Hoe de tijd doorkomen als je 2 weken in bed moet blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

Hoe de tijd doorkomen als je 2 weken in bed moet blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 21:22

Bokkers, ik heb jullie hulp nodig :D

Ik heb vorige week mijn rug gebroken bij een val van mijn paard. Ik heb hiervoor een paar dagen in het ziekenhuis gelegen, maar ben nu gelukkig weer thuis. Alleen één probleem: nu moet ik minstens 2 weken plat liggen, waarschijnlijk nog langer. Ik mag naar de wc hobbelen en terug en een paar minuten achter elkaar zitten, maar daar blijft het dan bij.
En laat de hele dag niks doen nou niet mijn sterkste punt zijn :Y) Ik verveel me dood, de tv ben ik al zat (overdag is er alleen tellsell enzo op.. :Z ), ik heb geen leuke boeken meer om te lezen, en verder ben ik vrij inspiratieloos over hoe ik de tijd door kan komen..

Nou hoop ik dat jullie bokkers misschien ideeën hebben voor dingen die ik in deze tijd kan doen? álles is welkom :D

LF_xx_D

Re: Hoe de tijd doorkomen als je 2 weken in bed moet blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:23

Verhalen schrijven, tekenen of iets ander creatiefs? ;)
Lijkt me erg moeilijk om zo lang niets te doen, 2 dagen is al een ramp. :oo

Misschien dat andere bokkers nog een geniaal idee hebben? ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:24

Mag je nog wel met een kussen (of twee) liggen of moet je helemaal gestrekt?

GuusHinnik

Heb je een laptop?
Anders kun je die wel gebruiken, en verder zal het toch tv kijken, tijdschriften lezen, bellen enz. zijn
Sterkte!!

Boheme

films huren, iemand boeken laten lenen, kopen, internetten, puzzelen zo kwam ik mijn dagen door toen ik 2 weken plat moest ivm spit in me nek en rug.
Heb ook enorm veel geslapen.

Heel veel beterschap

josewoos

Ik was zooooooo blij met bokt toen ik ook plat moest liggen :D
Verder veel tijdschriften en boeken gelezen en ik kreeg van vrienden dvd boxen om te kijken. Maar ik was ook best wel suf van de pijnstillers, dus kwam ook wel slapend de dag door :P
In ieder geval veel sterkte!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:26

Och meid, ik lig al 2 maanden plat en heb er nog 3 te gaan. Ik kom mijn dag door met boeken lezen, internetten (laptop gekocht), dvd's kijken, en dat is het helaas wel een beetje. Ik mag niet eens naar de wc, ben dus echt aan bed gekluisterd, maar mag gelukkig wel half rechtop liggen.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:26

Koop of leen van iemand een Nintendo Ds of een PSP ofzo? Kan je een beetje spelletjes spelen..
Zorg dat er vaak mensen op bezoek komen, zet een goudvis in de vensterbank zodat je daar nog een beetje naar kunt kijken ennn hou hier een dagboek bij zodat we je allemaal kunnen volgen ;)

Sterkte met je rug, lijkt me geen fijne plek om iets te breken..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:28

Mn vriend ging vanuit bed Nintendo Wii'en, hij had gelukkig iets minder ernstigs, een hernia en hij heeft een week of 4 plat gelegen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:44

Ooit iets van 3 maand moeten liggen, kreeg van iemand een gameboy te leen met veel spellen. Nu heb ik zelf een nintendo DS die ik dan dus zou gebruiken. En ik heb heel veel gelezen, maar te dikke boeken gingen niet...
Beterschap!!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:46

He bah, allereerst beterschap.
Mocht je een laptop hebben. Kun je bij zylom spelletjes gratis uitproberen voor een uurtje (moet je ze even downloaden, niets illegaals) na dat uur wordt het spel afgesloten en kun je beslissen of je het koopt of niet. Ik vind daar vaak heel veel spelletjes en kan me er uuuuren vermaken ;)
Verder inderdaad films huren, sudoku's maken, bokken ed

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:48

Beterschap, klinkt erg pijnlijk :(:)

Ik heb vorig jaar flink wat weken plat gelegen, echt zo saai!! Ziekenbezoek viel mij helaas tegen... mensen vonden mij te besmettelijk :+
Maar de psp, tv en films boden uitkomst! (helaas nog geen laptop toen) Heb zelfs maar via internet geshopt om mezelf op te vrolijken :=
Nadeel van bedliggen: 's avonds sliep ik minder... en was vroeg wakken (en het journaal elk kwartier is ook niet echt leuk)
Heb een aantal jaar terug wel een hele bizarre 2 week rust gehad: moest 3 keer per dag aan de spieronstpanners ech zalig! Heb totaal niets meegekregen van die 2 week :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:49

Ik heb een korte tijd geleden een maand lang bedrust gekregen na een paar dagen ziekenhuis en zag er ook onwijs tegen op, achteraf gezien is dit eigenlijk heel erg meegevallen. Ik voelde me erg beroerd, dus ik lag al een groot gedeelte van de dag gewoon met mijn ogen dicht. Daarnaast heb ik heel veel dvd's gekeken, veel gebokt, op hyves rondgekeken en vooral veel toch in contact blijven met mensen. Ik merkte wel dat het snel zo vervelend is dat je eigenlijk heel de dag alleen bent met je computertje :+ Iedereen kan gewoon lekker naar buiten, en om nou iemand 24/7 naast je te zetten, is ook weer zo egoïstisch :+ Echt tips om de tijd door te komen heb ik niet voor je, maar mijn ervaring is dat de tijd echt sneller gaat dan dat je van te voren inschat. Nog heel veel sterkte met herstellen!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:49

Ik wens je als allereerst veel beterschap en sterkte. Ik weet hoe vervelend hetis om plat te moeten liggen of je niet kunnen bewegen.. Ik heb nooit mijn rug gebroken gehad maar welv mijn been aan diggelen.
In die tijd heb ik veel aan bokt gehad en bovendien had ik lieve vriendinnen die mij stapels dvd's van serie's gaven, veel op visite kwamen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:52

Heb je geen favoserie ofzo? Dat je die koopt/leent?
En verder laptoppen & lezen ofzo?

Sterkte iig.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:54

Hmm ik heb hier ook last van..
Mag wel een beetje rondscharrelen alleen ben vorige week flink van mn paard gevallen en hierdoor erge last van mn rug waardoor ik weinig kan.

Ben zelf vooral dvd's aan het kijken, beetje laptoppen, mensen via sms lastig vallen, veel roken, boeken en tijdschriften aan het lezen en op kleding site's aan het kijken + natuurlijk aan het kijken voor leuke spullen voor m'n paard via het i-net.

Dus als iemand nog tips heeft, graag!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:55

Jeetje je rug gebroken auwwww...

Je kan je laptop pakken en bokken, youtuben etc. Op MTV hebben ze nog wel eens leuke programmas vind ik dan helaas pas tussen 4 en 6 (My Super Sweet 16, RoomRaider, The X-effect, made enz. :D)

Verder wat anderen al noemden huur leuke humor films, rommanetjes of thrillers. Leuke tijdschriften halen (naja iemand anders dan voor je laten doen, je moet je wel goed laten verzorgen uiteraard ;) Je bent tenslotte hulpbehoevend :P)

Tekenfilms kijken lekker simpel niet hoeven nadenken ;).
Tekenen? Ik weet het niet haha kan me voorstellen dat je dit alles na een tijdje ook zat bent maar goed misschien heb je er iets aan.

Ik wil je in ieder geval erg veel sterkte wensen, moet echt vervelend zijn lijkt me.. Arme jij :(

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:58

Dat is dus de ideale smoes om alle seizoen van je favoriete serie op DVD te kopen :Y)
Als ik ziek ben ga ik altijd standaard voor de tv liggen met mijn Charmed box :P
Verder inderdaad veel boeken en tijdschriften lezen,
hopen dat er mensen op bezoek komen en misschien een DS o.i.d. lenen/kopen :+

Heel veel succes met je 2 weken ;)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:21

Haha daar dacht ik ook gelijk aan, de seizoenen van je favo serie op DVD kopen en allemaal kijken. :D

Heel veel beterschap en sterkte! :(:)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:25

Ik moet nog wat logboeken maken :D je mag wel wat van me overnemen hoor :=

Verder af proberen te wissen, spelletjes spelen, tv kijken, tijdsschriften/boeken lezen.
Succes in ieder geval en beterschap!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 10:56

Bedankt voor de tips en beterschapwensingen allemaal!

Nintendo DS enzo heb ik allemaal niet, ik zal eens kijken of ik dat van iemand kan lenen!

Mijn dvd's heb ik allemaal al 10 keer gezien, dus kan ze jammer genoeg al dromen.. is misschien wel gelijk een goed excuus om nieuwe te kopen ja!

Over de vraag of ik helemaal plat moet liggen, ik mag wel met een kussen eronder liggen gelukkig, en op mijn zij liggen mag ook. Maar als ik helemaal plat lig heb ik wel het minste pijn.

_Nadia_, wat ontzettend vervelend voor je zeg! Pff, ik vind een paar weken al lang, maar 5 maanden.. moet er niet aan denken! Mag ik vragen wat je hebt?

Het vervelendste vind ik het nog dat ik hierdoor misschien niet naar de bruiloft van mijn zus kan. Mijn vader denkt niet dat ik dat dan mag. Maar ik vertik het dat te missen hoor, desnoods ga ik er met brancard heen ofzo, maar ik wil er echt bij zijn!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:00

Gniffel, moet nog 2 verslagen maken.... staat garant voor vele uren vermaak! Interesse? :P

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 11:01

:D Kan niet lang achter elkaar achter de computer zitten :P Sorry :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:04

Ohh mag ook wel met pen en papier hoor, doe niet moeilijk :D :P

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 11:05

Hè wat aardig :D