300 km rijden in twee dagen voor baan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quincy123

300 km rijden in twee dagen voor baan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:11

Ik heb gesolliciteerd bij de keukenconcurrent in Amersfoort.
Nu moest ik gister op sollicitatiegesprek komen in Zwolle! Dus voor mij 70 km heen en weer 70 km terug :roll: . Nu was dit gesprek positief van beide kanten dus morgen een dagje meelopen om te kijken of ik wel geschikt ben voor die baan, en of ik het zelf natuurlijk ook leuk vind.

Nu had ik in het sollicitatiegesprek ook gezegt dat ik het fijn zou vinden als het wat dichterbij kon aangezien ik vandaag dus ook al 140 km had gereden. Toen keek hij mij verbaasd aan en zei, dan snap ik niet dat ze jou hierheen hebben laten komen.

Hij belde mij vanochtend op dat ik morgen in Utrecht mee kon lopen, Nou super dus! lekker dichtbij. Je krijgt ook nog een email ter bevestiging.
Ik kijk mijn email en zie tot mijn grote verbazing staan, DEVENTER? Aangezien deze vrouw die daar werkt mij beter alles kon uitleggen qua werkzaamheden. Dat zou dus betekenen dat ik weer 140 km kan gaan rijden en een hele dag mee moet lopen voor niks? krijg geen vergoeding niks, en dat voor iets wat dus eigenlijk nog onzeker is.

Ik heb het volgende terug gestuurd:

Beste xxxxxxxxxxxxxxxxx,

Ik heb je email in goede orde ontvangen.
Aangezien ik gister ook al 140 km heb gereden en jullie van mij verwachten dat ik morgen weer 140 ga rijden voel ik mij genoodzaakt U om kilometer vergoeding te vragen. Het lijkt me nog steeds een erg leuke baan, maar twee keer 140 kilometer rijden in twee dagen om te kijken of de baan geschikt is wederzijds, is mij een beetje te veel van het goede mits de kilometers vergoed worden.

Vriendelijke groet, xxxxxxxxxxxxxx

Wat vinden jullie hiervan?
Het zou voor mij een perfecte baan zijn, aangezien dit in Amersfoort is en ik nu in Utrecht werk. En ik nu wel een baan zocht dat wat dichterbij was. :7

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:13

Ik vind je reply niet professioneel, je had deze wat netter op kunnen stellen. Maar gedane zaken nemen geen keer he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:14

Denk je dat het je kansen bevordert als je op voorhand al 'moeilijk' gaat doen en vergoedingen wilt? Ik zou vinden dat je niet moet muppen en gewoon rijden. Wil je de baan? Dan zul je er ook wat voor over moeten hebben en wat toeleveren :) Die ene keer 140 km erbij overleef je heus wel.

WillemYntJee

Dat zijn normale zaken bij de DMG groep hoor ;) Mijn vriend woonde toen nog in Rotterdam en heeft in Groningen meegelopen.

bergkraai

tsja, ik denk dat je (zeker in deze tijd) niet al teveel eisen kunt stellen aan (potentiele) werkgevers..

Ik zou het niet snel gedaan hebben, je moet het zien als een stukje investering...

WillemYntJee

Re: 300 km rijden in twee dagen voor baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:15

Oh en je krijgt als t goed is de kosten terug als je niet wordt aangenomen, als je wel wordt aangenomen niet.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:15

Wel een beetje vreemd, waarom laten ze je niet gewoon meelopen in Amersfoort?
Maar mag ik je erop wijzen dat je woordkeuze in je mail niet geheel correct is? Mits gebruik je in plaats van als.
Eigenlijk heb je er nu neergezet dat je alleen akkoord gaat als je geen kilometervergoeding krijgt :D

RelarDevi

Re: 300 km rijden in twee dagen voor baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:18

Nou die weten dus meteen hoe flexibel en communicatief je bent...
Geen heel handige actie van je.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:19

Als het de perfecte baan zou zijn, dan zou ik het er voor over hebben. Tegenwoordig is een baan vinden moeilijk zat en dan is dit een goede manier voor hen om te kijken hoe gemotiveerd jij bent.... Ook ik vind de mail niet echt netjes, zou voor mij een reden zijn om je te bedanken en een ander te zoeken.

Caira

Oei meis dat vind ik nog al wat om terug te sturen, ik snap je probleem volkomen maar hiermee vergroot je je kansen niet.

Caira

o en U schrijf je alleen aan God, anders is het gewoon u. Dus ik weet niet of je die kilometervergoeding aan Hem wilt vragen. ;) :D

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:20

ik zou denk ik ook gewoon gaan,
maar goed je hebt al een email gestuurd toch? heb je daar al antwoord op?

Charlie_P

Zoals hierboven al gezegd vind ik het mailtje ook niet erg professioneel en ook de woordkeuze is idd niet helemaal correct.
Nou ja, even afwachten dus, misschien heb je geluk en maken ze er niet zo'n punt van. Succes ermee verder!

Yell

Lijkt mij ook niet heel handig. En ook niet zo'n heel goed geschreven stukje. Denk dat er nog wel meer kapers op de kust zijn voor die baan, die het gewoon aanpakken.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:22

geef je groot gelijk hoor, bij de sollicitaties die ik heb gedaan, schoof het bedrijf me altijd keurig een declaratieformulier toe om de kilometers te vergoeden. Dat ik ze echt niet altijd invulde is aan mij, maar het hoeft echt niet alleen van jouw kant te komen. Los van hoe je de brief opstelt, vind ik dat je gelijk hebt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:22

Als je niet in Amersfoort wil werken, had je niet moeten solliciteren op deze baan. Wil je deze baan, dan moet je niet zeuren (wat is nou 300km op een superleuke baan) en anders moet je gewoon lekker iets zoeken in Utrecht.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:22

Nee heb nog geen reactie terug. Heb ook al een vrije dag van mijn werk moeten nemen.

@ WillemYntJee: Ook als ik niet aangenomen word krijg ik geen kosten terug.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:23

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:23

mo_van_dijk schreef:
Als je niet in Amersfoort wil werken, had je niet moeten solliciteren op deze baan. Wil je deze baan, dan moet je niet zeuren (wat is nou 300km op een superleuke baan) en anders moet je gewoon lekker iets zoeken in Utrecht.

De functie is voor in Amersfoort ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:23

Humm dit had ik ook iets anders aangepakt denk ik.. het is vervelend dat je nu zo ver moet rijden.. en dat je nu door dit forum misschien wel een rot gevoel krijgt over mailtje..

maar ik ga wel helemaal mee in het antwoord van Sonja..

Succes met de baan!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:24

Oh vreemd, dat zou mijn vriend (bij de Keukenkampioen) wel krijgen. Hij is wel aangenomen dus het was niet van toepassing, maar het is hem wel toegezegd. Hij moest ook op gesprek in Waalwijk komen ipv in Zwolle dus misschien ligt t anders.

Maargoed het is dus vrij normaal bij DMG dat je zulke afstanden moet rijden. Ook als je straks wel bent aangenomen zul je vaak genoeg ergens heen moeten rijden (BOI in waalwijk bijv.). Dat krijg je wel vergoed overigens.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:25

Zwolle -Deventer is toch geen 70 KM?
Oh zie dat je ergens anders vandaan moet komen..
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 28-05-09 10:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:26

Ik vind de manier waarop je gemaild hebt ook niet 100% correct, het komt over alsof je dit de baan niet waard vindt en ja, dan verkijk je je kansen wel eens. Mijn collega rijdt ook elke dag dik 80km heen en 80km terug van het werk naar huis en omgekeerd en in het begin kreeg ze ook niets vergoed maar nu wel.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:26

Ezumii schreef:
Zwolle -Deventer is toch geen 70 KM?

Ik woon in Amersfoort, en moest dus gister van Amersfoort naar Zwolle. Vrije dag genomen van mijn huidige werk. En morgen weer een vrije dag genomen, en dan weer van Amersfoort naar Deventer.