Zeuren over de buren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Zeuren over de buren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 19:31

Jaja, een we zeuren over de buren topic, moet even mijn frustratie kwijt en iedereen is weg of op vakantie :o
Mijn buurtjes *laten we zeggen drie van de straat* zien mijn dieren niet zo zitten, wel als ik erbij sta, dan is er niets aan de hand.
Maar vanavond sta ik even op het balkon was op te hangen en de katten zitten beneden, 1 op de schutting en 1 op de loungeset.
En bij de buren komen de kids naar boven, ik hoor ze de deur dicht doen, weer open en er vliegt iets door de lucht richting mijn katten.
Bij mij knalde er een vloek uit :D en toen hoorde ik kids stem plus moeders stem *en maar zeuren dat ze proberen de kids regels op te leggen maar dat als je je omdraait ze niet luisteren* iets mompelen en snel naar binnen gaan, wslijk dachten ze dat ik beneden zat en het zag gebeuren en dus niet zag hoe en wat maar stond er dus naast.
Naar beneden, en vroeg me al de hele tijd af hoe ik toch aan zo'n verzameling knijpertjes in mijn tuin kwam, maar natuurlijk dacht ik dat de katten of de hond er mee aan het spelen waren geweest, blijkt nu dus dat ze gewoon iedere keer als ze een kat van mij zien dat ze een knijper gooien.
Niet dodelijk ik weet het, maar het is de tussenschutting, dus hun kat mag er zitten maar de mijne op zekers ook, en de loungeset, ja dat is onze loungeset in onze tuin, zal toch te gek worden als de katten daar niet meer mogen komen.

Nou had ik van de week al een buurkind dat mijn voortuin inrende om mijn kat eruit te jagen, dus ik zeg hey ben je niet goed ofzo *ja het kan vriendelijker I know* en dat kind kwam me doodleuk uitleggen dat dat zijn kattenvijand was en dat die die oveal verjaagde, waarop ik zei dat dit de tuin van mijn kat is en dat hij daar gewoon mag zitten, katten verjagen doe je maar in je eigen tuin, plus dat katlief meteen de straat oprent dus bij een langskomende auto ben je de pineut.
Vader komt aanlopen en hoort het allemaal, loopt langs me en zegt kind is gek hoor.

Als alle honden in de straat blaffen, geen probleem, blaft die van mij dan moeten ze mee blaffen *ja mijn etterige puber gaat dan nog even verder* uit het raam hangen en als we de deur uitkomen blaffen naar de hond, ja de hond gaat wel.
Uitgelegd dat als die kids van hun zo doorgaan het een keer fout gaat, ze herkend nu de stemmen al van de treiterkids en reageerd er ook op.

We hebben hier allemaal dieren, of het nou een kat of een hond is, een konijn of wat dan ook, en die van ij zijn serieus gewoon altijd de pineut, of het nou juist is omdat dit een heel ander huishouden is dan dat van hun *veertigers met kids* of dat het gewoon geinig is om de nieuwkomende te pakken weet ik niet, maar op dit soort momenten heb ik zoiets van ggrrrr.

Ik heb om de haverklap kids door mijn voortuin lopen, moet ik dan een bak knikkers erbij pakken en die naar hun hoofd gaan gooien als ze langs komen?
Snappen de ouders me beter als er 1 thuis komt met een gat in zijn kop?
Natuurlijk zijn er gesprekken over geweest, gordijnen worden voor dicht gedaan zodat de hond niet tekeer gaat *dit gebeurde volgens de buren als wij weg waren* kom ik er pas geleden achter *ze hadden niet door dat ik thuis ben* dat de kids hier gewoon voor het raam gaan staan blaffen en in de tuin blijven staan, waarna de buurman naar voren stapt en de hond gaat bevelen *door het raam heen* om te gaan zitten en liggen en stil te zijn.

Tsja de hond blaft als er mensen in haar tuin staan, vooral kinderen die blaffend heen en weer springen en de katten lopen ook weleens in andermans tuin, wat die van hun trouwens ook doen en ja die van hun komen ook weleens hier binnen, wat kan mij het schelen, ze doen verders niets.

Maar op deze manier wordt je geduld wel op de proef gesteld en toen ik vanavond er praktisch naast stond en hoorde dat de moeder dus even leuk voor deed hoe je de kat van de buren pest wou ik even grommen hier.
Heb de knijpers *ja had ze bewaard* gepakt en met zijn allen over de schutting gegooid, hopen dat ze vanavond of morgen de hint begrijpen *gaan praten lijkt me op dit moment niet erg verstandig*
Echt....zo'n hekel aan de hypocriete dierenliefhebbers, mijn beestjes *en kids* zijn geweldig en de rest mag je pesten, dat is zo totaal buiten mijn normale manier van doen.

Zo....koffie...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:48

Jeetje zeg! Die kinderen komen gewoon in jouw tuin, voor het raam staan om je hond te treiteren?! :wow:
En dan de vader die er nog doodleuk bij komt staan om de hond door het raam heen te commanderen.

Ik kan begrijpen dat je een gesprek nu niet ziet zitten, op zo'n moment zou ik die kinderen de nek omdraaien denk ik... (en de ouders erbij)
Opvoeden is tegenwoordig ook een kunst, maar als ik dit zo hoor zijn die ouders even erg als de kinderen, heel triest.

Britt

Re: Zeuren over de buren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:52

Stroomdraadje spannen op struikelhoogte zou je bijna zeggen...
Bah wat een kinderachtig gedoe.

Heb je een buurtagent die je misschien wat tips kan geven?

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:01

ik vind dit niet normaal dat ze doodleuk in je tuin staan en dan nog even tegen je hond zeggen dat hij stil moet zijn! de ouders geven idd het "goede" voorbeeld zeg.

ik zou de volgende keer gewoon boven met een emmer koud water staan en die over die vervelende kinderen heen gooien :D

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 20:03

Buurtagent....geen idee eigenlijk, zie er nooit 1 iig en ik weet niet....om nou een buurtagent in te schakelen voor mijn buurkindjes waarvan de oudste 10 is.

Nicky, mijn dieren zijn me heilig dus ja...nek omdraaien is een optie :D
Ik vind het ook zo laf, kijk lopen ze bij hun naar binnen en hun willen dat niet natuurlijk moet je ze dan eff uit je huis jagen, op een normale manier, maar je gaat toch geen knijpers naar een dier wat buiten zit gooien?
Wat voor voorbeeldmoeder ben je dan?
En ja..die komen voor het raam staan, gooi nu het gordijn dicht als ik de deur uit ben, puur voor de rust van mijn hond.

Kurby ze doen het dus als we weg zijn en dus toen die keer per ongeluk, voetbal tegen de voordeur aanschoppen, ook zo leuk.
Tuurlijk, hond moet wennen aan kindertjes, is ze niet gewend al dat geschreeuw, maar vind niet dat kindertjes mijn dieren mogen plagen, snap dat vandaag de dag gewoon niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:05

Niet voor de kinderen, voor de ouders. Kom op zeg, dit is niet meer normaal. Bovendien kan een goed gesprek met de kinderen ze best op andere gedachten brengen :D

Wat zeggen andere buren er van? Waarom doen ze wel normaal tegen hun dieren, of hebben ze gewoon iets tegen jou ipv je dieren?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:07

Kurby schreef:
ik vind dit niet normaal dat ze doodleuk in je tuin staan en dan nog even tegen je hond zeggen dat hij stil moet zijn! de ouders geven idd het "goede" voorbeeld zeg.

ik zou de volgende keer gewoon boven met een emmer koud water staan en die over die vervelende kinderen heen gooien :D

En dan hoor je die ouders: 'je mishandelt mijn kinderen'

Ik kan echt zo kwaad worden van dat slag mensen. In je tuin staan en je hond liegen klieren, jouw katten die in hun eigen tuin lekker liggen bekogelen met wasknijpers?
Heb je al eens aangebeld en gevraagd waarom ze zo doen?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:08

Ik kan het me zo voorstellen. Mijn dierenkinders zijn me ook heilig en normaal ben ik voor het volwassen uitpraten,
maar met zo'n mensen valt volgens mij niet te praten. En dan zou die emmer water toch ook naar me lonken hoor.

Gelukkig heb ik hier nooit last met buren. Alleen één keer met onze schuin-achter-buren. Ook 40-ers met 2 kinderen en
één klein hondje (wat de ganse dag door keft). Die kinderen (en de ouders ook hoor) kunnen als ze buiten zijn echt nooit
normaal met elkaar praten. Ze krijsen altijd, soms lijkt het wel of er een varken wordt gevild. Onze honden beginnen dan
soms te blaffen door al dat kabaal en ik hoorde ze eens zeggen: hooh die honden met hun lawaai. Ik heb toen toch even
teruggeroepen dat zij hun decibels dan ook wel even mochten beperken.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:08

Ow bah, ik zit me al tijdens het lezen op te vreten.

Heb je het gordijn niet opengereten toen je de buurman in jouw tuin commando's hoorde geven aan jouw hond?
Die zijn van lotje getikt! Ik zou, als ik gekalmeerd was, proberen om nog een keer een rustig gesprek aan te knopen.
Helpt het niet, dan schakelde ik ook een wijkagent in.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 20:14

Isa als het gordijn dicht zit doen ze niets, is niet leuk he want dan reagerd de hond niet, toen ik thuis was stond het gordijn dan ook open en hadden ze mij niet zien zitten, dus ja dat was schrikken.
Weer uitgelegd dat de hond gewoon genegeerd moet worden, ze doet niets als de kids gewoon hun eigen gang gaan, alleen blijf uit haar tuin.

Tsja tegen mij, wellicht, ik ben jong en kinderloos, mijn leven, mijn stijl, mijn tijden verschillend.
Ik heb geen kids om naar school te brengen, dit hele huis is gigantisch verbouwd, vanaf het begin af aan rekening gehouden met de bedtijd van de kids, dus half negen max stoppen, en als je dan om vijf over half negen nog even een spijker in de muur slaat gebonk op de muur krijgen, kijk officieel mag je doorgaan tot 10, maar dit ivm de kids nooit gedaan.
Ik denk dat het gewoon twee verschillende levens zijn die botsen, en waar de 1 rekening houdt met de ander en de ander respecteert zijn er blijkbaar ook mensen die dat niet kunnen.

En ik geef ook eerlijk toe...dit huis...de tuin...alles er om heen is gewoon een stuk netter en nieuwer dan dat van hun, maar ja, dit huis is kindloos, ik KAN alles kindonvriendelijk inrichten, en dus ook mijn tuin, is een siertuin en geen practische tuin, omdat het kan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:23

Wij hebben echt aso buren....
De hele buurt heeft een hekel aan ze, zelfs hun eigen familie wil zo min mogelijk met hun te maken hebben :=
Ze trekken onze planten stuk en gooien de afval dan weer in onze tuin... sigarettenpeuken worden over de schutting gepleurd en hij had zelfs een ton met visafval in de tuin (stinken!). Hun hond schijt in de tuin en dat ruimen ze nooit op (stinken!). Ze zijn enorm luidruchting...

Wij hebben ze jaren gepikt, hun kinderen opgevangen als die de sleutel kwijt waren, ze mochten door onze tuin lopen toen ze een uitbouw kregen (en denk maar niet dat ze de geknoeide cement in onze tuin hebben opgeruimt :( ). Nooit een bedankje, nooit een dienst ervoor terug.
Ze parkeerden zelfs hun auto op de oprit bij de buren aan de andere kant! Die hebben tot overmaat van ramp maar een schutting geplaatst: want een goed gesprek wou niet.

Wij hebben ook vaak genoeg met de buren proberen te praten. De laatste keer kreeg mijn moeder alleen een middelvinger van de buuf :+
Buuf heeft ook wel eens aangebeld met de mededeling: als ik je voor de auto krijg, rijd ik je dood! :?
Zelfs haar eigen moeder zegt dat haar dochter niet helemaal spoort....
(met hun familie hebben wij wel prima contact)

Wij gooien nu maar de sigarettenpeuken terug. Ze zijn op het moment zelf aangesproken en beloofden hun best te doen... maar een dag later lagen er weer peuken (aangebeld en weet je wat ze zeiden? Dat ik op balkon had gerookt en zelf de peuken naar beneden gooide :? Niemand rookt in ons gezin! )

Wij zijn jaren lang té lief geweest, maar het is nu gebeurt...
Die vrouw is gewoon té asociaal om er uberhaupt een gesprek mee te voeren.

Dus ik herken je frustratie :(:)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 20:26

Zo he welsh...daar wordt je niet vrolijk van..wat een ramp zeg...

Zeg er eerlijk bij dat ze niet zo zijn hoor, het zijn gewoon drie gezinnetjes die niet snappen dat het hier niet draait om de kids en de dieren met respect behandeld worden in dit huis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:30

Het huis van mijn buren is al 3 keer in de executieverkoop belandt, dus wij hebben goede hoop dat het ooit een keer écht door gaat :=

Buuf heeft ook letterlijk gezegd: ik doe er alles aan om jullie het leven zuur te maken.
Raar mens :?
Maar het is nu gelukkig een tijd al rustig omdat buuf eindelijk weer werkt en niet hele dagen thuis zit om ons te treiteren :=

Het is altijd lastig als mensen niet helemaal begrijpen wat je ze nou duidelijk wil maken.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:37

Wat vervelend dat ze je dieren niet met rust willen laten.

Vroeger vonden een paar buurjongens het grappig om denne-appels en kiezelsteentjes naar onze katten te gooien die gewoon in onze tuin liepen (om dat te doen moesten kinders dus op een stenen muur van dik 2m hoog klauteren). Kinderen waren heeeel vlug weg toen mijn moeder hen een keer betrapte en lichtjes ziedend werd. Nadat ze de kinderen nog net niet zelf van de muur gekogeld had is ze op hoge benen naar de ouders gegaan. Kinders hebben het niet nog eens geprobeerd :D .

Nog vroeger woonden we in een ander huis met rondomrond grote tuin en hadden we een kruising herder. Was een schat van een beest maar werd gek van de schoolkinderen die elke keer langskwamen. Die vonden het namelijk heel grappig om met stokken op de schutting te slaan en de hond helemaal gek te maken.
Mijn vader heeft toen een keer de hond losgelaten op de kinderen (niet dat ze veel meer zou doen dan blaffen en achter hen rennen) en dan hielden ze er even mee op. Na een aantal weken begonnen ze de hond echter weer te jennen.
Uiteindelijk hebben mijn ouders de hond weg moeten doen omdat het beest zo neurotisch was dat ze geen blijf wist met haarzelf. Mijn broer was in die periode een kruipertje en kroop dus overal en nergens rond. Neurotische hond liep hem dan omver, waarop mijn broer keel openzette en hond tegen broer begon te blaffen.
Mijn ouders wilden niet wachten tot het serieuze problemen ging geven en hebben de hond weggegeven aan iemand die een waakhond nodig had.

Ik zou het toch eens bij de wijkagent aankaarten (die moet er wel ergens zijn). Kinderen horen uit je tuin te blijven en mensen horen jouw dieren met rust te laten. Zou toch zonde zijn als je beesten zich compleet gek stressen omdat de buren geen manieren hebben.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:58

Ga eens met een waterpistool op de boven verdieping staan }:) En als je ouders betrapt; bel eens aan bij die mensen, en bedank ze hartelijk voor dat o zo goede voorbeeld! Dat jij hen (en de kinders) graag net zo goed zou willen behandelen. Spreek ze aan met meneer / mevrouw dierenbeul (poeslief en aardig lachend)...
Oei, als je hier mogelijkheden zocht om die buren voor shut te zetten, ben je bij mij aan het juiste adres :+

Zou zelf toch echt lichtelijk uit mn plaat gaan als ik een ander mijn dier zo zie behandelen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:01

En ik ga lichtelijk uit mijn plaat als de katten van mijn buren in mijn tuin zitten te schijten. ;) Daar heb ik ook een waterpistool voor aangeschaft.
Overigens in overleg met de buren, met wie ik het prima kan vinden verder.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:04

Er zit een groot verschil in tussen andermans dieren in jouw tuin, of jouw dier in jouw tuin en kids die het dier gaan treiteren.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:07

Ik heb echt al aardig wat gesprekken over dieren en kids gehad, waarop ze ook zeggen van ja kids will be kids....das allemaal leuk en aardig maar zeggen ze dat ook als mijn hond een keer losbreekt en 1 van de etterbakjes herkent?
Plus kids will be kids...wat is hun excuus?

Betteke ik heb bij de buren verderop aangegeven dat ze best een bak water over mijn kat mogen gooien als hij bij hun naar binnen loopt, en plassen en poepen doen ze binnen in de kattenbak :D
Dat mensen mijn katten niet in hun tuin willen hebben of in hun huis kan ik helemaal inkomen, jaag ze maar weg, maar niet uit mijn tuin want daar mogen ze doen en laten wat ze willen.
Plus, ze zaten in MIJN tuin.

Juut reden waarom ik vanavond even niets anders gedaan heb dan de knijpers over de schutting gekiepert en flink gevloekt *raampjes stonden open...geloof dat ik niet erg vriendelijke uitlatingen over hypocriete ouders gedaan heb :o * ik was zo pissed!
Was in staat om aan te bellen en de knijpers in der gezicht te gooien.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:19

Ik vind dat je je nog erg rustig en netjes hebt gehouden.
Zulke ouders gedragen zich zelf als kinderen, kwaadaardige kinderen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:31

Sja... zo ouder zo kind ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:32

Hopelijk gaan die kinderen ook nog eens zelfstandig denken ipv klakkeloos hun ouders nadoen als ze volwassen zijn. Dan is het een eigen keuze en niet meer alleen een opvoedingskwestie.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:37

Tsja weet je wat het is, het is een koopwoning, en ergens heb ik de neiging om voor de rust van mijn dieren te zeggen ik verkoop en verhuis, eeuwig hier blijven was toch al niet de bedoeling.
Er is al zo vaak iets van gezegd, en ze weten er van en het klinkt maybe overdreven maar wil gewoon lekker relaxed met mijn dieren zitten, en niet mezelf opvreten vanwege wat buren.

Natuurlijk is niemand het daar mee eens :D
Leuk huis, leuke buurt etc. etc. en dan denk ik tsja....mijn dieren zijn toch echt voordeelhebbend en ik kan overal wonen, ben daar echt niet moeilijk in, dus wrom zou ik het mezelf moeilijker maken dan dat het is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:40

Weet je wat het probleem is? Je kan het op een nieuwe plek het nóg slechter treffen :=

Het is niet voor niets dat je niet alleen je vrienden dichtbij hebt, maar ook je vijanden :)
(door nabijheid kun je iemand juist heel aardig vinden, of juist meer een hekel eraan krijgen :P)

Ik woon liever naast mijn aso buren, dan naast mijn zus. Die 3 etters van haar maken nóg veeeeeeeeeel meer herrie en heb je ook nog regelmatig je tuin kapot omdat er van alles over de schutting vliegt :=

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:42

Welshcobfan schreef:
Buuf heeft ook letterlijk gezegd: ik doe er alles aan om jullie het leven zuur te maken.

Ja is weer eens een andere hobby dan paardrijden of breien :+

8)7

:(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:43

Vond het ook wel een hele creatieve hobby! Ze heeft er ook veel werk van gemaakt moet ik zeggen :j

Alleen hadden wij de mooiste actie: mileupolitie ingeschakeld en ze een boete bezorgd van meer dan 400 euro :D Hij mocht geen visafval in de tuin hebben... en na 3 waarschuwingen hebben wij hun even geholpen :D
Ze hebben overigens geen flauw idee dat wij erachter zaten (ook achter die waarschuwingen).