Wij zijn uiteraard bij meerdere keuken speciaalzaken geweest om de prijzen te vergelijken omdat onze keuken niet standaard is en dus speciaal gemaakt moest worden, daaruit bleek dat de keukenconcurrent het goedkoopste was.
Ook hebben wij op internet zitten speuren of de keukenconcurrent wel betrouwbaar is, zoals overal wel eens wat voorvalt (bij de beste bedrijven) zo ook bij de keukenconcurrent maar niks dusdanige "wilde" verhalen dat wij zoiets hadden van we gaan wel ergens anders heen dan maar iets meer betalen.
Maar nu komt het, de keukenconcurrent heeft al enige tijd het geld binnen dit bevestigen zij ook maar ze weigeren om de keuken te leveren aan ons. Wat hier de reden van is, is ons nog onbekend.
Nu komen er uit onze omgeving steeds meer verhalen naar boven met problemen van en met de keukenconcurrent, een aantal voorbeelden:
- een kennis van een vriend van mij heeft 1,5 jaar geleden daar een keuken gekocht, keuken werd afgeleverd maar de apparatuur miste en de kastjes waren niet volgens de afmeting laat staan dat de kastjes dezelfde afmeting hadden ze hadden allemaal hun eigen maat. nu 1,5 jr. later hebben ze nog steeds geen apparatuur ontvangen en ook de fouten die gemaakt zijn door de keukenconcurrent zoals dat de kastjes geen gelijke maten hebben worden niet teruggenomen of opgelost.
- van andere kennisen hebben ook daar een keuken weg, de keuken is ruimschoots een maand geleden al betaald (hier is bewijs van, hun keuken is betaald uit een depot dus de bank heeft en is het bewijs dat het naar het juiste rekeningnummer is overgemaakt) maar de keukenconcurrent blijft stug vol houden dat ze geen geld ontvangen hebben.
Nu wij deze verhalen gehoord hebben beginnen ook wij hem toch wel aardig te knijpen, wij hebben een keuken van over de €10.000,- gekocht en betaald maar geen keuken en na alles wat wij gehoord hebben over ervaringen van en met de keukenconcurrent vresen wij dat wij ook geen keuken meer krijgen laat staan ons geld terug.
Helaas hebben wij geen geld boompje in de tuin staan en kunnen dus niet zo maar even ergens anders een keuken bestellen (al hadden we het geld er wel voor dan zouden we het nog niet doen!)
Nadat ik vanochtend een knallende ruzie gehad heb met de keukenconcurrent weigeren ze uberhaupt nog zaken met ons te doen (dus met ons te overleggen hoe en wat).
Vanavond komt onze advocaat langs om de getekende papieren van beide kanten door te nemen en te onderzoeken op eventuele clausules en gaan we overleggen wat het verstandigste is, of zo toch nog tot een oplossing zien te komen of ze voor het gerecht slepen wat je eigenlijk bijna altijd verliest van zo'n grote organisatie.
buiten dat om, komen we nu ook met andere dingen in de problemen, met de stukadoor en de schilder dus kortom een hoop problemen die eigenlijk niet nodig zijn als de keukenconcurrent gewoon de betaalde keuken afleverd.
Ik moet even mijn verhaal en woede kwijt, zit te shaken en te ijsberen van woede.
Uiteraard hoop ik niet dat er nog verder gedupeerden van de keukenconurrent te voorschijn komen maar wil iedereen die van plan is daar een keuken te kopen toch wel even op het hart drukken dat ze hun zaakjes heel goed voor elkaar moeten hebben op papier!
Als wij de keus nogmaals konden maken zouden wij ervoor kiezen om iets meer te betalen zonder al deze problemen, maar helaas weet je niet alles van te voren en ga je ook niet van zoiets uit.