Welke make-up past bij mij ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottte

Welke make-up past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 17:22

Anoniem

Re: Welke make-up past bij mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:23

welke kleur ogen heb je? :D
dan kan ik beter kleurtjes aanraden :)

verder gewoon lekker uitproberen..
zoek je pluspunten op en accentueer die of verdoezel de minpuntjes.. wit potloodje aan de binnenkant onderooglid maakt je ogen bijv groter, een zwart lijntje kleiner, maar zwart lijntje onder je onderwimpers weer groter :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:26

hihi, mooie foto die in dat roze shirtje.
als ik je aan mag raden zou ik alleen mascara op doen en dan een klein beetje blosh ofzo ..
heb ik zelf ook altijd ik vindt dat hele erge opgemaakt niet zo heel mooi, maar goed dat is natuurlyk mijn mening.
en als je dan wel graag wat op wilt vindt ik zelf altijd dat het een beetje glimmerig is altijd wel leuk!
ik denk dat bij jou trouwens bruine oogschaduw ook wel heel leuk zou staan en dan een beetje met licht er door dat je ogen niet zo'n donker gat worden zeg maar :p

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 17:27

Grijzige ogen heb ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:30

ah das handig die komen bij mijn eigen kleur mooi in de buurt :D
dan staat best veel :)
grijs, paars, lichtpaars, donkerblauw en zwart iig :j

je zou donkergroen ook eens kunnen proberen :)

heb je kleine ogen doe dan de oogschaduw niet alleen op dat kleine stukje boven je bovenwimpers maar ook beetje erboven en dan uitvegen :) laat het stukje aan de binnenkant van de ogen richting neus zonder schaduw, dat staat ook mooier :)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:31

Hihihih laat me raden waarom mevr hier "opeens" zo geïntresseerd in is :+ _O-

Karennnn

Charlottte schreef:
Hallo iedereen,

Ik maak mij vaker op , maar niet erg duidelijk, meestal bestaat dit uit een zwart lijntje onder mijn oog en wat mascara.

nu was mijn vraag aan jullie, welke make up/ manier van opmaken past bij mij?

foto zonder make up, links
http://94.100.114.88/350300001-35035000 ... _r9fH.jpeg

met make up
http://94.100.114.66/562600001-56265000 ... _y2E_.jpeg
http://94.100.113.21/591850001-59190000 ... _OikA.jpeg

foto's zijn een beetje onduidelijk met make up, dus zie niet echt verschil met die zonder make up!
(kan ook een compliment zijn voor je :D )
Ik hou niet zo van lijntjes onder de ogen, toch zeker geen potloodlijntje (doe het dan heel dun met een kwastje en grijze oogschaduw ofzo en dan een beetje mascara: veel mooier effect)
Van een lijntje worden je ogen kleiner.
Je heb een mooie kleur van haar en ik denk dat tinten zoals bruin en ook grijs op je ogen wel mooi zouden passen. Je ogen zijn (denk ik) groot genoeg voor wat donkerdere make up, maar kzou sowieso dat potloodlijntje vervangen door wat oogschaduw en mascara.

Voor algehele make up vind ik mouche veel natuurlijker en mooier dan foundation of tanning poeder.
Eventueel een beetje tanning poeder of 'oranje roze bruine' blush :+op je wangen (niet te laag, dan lijk je ziek :Y) ) een beetje glos op je lippen en je ziet er meteen helemaal fris uit :)
Ik zou op je ogen een keertje proberen een héél dun donkerbruin lijntje net boven je wimperlijn, en dan met bruin~oranje op je ooglid vervagen naar boven (niet tot aan de wenkbrauwen, dat is te onnatuurlijk, enkel je ooglid) (eventueel nog wat lichte huidskleur tot bijna aan je wenkbrauwen vervagen)

Ik heb altijd heel veel zin om iemand dan te gaan opmaken als ik zo'n topic lees :o

oja: ik vind dat je je wel mag opmaken met mouche, foundation ofzo, maar dat het natuurlijk moet blijven uitzien dus niet alles te hard. Donkere ogen dus vooral voor het uitgaan en niet voor dagdagelijkse dingen :)
Laatst bijgewerkt door Karennnn op 03-06-09 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

SanneTilburg

Je kunt ook eens in de gaten houden wanneer er bij een luxe drogist in de buurt een make-up demo is en je dan daar eens laten opmaken. Dan geven ze je echt goede adviezen. En je hoeft dan natuurlijk niets te kopen. Of sleur je moeder mee, misschien vindt ze het dan wel zo mooi dat ze iets voor je wil kopen (werkt bij mij altijd best goed...)

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:37

hoi

wat een leuk idee om daar een topic over te maken!

misschien is het leuk om een gekleurt oogpotlood te gebruiken , dat vind altijd leuk staan.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 17:37

@ Karenn ; klopt, ik kon even geen betere foto's vinden, zal het weekend proberen duidelijke foto's te maken!
Qua foundation gebruik ik eigenlijk helemaal niets.
soms een beetje blush op de wangen maar meer niet.
Ik wilde inderdaad wat "duidelijkere" make-up voor uit te gaan :j

@ SanneTillburg ; goeie tip, bedankt !! :D

Edit: Mascara op mijn onderste wimpers ziet er bij mij altijd heelerg uit alsof ik geknoeid heb, hoe kan ik zorgen dat dit niet zolijkt?

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:39

Ik zou je eens laten opmaken bij bijvoorbeeld ici paris of douglas, zij geven je gegarandeerd goed advies. :)

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:11

Charlottte schreef:
Edit: Mascara op mijn onderste wimpers ziet er bij mij altijd heelerg uit alsof ik geknoeid heb, hoe kan ik zorgen dat dit niet zolijkt?

je neemt eerst wat toiletpapier ofzo en kuist je mascara borsteltje hiermee af (je mag er vrij veel mascara afhalen) dan pas mascara aanbrengen, anders krijg je onverdeeldemascaraknoei :D

Als je op je huid morst met je mascara:
hou dan een stukje toiletpapier onder je onderste wimpers en breng dan mascara aan
(neem nooit hetzelfde papiertje waarmee je je mascara borsteltje afkuist dat geeft soms ... euh ... vlekjes :D weet ik uit ervaring! :P )

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:01

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:25

* ik had een heel verhaal getypt.. is het ineens weg :\ * Nog een keer dan maar.

Voor zover ik het op de fotos kan zien, heb je redelijk grote ogen! Dan zijn je opties eigenlijk eindeloos. Met grote ogen kun je redelijk veel hebben, wat betreft kleur op de ogen. Ik vind dat je een soort van natuurlijke schoonheid hebt.. haha moeilijk toe te lichten, maar wat ik ermee bedoel is dat, als ik jou was, me niet te zwaar op zou maken. Gewoon een lijntje, bijvoorbeeld grijs, onder je ogen, op de lijn van de onderste wimpers, NIET HET LIJNTJE DIRECT ONDER JE OGEN, dat vind ik bij vrijwel iedere vrouw NIET mooi, en zonde. (mijn mening heh :) )
Zeker als je redelijk grote ogen hebt, accentueert dat lijntje bij je onderste wimpers je ogen. Verder zou ik het houden bij een lijntje zwart/grijs of bruin boven je ogen die je kan vervagen met een kwastje. Dit kun je dan ook weer combineren met een vrolijke kleur, in jou geval bijvoorbeeld groen of blauw. Let op: Wel combineren met een andere kleur, dus bijvoorbeeld groen en grijs. Van allebei een streepje zetten, direct na elkaar, en pas daarna het vervagen met een kwastje!!!! Dat is erg mooi bij jou denk ik.

Verder afmaken met wat mascara, en een gloss of lippenstift in een huidtint, in ieder geval een lichte tint, NIET LICHTER DAN JE HUIDTINT!

:) dat is mijn advies voor zover ik het nu kan zien!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:31

@Ghani ; deze lijntjes, welk product raad je me aan?
En bedankt voorhet compliment !!:D

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:35

Je bent zo al heel mooi, eigenlijk heb je geen make-up nodig! :)

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:37

Nou ja, ik zou zeggen als je het wilt proberen allemaal.. met lijntjes en zo.. dan zou ik naar de H&M of naar de HEMA gaan en daar wat kleurtjes uitzoeken.. dan kun je wat proberen en kijken of het je uberhaubt lukt, en zo ja, of je het wel leuk vindt!!! (HEMA of H&M omdat ze daar veel keus in kleurtjes hebben en omdat het 'goedkoop' is!! )

Misschien heb je zelf al wat kleuren oogpotloden thuis? Je zou het zelfs kunnen proberen met een oogschaduw, dan moet je wel maar een heel klein beetje gebruiken, omdat oogschaduw al snel alle kanten op gaat :P

Als ik een kleur en een merk zou moeten zeggen, zou ik Bourjois adviseren. Ze hebben een hele mooie collectie waterproof, en normale, oogpotloden. Hele mooie kleuren blauw en groen. Ze zijn erg fel, maar dit zwakt natuurlijk af wanneer je de kleur combineert met een lijntje zwart/bruin of grijs!! Ze zijn echter wel iets van €8.50, vandaar mn tip om het eerst uit te proberen of je het wel iets vindt, en dan pas proberen!

* een link naar een plaatje met een aantal van de kleurtjes!!
http://www.choosebeauty.nl/index.php/oo ... itter.html

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:39

Ik heb niet zo heel veel verstand van de regels op dit forum of zo, en weet niet of je het moet vragen of zo :+
Maar misschien wel leuk als iedereen een foto kan plaatsen, waar dan door andere make-up advies voor gegeven kan worden :D

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:40

Maar jij bedoeld dus echt een oogpotlood, geen eyeliner ofzo ?

Ik heb nu 3kleuren oogpotlood : donkerblauw, lichtblauw en zwart.
Maar op het momente dat ik op mijn bovenste ooglid een lijntje probeer te trekken, krijg ik dit nooit mooi zeg maar, altijd nog met een vrij dik wit randje, als je snapt wat ik bedoel?

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:44

Yannicke schreef:
Ik zou je eens laten opmaken bij bijvoorbeeld ici paris of douglas, zij geven je gegarandeerd goed advies. :)

kun je dit gewoon vragen daar?

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:50

Charlottte schreef:
Maar jij bedoeld dus echt een oogpotlood, geen eyeliner ofzo ?

Ik heb nu 3kleuren oogpotlood : donkerblauw, lichtblauw en zwart.
Maar op het momente dat ik op mijn bovenste ooglid een lijntje probeer te trekken, krijg ik dit nooit mooi zeg maar, altijd nog met een vrij dik wit randje, als je snapt wat ik bedoel?

Ik bedoel gewoon oogpotloot, geen eyeliner!!

En van dat witte randje snap ik helemaal, daarom gaf ik ook aan dat je een kwastje moet gebruiken!! Dan kun je die witte rand zeg maar opvullen met behulp van dat kwastje!! Lukt gegarandeerd!!!
En je bent geen zakenvrouw, dus een superstrakke lijn hoeft er niet boven je ogen te zitten ;)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:51

Ik snap hem, bedankt!!
Ga het morgen meteen uitproberen ! :P

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:03

ja daar dacht k ook al aan!
lijkt me wel leuk een topic waar je om tips kan vragen en kan geven.
ik zou in ieder geval al wat tips kunnen gebruiken! ;)
misschien kunnen we daar dan een nieuw topic voor aanmaken?
Ghani schreef:
Ik heb niet zo heel veel verstand van de regels op dit forum of zo, en weet niet of je het moet vragen of zo :+
Maar misschien wel leuk als iedereen een foto kan plaatsen, waar dan door andere make-up advies voor gegeven kan worden :D

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:09

Omdat je zulke grote ogen hebt is een eyeliner boven je wimperraad erg mooi. Misschien een keertje langer doortrekken als je uit gaat. Neem geen felle kleuren, dat heft elkaar op. Bij bruine ogen zijn de kleuren eigenlijks eindeloos. Zowel parelmoer of wet en dry oogmake-up zijn erg mooi. Persoonlijk denk ik dat je ook wel goed met 2 tinten kan gaan werken.

Ohja en doe het liefst vloeibare foundation dat dekt nog het meeste, en nee niet je gehele gezicht. probeer wat lichtere onder je ogen en voor de rest alleen de plekjes op je gezicht, of om je gezicht te matteren :D :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:17

Probeer sowieso eens je wimpers te krullen met een winperkrultang, dan krullen ze mooi naar boven. En een lijntje op je bewegend ooglid, net boven de wimperrand, maakt je wimpers voller ;)