk mee om. Accepteerde het meteen. Ik had altijd gedacht dat mijn beeld van die persoon dan toch een beetje zou veranderen maar dat was helemaal niet zo. Ik heb ook nooit getwijfeld aan wat wij dan hebben gehad.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 01:29

Ach, ik ken zoveel mensen die uit de kast zijn gekomen.. ik ben zelf biseksueel, en ik moet zeggen dat de mensen die het weten er nooit problemen mee hebben gehad. Ook niet met anderen. Mij maakt het allemaal niks uit. :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 01:31

Over het algemeen heb ik er totaal geen probleem mee, maar ik heb ooit een beste vriendin gehad waar ik al sinds mijn 8e elke dag mee samen was, sliepen samen in bed etc. Totdat ze me een keer zomaar uit het niets wilde kussen. Daarna ging ze gewoon liggen masturberen :oo Ik ben toen weggegaan en een poosje daarna is ze verhuist dus ik heb het er nooit met haar over gehad. :n

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 01:32

Uiteindelijk veranderen de mensen die uit de kast komen niet als mens. Alleen hun partner keuze veranderd. Voor de rest blijven ze toch diezelfde goede vriend(in), collega, broer, zus, enz.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 01:42

Mensen die uit de kast komen blijven qua karakter en persoon in zijn geheel hetzelfde, alleen ze hebben een voorkeur voor hetzelfde geslacht, so be it! Deal with it. Het belangrijkste is dat die persoon nog steeds in je leven is, waarmee je lol kan hebben, waar je mee kan janken, drinken totdat je erbij neervalt en waar je je 100% jezelf bij kan zijn. Ik heb ook vrienden die een andere seksuele voorkeur hebben en weet je ik kan me geen leven voorstellen zonder hun, ik ben trots op hun, op alles wat ze doen en gaan doen en ik ben trots dat ik een klein stukje van hun leven ben, ik zou ze voor geen goud willen missen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 02:52

Mijn vroegere beste vriendinnetje, 1e kerstdag 2 jaar geleden. Ik spreek haar niet meer zoveel omdat haar vriendin mij niet vertrouwd, al ben ik toch echt zo hetero als maar kan.

Het maakte me echt niet uit, ik vond het eigenlijk vervelend dat ze dacht dat ik er niet goed op zou reageren. Natuurlijk is zoiets spannend, maar ik kende haar al jaren en ik ben zo open minded... Ik heb meerdere homoseksuele vrienden, waarom zou ik dan lastig doen over haar?

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 02:59

Dus omdat haar vriendin jou niet vertrouwt, ga je niet meer met haar om.
Haar vriendin heeft dan veel te vertellen.
En als jou vriendin iets doet met jou ofzo, ( wat dus niet gebeurt want jij bent hetero ) dan gaat jou vriendin toch vreemd.
Whaha, die vriendin van jou vriendin vertrouwt haar eigen vriendin niet eens < Wat een woordkeuze :+ .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 03:05

DUDIEFOREVER schreef:
Dus omdat haar vriendin jou niet vertrouwt, ga je niet meer met haar om.
Haar vriendin heeft dan veel te vertellen.
En als jou vriendin iets doet met jou ofzo, ( wat dus niet gebeurt want jij bent hetero ) dan gaat jou vriendin toch vreemd.
Whaha, die vriendin van jou vriendin vertrouwt haar eigen vriendin niet eens < Wat een woordkeuze :+ .

Het ligt wat ingewikkelder. Het is natuurlijk niet zo van de een op de andere dag gegaan. Het begon er eigenlijk mee dat haar vriendinnetje geen logeerpartijen meer wilde tussen ons, wat ik ook wel enigszins kan begrijpen. We sliepen dan namelijk in 1 bed. (geheel seksloos!) Van daaruit mocht er eigenlijk steeds minder, vervaagde het steeds meer, en niet alleen bij mij, praktisch de hele vriendinnengroep werd buitengesloten. Mijn vriendin heeft niet zo'n sterke persoonlijkheid, haar vriendin juist te veel. Ze chanteert mijn vriendin emotioneel, zegt dat ze langzaam kapot gemaakt wordt door mijn vriendin. Dat meisje komt uit een naar gezin en heeft gewoon heel veel aandacht nodig. Mijn vriendin voelt zich dan dubbel schuldig en laat ons stikken, óf neemt dat meisje mee. Dan zit mijn vriendin ergens in een hoekje en voert dat meisje het woord voor haar...

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 03:35

Ooh op die manier.
Hmm, oke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 06:37

Ik heb er totaal geen problemen mee. Wel ben ik de twee keer dat mijn beste vrienden allebei homo bleken te zijn (hmm, da's dubbelop) een beetje geschrokken omdat ik het niet doorhad. Ik had dus echt zoiets van; he? Wat? JIJ?? :oo

Maar uiteraard meteen geaccepteerd.

Zelf ben ik biseksueel en heb daar ook alleen maar positieve reacties op gehad. Maar ik he het niet aan iedereen specifiek verteld, als het ter sprake komt, prima, maar ik hoef niet elk gesprek ermee te beginnen.

Mijn moeder bijvoorbeeld weet het niet. Vind ik ook niet echt nodig aangezien ik getrouwd ben met een man en mijn moeder vaak een beetje moeilijk kan doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 06:59

Toen ik het mijn beste vriendin vertelde dat ik toch eigenlijk ook op vrouwen val accepteerde ze het ook gelijk. En mijn andere vriendin ook, ze behandelen mij nog steeds hetzelfde en dat is natuurlijk heel fijn. :) Het is geen geheim (anders zou ik het hier niet vertellen. :+ ) maar ik ga het niet over tafel gooien. Als anderen erachter komen prima, so be it. Ze doen het er maar mee. :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 08:20

Ik denk dat ik daar niet moeilijk over zal doen. Die vriend of vriendin is mijn vriend of vriendin om diegene die hij of zij is. Niet om de seksuele geaardheid. Nu denk ik niet dat het bij wie dan ook van mijn vriendenkring zo is, maar ik hoop dat ze wel het gewoon durven vertellen en weten dat ik er gewoon voor open sta (dus niet veroordeel he. Zelf ben ik absoluut hetero).

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 08:27

Waarom zou ik anders reageren als een vriendin vertelt dat ze op meisjes valt? Voor mij is dat hetzelfde als dat ze vertelt dat ze op jongens valt, ze valt op een persoon en of dat nou man of vrouw is, dat moet ze zelf weten.
Als ze er maar gelukkig mee is en zich er goed bij voelt, dat is voor mij het belangrijkste. Per slot van rekening ben ik bevriend met háár om wie ze is, en niet om op wie ze valt :j

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:40

Voor jaren terug wilde één van mijn toendertijd beste vriendinnen, die ik al van peuter af aan ken, me iets vertellen. Maar dat wilde ze niet via de sms doen, maar irl. Nja, dan moet je dus niet mij hebben, dan word ik nieuwsgierig en wil ik het weten ook :+ En toen kwam idd het hoge woord eruit...

Ik kan er echt niet wakker van liggen, ik vond en vind het gewoon super voor haar. En ontzettend dapper dat ze er voor uit durft te komen. Zoals al gezegd, als zij er gelukkig mee is en zich er goed bij voelt, dan ben ik blij voor haar :)

Ik spreek haar inmiddels wel wat minder, maar dat is vanwege de afstand tussen onze woonplaatsen en ook gewoon een heel ander leven, maar ik heb nog steeds contact met haar. En inmiddels heb ik ook lesbische en bisexuele vrienden in mijn (goede-) vriendenkring en ik ga graag stappen in homokroegen, dus nja... :D

Absoluut geen probleem mee dus. :)

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:44

sans6 schreef:
Waarom zou ik anders reageren als een vriendin vertelt dat ze op meisjes valt? Voor mij is dat hetzelfde als dat ze vertelt dat ze op jongens valt, ze valt op een persoon en of dat nou man of vrouw is, dat moet ze zelf weten.
Als ze er maar gelukkig mee is en zich er goed bij voelt, dat is voor mij het belangrijkste. Per slot van rekening ben ik bevriend met háár om wie ze is, en niet om op wie ze valt :j

_/-\o_

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:47

Ik zou er geen problemen mee :D Ik heb een hele poos een vriendin gehad die op meiden viel, helaas verwaterd in de loop der jaren, maar het was echt een tof wijf :D

Ik heb er toen ook veel over gevraagd en we hebben er over gepraat, allemaal heel normaal en eigenlijk heel verhelderend :D

Ik heb er dus absoluut geen problemen mee! :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:49

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, maar idd, zoals sans6 zegt: wat maakt het uit of hij of zij op meisjes of jongens valt? De persoon verandert niet. Ik zou het wel een eer vinden als een goede vriendin gevoelens voor me had gehad. :P

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 09:53

Ik respecteer het ook zeker wel.
Zoals ik al zei reageerde ik er meteen heel positief op..
Maar het is wel eventjes een rare gedachte,
Aangezien we vorig jaar nog achter dezelfde jongens aan zaten en gewoon bij elkaar in bed sliepen enzo :)
Zou ik nu ook nog doen hoor!

Vind t ook onwijs dapper dat ze t me verteld heeft.
haar stiefmoeder weet t nu ook maar die geloofde het niet..
Pas nadat ze met mij had gepraat wist ze dat t geen onzin was..

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:53

Heb het nooit meegemaakt, maar heb altijd heel veel respect van mensen, als ze het durven te vertellen. Is toch enig lef voor nodig, je weet niet hoe mensen gaan reageren!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:55

Wat een fijne reacties hier. +:)+

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:03

Er vielen per direct een aantal puzzelstukjes in elkaar! Oa waarom zijn moeder zo'n vreemde blik had toen ik hem eens een kus op de wang gaf! :D

Maar nog steeds dezelfde toffe kerel en vriend.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:03

Mijn beste vriend is homo, kwam hij mee toen we elkaar een jaar of 8 kenden. Nu is hij gelukkig gepartnerschapt en heb ik er een nieuwe vriend bij... Dus nee ik was alleen maar gelukkig voor hem (ben zelfs getuige geweest)
Regelmatig gaan we met z'n 5en(nog een homo koppel) naar een homo-bar ofzo...
En ja ik ben volledig hetero ;)

Dus nee, ik heb er absoluut geen moeite mee.
Hij is mn beste vriendje om zie hij is en dat verandert niet door het feit dat hij mannen leuker vind toch?

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:09

Het deed mij ook niet zoveel toen en vriend van me vertelde dat hij op mannen valt. Eigenlijk had ik het wel verwacht dat hij er mee zou komen.
We spreken elkaar niet meer zoveel omdat ik het noorden woon en hij in Amsterdam en een (hoe verzin je het :+ ) opleiding voor steward doet.
Als we elkaar zien is het dikke lol en kijken we samen naar jongens :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:33

Ik zou er zelf absoluut geen problemen mee hebben. Die gene blijft wie hij/zij is.. Maar ik weet dat er bij mij in de vrienden groep niemand zal toegeven dat hij/zij op het zelfde geslacht valt. Reden; Ze hebben allemaal een probleem/hekel met homo's, en dat is nog netjes uitgedrukt. Ik probeer wel eens een normaal gesprek met ze daar over te hebben, alleen komt er dan gewoon geen normaal woord uit. Ik vind dat zo jammer, en snap gewoon niet zo goed waarom. Ik zou het ze denk ik ook niet durven te vertellen. Niet dat dat nodig is, want ben zelf hetero.

Aan alle rectie's te lezen hebben echt heel weinig mensen er nog een probleem mee, en dat lijkt mij voor de gene die uit de "kast" wil komen een stuk makkelijker..