Liefdesverdriet: Hoe kom je erover heen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Liefdesverdriet: Hoe kom je erover heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:32

Nou ik zal vast niet de enige zijn die hier mee rond loopt...
Maar hoe in hemelsnaam kom je er overheen??

Na 3 jaar dol te zijn op mijn ex waarvan 1,5 relatie is het sinds kort uit. Het ene moment voel ik me goed en denk ik het is beter zo. Ik doe dingen met vriendinnen, paarden, etc. Het volgende moment ben ik weer heel verdrietig en heb ik geen eens zin om mijn bed uit te komen..

Ik kan dan alleen maar denken; ik wil hem terug, ik moet hem zien etc....
Ook deze momenten gaan uiteindelijk wel weer over..

Van de ene kant wil ik hem dus graag zien; maar van de andere kant weet ik dat als ik hem zie ik hem terug wil (hij niet).
Dus iemand geweldige ideeen hoe over je lover heen te komen??

_Sanne

Re: Liefdesverdriet: Hoe kom je erover heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:28

Ze zeggen dat je de helft van je relatieduur nodig hebt om eroverheen te komen... (maar of het waar is weet ik niet)

Nouja, zoek lekker afleiding! Ga hem niet bellen of smsen. Ga lekker met vriendinnen stappen, ijs eten, films kijken enz enz.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:29

Mij heeft het een maand geduurd eer dat ik geen liefdesverdriet meer had na een relatie van een jaar

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:29

Hmm wat ze zeggen klopt dus niet :P.
Al had ik 2 jaar een relatie met een jongen .. dat heb ik uitgemaakt en het heeft voor hem 1 jaar geduurd voordat hij eindelijk over mij heen was.... dusja,

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:32

Het verschilt per persoon maar ook hoe je uit elkaar gaat en je gevoelens op dat moment.
Ga idd afleiding zoeken op het moment dat je contact met hem wilt opnemen en geef jezelf er de tijd voor.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:34

Ik ken je gevoel, het is nu een week uit met mij en mn vriend...
Na 2,5 jaar.
Wat ik vooral moeilijk vind is dat hij nu elke keer contact opneemt en heel leuk doet, terwijl hij t uit heeft gemaakt.
We zijn beide nog heel gek op elkaar maar t ging door dingen in het verleden echt niet meer.
Veel afleiding en keep on smiling.
Gun jezelf leuke dingen!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:35

Ligt er maar net aan hoever je er zelf in zat.. hoe serieus het was en hoe je jezelf over dingen voelt..

Ik weet er helaas alles van ;(

Na mijn relatie van ruim 3,5 jaar ben ik na 2 weken zelfs bij de dokterspost geweest op een zondagnacht.. Omdat ik ondertussen 2 week niks had gegeten of gedronken.. Niet dat ik het niet wou, maar het lukte gewoon niet.. Alles kwam er constant uit.. op het einde was ik alleen nog maar aan het overgeven..

Gisteren heeft mijn (nieuwe) exvriend het uitgemaakt zonder reden via sms.. Ik ben er weer totaal kapot van..
Sommige momenten denk je: hoe hij dit heeft geflikt wil ik hem niet eens meer terug.. en het volgende moment zit je te huilen omdat je zo naar hem hunkert..
Weet precies hoe je je voelt en weet niet hoelang ik er dit keer mee ga zitten..

Heb nogal een verleden met dat soort dingen en ik vertrouwde al niemand meer.. Deze laatste jongen heeft mn vertrouwen weer gegeven en vervolgens liegt hij tegen me.. en niet zo'n klein beetje ook...
Ben nu weer verder weg als dat ik was..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:35

Het beste is toch om de tijd uit te zitten. Volgens mij klopt dat ergens wel, dat je de helft van de relatieduur nodig hebt om het af te kunnen sluiten. Tenminste, op het moment dat het uitgaat en je zelf nog met veel gevoelens zit. Het vervelende is dat het meestal 1 partij is die het uit maakt, die maakt zelf de keuze en voor die keuze is gemaakt zijn de gevoelens vaak al weg, of in ieder geval een flink stuk afgebouwd. De partij die de keuze opgedrongen krijgt, blijft dus zitten met een hoop gevoel dat onbeantwoord blijft. Daar komt dan ook dat k*tgevoel vandaan, je kan nergens heen met die gevoelens en de enige uitlaatklep die je kent die echt aan die eisen voldoet, is nou net degene die niet meer wil.

Met mijn laatste ex heb ik echt superlang gezeten. Op een gegeven moment niet eens meer zo van "ik wil hem terug", maar meer in de zin van "ik wil hem gewoon op de een of andere manier in mijn leven". Gevoelsmatig betekende hij gewoon nog heel erg veel voor mij, en hoevaak andere mensen ook niet zeiden wat voor ontzettende egocentrische kl**tzak hij was, dat maakte niet uit. Ik kende hem anders.

Dat gevoel heb ik pas echt helemaal af kunnen sluiten toen hij een paar maanden terug contact zocht (zijn relatie was over, zodoende). Ik zat met hem in gesprek op MSN, waarin hij - toen het toevallig ter sprake kwam - ineens allemaal dingen ging zitten ontkennen. Hij is een aantal keer vreemdgegaan, maar dat was ineens nooit gebeurd en ik leefde maar in mijn eigen belevingswereld en ik had er zelf zoiets van gemaakt.

Blok, delete, dahag. Heb hem nog een mail gestuurd om uit te leggen dat hij van mij zo gelukkig mag zijn als hij wil, maar dat ik er absoluut helemaal niets meer mee te maken wil hebben en hem niet meer hoef te spreken. Na zo'n 2 jaar nog met onbeantwoorde gevoelens te hebben gezeten is dat boek eindelijk dicht.

Er bestaat geen remedie om er over heen te komen. Het beste is om gewoon door te gaan met je leven, en er komt een dag waarop je het echt af kan sluiten en daadwerkelijk kan zeggen "ik ben over mijn ex heen". Tot die tijd: sterkte.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:45

Herkenbaar.. Vooral het gevoel dat je de ene dag je bed niet uit wilt en alleen maar hysterisch wilt liggen huilen, hem bellen, smsen en smeken om terug te komen en de dag daarna weer beseffen dat hij maar een kl**tzak is en je best zonder hem kunt.

Hier is het sinds een maand "uit". Er zit een heeeeel lang verhaal aanvast maar kort gezegd komt het er op neer dat hij me gewoon keihard belazerd heeft. Desondanks hou ik nog vreselijk veel van hem maar verstandelijk weet ik dat ik hem niet meer terugwil.

Ben alleen wel ook zwanger van hem... :\

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:38

Liefdes verdriet is verschrikkelijk, hoe je er vanaf kunt komen ja dat is moeilijk.. Ik kan je daar niet echt een antwoord op geven ze zeggen dat het moet slijten en dat is helemaal waar.

Ik zou zeggen veel leuke dingen doen met vriendinnen en vrienden fimpljes pakken shoppen of lekker met een groepje op de bank hangen en een film kijken. Zo veel mogelijk je gedachten op andere dingen zetten en tjah dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch moet je jezelf er toe zetten.
Sterkte TS!

@ Ninita: Heeft HIJ het uitgemaakt terwijl je zwanger van hem bent of jij? Wat een mannen heb je toch rond lopen op deze wereld ongeloofelijk. Belazeren? Sterkte ook voor jou in deze periode! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:06

Ik heb nooit liefdesverdriet gehad eigenlijk (wel kinder 'liefdesverdriet', maar dat even niet meetellend :P)
Ik snap wel dat je je super rot voelt!
Ik zou als ik jou was veel leuke dingen doen met vriendinnen en bij de paarden! Verder is het een beetje de 'tijd uitzitten' ben ik bang!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:19

WoodySan schreef:
Ze zeggen dat je de helft van je relatieduur nodig hebt om eroverheen te komen... (maar of het waar is weet ik niet

Ik denk dat dat wel redelijk klopt. Een relatie heeft altijd veel impact, dus als het uit is ben je er niet pats boem klaar mee. (zeker niet als je het niet had verwacht, als je het zag aankomen was het natuurlijk heel anders geweest.

TS: Dat nare gevoel laat je langzaamaan los. Elke dag zal het ietsje minder worden, tot je geen pijn meer voelt maar levenslust (hoe je dat ook mag opvatten ;))
Sterkte!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 07:10

Tegen mij zeiden ze dat elk jaar van je relatie een maand tijd kost om eroverheen te komen. En bij mij klopte dat wel.
Toen het na een relatie van 8 jaar uitging met mijn ex, wist ik ook niet waar ik het moest zoeken. Ik voelde me zo afschuwelijk.... En ik heb mezelf ook de tijd gegeven om even flink zielig te zijn. Eerst een tijdje herinneringen ophalen, 'onze' muziek luisteren, foto's kijken, zielige films kijken, in joggingbroek op de bank hangen, me volproppen met chips enz. Na een dikke week heb ik mezelf een schop onder mijn kont gegeven en ben ik weer langzaam leuke dingen met vriendinnen gaan doen en naar mijn paardje gegaan. Eerst met flinke tegenzin (ik wilde geen leuke dingen doen) maar het ging steeds beter. En op een bepaald moment merkte ik dat ik weer kon lachen en een tijd later kon ik aan mijn ex denken zonder meteen in tranen uit te barsten. De enige tip die ik je kan geven: Het heeft tijd nodig! En het is echt niet erg om je even flink rot te voelen en nergens zin in te hebben, maar probeer je leven daarna weer op te pakken. Sterkte!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:00

Bij de een kan het vrij snel over zijn, de ander kan er jaren overdoen.
Neem de tijd; zal nog wel een tijd met goede en slechte momenten gaan hoor.
Belangrijk dat je het verwerkt en erover kan praten met vrienden denk ik.

Nadat mijn relatie op een lúllige manier naar 11 jaar uitging zijn mijn vrienden echt een half jaar gek geworden van mijn verdriet, maar daarna was ik er wel redelijk overheen.
Blijft nog wel lastig af en toe, maar gelukkig heb ik super vrienden gehad.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 10:17

Vind het ook lastig om mijn vriendinnen er constant mee lastig te vallen.. Die hebben zelf ook zo zijn eigen dingen, eigen vriendjes etc. om aandacht aan te geven...

Ik laat niks meer weten.. En hoop van de ene kant eigenlijk ook niks van hem te horen. Terwijl ik toch constant op mijn tel loop te kijken heeft hij niks gesmst..

Ik wil weten hoe het met hem gaat; maar wil er niet naar vragen. Ik ben in onze relatie al vaker opdringerig naar hem toe geweest, dat is 1 ding wat ik nu zeker niet meer ga doen.

En ja, eigenlijk voel ik me beter gewoon niks te sturen.. Als ik ik iets stuur zit ik alleen maar weer te wachten en me gek te maken tot ik iets terug krijg.. Wat waarschijnlijk toch niet meer aan mijn verwachtingen voldoet...

Soms zou ik willen dat ik meer rede had om boos op hem te zijn. Dan kon ik het misschien wat gemakkelijker van me af zetten, maar eigenlijk heb ik dat niet echt..

Maarja, ik probeer maar zo te denken er veranderd niet veel aan mijn leven.. Alles gaat gewoon door.. En probeer weer te genieten van het leuke dingen doen met vriendinnen...

(ben aan het afstuderen en contract getekend ipv van blij te zijn kon ik wel janken dat hij er niet bij is)
Maar ook dat word op den duur vast wel beter...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:54

Pff, rot voor je zeg :(:) . Dit soort dingen zijn nooit leuk... Daar sta je dan ineens weer alleen.... Niet leuk..

Maar wat ik bij iedereen vaak hoor/lees/zie is dat als ze een nieuwe vlam krijgen, ze er vaak heel snel overheen zijn ;) . Dat wordt een nieuw slachtoffer zoeken :+ .

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:08

ik was ongeveer 3 keer zoveel tijd nodig om erover heen te komen..
ik heb een half jaar een relatie gehad, en toen dacht ik dat het niet zo goed meer ging.. had ik het uitgemaakt , maar ik had een week later al spijt.. dat heb ik nooit gezegd, want ik zou een paar maand later toch verhuizen naar oostenrijk
na een half jaar hier in oostenrijk (inmiddels een jaar na onze relatie) en nog steeds contact met hem gehad te hebbe (we vonden elkaar nog steeds leuk) heb ik het contact verbroken, omdat ik anders niet over hem heen zou komen.. een toekomst was er voor ons toch niet!
het bleef moeilijk en toen ik hem in april weer zag, kwam het gevoel toch even terug. Maar toen kwam ik erachter dat hij verandert was, en niet positief. Dus toen was ik in een klap over hem heen.

er moet gewoon iets gebeure waardoor je het in een klap zat bent en hem vergeet

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:28

Ik heb geen idee hoe je erover heen kunt komen. Ik ben er zelf nu al een jaartje mee bezig om iemand te vergeten. Probeer veel andere dingen te doen, maar nu ik werkeloos thuis zit valt dat niet mee. Veel negatieve dingen denken hielp ook niet (b.v dat hij mij niet waard is, en dat is ook echt zo...).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:35

Hoe je over liefdesverdriet komt? hmm een echte remedie is er niet... tijd heelt alle wonden... zeggen ze.... Klopt denk ik ook wel over 't algemeen. Het verschilt gewoon wel per persoon en per relatie en situatie hoeveel tijd je hiervoor nodig hebt. Ik zelf ben héél moeilijk met over relatie heenkomen. En dan te bedenken dat m'n langste relatie maar 3 maanden was!

Bij mij werkt 't beste 't er niet zoveel over hebben etc. Gewoon leuke dingen doen etc. Zodat ik er niet aan hoef te denken. Alles weghalen dat je eraan herinnert (ook al heb ik dat nog niet gedaan :+ ) wat werkt 't beste bij jou?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:44

Moeilijk dit, meiden, heel moeilijk!

Mijn relatie is ook uitgegaan na 9 maanden. Reden is dat hij er vanaf het begin niet aan toe was, hij heeft erg veel wantrouwen naar vrouwen toe en wilde er niet 100% voor gaan. Met vlagen dan ;) Dat maakt het nog veel moeilijker. Nu het uit is ben ik door een hel gegaan. Hij had ook veel verdriet maar heeft inmiddels zijn leven weer opgebouwd. Ik ook, maar lblijf hem nog erg missen. Ene dag hoef ik m niet meer terug, en net op DIE dagen belt ie me dan weer of praat weer op msn, om iets te lenen of iets te geven of om iets samen te doen. En ik ga altijd, want ik weet hoe leuk we het dan hebben. Het is een ramp! Ene dag houdt ie van me, de volgende wil ie weer geen relatie...
Afleiding zoeken maar meid, ook al wil je dat niet. Ik ben veel thuis, praat er over als ik ergens mee zit en probeer positief te blijven denken. Ik wil dit losse gedoe niet voor mezelf!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:25

Ik heb gelukkig niet zoveel ervaring met liefdesverdriet, maar hoe ik het aanpak: Eerst flink hard snotteren. Als ik verdrietig ben, ben ik het liefst alleen, maar dat moet niet te lang duren, dus na een week schop ik mezelf onder mijn kont dat ik er weer lekker uit moet gaan. Leuke dingen doen en erover praten met vriendinnen. Niet eindeloos, want dan praat ik mezelf op den duur alleen de put in. In het begin zeker geen contact zoeken met je ex, want dan kom je niet verder. Ik denk dat afleiding zoeken het grote sleutelwoord is.

De eerste keer dat je hem ziet doet dan wel pijn, maar op den duur went het.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:26

Ik denk dat het heel goed klopt dat het ongeveer de helft van je relatieduur in beslag neemt om er overheen te komen.
Ik heb zelf ook wel vier en halve maand (na een relatie van negen maanden) gelopen met het verdriet. Eerst erg, daarna minder erg. In die vier maanden wel een scharrel gehad. Maar mijn ex bleef in mijn hoofd. Echter na vier en halve maand had ik volledig vrede er mee, al had ik liever dat het anders was gelopen.

In de eerste weken heb ik vooral gedaan waar IK zin in had. Hij zou wel langskomen, maar dat is nooit meer gebeurd.
Ik luisterde veel muziek, zag in elk voorwerp een herinnering aan hoe dingen waren. Maar ook dat gaat over. Huilen wanneer je wilt. En een topic heeft mij ook heel veel geholpen!
Daarnaast heeft een vriendin van me ooit gezegd: "What's meant to be will always find it's way."
Ongelooflijk waar! Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat het boekje dicht was, zeker toen hij het contact weer oprakelde. Ons boekje is nog niet gesloten, zijn we na zeven maanden achter gekomen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 19:09

Janine1990 schreef:
Ik denk dat het heel goed klopt dat het ongeveer de helft van je relatieduur in beslag neemt om er overheen te komen.
Ik heb zelf ook wel vier en halve maand (na een relatie van negen maanden) gelopen met het verdriet. Eerst erg, daarna minder erg. In die vier maanden wel een scharrel gehad. Maar mijn ex bleef in mijn hoofd. Echter na vier en halve maand had ik volledig vrede er mee, al had ik liever dat het anders was gelopen.

In de eerste weken heb ik vooral gedaan waar IK zin in had. Hij zou wel langskomen, maar dat is nooit meer gebeurd.
Ik luisterde veel muziek, zag in elk voorwerp een herinnering aan hoe dingen waren. Maar ook dat gaat over. Huilen wanneer je wilt. En een topic heeft mij ook heel veel geholpen!
Daarnaast heeft een vriendin van me ooit gezegd: "What's meant to be will always find it's way."
Ongelooflijk waar! Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat het boekje dicht was, zeker toen hij het contact weer oprakelde. Ons boekje is nog niet gesloten, zijn we na zeven maanden achter gekomen.

Is het weer goed gekomen?

haha super leuk voor je :)
Ik kan er alleen beter niet op hopen.. Geeft wat te veel hoop..
Maar ach, zoals je als zegt.. Als we voor elkaar bestemd zijn komt het wel weer ooit goed...
(alhoewel ik hier zelf niet in geloof en ik ook nog een koppige vent heb getroffen die het dan toch niet toegeeft :P)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:13

Ik ben sinds 2 weken weer vrijgezel na een relatie van 1 1/2 maand. je mag het eigenlijk niet eens meer een relatie noemen, echter ging er een hele goede vriedschap aan vooraf van een maand of 8. Tsja hij heeft een kind van 4. En het was voor mij geen doen om altijd op de 2e plaats te komen en daarnaast wilde hij nog geen leven met zijn drietjes. Hij had zijn kind ieder weekend en ik zag hem slechts een aantal uur doordeweeks s'avonds. Dat trok ik niet. Uiteindelijk hebben we er samen een punt achter gezet. Tuurlijk doet het pijn, maar de opluchting is groter. Ik kan gewoonweg niet huilen hierom. Ik mis hem nog iedere dag en iedere vrijdag gaat er weer een steek door mij heen omdat ik weet dat hij zijn dochter weer heeft opgehaald. Tsja het slijt wel weer. Ik vind het wel heel erg dat ik nu ook een goede vriendschap kwijt ben, ik kan dat echter ook niet meer opbrengen.

Verder mijn relatie daarvoor daar heb ik ruim een jaar over gedaan om daar overheen te komen. We hadden ruim 1 1/2 jaar. Ik ben nog steeds overtuigd dat hij de ware is. Echter hebben we elkaar gewoon op het verkeerde moment ontmoet. Diep van binnen hou ik nog van hem, maar heb het wel een plek lgegeven.

Tsja ik doe gewoon veel leuke dingen, daarnaast heb ik een entertainment bureau dus kan ik het heel druk hebben, ook in het weekend. Ik heb dus ook gedwongen afleiding. Je kan een bedrijf nl niet zomaar stilleggen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:14

renee16 schreef:
Is het weer goed gekomen?

haha super leuk voor je :)
Ik kan er alleen beter niet op hopen.. Geeft wat te veel hoop..
Maar ach, zoals je als zegt.. Als we voor elkaar bestemd zijn komt het wel weer ooit goed...
(alhoewel ik hier zelf niet in geloof en ik ook nog een koppige vent heb getroffen die het dan toch niet toegeeft :P)

Nee, maar het lijkt er wel op dat het gaat gebeuren.
Ik weet van mijn ouders dat het (welgeteld 1 dag) uit is geweest.
M'n vader maakte het uit, hij wist niet of hij het wel aankon. De volgende dag heeft hij de hele dag gehuild.
Een vriendin van me is ook een tijdlang bij haar vriend weg geweest, maar hebben trouwplannen.
Zo zijn er veel meer dingen.
Soms heb je zo'n break nodig. Maar het is ongelooflijk belangrijk om door te gaan, onafhankelijk te worden. Want kom je weer bij elkaar, wordt hij er niet gelukkig van te weten dat jij altijd tijd aan hem hebt gedacht en niets anders hebt gedaan.
Dat doet je juist nog meer verdriet, en er ontbreekt mogelijk een stukje persoonlijkheid die hij wel had verwacht. Als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Ik dacht ook dat hij koppig was, ik ben zelf nog koppiger :Y)
Het heeft een half jaar geduurd, maar hij mist me nog steeds. Ik denk dat dat wel wat zegt.
Hij heeft andere scharrels gehad, ik één, maar het heeft nog niet zo geklikt als bij ons.

Op een gegeven moment denk je het boek te sluiten, of de pagina om te slaan. Maar de wind waait, waar hij kan.
Verwacht niets, doe waar je zin in hebt. Maar wat moois van het leven. Ik denk dat dat ongelooflijk belangrijk is!