Relatie met iemand die niet van dieren houdt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Relatie met iemand die niet van dieren houdt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:16

Daar ben ik wel benieuwd naar, want denk eigenlijk dat ik dat zelf best lastig zou vinden.

Ik bedoel dus iemand die echt niets met dieren heeft, dieren echt niet moet en ook nooit van een dier gehouden heeft.

Zouden jullie dat kunnen?

Vroeg me dit af omdat voor veel bokkers dieren een grote rol in hun leven spelen.

Hawai

Re: Relatie met iemand die niet van dieren houdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:19

Mijn vent is geen dierenliefhebber, het is wel eens moeilijk ja, maar voor de rest heb ik een schat van een vent.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:20

Ik weet niet of ik het wel zou kunnen.
Als hij respecteerd dat ik wel van dieren hou, dan denk ik dat het wel lukt.
Maar doet ie dat niet, dan heeft hij geen kans. Tenzij hij echt mijn droomprins is, en dat ik met hem overal kan praten behalve dieren.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:21

Ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Kijk mijn vriend hoeft niet per se paarden geweldig te vinden (zou het wel heel graag willen :D maar kan mij voorstellen dat je ze misschien wat eng vindt) maar helemaal niets met dieren hebben dan mist er echt wat bij mij want het laat zoveel meer zien dan alleen het leuk vinden van dieren (zoals zorgzaamheid etc.).

Dieren zijn een heel belangrijk deel in mijn leven en ik zou er absoluut nooit zonder mee kunnen leven!

RoseK

Dat zou ik echt heel erg vinden. Als ik zou samenwonen zou ik sowieso een huisdier willen en als mijn vriend daar niks mee heeft is dat niet leuk. Ik ben helemaal gek van allerlei dieren en vind het heel leuk dat mijn vriend daar ook enthousiast over kan zijn.

InezFlip

Hm, ik heb geen realtie maar merk het bijv. wel bij vriendinnen. Als ik maar iets vertel kijken ze me aan van. Lekker boeient?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:24

Tja ik denk dat diegene zich gewoon een beetje aan moet passen? :)
Als je iemand leuk vind doe je dat ook wel lijkt me haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:24

Nee, ik zou zo iemand niet eens als gewone vriend willen, laat staan een relatie ermee hebben :n
Dieren vind ik ontzettend belangrijk in mijn leven. We hebben een kat en konijnen en een paard en een mooie, natuurlijke tuin met groene kikkers enzo, en dat zou ik echt niet willen missen.
Ik kan me ook vreselijk ergeren aan mensen die geen respect hebben voor dieren en natuur.
Het maakt mij verder niet veel uit of hij vlees eet (ben zelf vegetariër), als ie wel maar respect heeft voor alles wat leeft :)

:Y)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:27

Nee, zo iemand hoeft ook geen deel te maken uit mijn dagelijks leven.
Iemand die niet van dieren houd/respecteert, is het mij niet waard~!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:29

Ik ben gek op allerlei dieren. En ja later komt er bij mij ook een hond en sowieso 2 cavia's. Ik vind dat zulke geweldige dieren!
Mijn vriend is ook niet echt een dierenliefhebber maar accepteert het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:30

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:31

grijns, denk dat die mij dan ook niet intressant vindt...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:32

Het is soms wel zwaar,want er wordt dan gesproken over hoeveel de dieren wel niet kosten.En dat hij geen dure operaties laat uitvoeren als je niet weet of het wel of niet werkt.Vorig jaar moest de hond mee op vakantie want de oppas was ziek, maar het viel me 100% mee.Al zal hij haar nooit uitlaten.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:32

Mijn vriend moet toch wel als eigenschap hebben dat hij van dieren/honden houdt.
Hier in huis lopen 4 honden en ik hoef echt niemand die constant over z'n broek oid zit te vegen
omdat er soms eens een haartje ophangt. Nee, voor mij geen relatie met iemand die niets met dieren heeft :)

Dat hij niets met paarden heeft zou me dan weer niet zoveel uitmaken, honden zijn het belangrijkste voor me...

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:33

Mijn vriend is gelukkig gek op dieren hij doet net zo gek met t konijn als met de hond de kat en de paarden, moet er niet aan denken hoor zo'n vent die een afkeer heeft voor beesten neee niks voor mij!

Lynn_Nikita

gelukkig is mijn vriend er ook gek van
als hij mijn hobby en dieren zou accepteren en respectreen zou ik er geen problemen mee hebben
als diegene een kat of hond die aandacht wil meteen van de bank afmept, is het voor mij einde relatie

niet iedereen hoeft mijn hobby te delen, is niet voor niks mijn hobby :D

vind wel een verschil tussen iemand die dieren haat en ze bewust pijn doet, of iemand die nooit huisdieren heeft gehad en er gewoon niks mee heeft

Zitaswoon

Met iemand die absoluut niet van dieren houdt zou ik niet kunnen samenleven. Als hij niets met dieren heeft, maar er ook niets op tegen heeft en mij wel laat doen (als ik bijvoorbeeld een hond zou willen), dan kan ik er wel mee leven.

Wat ook belangrijk is, is de visie over het opvoeden van dieren. Ik ben van mening dat een hond moet gehoorzamen, net als een paard, kat,... 'Zit' is voor mij niet 'liggen mag ook en kies zelf tijdstip en plaats maar', daar zou ik gek van worden!
Laatst bijgewerkt door Zitaswoon op 27-05-09 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:34

Als je iemand echt leuk vind maakt het niet uit of hij wel of niet van dieren houd.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:34

Ik zou dat niet kunnen, een relatie met zo iemand. Ook niet met iemand die het 'wel accepteert'. Ik kan me geen leven zonder dieren voorstellen en ik heb er dubbel plezier van omdat mijn vriend dat ook heeft...

Mystic Tinker; ik ben ook vegetarier, mijn vriend niet, geen probleem, maar hij vind het wel prima dat ik alleen biologisch vlees voor hem koop :P

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:36

Ik zou dat ook niet kunne, gelukkig is mijn vriend wel een dierenvriend, maar ik vind zelf ook wel een verschil tussen mensen die dierenvrienden zijn en degene die het niet zijn, wat ik zelf altijd heb meegemaakt de mensen die niet van dieren houden dat die ook wat minder sociaal zijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:36

Nee, ik denk dat ik dat ontzettend moeilijk zou vinden. Kan me ook niet voorstellen dat ik op iemand verliefd zou worden die een afkeer heeft van dieren. Als er een ding is waar ik naar uitkijk als ik later het huis uitben, is het dat ik eindelijk een kitten/puppy kan hebben :D (welke van de 2 dat wil ik dan nog wel discussieren met mijn vriend :D ). Ik heb al huisdieren gewild van toen ik 5 was en nu ik 20 ben is dat gevoel nog nooit over geweest. Als ik dan met iemand een relatie krijg die niets wil weten van een kat, dat lijkt me erg zwaar om te verduren...hij hoeft er trouwens niet helemaal dol van te zijn en er zelfs niet voor te zorgen als hij dat niet wilt, maar hij moet ze wel in huis willen aanvaarden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:39

wizewo schreef:
grijns, denk dat die mij dan ook niet intressant vindt...

Dat heb ik nou ook :o Ik heb in mijn huis 2 katten en een konijn.. En dan heb ik ook nog een paard..

Iemand die niet van dieren houd kan niet bij mij aarden, mijn beestjes gaan namelijk voor alles ;)

silfie35

Ik zou er denk ik geen problemen mee hebben, als mijn vriendin later dieren helemaal niet leuk vind. Je hebt met haar en om haar verkering niet omdat zij van dieren houd.

Yessy

Mijn vriend heeft weinig met dieren in het algemeen, ja hij heeft vissen en daar zorgt 'ie prima voor :D

Paarden kosten geld, stinken en hij is er vreselijk allergisch voor. Sja jammer maar helaas, dat paard is er en gaat niet weg, en ik wil hem ook niet kwijt dus ik heb er mee te leren leven (en hij ook!) :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:40

marleen_usar schreef:
Als je iemand echt leuk vind maakt het niet uit of hij wel of niet van dieren houd.

daar ben ik het niet mee eens, dieren is een deel van mijn leven. ( lees bijna 24/7 dieren om me heen)
als iemand daar niet van houd zou dit ook niet samen kunnen gaan.