samenwonen, en nu? (budgettips etc)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

samenwonen, en nu? (budgettips etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:43

vandaag te horen gekregen dat ik samen met mijn vriend een appartement krijg van de gemeente.

Omdat we allebei nog studeren hebben we besloten eerst te huren voor te kopen.

Nu gaat alles met ene heel snel, vandaag te horen gekregen, 15 juni krijgen we al de sleutel.

Het is een 3 kamer appartement met een behoorlijke woonkamer, grote en kleinere slaapkamer en een behoorlijke badkamer.
Een vriendin van me woont er schuin boven en de huidige huurster kennen we ook. Van haar kunnen we de vloer, gordijnen, salontafel en eettafel met 6 stoelen. Mits het ons aanstaat. De vloer en de gordijnen nemen we zowiezo over.

Aangezien ik op dit moment op kamers woon heb ik een pas een nieuw (groot) bureau, boekenkast, koelkast en een ander kastje. Dit kan dus ook mee.

We moeten nu nog op zoek naar een mooie kast voor in de woonkamer. Vinden een apothekerskast oid wel mooi, maar die zijn vaak ook erg prijzig. Ook voor op de slaapkamer hebben we nog een kast nodig. Het bed is er al.

Verder moet ik mijn verzekering die ik nu op mijn studentenkamer heb omzetten voor het appartement en een gezamelijke rekening openen voor ons samen.

Wie heeft er nog goede tips en trucs voor het inrichten van het huis. Er zit bv een saaie gemeentekeuken in. Gewoon wit dus. Hoe kun je deze simpel opleuken? waar kun je voor een beetje leuk geld wat winkelen?

en welke zaken vergeten we?

thanks voor je hulp!

Anoniem

Re: samenwonen, en nu? (budgettips etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:48

Ikea! ;) Kun je je keuken leuk opleuken, gewoon andere kastdeurtjes doet al veel! En verder kan je bij de Ikea gewoon onwijs leuk shoppen en niet te duur..

Marktplaats kun je ook nog wel eens wat vinden, maar dan moet je wel goed zoeken..

Ennuh gefeliciteerd! :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:50

voor meubels kun je op marktplaats kijken.
als het mag kun je de keukenkastjes miss schilderen, en andere handvaten doen ook al heel wat.
voor leuke hebbedingetjes is de xenos een leuke winkel, en bij de exion kun je goedkoop aan een hood keukengerij etc komen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:51

Marktplaats, Ikea inderdaad maar ook op rommelmarkten vind je onwijs leuke spullen voor weinig geld!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:56

Ook bij Kwantum en Leen Bakker kun je best e.e.a. aan leuks halen. Het hoeft geen tien jaar mee toch? Heb je straks als je nog eens verhuist tenminste een goed excuus om de oude zooi weg te doen en nieuw te kopen ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:58

mocht je vervoer hebben, een vriend van me heeft (als het goed is) nog een bijna nieuwe vitrinekast staan.
hij wilde er uit me hoofd gezegt 100 euro voor hebben hij heeft minstens 5 keer zo veel gekost dacht ik.
het was in ieder geval erg goedkoop vergeleken met de nieuwprijs.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:00

In een huurhuis de keuken opleuken moet je wel zo doen dat je het in orginele staat kan herstellen.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:01

Keuken kun je opleuken met interieurstickers, hebben ze bij Ikea! Kosten een tientje geloof ik. Ze gaan er ook gewoon af als het moet.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:02

In Belgie heb je de kringloopwinkel. Mijn man en ik hebben indertijd ons eerste appartementje als studenten bijna helemaal ingericht met 2de hands spulletjes van daar. Goed en niet duur.
Hebben ze dat ook in Nederland?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:03

Jeetje Von wat ontzettend snel meid. Echt super hor!

Nou ik heb onze keuken gewoon geverfd. nieuwe greepjes erop en dan heb je voor weinig geld al een hele leuke andere keuken. Ook kun je de deurtjes opleuken met plakfolie. Die zijn niet heel duur en heb je in heel veel verschillende designs en kleuren etc.
Verder zou ik idd echt Markt plaats eens afstruinen. Kijk een beetje door de meubels heen. Sommigen kunnen echt superleuk zijn met een ander kleurtje erop. Verfje erover en je hebt een hele andere kast.
Op de muren kun je een leuk nieuw verfje doen en opleuken met her en der een baan met behang. Of een vlak met behang waar je dan leuke foto frames oid in zet. Kleine accentjes met behang kun je ook wat variatie in aanbrengen.
Ook heb je van die leuke muurstickers waar je hele leuke dingen mee kunt doen :D
Noem het eigenlijk maar op. Als je nog wat ideeen wilt dan weet je mijn pb te vinden ;)

Maar echt super voor jullie meid. +:)+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:03

Bij de ikea, kringloop, leen bakker ed kun je vaak leuke spullen vinden, ook mp is daar erg voor geschikt.
Idd kijken naar een goede verzekering, gezamelijke rekening en duidelijke afspraken maken wat waarvan betaald word en hoe de rest van het geld verdeeld word (vaak nog een hekelpunt in relaties).
Leuk dat jullie samen gaan wonen.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:05

Allereerst: gefeliciteerd!! Ik denk dat jullie een beetje moeten bedenken of je nu al meubels aan wil schaffen die je over een aantal jaar, als jullie iets kopen, ook nog willen hebben. Want dan kun je er beter wat meer geld aan uitgeven. Mijn vriend en ik hebben besloten het nu wat goedkoper te houden en dan kunnen we dalijk een koophuis helemaal inrichten zoals we willen. Vooral Ikea is geniaal! Geef bijv. wat geld uit aan een aantal mooie fotolijstjes, daar kun je steeds andere foto's in doen, zodat het er elke keer weer anders uit ziet. Ook marktplaats doet het goed!

Voor de keuken: Ik had ook zo'n standaard witte keuken met plastic handgrepen. Ik heb de deurtjes goed geschuurd, 2x in de grondverf en toen nog 2 laagjes met een hoogglanslak erover, bij Ikea (de goedkoopste) rvs handgreepjes gekocht en nu heb ik een keimooie keuken die precies bij mijn deuren past. Voor superweinig geld.
Ook verlichting is heel belangrijk, dat scheelt al heel veel!

Koop ook een paar plantjes, dat scheelt ook superveel! En voor op een saai balkonnetje met tegels: kunstgras!!

Kortom, met een beetje creativiteit hoeft het niet veel te kosten, maar wordt het wel helemaal je eigen plekje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:13

Relaxed schreef:
Ikea! ;) Kun je je keuken leuk opleuken, gewoon andere kastdeurtjes doet al veel! En verder kan je bij de Ikea gewoon onwijs leuk shoppen en niet te duur..

Marktplaats kun je ook nog wel eens wat vinden, maar dan moet je wel goed zoeken..

hoe bedoel je andere deurtjes, vervang je dan gewoon een compleet deurtje?

ik zat eraan te denken er iets van grote stickers op te plakken, of gaat dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:16

Ja volgens mij kan je gewooin losse deurtjes kopen, maar dan moeten ze wel passen op de keuken die er in zit bedenk ik me nu :+

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:17

zou gewoon even naar budget sites gaan zoeken online enz.
inderdaad met stickers en andere handgreepjes op je keuken heb je zo een compleet nieuwe keuken!!
op marktplaats staan ook erg leuke dingen
even een verfje evt. nou ben je zo voor weinig klaar
en je boodschappen bij de liddle enz helemaal budget (zo doen wij het ook allemaal hihi)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:17

Gewoon goed schuren, gronden en aflakken! Ziet er keigoed uit en blijft goed zitten! Is een stuk goedkoper dan nieuwe deurtjes! Je vervangt dan overigens alleen de deurtjes.

Stickers laten volgens mij redelijk snel los, maar heb ik zelf nooit geprobeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:18

@ Ronne,

Zoals je al zegt gaan we nu niet voor dure dingen, daarom nemen we ook gewoon wat over van de vorige bewoonster.

Zodra we beide werken en een contract hebben willen we kopen en dan willen we het echt inrichten zoals we het zelf graag willen.

nu moet het maar even heel gewoon. Maar dat kan ook leuk zijn haha

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:45

Haha, dat hebben wij idd ook, maar hebben we allebei zoiets van dat het er wel gewoon echt gezellig uit moet zien en sommige dingen kunnen we dus ook zeker dalijk nog gebuiken, maar bijv de bank is zo'n 3-zits klippan van de ikea :P Kunnen we dalijk een mooie hoekbank kopen ;)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:53

vonneke schreef:
Relaxed schreef:

hoe bedoel je andere deurtjes, vervang je dan gewoon een compleet deurtje?

ik zat eraan te denken er iets van grote stickers op te plakken, of gaat dat niet?

:j dat kan. Met folie. Heb ik ook gedaan :)

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:57

wij hadden het geluk dat wij een hoop spullen van de schoonvader van een collega van mij konden overnemen. daarnaast hebben wij via marktplaats en bij de Ikea nog spullen aangeschaft.
alleen hebben wij nieuwe banken bij seats and sofa's gekocht.

je kan het allemaal net zo duur maken als jezelf maar wilt.

heel veel succes met het verven etc.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 07:06

He gefeliciteerd Yvon!!

Toen wij gingen verhuizen heb ik marktplaats goed in de gaten gehouden. Ik heb toen een complete woonkamer gekocht voor 250 euro. (eettafel + 4 stoelen, salontafel, tv kastje, hoge kast en dressoir) Ik heb 4 nieuwe eetkamerstoelen gekocht bij Leen Bakker voor 80 euro per stuk, en de meubels heb ik een likje verf gegeven, en wat aangepast. (deurtjes uit de kastjes, tv kastje heb ik mandjes in staan, hoge kast 3 mandjes, 1 plank met boeken, een plantje erin..) En zo heb ik voor mijn gevoel gewoon nieuwe meubels. :j
Ik heb van deze set het dressoir nog over, als je wil mag hij voor een klein prijsje weg!

Maar iig marktplaats goed in de gaten houden, soms staan er echt hele leuke dingen op!
Ook heb ik 1 grote buffetkast gekocht bij Rofra op ekkersrijt. Hele mooie chique winkel, maar de prijzen vallen heel erg mee!
En Ikea heb je idd ook altijd goedkope, leuke meubeltjes. :j

Succes! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:37

thanks Nat!

Hoe staat het met je winkelte, heb je dat nog?

Ik ga deze week eens even wat rondkijken, en idd met Bas wat over Ekkersrijt hobbelen.

We hebben in principe genoeg te besteden, maar ik wil in een huurwoning gen super dure meubels gaan plaatsen, dat vind ik sonde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit type kast gaat er wel zeker 1 komen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:44

Hartstikke leuk, gefeliciteerd!

Bij de Ikea kun je leuke dingen kopen en bij de Action hebben ze ook erg leuke dingen (zoals frutsels voor op tafel, leuke plantenbakken, etc. etc.).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:55

Mijn kast lijkt wel op die 2e kast! Alleen een stukje groter! Echt geweldig mooi vind ik hem. :j
Ik heb eerst bij de praxis, kwantum etc gekeken, maar daar vond ik ze niet zo stevig en best klein, en waren ze toch rond de 300/350 euro. Bij Rofra heb ik er eentje gehaald die is echt heel stevig en zwaar, en super chique! En een stuk groter als die ze bij de goedkopere winkels hebben. Toevallig was hij in de aanbieding voor 800 euro. Ik ben er echt helemaal blij mee!

Winkeltje hebben we idd nog. :j Dus niet naar de action gaan maar naar ons! hahaha. ;)

Leen Bakker is ook echt een leuke winkel trouwens. Ook erg goedkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:58

die kasten zijn zo enorm sjiek.

de spullen die we over kunnen nemen zijn koloniaal van kleur, niet helemaal onze smaak, maar om mee te beginnen prima.

en met wat wit/creme spul kunnen we het denk ik best leuk oplossen.

wat voor spulletjes heb jij in de winkel nathalie?