Ouders vinden mij té dik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Ouders vinden mij té dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 11:39

ja :( ik heb ook zulke ouders en dat is verdomd hatelijk!
Ik ben 1.63m en weeg 67KG, ik ben iets te zwaar, maar totaal niet dik!
Ik ben daarbij ook gewoon in verhouding, ik heb ietwat brede heupen, cub D
en verder gewoon redelijk normaal. Niet dat het opvalt ofzo :?

En toch zeiken mijn ouders élke dag over mijn gewicht, dat k geobsedeert
ben door eten, alleen omdat ik toevallig 4 boterhammen (maisbrood) wou
eten of iets dergelijks, ALTIJD zeuren! Nam ik gister voor eerste x sinds
tijden eens een ijsje bij swirl, alleen het ijs, en dan het kleinste bekertje dat
er was, niet eens opgegeten, gaat mijn moeder hysterisch doen of ik nog
dikker wil worden....

Dit is toch gewoon weg niet normaal :? als ze nou normaal deden had
ik er geen probleem mee, maar juist omdat ze zo lu llig doen doe ik er niets
aan en eet ik juist meer...

Kristie

Re: Ouders vinden mij té dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:42

Ik vind dat idd niet echt normaal, en ook niet echt pedagogische verantwoord van je ouders; zo praten ze je nog een of andere eetstoornis aan.
Waarschijnlijk is het ook niet vervelend bedoeld van je ouders, maar komt het re gewoon vervelend uit, ik zou (goed!) aangeven dat je het niet leuk vindt als ze zo tegen/over je praten, en dat je het uiterst vervelend vindt.

Ik vindt je overgins helemaal niet (te) dik :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 11:45

ik zeg ook de hele tijd dat ze behoorlijk overdrijven en dat ze geen huisartsen zijn en geen ervaring op dat gebied hebben, want ik was naar de huisarts gegaan, na pushen van ouders, om erachter te komen of mijn gewicht ok was. Huisarts zei dat als ik ongeveer 3 kilo zou afvallen ik een normaal gewicht zou hebben. Ouders zeggen dat er minstends 10 kilo afmoet en dat al hun vrienden zeggen dat ik dik ben geworden blablabla.

Mijn vrienden daarintegen zeggen wel dat ik aangekomen ben, maar dat ik nog steeds in verhouding ben en dat het dan niet lelijk is. Mijn vriendinnen zijn eerlijk en oprecht, en daar vertrouw ik op. ik wou laatst ook een legging kopen met een vriendin maar ik was blut en me ouders wouden geen 10 euro geven omdat ze vinden dat een legging me nóg dikker maakt en ordinair volgens hun! Ik vind dit gewoon egt zoo genant... :?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:46

Meid ik weeg ook zoiets hoor en ben net zo groot als je. Niet iedereen heeft de aanleg om super super slank te zijn. Me ouders zeuren ook wel dat ik teveel eet maar vinden me niet dik gelukkig. En dik ben ik ook niet en jou vind ik ook echt niet dik hoor. En gewoon dragen waar jij je goed invoelt.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:48

Vervelend! En zeker omdat het gewoon niet waar is. 4 botterhammen voor ene jong iemand is minimaal voor een schooldag of dag vol inspanning. En daar mag je ze best op wijzen. Ik zou ze gewoon vragen waarom ze dit vinden en zeggen dat het jou kwetst dat ze dit tegen je zeggen.

Heb even in je profiel gekeken en je bent een gezonde meid met goede verhoudingen. Ik zie veelste veel enge dunnen meiden lopen.

Wees lekker gezond, boterhammen kunnen geen kwaad en af en toe een snack mag best. Sommige ijsjes bevatten namelijk minder calorien dan een meusli reep bijvoorbeeld!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 11:48

ik moet wel eerlijk zijn, 2 a 3 jaar geleden woog ik 52 kg, dus ik ben in 2 jaar tijd 15 kg aangekomen. Is veel natuurlijk maar was natuurlijk in de pubertijd (nu 19 jaar).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 11:50

Fairytail schreef:
Vervelend! En zeker omdat het gewoon niet waar is. 4 botterhammen voor ene jong iemand is minimaal voor een schooldag of dag vol inspanning. En daar mag je ze best op wijzen. Ik zou ze gewoon vragen waarom ze dit vinden en zeggen dat het jou kwetst dat ze dit tegen je zeggen.

Heb even in je profiel gekeken en je bent een gezonde meid met goede verhoudingen. Ik zie veelste veel enge dunnen meiden lopen.

Wees lekker gezond, boterhammen kunnen geen kwaad en af en toe een snack mag best. Sommige ijsjes bevatten namelijk minder calorien dan een meusli reep bijvoorbeeld!

Moet ook hier eerlijk zijn, doe al 3 jaar geen sport, dus veel inspanning heb ik niet, fiets wel, en als ik een shoot doe is het ook intensief, maar overigens alleen maar heen en weer van school en ietwat lopen en dat was et.

Ja dat van dat ijsje heb ik ook gezien haah, dan gaat et wel natuurlijk om waterijsjes :P

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:51

komt me heel bekend voor!
bij mij valt het wel mee, maar als je naar mn gewicht kijkt ben ik (vind ik zelf) goed op gewicht( 1,78 lang, ongeveer 67 kilo)
maar het is altijd, oww je mag wel uitkijken hoor!
nouw, dat buikje wordt ook al steeds meer( nog geen halve vetrol)
ik ben ook in een paar jaar bijna 15 kilo aangekomen, maar daarvoor was ik ook brandmager!

van mn omgeving hoor ik altijd dat ik brandmager ben, denken dat ik nog makkelijk op een iel c-ponytje kan e.d.
daarnaast is de meestgemaakte opmerking dat ze jaloers zijn op hoeveel ik kan wegen zonder aan te komen....

ik probeer me gewoon zo min mogelijk van mn ouders aan te trekken.
ik weet zelf hoe ik eruit zie, en hoe andere mensen tegen me aankijken, dus hier vertrouw ik dan maar op.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:51

lifaya schreef:
Ouders zeggen dat er minstends 10 kilo afmoet en dat al hun vrienden zeggen dat ik dik ben geworden blablabla.

Mijn vrienden daarintegen zeggen wel dat ik aangekomen ben, maar dat ik nog steeds in verhouding ben en dat het dan niet lelijk is. Mijn vriendinnen zijn eerlijk en oprecht, en daar vertrouw ik op. ik wou laatst ook een legging kopen met een vriendin maar ik was blut en me ouders wouden geen 10 euro geven omdat ze vinden dat een legging me nóg dikker maakt en ordinair volgens hun! Ik vind dit gewoon egt zoo genant... :?

Ik vind dit soort dingen (nogmaals) echt niet pedagogische verantwoord hoor; zo praten ze je geowon een eetstoornis aan. Ik zou echt een keer goed het gesprek aan gaan dat je het niet leuk vindt dat ze zo doen; en ook vrienden zo over jou laten praten, als ouder hoor je het voor je kind op te nemen en vrienden niet laten zeggen dat je 'kind dik is'. Ga anders het gesprek aan met één van je ouders, met wie je er het beste over kunt praten.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:52

Lifaya paardrijden is ook sport ;)
Ik sport naast het rijden ook niet maar wandel wel elk weekend 2 uur per dag en fiets nog wel is een stukje langs de grachten. Ik word zelf overigens nog steeds dik genoemt door sommige mensen hoor. Als je maar achter jezelf blijft staan en tevreden bent met wie je bent, daar gaat het om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:53

Ik vind *iig op de foto's in je profiel* jou jùist een heel mooi figuur hebben!

Ik zou ze maar gewoon laten zeuren hoor.. afvallen is nergens voor nodig :?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:56

nou ik snap je ouders wel een beetje hoor, niet dat je te dik bent! maar als je in 2jr tijd 15 kg bent aangekomen dan is dat wel veel. je ouders zijn natuurlijk bang dat je nog meer gaat groeien. op mijn werk zie ik veel vakantiewerkers van 15 jr binnenkomen. ze werken elke vakantie dus ik zie hoe die meisjes zich ontwikkelen. en ik zie ook dat veel meisjes van 15 slank zijn en in de loop der jaren steeds dikker worden.....meer dan de helft van die meisjes zijn zelfs te dik! ik wil er maar mee zeggen dat ik je angst van je ouders wel begrijp. zolang je maar niet zwaarder wordt dan je nou bent is er niks aan de hand.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 11:57

Fairytail schreef:
Lifaya paardrijden is ook sport ;)
Ik sport naast het rijden ook niet maar wandel wel elk weekend 2 uur per dag en fiets nog wel is een stukje langs de grachten. Ik word zelf overigens nog steeds dik genoemt door sommige mensen hoor. Als je maar achter jezelf blijft staan en tevreden bent met wie je bent, daar gaat het om!

Ik rijd helaas geen paard meer, al 3 jaar dus niet meer. Alleen afentoe nog wel eens, maar dat was het. Ik wou een vzpaard maar die kan ik nergens vinden.
Ik was gestopt omdat de stal 3 kwartier met de bus was en niet te doen was sinds ik het druk met school had.

Een gesprek met mijn ouders heeft geen zin, al 100x geprobeerd en ze blijven steenvast volhouden (vooral mijn vader) dat ik dik ben.

Thnxx Rebeccaa :o maar het is toch behoorlijk neerhalend als je bloedeigen ouders zo tegen je tekeer gaan :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 11:58

criollolover schreef:
nou ik snap je ouders wel een beetje hoor, niet dat je te dik bent! maar als je in 2jr tijd 15 kg bent aangekomen dan is dat wel veel. je ouders zijn natuurlijk bang dat je nog meer gaat groeien. op mijn werk zie ik veel vakantiewerkers van 15 jr binnenkomen. ze werken elke vakantie dus ik zie hoe die meisjes zich ontwikkelen. en ik zie ook dat veel meisjes van 15 slank zijn en in de loop der jaren steeds dikker worden.....meer dan de helft van die meisjes zijn zelfs te dik! ik wil er maar mee zeggen dat ik je angst van je ouders wel begrijp. zolang je maar niet zwaarder wordt dan je nou bent is er niks aan de hand.

Ik ben 19, geen 15, pubertijd heb ik iig nu wel achter de rug en eet echt niet extreem ongezond! Ik probeer zelf junkfood te mijden en dat gaat moeilijk geloof me! Ik werk in de Burger King.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:59

Nou lief, ik heb jouw foto's gezien in je profiel, als ze dit dik noemen wil ik wel eens weten hoe ze er zelf uitzien. 15 kilo erbij in twee jaar is natuurlijk best veel, maar alleen al de manier waarop ze dit tegen jou zeggen vind ik niet zo tactisch....

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:59

Ik ben nu op dieet (wat een feest) maar woog hetzelfde als jij! Bij mij moest er ook wat af omdat ik mezelf dan wat fijner voel en voor de bikini natuurlijk. Toen ik in je profiel keek werd ik alleen maar blij :) Vind dat je een mooi figuur hebt! Ik zou het wel aangeven bij je ouders dat je het erg vervelend vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:00

Ja mijn ouders kunnen er ook wat van :j
Maar ik heb zoiets.. Ja je moet er zelf gewoon tevreden mee zijn en wat maakt het hun dan uit wat je gewicht is?

Zolang je gewoon goed op gewicht blijft vind ik dat je ouders niet mogen zeuren eigenlijk.. :=

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:00

Nou ik heb je foto's bekeken en je bent echt niet te dik.
En veel eten doe je ook niet. Ik eet zo 9 boterhammen op een dag. ( Ben 1.83 en 67 kilo)
Ik ben trouwens ook 19 maar zover ik weet is het heel normaal om rond deze leeftijd wat aan te komen. Althans ik ben ook een aantal kilo's aangekomen afgelopen twee jaren.
En zoals jij het beschrijft is het gewoon een gezonde eetlust. Wat veel gezonder is dan jezelf uit te hongeren! En vooral dingen als brood en een gewone avondmaaltijd zijn hartstikke goed voor je.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:02

Ouders kunnen soms toch zooo overdrijven hé ..

Als ik kijk in je profiel, dan weet ik niet waarom je zou moeten afvallen.. je bent een mooie meid en je verhoudingen kloppen gewoon hoor.. ik denk dat als je zoals je ouders zeggen 10kg zou afvallen dat je lang niet meer zo mooi zou zijn :n

ik ben 1,68 en weeg 52 kg en mijn vader zegt al dat ik een buik heb gekregen := := heb enige wat ik daar zelf met kan doen met zulke opmerkingen van hem is gewoon lachen .. Enne ik eet 's morgens een potje yoghurt met 2 boterhammen en 's middags ook 4 boterhammen hoor .. en dat heb je echt wel nodig voor lange dagen :=

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:02

http://www.bmi-berekenen.nl/

Als je naar je BMI kijkt, ben je wel iets te zwaar voor je lente.
Nu kan je nog makkelijk afvallen, maar als je straks 10 jaar ouder bent (en misschien nog 15 kilo erbij hebt?) krijg je die extra kilo's er echt niet meer zomaar af. Ik denk dat je ouders het daarom zeggen.
Zijn je ouders trouwens toevallig wat te dik? Misschien willen ze je juist daarvan behouden, omdat ze er zelf zo'n last van hebben.

Als je ouders je te dik vinden, kan je misschien beter een keertje bij een dietiste afspreken, die kan je nog beter als een huisarts vertellen of je te zwaar bent of niet.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:05

criollolover schreef:

Ik hoop wel dat je begrijpt dat je in de pubertijd aankomt en je rondingen krijgt. Daarnaast gaan ook nog een hoop meiden aan de pil in die periode. Te dik is natuurlijk nooit goed maar ouders/mensen moeten wel begrijpen dat je niet eeuwig een iel slank ding blijft.
Een BMI meter zegt trouwens niet zo heel veel over de rest van je figuur. Ik mag volgens dat ding minder dan 55kg wegen. Mijn figuur zag er niet meer uit en ik ben echt niet meer gelukkig met mijn lijf. Zorg er gewoon voor dat je lekker gezond blijft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:06

mijn ouders zeggen dat ik er op moet letten dat er geen vet meer bij moet, maar ze zeuren niet.
is dat gezond? om je kind zo te pushen??
Veel Suc6 trwns!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:09

Als ik zo in je profiel kijk vind ik je echt helemaal niet te dik hoor :? Zou er eens over praten met je ouders, want zo praten ze je idd nog eens een eetstoornis aan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:11

oja, nu je het zegt, zit inderdaad ook sinds 3 jaar ofzo aan de pil. Dat schijnt ook een dikmaker te izjn maar wil niet stopen want ik heb een bloedhekel aan ongesteld worden op verkeerde momenten :(

Ik ben ook niet van plan om meer aan te komen hoor, 67kg is egt mijn limit, dus die 15 kg komt er zeker niet aan. Maar ik eet egt niet extreem ongezond en door stress val je ook redelijk af en ook door slapeloze nachten (wat ik allemaal heb) dusja...

Ik ga zoiezo wel die 3 kg afvallen, want dan is het gewoon prima, maar dat ze mij kleineren, afkatten en neerhalen is gewoon egt iet normaal in mijn ogen en moet er ook gewoon van janken :(

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:12

Net even in je profiel gekeken, zie helemaal geen dik meisje! Je bent gewoon in verhouding.
Praat er eens over met je ouders, en misschien een vriendin er bij. Die kan bijschieten als het moet?
Succes er mee :)