Door de wekker heen slapen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Door de wekker heen slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 04:43

Mijn vriend slaapt vaak door de wekker heen.
Vannacht moest hij eruit (vrachtwagenchauffeur) en rond 3.00 liep de wekker af. Hij laat het ding minutenlang (soms wel een uur!) rammelen, voordat hij zn ogen opendoet en de wekker uitzet. Ik ben dan vaak allang wakker maar zelf alvast uitzetten werkt niet, dan slaapt ie gewoon door. Hij is echt in een hele diepe slaap ofzoiets, ik weet het niet. :?
Hij heeft ook 2 wekkers die hij zet, zijn telefoon en de gewone.
Nu heeft hij ook de gewoonte om de snoozeknop te gebruiken, wat ik persoonlijk erg irritant vind. :o Hij zet hem dan een half uur of een uur eerder zodat hij rustig kan ontwaken, wat als je het mij vraagt helemaal geen effect heeft want hij blijft in die diepe slaap.
Ondertussen ben ik klaarwakker.
Maar vanmorgen was een andere dag, (ik heb het momenteel wat druk en zit een beetje in een stressige periode, maar dat praat het niet goed) en er knapte iets in mij. -:(-
Na een uur dat gejengel van de wekker aanhoren en zelf klaarwakker zijn, heb ik dat ding gepakt en volle kracht tegen de muur aan gesmeten. ~~}> Natuurlijk lag het ding in gruzelementen en zat vriendlief rechtop in bed. Hij had zich ook nog verslapen (goh...). ;)
Doordat ik door het gooien O:) mijn gelnagel afbrak, veranderde ik helemaal in een kreng. Ik heb hem nog nooit zo snel naar buiten zien vliegen maar ik moest moeite doen om de wekker niet nog door het raam achter hem aan te gooien. :)) :o
Inmiddels ben ik weer een beetje gekalmeerd, en zit ik al aangekleed en opgedoft op de bank met een kopje koffie. :9k

Normaal ben ik niet zo van de persoonlijke dingen op bokt zetten, maar ik moest het even kwijt. :o
Wie o wie slaapt ook altijd door de wekker heen of heeft een vriend die dit doet en wil het leed delen. :D
Soms zou ik bijna denken dat hij het expres doet, maar als hij alleen is (ik eerder werken dan hij) gebeurd het ook regelmatig.
Meerdere wekkers zetten, nagels in zijn rug, duwen, roepen, lief vragen, het heeft nauwelijks effect. En om nu iedere morgen zo'n actie uit te halen... }:0
Wat moet ik doen om hem te helpen op te staan? Een loeiharde wekker is geen optie, dan zit ik kaarsrecht overeind en hoort hij hem nog niet.

Meraki

Re: Door de wekker heen slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 05:27

Ik heb daar een vader en een broertje van :') pa valt wel mee.. maar m'n broertje! ;') triest gewoon..
Wij laten m nu gewoon liggen.. hij wordt wakker van de wekker, dan drukt ie m uit, 15 min daarna roept één van ons m.. dan is hij aanspreekbaar... en dan valt ie gewoon weer in slaap.. :D

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 05:31

Haha ik heb er zelf geen last van met mijn vriend maar ik zou het ook niet erg fijn vinden als hij de wekker om 3 uur zet en hem vervolgens dan een uur lang laat snoozen! :(
Het probleem is dat je nu wel de allerhardste wekker erneer kunt zetten maar dan heb je er zelf ook last van ;)
Ik had toen ik nog thuis woonde altijd last van mijn broertje die word ook nergens wakker van,en dan stond mijn moeder hem soms 3 kwartier lang onder aan de trap te roepen met gevolg dat ik na 2 keer roepen klaarwakker was, hem heb ik toen is een glas water in ze'n gezicht gegooid omdat ik zo woest was }>

Voordeel is wel als jij vandaag vrij bent dat je wel een lange dag nog tegemoet gaat en niet je halve dag verslaapt door uit te slapen haha, succes!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 05:37

Goh.. dat van dat glas water is écht geen slecht idee....

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 05:49

Haha, dat was ook een irritatie punt tussen mij en mijn vriend. De wekker ging, hij drukte op snooze, ik klaar wakker en hij bleef nog wel een half uur ronken. Heb toen ook nog een tijdje met watten in mijn oren geslapen, en dat hielp wel een beetje.

Nu hebben we de wake up light, die wekker met dat licht wat steeds wat sterker word. En ik kan je zeggen dat helpt echt!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 06:17

wake-up light heeft hier geen effect :n

enige wat bij ons werkt (ik lig dus ook klaar wakker meteen, en hij slaapt door) is hem gewoon uit bed duwen....
En dan ligt hij op de grond en wordt wakker... erg banketstaaf, maar na een week had hij het door. Wekker kan hij 1 keer laten snoozen, en daarna nie meer :=

zelf kon ik vroeger ook echt niet mn bed uit komen. Radio ging standaard om half 6 aan, en dan om kwart over 7 er pas uit....
Heb toen een tijdje alleen nog 3 wekker vlak achter elkaar gezet rond de tijd dat ik eruit moest, en dan meteen lichtaan en rechtop gaan zitten...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 06:26

En uit bed duwen :+ ?
en anders iets met licht op hem schijnen, maar daar heb jij natuurlijk ook geen baat bij.. Oeh vervelend probleempje, hopelijk komen hier nog wat handige tips. Ik heb ook een tijd door me wekker heen geslapen maar dat was gewoon gebrek aan controle over mezelf. Nu kan ik zeggen, ik ga er NU uit. Dat is lastig maar moet kunnen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:09

Ik roep gewoon wel eens dat het al zoooo laat is en dan een tijd noemen dat hij al lang en breed op zn werk had moeten zijn }> je moest eens weten hoe snel ze dan kunnen zijn ;) En dan ook echt op schrikkerige/paniekerige manier :P

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:13

emmer water boven zn hoofd hangen en om die tijd naar beneden laten vallen :+

haha, nee je hebt wekkers die je onder je dekbedovertrek moet leggen, en dan gaat dat trillen ofzo.. misschien werkt dat? ;)

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:16

Een planten sproeier naast je bed en dan lekker in zn gezicht spuiten als de wekker is gegaan.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:16

Ik slaap ook door de wekker heen, zelfs door mijn moeder, die ligt me dan half wakker te schudden, en dan roept ze me, zeg ik ook nog eens van ja ik kom zo, en dan hoor ik in de middag, ja waarom stond je nou niet op toen ik je riep? 'HUH? maar je hebt me geeneens wakker gemaakt..' Jawel hoor, je zei zelfs nog toen ik je riep ja ik kom zo..
Weet ik dus helemaal niks van :P .
Ik zeg dus automatisch dingen in me slaap zo erg is het bij mij :P .
Ik werd ook een keer wakker, dacht ik van ooh ik moet naar school zo, geen zin in :P , dus ik op me mobiel kijken was het 13 : 00 uur :oo .
Me moeder kreeg me dus gewoon niet wakker xD.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:26

Mijn vriend kan ook zo met de wekker kl*ten, niet normaal!
Die zet hem in zn slaap gewoon uit ofzo?!
Meestal word ie pas wakker als ik zeg: Het is al bijna 7 uur he!!
Ikzelf word gelukkig altijd metteen wakker van me wekker.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:43

Misschien werkt het als je een BOM naast hem af laat gaan :D :D

Verder kan ik je niet echt helpen heb zelf dat probleem niet manlief zet wel altijd doordeweeks zijn foon-wekker maar bij 1x af gaan zet ie hem al uit :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:45

Op een andere kamer laten slapen als hij zo vroeg op moet... Als ik je verhaal lees, dan zou dat voor mij de enige oplossing zijn.
Mijn vriend snoozed ook graag, maar houdt wel rekening met mij. Als ik er slaap en door kan slapen, snoozed hij nauwelijks tot niet.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:48

Nat washandje naast je bed leggen en in z'n nek stoppen zodra het ding afgaat. Ook kan het helpen om gewoon het dekbed weg te trekken zodat hij in de kou ligt. Dat is iig de oplossing die bij mij in huis word gebuikt!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:48

Het is een instellingsprobleem.
Als hij het nodig vond om wakker te worden werd hij het echt wel.
Dan zette hij ook de snooze niet aan, want hij wil niet wakker worden, hij wil het slapen zo lang mogelijk rekken.
Op die manier word je nooit wakker.
Ik zoiu hem enorm op zn bek laten gaan. Gewoon 1x dee wekker af laten gaan. Als hij er dan niet uit komt, zijn probleem, hij regelt het maar met zn baas....

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:54

Ben het eens met Billy.
Als jij nu allerlei manieren gaat verzinnen om hem op te laten staan, hoe doet ie dat dan als jij er eens niet bent? Hij moet gewoon zelf zijn verantwoordelijkheid nemen en jou erbuiten laten en het liefst niet eens wakker laten worden!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:04

Hahahah, geweldig, lijkt me heerlijk om die wekker dan tegen de muur te smijten! :))

Ik heb soms periodes in de winter, dat ik moe ben, geen zin, bah, en dan slaap ik ook gewoon door m'n wekker heen. Dan hoor ik hem niet eens, dan mep ik hem gewoon uit in mijn slaap. Zodoende ben ik soms genoodzaakt om 3 wekkers te zetten _O- Een gewone wekker, m'n telefoon, en nog een gewone wekker aan de andere kant van mijn kamer. Maar soms slaap ik dáar zelfs doorheen, ik laat ze soms wel een uur tot anderhalf uur snoozen :D Echt heel erg, ik weet het. Maar in de zomer heb ik daar gelukkig heel veel minder last van!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:05

ik sliep ALTIJD door mijn wekker heen. Ik hoorde dat ding gewoonweg niet. Zette hem overigens ook niet af :n

Nou werk ik sinds februari in de zorg en moet er dus regelmatig om half 6 uit. Heb 3 wekkers op mijn telefoon staan, een ouderwetse tringelwekker en een radiowekker. Maar ik wordt sinds dat ik daar werk keurig netjes bij de eerste wekker wakker :j. Val af en toe nog in slaap en hoor dan de tweede of derde wekker. Dan kom ik er ook uit.

Mijn telefoon ligt naast mijn hoofd, mijn tringelwekker op mijn nachtkastje en mijn radiowekker achter mijn bed op de vensterbank (bij het voeteneind). moet er dus uit om die uit te zetten.

Bij mij is het dus veranderd omdat ik er ineens veel vroeger uit moest voor mijn werk en ik véél te bang ben me te verslapen. :=

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:27

Mijn vriend doet precies hetzelfde. Die verrekte wekker begint om 6 uur 's morgens muziek te spelen (kei en keihard, naast MIJN hoofd) en blijft dat dan doen tot kwart over 7, dan moet meneer ECHT uit bed... Zet tegenwoordig ook al 2 wekkers voor 'm. En als ik daar ben zet ik s avonds als hij slaapt zijn wekker uit en zet om 7 uur de wekker op mn telefoon. Lig ik niet onnodig wakker en is hij op tijd uit bed :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:29

Amanda_T schreef:
Mijn vriend doet precies hetzelfde. Die verrekte wekker begint om 6 uur 's morgens muziek te spelen (kei en keihard, naast MIJN hoofd) en blijft dat dan doen tot kwart over 7, dan moet meneer ECHT uit bed... Zet tegenwoordig ook al 2 wekkers voor 'm. En als ik daar ben zet ik s avonds als hij slaapt zijn wekker uit en zet om 7 uur de wekker op mn telefoon. Lig ik niet onnodig wakker en is hij op tijd uit bed :)

Vetgedrukt: En dat maakt jou zijn vriendin of zijn moeder???

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:45

Misschien zouden jullie ook een trilwekker kunnen proberen.. (niet echt fijn als jullie 1 matras hebben.. )

En als ik jou was zou ik wekker zelf uit doen en je vriend uit bed trappen.. En verder slapen..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:50

Lastig... Ik ben zelf echt zo wakker, meestal ook al voor de wekker. Het valt me op dat meer mannen last hebben van vast slapen of ligt dat aan mij? Zou hem gewoon z'n bed uitduwen of knijpen. :))

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:59

jaa ik weet de oplossing :P
je hebt van die wekkers..waar je eerst allerlei toeren moet uithalen voor ie stopt met afgaan..
wekkers met een propellor die er af springt als ie af gaat en door de kamer gaat vliegen, wekker stopt pas als je de propellor gevangen hebt en weer terug geplaatst hebt.
of een puzzel wekker, wekker gaat af --> puzzel springt uit elkaar--> wekker stopt pas als je de puzzel gemaakt hebt.
je hebt ook 'bom-wekkers' ... wekkers in de vorm van een bom, en die ook dat geluid maken ^^.

of, de meest geniale (vind ik^^), een gooi wekker..
die moet je, juist, door de kamer heen smijten/tegen een muur aan gooien voordat ie stopt..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:04

Dit zou mij ook kunnen overkomen :)) Ik heb ook zo'n vriend die de wekker honderd keer laat gaan en ik ben bij de 1e keer, hooguit de 2e keer wakker. Dan wordt ik echt heeeeel pissed omdat ik best nog even had kunnen slapen ~~}> Tot nu toe is het gebleven bij heel kattig doen, maar ik zie mezelf ook nog wel eens helemaal uit m'n dak gaan :D