Parkeren in de buurt van de Ancienne Belgique? (Brussel)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Parkeren in de buurt van de Ancienne Belgique? (Brussel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:11

Er moeten toch wel eens wat mensen daar geweest zijn? :+ Hopelijk ... :P

Ik zoek dus een parking in de buurt van de AB, waar je je auto urenlang kan laten staan en liefst 24u uitrijden (inrijden gebeurt toch overdag maar ik ben nog niet zeker van het uur van uitrijden :+ ). Tips? Heb er wel 2 gevonden, maar van eentje weet ik niet zeker of het 24u uitrijden is (heb ze wel al een e-mail gestuurd), en ik wil ook gewoon eens weten of jullie dezelfde(n) zouden aanraden of misschien wel andere (betere) parkings hebben ;)

Alvast bedankt :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:40

Langs de Anspachlaan heb je aan iedere kant van de straat wel parkeerplaatsen. Maar in al die keren dat ik daar ben geweest heb ik daar maar zelden een vrije plaats gezien. Je kan eens Googlen of er aan de Beurs geen parking is, dat is op 50 meter van de AB.

Of misschien aan Brussel-Centraal? Dat is op 5 minuten stappen van de AB. Verder zou ik het echt niet weten, zeker als je een parking zoekt die 24u/dag open is. Is het openbaar vervoer geen optie? Ik ga ook gewoon altijd met de trein heen en terug (ik woon in Leuven). Op 5 minuutjes ben je van het station aan de AB.

Anoniem

Re: Parkeren in de buurt van de Ancienne Belgique? (Brussel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:56

Dank je.
Gewoon langs de weg is geen optie, buiten het feit dat daar 9/10 geen plaats is zoals je zegt kan je daar ook maar max. 2 of 3u parkeren, en ik ben er dus wel wat langer ;)

Op de grote markt (tegenover centraal station) is een parking :j Die had ik inderdaad gevonden. Bij de Beurs moet ik eens kijken, bedankt.

Openbaar vervoer is geen optie .. ik geraak dan niet terug thuis :+ (of pas de volgende morgen maar daar heb ik niet meteen zin in :P ).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:50

Waar woon je? Meestal heb je wel ruim voldoende tijd tussen het einde van een concert (22u-22u30 maximum) en de laatste trein. Maar dat is wel naar de grote steden natuurlijk, Leuven en Gent enz.

En naar welk concert ga je? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:00

Ja, dat is het probleem dus .. Mijn richting uit vertrekt de laatste trein om 22.32u ofzo .. Anders ging ik met de trein :j

Misschien dat het concert dan wel gedaan is, maar misschien ook niet .. ik kan dat zo niet zeggen. En sowieso blijven we altijd nog even hangen na het concert en ik wil graag tot het einde blijven zeg maar :P Dus ik neem liever het risico niet ivm de trein ;)

Mika :+

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:02

Kan je niet met iemand meerijden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:02

En waar moet die parkeren dan? :Y)

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:06

daarom dat wij de auto altijd parkeren aan Delta en tot daar gaan met de metro :P m'n vader heeft daar nog maar 1 k een parkeerplaats gevonden

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:09

Idd zo dicht mogelijk bij de stad parkeren en vanaf daar met het OV, zoals Passowa zegt?

Doe ik in Amsterdam ook, ik parkeer daar nooit in de stad, altijd net in Amstelveen (gratis) en dan het laatste stukje met de tram. Die gaan nog tot vrij laat en bussen nog later, dat zou in Brussel vast ook wel het geval zijn. :j
Laatst bijgewerkt door Karin op 01-06-09 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

esther25

wij parkeren altijd voor de warande (park). er is bijna altijd plaats, en vandaar is het ong 5 minuten stappen naar de ab

Anoniem

Delta? Luchthaven? Of andere Delta?
En rijden die metro's 's nachts nog? (na middernacht heb ik het dan over).

Maar het lijkt me dat er toch parkeergarage's of iets dergelijks moeten zijn in Brussel, niet? In de buurt van het centraal station ofzo? Of zijn die altijd standaard volzet? (heb het dus niet over parkeerplaatsen langs de weg..).

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:10

delta de metrohalte :Y) heel veel parkeerplaats daar
(niet aan de weg, is echt een parking :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:11

Karin schreef:
Idd zo dicht mogelijk bij de stad parkeren en vanaf daar met het OV, zoals Passowa zegt?

Doe ik in Amsterdam ook, ik parkeer daar nooit in de stad, altijd net in Amstelveen (gratis) en dan het laatste stukje met de tram. Die gaan nog tot vrij laat en bussen nog later, dat zou in Brussel vast ook wel het geval zijn. :j

Ja, maar ik ken er dus totaal niks .. En heb tot nu toe ook niemand gevonden waar dit wel het geval bij is die mij wat info kan geven ..

In Amsterdam heb ik trouwens ook besloten in Amsterdam zelf te parkeren, gaat mij een enorm bedrag kosten maar ik zie het echt niet zitten om 's nachts nog met het openbaar vervoer te gaan :o

esther25 schreef:
wij parkeren altijd voor de warande (park). er is bijna altijd plaats, en vandaar is het ong 5 minuten stappen naar de ab

Dat ga ik dan eens bekijken, bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:12

Passowa schreef:
delta de metrohalte :Y) heel veel parkeerplaats daar
(niet aan de weg, is echt een parking :P )

Ow :+ Naja .. ik ken er dus niks ..
Maar ik zal het eens opzoeken ;)

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:15

Dat aan de Warande, dat is dan niet die ondergrondse parking neem ik aan? Gewoon langs de weg dan? Of ... ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:15

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:21

Daar was ik al geraakt ... Wat wil je nu zeggen? :+

Ik heb dus 2 parkings die in de buurt zouden moeten liggen ja, al weet ik van 1 nog niet of die 24u open is .. En ik wilde gewoon eens horen wat anderen deden en/of zouden aanraden .. ;)

Heeft er iemand toevallig ervaring met de parkeergarages De Brouckère en/of die op de Grote markt?

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:24

ik kan het eens aan m'n vader vragen :) die rijdt constant rond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:25

Ok, dank je :)

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:27

m'n ouders zijn onlangs nr de AB geweest met de auto en hebben toen geparkeerd in ehm parking 58 :P
heb de prijs per uur gevraagd en m'n vader zei da je toch minstens op 2€/u kan rekenen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:31

AbConcerts.be schreef:
AB en Interparking bieden carpoolers de mogelijkheid je auto veilig achter te laten in de Parking Grote Markt (ingang rechtover het Centraal Station) of de Parking De Brouckère (de Brouckèreplein 1). Breng je parkeerticket mee naar de AB. Op vertoon van je concertticket en je parkeerticket ontvang je aan het AB-onthaal of bij de AB-stewards een kortingskaartje ter waarde van 1 uur gratis parkeren. De korting wordt berekend door de betaalautomaat van de parking.

Aangezien die samenwerken met de AB zelf denk ik wel dat ze te vertrouwen zijn ;)
En de Grote Markt is op 2 minuten stappen van de AB, beter kan je niet krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:32

Oh, Parking 58 is er ook 1 van Interparking die in de buurt ligt. Super, dank je :)

Die is 24u geopend neem ik aan dan? Want dat is iets wat wel handig is dus :+

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:32

jup :j anders waren m'n ouders niet thuisgeraakt :Y)