Meer mensen hekel aan openbaar toilet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Meer mensen hekel aan openbaar toilet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:48

Wie heeft er ook zo'n hekel aan het openbare toilet?
Ik iig! Ik kan niet naar de wc op een openbaar toilet.

Lotgenoten? En proberen jullie er ook iets aan te doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:49

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:50

als ik echt moet dan zal ik zeker wel naar een openbaar toilet gaan.......altijd beter dan in mijn broek. ;) maar wat ik pas echt ranzig vind is een dixie gatver daar zal ik dus echt never nooit op gaan zitten......dan maar een bosje op zoeken :D

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:55

Haha, voor mij geld het niet: als t echt moet haha!

Al moet ik gigantisch naat t toilet, lukt het gewoon niet, met gevolg, kampioen plas ophouden 8-)
Weet niet waar de vreemde tik vandaan komt, zowiezo de ranzigheid :D

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:58

Als de nood hoog is, dan moet het maar, maar als ik denk dat ik nog enkele uurtjes kan wachten (niet gezond, ik weet het) dan ga ik toch maar niet naar zo'n openbaar toilet, heb er echt moeite mee. Idem voor toiletten van vrienden/kenissen waar ik niet alle weken langskom. Heeft niet zozeer met netheid te maken, voel me gewoon ongemakkelijk :) Het heeft ook bijna 2 jaar geduurd vooraleer ik op mn werk naar het toilet kon :')

Kristie

Re: Meer mensen hekel aan openbaar toilet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:27

Ik heb er niet zo'n last van; de meeste soa's zijn goed te behandelen :Y).
Als het heel erg vies is ga ik meestal een beetje 'hangen', en er zijn ook veel wc's met van dat schoonmaakspul, waarmee je de bril kunt schoonmaken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:31

Zolang er wc-papier is en het er niet al te smerig is (bij poep op de bril of helemaal ondergezeken schuif ik toch echt een toilet op) heb ik er geen problemen mee.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:35

Ik kan dat ook niet, als ik echt heel erg nodig moet, dan lukt het soms uiteindelijk toch wel maar vaak ook niet, dan voel je je echt niet prettig :n

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:36

ik heb dixies altijd weten te vermijden. Vind die echt zo goor. Met andere openbare toiletten heb ik wat minder moeite. Doe altijd wel snel in mijn hoofd een snelle kans berekening: naar welke toilet zullen mensen waarschijnlijk als eerste lopen? Die neem ik dan dus niet. Neem daarom ook nooit de wc die het dichtst bij de deur zit omdat ik denk dat veel mensen die snel komen binnen lopen vast de dichtst bij zijnde wc zullen gebruiken. Die wc wordt dus het meest gebruikt en is dus het smerigst, denk ik. (als het heel druk is en er rijen staan dan gaat dit niet op en dan neem ik gewoon de eerste die vrijkomt)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 21:56

knuffeldier schreef:
Doe altijd wel snel in mijn hoofd een snelle kans berekening: naar welke toilet zullen mensen waarschijnlijk als eerste lopen?

Hahaha! vind ik wel slim bedacht :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:37

Afschuwelijk!

Ik doe er sowieso boven hangen. Als we lang met de auto onderweg zijn en ik moet plassen, dan ga ik nog liever in de berm zitten met de autodeur open.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:03

knuffeldier schreef:
ik heb dixies altijd weten te vermijden. Vind die echt zo goor. Met andere openbare toiletten heb ik wat minder moeite. Doe altijd wel snel in mijn hoofd een snelle kans berekening: naar welke toilet zullen mensen waarschijnlijk als eerste lopen? Die neem ik dan dus niet. Neem daarom ook nooit de wc die het dichtst bij de deur zit omdat ik denk dat veel mensen die snel komen binnen lopen vast de dichtst bij zijnde wc zullen gebruiken. Die wc wordt dus het meest gebruikt en is dus het smerigst, denk ik. (als het heel druk is en er rijen staan dan gaat dit niet op en dan neem ik gewoon de eerste die vrijkomt)

Heb wel eens gehoord dat dit onderzocht is en dat juist het eerste toilet relatief weinig gebruikt wordt, precies om dezelfde reden die jij aangeeft, mensen dénken datie het vaakst gebruikt wordt en nemen dus een volgende deur, als er keuzemogelijkheid is.

Maar TS: ga jij ook nooit naar een camping dan? Want dan kun je de hele vakantie niet naar het toilet! En in een restaurant ofzo? Of in een pretpark? Houd je dan echt de hele dag je plas op?

Ik ben niet zo moeilijk, als ik moet plassen, ga ik plassen. Ik blijf in sommige situaties wel boven de bril hangen ipv te gaan zitten.
Maar als ik moet plassen, dan moet ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:09

[MW] > [LZP]

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:16

@Marije_jiplover
Dat klopt, de 1ste toilet wordt het minst gebruikt.
De meeste mensen vinden dat het minder prettig om direct bij de deur te zitten.
Vooral voor de grote boodschap nemen de mensen het liefst de laatste wc's, daar lopen minder mensen langs.

Ik ben altijd "bang" dat ik een dikke wind moet laten..... vooral als het druk is (voordeel is dan wel dat mensen niet weten uit welke wc het geluid komt).

Ik heb ooit eens naast iemand gezeten die blijkbaar last had van een moeilijke stoelgang. Eerst een flink gekreun en dan een plons. Brrrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:17

Ik dek de bril indien ik het niet helemaal vertrouw altijd af met toiletpapier, maar 9 van de 10 keer ga ik gewoon zitten, de meeste leuningen van een roltrap zijn smeriger dan een openbaar toilet ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:21

Daar heb je ook gelijk in, Unwritten.

En in veel openbare toiletten hangen nu van die dispensers met ontsmettende vloeistof, kun je de bril afdoen met wat wc-papier met dat spul en dan toch gewoon zitten.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:38

Marije_jiplover schreef:
Daar heb je ook gelijk in, Unwritten.

En in veel openbare toiletten hangen nu van die dispensers met ontsmettende vloeistof, kun je de bril afdoen met wat wc-papier met dat spul en dan toch gewoon zitten.

Die dispensers zijn echt een goede ontwikkeling op openbare-toiletten-gebied :D

Meestal dek ik de bril af met stukken wc papier, verwijt het mezelf wel dat het een beetje zonde is van het papier, maar anders lukt het me simpelweg niet om te plassen op zo'n toilet omdat ik dan aan al die konten moet denken die voor me er op gezeten hebben :o Vreemde gewoonte...

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:53

Oehhh herkenbaar probleem....
Probeer ook altijd openbare toilets te vermijden, maarja, soms heb je geen keus.... :P
TS: lijkt me wel lastig als je écht niet naar de wc kan dan, heb je er nooit moeilijkheden mee gekregen (blaasontsteking, e.d.?)

Tsja, er gaat niets boven je eigen huistoilet :D :+

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:14

Heb eigenlijk niet zoveel problemen met openbare toiletten, als ik naar het toilet moet dan ga ik gewoon.
Al probeer ik wel 'stil' te zijn als er mensen in de buurt zijn :+ .

Op school zie ik constant kuismensjes rondlopen en die toiletten zijn (op het zicht) spik en span.

Ben echt al de meest gore toiletten tegengekomen (in het buitenland) waar bv de vloer gewoon onder water staat of er gezellig dode beesten naast de pot liggen. Als er al überhaupt een pot is, vaak ook gewoon een gat in de grond.
Zelfs franse wc's heb ik dan nog liever dan dat.
Maar een hele dag ophouden staat bij mij gelijk aan gruwelijke buikpijn voor de volgende dagen, dus dat vermijd ik liever.
Hangen is idd een oplossing, ook nog eens goed voor de dijspieren :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:35

Ah ik vind het zo smerig! In sommige tankstations is het echt vreselijk.. Maar volgens mij worden ze steeds schoner :)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:39

Als ik kan probeer ik het op te houden, naar Benidorm met de bus, ben ik 2 keer wezen plassen en dat is een rit van 32 uur incl stops, dus je kan je voorstellen dat ik zowat knapte toen we aankwamen. Ik vind het echt vies op openbare wc's, bah!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:40

de toiletten in de trein vind ik echt :r

daar ga ike cht never nooit heen.
Toiletten op de hogeschool hebben zo'n wc bril clean spray dispenser

Toiletten die dat niet hebben ga ik wel boven hangen.

Op de HHS kijk ik wel altijd het toilet in, gele druppels op de bril? nog poep in de pot? gebruikte dames hygiene op de grond?
dan pak ik wel een andere :r

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:42

Ik ben ook vies van openbare toiletten en als het niet anders kan, ga ik er boven hangen, zodat ik niets aan hoef te raken. Je moet toch wat, als je moet :D . Bij anderen thuis vind ik een toilet ook al gauw vies trouwens. :+

Ik zorg er meestal voor dat ik thuis al geweest ben, dat scheelt al heel veel.

Ir111

knuffeldier schreef:
Neem daarom ook nooit de wc die het dichtst bij de deur zit omdat ik denk dat veel mensen die snel komen binnen lopen vast de dichtst bij zijnde wc zullen gebruiken. Die wc wordt dus het meest gebruikt en is dus het smerigst, denk ik.

Deze taktiek gebruikte ik ook altijd. Tot ik laatste op de radio de uitkomst van een onderzoekje hoorde, bijna elke vrouw doet dit, gevolg; eerste WC is het schoonste van allemaal. :D Die neem ik dus voortaan. :D

EDIT: sorry, topic niet goed gelezen, iemand heeft al eerder gepost. :o
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 02-06-09 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Ik ben geen lastige daarin, geleerd op festivals :D . Ik ben al gelukkkig als er geen poep aan de wand/plafond hangt :+ .