Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kladversie

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:46

Hoihoi,
Ik heb een vriendin (ze heet Anne) , ik ken haar van school, ze zit bij mij in de klas. In het begin mochten we elkaar niet zo maar later groeiden we tot zogenoemde 'bf's' (best friends). We waren allebei echt blij dat we toch met elkaar zijn blijven omgaan, ookal mochten we elkaar eerst niet. We spraken elke middag af. We houden allebei van paarden dus we hadden heel veel gemeen en het was altijd supergezellig!

Nou is ze, ineens, een tijdje geleden anders geworden. Ze 'kon' ineens veel minder afspreken. Nou, oké, dat snap ik nog wel. Maar een week later 'kon' ze ineens helemaal niet meer afspreken! Ze heeft altijd een smoes klaar dat ze niet kan. Ik dacht eerst dat het aan mij lag, dus vroeg of er iets was. 'Nee' antwoorde ze. Ze begon me ook, als ik irritant was, klapjes (niet zo hard, maar toch) in het gezicht te geven. Ik heb aangegeven dat ik dat niet wil maar ze zegt dan 'je verdient dat als je zo irritant bent'.

Pas had ik iets gekregen waar een (stomme) leraar met zijn mond had aangezeten. Met ons groepje (6 meiden, allemaal paardengek) waren we nogal melig dus we veegden dat dingetje aan elkaars kleren af. Zo kinderachtig van 'besmet, besmet'. Nou wij lachen. Maar toen deden we dat bij Anne en ze werd ineens heel boos op mij! Ze gaf me een klap en schreeuwde 'KAPPEN JA!'. Geschrokken vertelde ik het aan Kim, een andere goede vriendin uit dat groepje. Zij wou kijken of Anne dat ok bij haar deed dus zij veegt dat ding weer bij Anne af. Niks, geen reactie. Nouja... daar accepteerde ik het nog, dacht dat het met de tijd over zou gaan.

Vandaag hadden we eerste uur vrij, maar ik ga met Anne altijd het 1ste uur naar school toe. Normaal spreken we het altijd de dag van te voren af, zodat we zeker weten dat we er tegelijk zijn (we ontmoeten elkaar elke ochtend bij haar huis.) Maar gisteravond rond 10 uur belde ik haar of we vandaag het eerste of het tweede zouden gaan, want ik was moe. Haar mobiel stond uit en ik sprak in op haar voicemail, dat we het beste het tweede uur konden gaan, omdat ik zo moe was. Nou, ik kom vanmorgen het tweede uur aan, staat ze daar, heel boos. Zij schreeuwt midden op straat tegen mij dat het oneerlijk is. Ik dacht en vroeg dus ook: 'Wat?'. Bleek ze boos te zijn omdat ik er niet het eerste uur was! Zij had er dus wel gestaan en was dus een uurtje te vroeg opgestaan. Ik vertelde haar van mijn voicemailberichtje. Ze zei dat ze 'nog maar' 3,50 beltegoed had en dus haar voicemail niet wou afluisteren. Ik voelde me een beetje voor het blok gezet omdat ik haar gisteravond niet op haar huistelefoon had gebeld uit beleefdheid (het was al zo laat)!

Na schooltijd fietsten we met het hele groepje naar huis. Hester, Kim en Gina slaan altijd eerder af dan wij. Dan heb je nog Karen, die met ons mee naar een bushalte fietst en vanuit daar verder reist naar een afgelegen dorpje. Anne en ik fietsen dan altijd door tot Annes huis. Daar slaat Anne dan af. De route is voor mij 5 km om, maar ik doe het graag voor Anne(ondanks alles). Nu kreeg ik vanmiddag vlak voordat Karen afsloeg de boodschap 'Ik blijf bij Karen wachten! DOEEEI' van Anne te horen. Terwijl ik speciaal voor haar omfiets! Vanaf Annes huis is het nog 3 km naar mijn huis, maar vanaf de bushalte is het nog zeker 7. Dus ik moest ineens 7 km in mijn eentje fietsen en normaal maar 3... Ik vind dit zo raar! Ik heb Kim gebeld en die vond het ook belachelijk...

We hebben bijvoorbeeld ook steeds vaker 'heibel' (geen echte ruzie maar alleen maar irritaties) omdat we een andere mening hebben. Een goed voorbeeld daarvan.. Anne heeft een eigen paardenspel op internet. Ze heeft me de regels duidelijk uitgelegd zodat ik het ook kon spelen. Je hebt daar je eigen paarden en die kun je verkopen aan een handelaar. Nou heeft die handelaar pas een paard van iemand anders gekocht voor 17.000 euro. En nog een paar paarden voor 15.000. Nu wou ik een paard verkopen en dat paard is 15.000 waard, dat vroeg ik er dus ook voor. 'Ineens' wou de handelaar geen paarden hoger dan 10.000 euro kopen. Ik vroeg aan Anne: 'Sinds wanneer is dat?' Ik kreeg het antwoord: 'Sinds gisteravond.' Ik verkocht mijn paard voor 10.000. De volgende dag krijg ik een berichtje van een blije internet vriendin die ook het spel speelt: ze had haar paard verkocht voor 14.000...

Ik hoop dat jullie het verhaal snappen.
Ik wou weten wat jullie vonden en wat ik het beste kan doen?
Groetjes, Kladversie.
Ps: Dit zijn niet de echte namen, dit zijn andere namen voor mijn vriendinnen.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:46

Ik zou gewoon aan haar vragen wat er is.. Waarom ze zo geirriteerd doet..
En als je dat niet durft dan moet je lekker terug katten en terugslaan dan weet ze dat je het niet pikt en misschien zijn jullie dan geen vriendinnen meer maar wat moet je met een 'vriendin' die zo doet..?

Kladversie

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 17:08

Je hebt gelijk.. Maar ik ben best wel verlegen in dat soort dingen en ik durf dat gewoon niet..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:12

Ik zou me sowieso niet meer laten ''slaan''. Als ze toch alleen maar kan katten, zoekt ze het toch maar uit? Zou ook niet meer omfietsen voor haar, beetje stank voor dank. Je verdient veel beter meis!
Verder eens een gesprek 1:1 proberen en de reden vragen waarom ze zo doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:15

Ongesteld? :')

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:20

in ieder geval niet laten slaan, dat is gewoon banketstaaf. k zou een goed gesprek met haar aangaan. misschien kom je zo te weten wat er aan de hand is!
Succes

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 17:46

Anthea schreef:

LOL :')
Nee, want ze had vandaag een witte broek aan ;)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:49

Kladversie schreef:
Anthea schreef:

LOL :')
Nee, want ze had vandaag een witte broek aan ;)

Dat was ook mijn eerste gedachte maar witte broek zegt niks :P

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:51

gewoon zeggen dat je geen behoefte hebt om als voetveeg behandelt te worden en dat je geen zin hebt om zo nog langer met haar om te gaan, ook dat paardenspel laten voor wat het is en haar in haar sop gaar laten koken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:52

Wat een vaag kind? Ik zou haar echt uitfoeteren waar iedereen bij is. Ik zou dat echt niet pikken? Jij hebt toch niets misdaan? Gewoon haar voor het blok zetten waar iedereen bij is, en vragen waarom ze van die kuren heeft.

Anders laten vallen. Komaan zeg, jij verdient toch wel beter?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:52

Hmm een lastige situatie is het wel, en ook minder leuk voor jou!
Maar ik denk dat je er alleen achterkomt door met der te praten. Gewoon vragen waarom ze zo doet en of er misschien iets aan de hand is...
Alleen op die manier kom je erachter denk ik.
En als ze zo banketstaaf blijft doen doe jij toch ook zo tegen haar? Als zij het perse zo wilt. Beetje kinderachtig is het wel.
Gewoon vragen wat er aan de hand is, dan ben je er zo achter.

Succes ermee ;)

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:55

ts misschien is ze wel jaloers op je, kun je beter leren of paardrijden of zie je er leuker uit, wie weet.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 18:00

één probleem.. ik zit met elk vak naast haar, enz. enz. enz. Ze is ook veel slimmer dan mij, veel knapper enz. En zij zit in mijn vriendinnengroepje, buiten hun heb ik niemand..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:52

Ik zou me niet laten behandelen als een voetveeg, hoe waagt ze het om je te slaan, al is het een tik en dan ook nog in de gezicht??
Ze zit zo te zien ergens mee, maar om op zo'n manier met iemand om te gaan gaat veel te ver.
Vragen wat er is, wil ze geen antwoord geven dan haar met rust laten en je terug te trekken naar haar toe. Ook het paardenspelletje niet meer spelen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:57

Inderdaad!
Laat elkaar een tijdje met rust, zoek nieuwe vrienden..
En meid laat je niet gebruiken!
Ik had dit ook met mijn beste vriendin, ik heb der gewoon gelijk gevraagd wat der nou was..
En nu is het weer goed.. Zoek er gewoon vrienden bij ^^

Wees sociaal sta open.. ^^
Het maakt je school en stuk makkelijker en leuker!
xx

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:03

Kladversie schreef:
één probleem.. ik zit met elk vak naast haar, enz. enz. enz. Ze is ook veel slimmer dan mij, veel knapper enz. En zij zit in mijn vriendinnengroepje, buiten hun heb ik niemand..

vindt jij dat??? wie zegt dat zij knapper en slimmer is??
ik zou zeggen...begin eens met in jezelf geloven.
Ik hoor (lees) je veel over kim...is dat dan geen vriendin van je? (omdat je zegt dat je niemand over hebt).

In ieder geval moet je voor jezelf opkomen, geef aan haar aan dat je vind dat ze vervelend doet,
dat je niet geslagen wenst te worden.Als je dat zo eng vind schrijft het haar dan in een sms of een mail...zonder verwijten en zonder jezelf in de grond te trappen. Wees zo wijs om niet meer om te fietsen voor haar maar laat zien dat je ook je eigen plan trekt en haar daarbij niet nodig hebt....als het echt een vriendin is komt ze vanzelf terug.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:21

kim zit op mavo en wij op havo, vandaar dat ik haar alleen in de pauzes zie. ze is ook best wel populair enzo. ik ben persoonlijk echt gek op hester, maar zij zit ook op mavo en zie haar dus alleen in de pauzes. gina is ook wel aardig. ze zijn allemaal 'wel aardig' maar vriendinnen die mij begrijpen heb ik nog nooit gehad.

ik durf idd niet zo voor mezelf op te komen...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:24

Zo te lezen staat Kim wel achter je.
Het is jammer maar ik zou niet met Anne om blijven gaan omdat je anders niemand hebt om mee om te gaan. Zoals zij doet kan niet door de beugel, vooral die tikken geven niet :n

Het is al fijn als je met die meiden om kan gaan in de pauze, niet ideaal maar wel fijn. Ik zou me meer op hun gaan richten en leuke dingen met hun gaan doen en Anne een beetje links laten liggen als ze zo blijft doen, ze stoot je zo gewoon van zich af.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:27

en hoe moet dat dan met alle vakken? ik zit overal naast haar! en straks wordt ze boos..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:29

Met haar gedrag naar jou toe zou jij juist eens boos mogen worden!
Ik kan me heel goed voorstellen dat het erg moeilijk voor je is maar je zal denk ik toch moeten kijken naar wat jij wilt ipv wat zij wilt.
Is er niemand anders in de klas waar je mee om kan gaan en bij wie je het fijn vind om in de lessen bij te zitten?

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:30

haar vriendinnen zijn mijn vriendinnen en die zitten naast elkaar. de rest uit de klas ga ik nooit mee om... er zit niemand alleen en het is heel moeilijk om te ruilen..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:32

En iedereen van die vriendinnen zitten altijd op dezelfde plekken naast elkaar?
Hoelang heb je nog les voordat de zomervakantie begint?
Je kan dan beslissen om wel naar haar te blijven zitten maar minder reactie te geven. Mocht ze weer eens een tik gaan geven dan er zeker wat van zeggen, ze gaat veelste ver en dat mag ze zeker weten wel weten!

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:35

als ik er wat van zeg zegt ze dus; 'moet je maar niet zo irritant doen'. Zei noemt het al irritant als ik het over degene heb waar we haar mee plagen (een jongen die ze leuk vindt)

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:40

Zou haar eens even vragen wat er nou precies aan de hand is, en haar vertellen dat je dit niet pikt!
Ik zou me echt niet zo laten behandelen, misschien moet je eens hetzelfde gedrag terug vertonen? Misschien dat ze dan ziet hoe krengerig ze doet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:49

Irritatie ligt altijd bij diegene die geirriteerd is.
Vind het absoluut geen excuus om daardoor zo te gedragen :n
Ik zou me niet zo gaan gedragen, dan ben je precies hetzelfde.