Vriendin heeft twijfels bij afspraak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Vriendin heeft twijfels bij afspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 22:01

Ik zou graag jullie reactie willen weten op het volgende:

een vriendin van me, heeft een nieuwe buurjongen leren kennen 3 weken geleden. Via hyves hebben ze elkaar leren kennen, maar nooit elkaar gesproken in het echt.
Meneer heeft een vriendin (4 maand) maar is vanaf het eerste moment erg spraakzaam op msn, en vroeg mijn vriendin al snel mee om een afspraakje.

Aangezien het meisje een vreemd gevoel er bij heeft, maar toch elkaar beter wil leren kennen, heeft ze voor morgen afgesproken.
Ze geeft toe, dat ze het, tot zover het kan een leuke jongen vind. Het is haar type wel.
Maar wat ik uit het gespreksstof lees (ik krijg veel via msn door gesluisd) is dat ie ook wat voor haar voelt? zijn opmerkingen zijn dubbelzinnig etc. Na 4 dagen kreeg ze zomaar zijn mob. nummer etc. en smsjes dat nog wel door de beugel kan zeg maar.

hoe zouden jullie "deze vriendin" steunen morgen?
want niemand wil een vriend die vreemd gaat toch?

eekhoornerik

Re: Vriendin heeft twijfels bij afspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:07

Ik zou haar zeggen dat ze beter niet kan gaan...Ten eerste is het een buurjongen dus hij woont zowat naast haar.

Ten tweede heeft hij al een relatie, er kan dus toch niets gebeuren.

Ten derde zou ik zo'n jongen echt niet willen leren kennen! Nu al stiekem doen met haar? Vindt hij blijkbaar normaal...

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:09

Ja, lastig. Ik weet niet waar ze afgesproken heeft. Maar kun je dan niet heel onopvallend een stukje verderop gaan zitten? En een seintje afspreken dat als het te ver gaat dat je dan ineens naar haar toeloopt en zegt:Goh jij ook hier? Ik had je helemaal niet gezien!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 22:13

ze heeft in leeuwarden afgesproken :) op station, dus mensen genoeg :)

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:14

tja,.ik zou haar afraden om te gaan.
niet netjes van hem om af te spreken als ie al een vriendin heeft,..maar ook niet van haar omdat ook zij weet dat hij een vriendin heeft.
bezette mannen: afblijven! komt alleen maar ellende en gebroken harten van!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:14

Date met je buurjongen? is ze nog niet eerder om een kopje suiker gaan vragen? Als ik haar was zou ik gewoon gaan.. dan kan ze meteen kijken het het wel ECHT haar type is.. misschien valt i wel tegen. Maar als buren kun je toch best afspreken?!

Wanneer hij meer wil dan zou ik hem meteen confronteren met het feit dat hij een vriendin heeft en of hij dat normaal vind.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:18

met je buurjongen afspreken op het station?? vreemd...

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:21

Kaaaren schreef:
Wanneer hij meer wil dan zou ik hem meteen confronteren met het feit dat hij een vriendin heeft en of hij dat normaal vind.

ik quote even een zin van ts:
Ze geeft toe, dat ze het, tot zover het kan een leuke jongen vind. Het is haar type wel.
Maar wat ik uit het gespreksstof lees (ik krijg veel via msn door gesluisd) is dat ie ook wat voor haar voelt?

als je dan dit soort "afspraakjes" maakt,of het nou een buurjongen is of niet, vind ik persoonlijk dat je je toch op glad ijs begeeft.Zou het risico niet nemen,.nogmaals,.kan alleen maar gezeur en gebroken harten opleveren

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:46

Ik zou haar toch waarschuwen, zoals hierboven al is gezegd.
Hij heeft een relatie en mannen spreken meestal niet 'voor de gezelligheid' af met een meisje. Dit gaat alleen maar ellende opleveren. Of ze dan toch gaat is haar eigen besluit, maar dan heb je haar in ieder geval gewaarschuwd.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:02

Ik zou tegen dr zeggen dat ze wel op moet passen met deze jongen. Ook tegen haar zeggen dat ik het misschien niet erg slim vind om met hem af te spreken aangezien meneer een vriendin heeft.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:10

Ik zou haar inderdaad waarschuwen en haar echt niet zonder iemand laten gaan. Al staat diegene op een afstand, als ze zelf al geen goed gevoel heeft waarom gaat ze dan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:23

Nou ik zou sowieso geen moeite doen en aandacht besteden aan iemand die zijn vriendin belazerd door af te spreken met een andere meid.
Dat is hij niet eens waard.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:27

Tja, moeilijk. Ik zou haar ook afraden om te gaan, omdat hij al een vriendin heeft. En dan is het aan haar of ze ook heen gaan ja of nee.
Maar zoals Jetske al zegt. Waarom gaat ze als ze er geen goed gevoel bij heeft?
In mijn ogen vertrouwd ze het dan al niet.

Succes iig! En ben wel benieuwd wat ze uiteindelijk doet.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:30

Beetje vreemd om met je buurjongen op het station aftespreken, je kan beter bijmekaar langs gaan voor een bakkie thee ;) Dan is het ook minder raar...je stond gezellig buiten te kletsen en nodig mekaar uit voor een bakkie. Heb mijn buurjongen ook wel is gedaan bij mij (maar dit was meer ter kennismaking omdat we er net woonde, haha hadde geen intresse ;) )

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:34

Wat hij nu bij zijn vriendin flikt doet hij later ook bij haar, niet doen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:42

Op zich heb ik geen moeite met een afspraakje met iemand die een relatie heeft. Ze duiken toch niet meteen met elkaar de koffer in? Waarom zou je niet andere mensen leren kennen? Als ze elkaar straks errrrrreg leuk blijken te vinden dan kan er altijd nog naar de reeds bestaande relatie gekeken worden.
Relaties gaan soms uit. Doe je niks aan.

Maar ik vind het wel héél vreemd om met een buurjongen via internet te communiceren en op een station af te spreken. Die vat ik even niet.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:48

ben het met sonja eens, bakkie bij buurjongen doen zou niets mis mee hoeven zijn...maar het heeft er op deze manier wel alle schijn van dat er meer zou kunnen zijn. laat ze van tevoren goed over de consequenties nadenken, want op het moment dat ze daar staat, vind ze hem waarschijnlijk gewoon heeeel leuk en laat ze alle bedenkingen vast varen...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:09

Een buurjongen? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ik ken mijn buren - als ik de buurjongen wil spreken, hoef ik maar over de heg van onze tuin een gesprekje met hem aan te knopen - ik hoef echt niet naar het station te gaan..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:13

vanmiddag hebben ze elkaar gesproken :) ze hadden op station afgesproken, omdat ze allebei op school zaten, en dit een makkelijker manier was voor hun.

me vriendin heeft t gezellig gehad, gewoon als vrienden of buren ;) verslag komt vanavond :) aangezien ik nu naar dr toe ga

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:58

Huh, ik snap er niks van, waarom ga je in godsnaam met je buurjongen op een station afspreken?

Maargoed, is niet meer relevant, zie dat ze elkaar al gesproken hebben.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:34

nou ben benieuwd naar het verslag :P

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:53

Mja ik ook wel! :Y)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:22

het verslag, zover ze het mij verteld heeft ;)

ze hadden half 5 afgesproken op het station in leeuwarden. gewoon gezellig even de stad in geweest, gepraat enzo.
Wat ik uit haar begreep is dat haar vlinders die ze (pril) had, verdwenen zijn. Van zijn kant weet ze het niet, hij kwam twijfelend over. \hij heb niks geprobeerd, maar drukte wel zn mob. steeds weg. hij werd enkele keren gebeld.

om 17.45 zijn ze samen met bus naar huis gegaan, en "afscheid" genomen.

het was gezellig, meer niet :)

ik vond het ook vreemd, het is haar buurjongen en dan in leeuwarden afspreken. Ah maar daar bemoei ik me niet mee. Haar ouders waren ook thuis, misschien wou ze niet samen met hem gezien worden?

tot zover het verslag wat ik weet :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:30

Ik zou denk ik wel gaan als ik jou vriendin was, maarja lastig om zo te zeggen.. heb nog nooit in zo'n situatie gezeten.
Maar ze kunnen toch wel afspreken als 'buren' wat ze dus ook echt zijn...? Ik neem aan dat ze niet al meteen gaan zoenen ofzo, dan is het al een heel ander verhaal.

Maarja, aan de ene kant zou ik ook weer niet gaan omdat die al een vriendin heeft.. zegt al genoeg over wat voor een soort typ het is lijkt mij. Dat ze dan sowieso met 'm wilt afspreken.

Ik denk dat je deze beslissing toch echt aan haar zelf moeten overlaten, en er gewoon als steun zijn als ze je nodig mocht hebben. Uiteindelijk gaat ze toch haar gevoel na en gevoel wint meestal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:49

Moelie schreef:
Ik zou denk ik wel gaan als ik jou vriendin was, maarja lastig om zo te zeggen.. heb nog nooit in zo'n situatie gezeten.
Maar ze kunnen toch wel afspreken als 'buren' wat ze dus ook echt zijn...? Ik neem aan dat ze niet al meteen gaan zoenen ofzo, dan is het al een heel ander verhaal.

Maarja, aan de ene kant zou ik ook weer niet gaan omdat die al een vriendin heeft.. zegt al genoeg over wat voor een soort typ het is lijkt mij. Dat ze dan sowieso met 'm wilt afspreken.

Ik denk dat je deze beslissing toch echt aan haar zelf moeten overlaten, en er gewoon als steun zijn als ze je nodig mocht hebben. Uiteindelijk gaat ze toch haar gevoel na en gevoel wint meestal.

lezen is lastig...