Afsrpaak gemaakt bij Psychiatrie, maar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Afsrpaak gemaakt bij Psychiatrie, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 08:36

Oke, ik werk op een GGZ bedrijf, waar ik zelf ook in behandeling was, en dit nu niet meer mag, heb alleen nog werkbegeleiding, van 1 van mn collega's, en moest op zoek naar wat anders. Was eerst ook niet miojn bedoeling, maar mijn jobcoach had voor mij deze baan geregeld, en ben er echt wel blij mee!!

Nu heb ik nog echt begeleiding nodig, omdat ik best vast zit in sommige dingen, en mijn werkbegeleider heeft mij een telefoonnummer opgeschreven, maand terug al :o , van iemand hier, voor Psychatrie psychotherepie, en ik moest telkens bellen van hem, en na telkens uitstellen heb ik net gebeld :D

Man pakt op : " Met Hans. " Ik zo : "Dacht dat ik met het Psychiatrie belde."
Deed ik ook. Hij noteerde mijn gegevens, adres, huisarts, etc, ik moet mijn id meenemen, etc, en kan gelijk vanmiddag al terecht (?) Wij werken op mn werk met korte wachttijden, maar dit is wel heel belachelijk kort!! Om 14:00 mag ik.

Daarbij ; Hij woont in een flat, we hebben afgesproken in zijn flat, moet op de hal wachten ofzo.

Is het gek dat ik hier beetje huiverig voor ben?

Ik ben vorig jaar een half jaar lang, iedere week, misbruikt, en heb hier nog steeds nachtmerrie's van, en ik word hier dus wel heel ontzettend huiverig van!

Tips :P?

gabyfedde

Re: Afsrpaak gemaakt bij Psychiatrie, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:40

Tips heb ik niet voor je. Maar wel heel goed van je dat je de stap genomen hebt om een afspraak te maken. Zo'n man is er om je te helpen en wordt ervoor betaald om jou gelukkiger te krijgen. Sterkte!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:43

Kun je je werkbegeleider niet even bellen om te vragen of dit de normale gang van zaken is?

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:43

Jij vraagt je volgens mij of je wel iemand aan de lijn had die je wil helpen en geen rare man. toch?
Laat iemand anders nog even bellen en/of vanmiddag even meegaan. Bv je werkbegeleider.
Kun je niet via internet checken of het telefoon nummer klopt?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:44

huh dus je hebt een afspraak in zijn eigen appartement?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:44

Heeft hij geen "normaal" kantoor dan?
Als je het eng vindt, kun je de eerste keer gerust iemand mee nemen hoor!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 08:44

Oreo schreef:
Kun je je werkbegeleider niet even bellen om te vragen of dit de normale gang van zaken is?

Haha, helaas, die is vrij vandaag xD

Heb nog even zitten snuffelen op zn site, volgens mij werkt hij met wondermiddeltjes ofzo, aparte snuiter, word nog wat, hij werkt alleen, ben nu wel erg benieuwd xD

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:46

Kan er niet iemand met je mee, vind het wel vaag klinken hoor bij iemand thuis, zeker in die branch waar ze toch veel vaker mensen met zulke geschiedenissen zullen ontvangen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:51

Je zult toch wel iemand anders kunnen bereiken op dat GGZbedrijf die weet hoe die Hans werkt en of dat inderdaad vanuit een flat is?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:56

idd kan er niet iemand met je mee?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:33

Gewoon vragen of een vriendin of familielid mee wilt gaan wanneer je erheen gaat.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:35

Ik zou idd niet alleen gaan, eerst even kijken wat het voor iemand is en als het correct is kun je de volgende keer natuurlijk wel alleen gaan.

Aan de andere kant lijkt het me ook dat je werkbegeleider niet voor niks zijn nummer geeft. Waarschijnlijk is het dus een vrijgevestigde hulpverlener.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:41

Het komt niet raar over als je iemand meeneemt hoor. Als dat ervoor zorgt dat jij je wat kan ontspannen dan zou ik dat gewoon doen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:45

Ik zou ook zeker iemand meenemen ..
Wat apart dit, weet wel dat mijn mediant bij mij aan huis kwam maar als we daar heen moeten is dat toch echt in zn GGZ gebouw/kamertje

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:48

Nouja, sorry maar ik vind dit toch wat vreemd. Je bent misbruikt en hebt hier nog last van en vervolgens moet je bij een man thuis komen? Vanmiddag al?
Ik zou dit niet doen en zeker niet alleen. Je hebt al een vreselijke ervaring achter de rug... je laat jezelf toch geen mogelijk risico nemen?
Wel heel goed van je dat je hulp vraagt! :)

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:59

Ik zou nog heel veel willen zeggen, maar angezien, er al geen reactie meer van je is gekomen, denk ik dat ik wat dat betreft al te laat ben....

Rest mij nu alleen nog de nieuwshierigheid; Ben je gegaan, alleen of toch iemand meegenomen? en hoe is het verlopen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:02

Hoe is het gegaan? :)

Ik ken meerdere mensen die hun praktijk in huis hebben, maar ik vind het zelf prettiger bij het ziekenhuis (voor mijn vriend dan).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:04

Ik heb er eerlijk gezegd heel erg mijn twijfels bij, zo snel terecht kunnen en dan in een appartement/ flat. Dus bij de man thuis.
Nee ik zou of gaan en absoluut iemand meenemen, of ik zou niet gaan. En mijn gevoel zegt het tweede eigenlijk :=

Laat je weten wat je gedaan hebt?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:06

Citaat:
Om 14:00 mag ik.

Ze moet er nog heen gaan.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:10

pff ik ben toch wel benieuwd hoe dit afloopt! succes iig zometeen :(:)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:11

Ik zou dit niet vertrouwen. Daarbij een echte psychiater werkt niet met wondermiddeltjes!

Of is het een psychotherapeut?

Zorg dat je moeder of vader mee gaat. En vraag aan je huisarts of hij deze man kent.

Ga je nu of niet?

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:16

Ik snap dat je gespannen bent gezien je verleden maar er zijn zat mensen die de praktijk aan huis hebben hoor. Heeft een fam.lid van mij ook een eigen praktijk aan huis.
Is niets vreemds aan, echt niet.

Vertouw je het niet, dan neem je iemand mee.
Nu is het wel lastig misschien om op deze korte termijn iemand te vinden. Al bel je iemand als je daar naar binnen gaat en bel je weer als je klaar bent. Mocht het langer duren dan normaal dan spreek je af dat die persoon je gaat bellen....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:22

laetitia schreef:
Ik zou dit niet vertrouwen. Daarbij een echte psychiater werkt niet met wondermiddeltjes!

Waarom niet? De homeopaten zijn ook meestal artsen :) Zo gek is het niet aangezien een psychiater ook een arts is.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:40

tanjazaffira schreef:
Ik snap dat je gespannen bent gezien je verleden maar er zijn zat mensen die de praktijk aan huis hebben hoor. Heeft een fam.lid van mij ook een eigen praktijk aan huis.
Is niets vreemds aan, echt niet.

Vertouw je het niet, dan neem je iemand mee.
Nu is het wel lastig misschien om op deze korte termijn iemand te vinden. Al bel je iemand als je daar naar binnen gaat en bel je weer als je klaar bent. Mocht het langer duren dan normaal dan spreek je af dat die persoon je gaat bellen....

Het is inderdaad de vraag of het een praktijk aan huis is of ergens ín een apartement.
Daarbij vraag ik mij af of het GGZ ook op die manier werkt...
En gezien het verleden van TS zou ik, persoonlijk, gewoon geen risico willen lopen :)

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:45

Of GGZ zo werkt weet ik ook niet.....

Ze is daar nu als het goed is............