De hele rompslomp begint dus weer opnieuw. Er zijn in de regio heel weinig vacatures en als er dan iets is, reageren er meteen ongeveer 200 mensen op. Ik heb op alle banen gereageerd en met een perfecte sollicitatiebrief nergens uitgenodigd. Als ik dan ging bellen wat daar de reden van was, was dat omdat ze zoveel brieven kregen, dat ze een selectie gingen maken en alleen mannen op gesprek lieten komen.
Een paar weken geleden kreeg ik reactie van een leuke, kleine school, een dorp verderop. Ze hadden 185 brieven gehad en lieten er 12 komen voor een kennismakingsgesprek. Hier zat ik dus bij. Toen werd ik voor het tweede gesprek uitgenodigd en waren er nog maar 6 over. Vorige week belde de directeur dat ik voor het laatste gesprek was uitgenodigd met nog een kandidaat. Ze zei er wel bij dat de concurrentie erg groot was, wat ik opzich al een rare opmerking vond als je met 2 over was.
Gisteren het laatste gesprek gehad, verliep heel soepel en ontspannen. Ben ik het toch niet geworden. 1 Van de 4 had toch nog voor mij gestemd, maar de rest ging toch voor de andere. Het had niks met mij of mijn manier van onderwijs te maken, dat paste perfect bij de school en ik had goede inzichten, maar ze vonden de andere kandidaat beter in het team passen. En toen wist ik al genoeg...weer een man
Zó frustrerend!! Banen liggen al niet voor het oprapen en als je dan elke keer wordt afgewezen, niet vanwege je competenties, maar vanwege je geslacht, is heel teleurstellend. Zo, heb ik dat tenminste even van me af geschreven