Rotpost!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Rotpost!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:12

Heel fijn, ik kijk uit mijn raam en zie zo het postautotje stoppen, dus ik gil naar mijn man dat de post er is, manlief loopt naar de deur, en ziet tot z'n grote verbazing de postauto weer weg rijden, nadat meneer een briefje in de bus heeft gesmeten.
Nu moet hij dus morgen naar het postkantoor, mij alleen laten met 2 kinderen (niet makkelijk, ik mag zelf mijn bed niet uit ivm zwangerschap) en op de fiets die grote doos op halen (verjaardagscadeau van mijn oudste die volgende week 2 wordt)

Klachtendienst helpt niet, vinden het vervelend maar willen niet naar het depot bellen om ze nog een keer langs te sturen. Pff, het is maar goed dat ik mijn bed niet uit mag, anders waren ze daar echt niet blij geweest.

Cookies

Re: Rotpost!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:14

Ja lekker is dat. En de helft van de tijd leveren ze het bij iemand anders af en stoppen dan geen briefje in de deur om te zeggen waar. Dus je hebt geen idee dat het uberhaubt al bezorgd is.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:16

Oh DPD heeft het hier ook wel eens voor de deur gezet terwijl wij niet thuis waren, erg fijn als je aan een drukke weg woont. 1 keer is het gestolen, hadden zij zelf getekend voor ontvangst. Die was dus mooi de l*l

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:17

ze hadden van de week bij ons het briefje tussen de deur en de deurpost gestopt :\ en dan tussen het rubber :\ het is dat mijn vriend er langzamer over deed om binnen te komen als normaal, want anders had hij het briefje helemaal niet gezien......
We hebben de brievenbus beneden (appartementencomplex) waarom niet gewoon daar het briefje in?

Maar inderdaad vervelend.... hij heeft dus nieteens aangebeld bij jullie?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:18

Nee, briefje in de bus en weggereden, mijn man had niet eens de tijd om van de woonkamer naar de voordeur te lopen (10 meter)
Ja stel je voor dat je het pad op moet lopen om aan te bellen! Dat pad is wel 5 meter lang, daar word je moe van hoor!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:22

gewoon bellen joh!!!
ze horen het gewoon tot je deur te brengen!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:22

tis echt heel erg, en daar betaal je dan ook nog voor....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:23

Van de week was mijn nieuwe bodyprotector geleverd bij de buren. Ik had geen briefje in de bus gekregen dat er iets was bezorgd bij mijn buren. Gelukkig kwamen de buren hem zelf brengen.

Ik vind inderdaad dat de postbode er zich er makkelijk van af maakt. Daarentegen, laatst had de postbode bij mij een briefje in de bus gedaan dat ze per ongeluk een brief voor een van mijn buren bij mij in de bus hadden gedaan en of ik deze even in de goede bus wilde gooien. Dat vond ik wel erg netjes!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:27

MoonChloe schreef:
gewoon bellen joh!!!
ze horen het gewoon tot je deur te brengen!!

Ik heb gebeld, en er wordt een klacht opgenomen, over 30 dagen hoor ik daar de uitslag van. In de tussentijd mag mijn man mooi met zijn fiets dat pakket ophalen.
Eventueel kunnen ze het donderdag nog bezorgen, maar dan is mijn man de hele dag weg, de kinderen bij de oppas en ik in het ziekenhuis. Een andere optie hadden ze niet. Het nummer van het depot willen ze niet geven, dus we hebben gewoon pech.

De Belgische post is over het algemeen wel iets netter dan de Nederlandse, maar dit mag echt niet!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:27

_Nadia_ schreef:
Nee, briefje in de bus en weggereden, mijn man had niet eens de tijd om van de woonkamer naar de voordeur te lopen (10 meter)
Ja stel je voor dat je het pad op moet lopen om aan te bellen! Dat pad is wel 5 meter lang, daar word je moe van hoor!

Jeetje zeg, wat een service...

Onze postbode heeft wel ooit een aangetekende brief gewoon in de brievenbus gestoken. Normaal moet hij daar ook mee
aan de deur komen zodat ik kan tekenen. En het stond er toch wel overduidelijk op, AANGETEKEND. Dus lezen is ook moeilijk :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:27

laatst hadden ze foto's met een waarde van €50 gewoon voor de deur gezet. gelukkig was het droog! was echt woest!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:30

jeetje, wat debiel. bij ons komen ze trouwens sowieso eerst 2 keer proberen?

kun je geen oppas regelen voor de 2 kleintjes even? neem aan dat je man wel vaker het huis uit moet om boodschappen te doen bijvoorbeeld?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:33

Hier in Belgie maar 1 keer.
Oppas is duur, tenminste, ze moeten dan naar een gastouder, en dat kan enkel per halve dag. Om even een uurtje op te passen hebben we hier niemand in de buurt. Boodschappen doet mijn man met de kinderen en de bus, maar om een grote driewieler, en een dubbele kinderwagen mee te nemen met de bus is niet echt ideaal.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:38

geem behulpzame buren dan ofzo? of misschien dat iemand anders het op wil halen voor je bij het postkantoor? dan bel je nog een keer en zeg dat je iemand machtigt? ze zullen toch wel een klein beetje mee moeten werken?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:47

Een nare streek is dat toch altijd, wij hadden het eerder ook vaak. Nu niet meer, hier buitenaf zijn ze heel netjes. We hebben nog al een groot huis en lopen ook vaak achter op het erf, dan legt de postbode (meestal dezelfde man) het snel even om de hoek van de deur. Is het in ieder geval droog. Ook altijd op hetzelfde plekje zodat we eten waar het vandaan komt :+
We krijgen ook wel eens pakketjes van de buren en die hebben dan netjes een briefje in de bus :j

Het kan wel normaal maar er zit dus wel erg veel verschil in wáár je woont.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:51

Bij ons wordt gelukkig ook alles netjes bezorgt, zijn we niet thuis ligt het bij de buren en netjes een briefje in de deur! :j

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:53

zij schreef:
geem behulpzame buren dan ofzo? of misschien dat iemand anders het op wil halen voor je bij het postkantoor? dan bel je nog een keer en zeg dat je iemand machtigt? ze zullen toch wel een klein beetje mee moeten werken?

Buren werken allemaal overdag, familie en vrienden wonen allemaal zo'n 200km verderop. Er zit dus niets anders op dan het zelf te gaan halen. Nu zou het inderdaad wel handig zijn om wat familie in de buurt te hebben moet ik zeggen!

Oudste wordt in de eetstoel gezet, bumba aan en die is wel even zoet, de jongste moet dan maar bij mij liggen en dan maar hopen dat mijn man snel terug is.

Ik vind de afhandeling van de klantenservice gewoon rond uit slecht, ze kunnen m.i. best dat depot bellen en die postbezorger flink op zijn donder geven en hem in zijn eigen tijd dat pakket laten bezorgen, maar nee hoor, ze nemen de klacht op en over 30 dagen hoor ik wel wat.

Ik moet ook zeggen dat ik over de taxipost tot nog toe geen echte klachten had (soms dat het 2 dagen onderweg is in plaats van 1, maar dat was het wel) maar dit is echt niet netjes. Zo te zien was het ook niet onze vaste pakketbezorger, zal dus wel een invaller zijn die er geen zin in had.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:21

Ik laat zo veel mogelijk spullen op mijn werk bezorgen. Dat doet iedereen hier en het is wel zo handig! Aangezien ik fulltime werk, net als al mijn buren.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 16:09

Wij werken voornamelijk vanuit huis ;) Of nou ja, ik werk nu niet, mijn man dan 4 1/2 dag thuis en een halve dag per week buiten de deur. Daarbij, we waren gewoon thuis, dus hij had het gewoon af kunnen leveren.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:13

mo_van_dijk schreef:
Ik laat zo veel mogelijk spullen op mijn werk bezorgen. Dat doet iedereen hier en het is wel zo handig! Aangezien ik fulltime werk, net als al mijn buren.

Ja maar ze zijn thuis en de postbode is te beroerd om aan de deur te komen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:24

Dat hebben wij ook mee gemaakt mo_van_dijk ik had een pakket besteld van ongeveer 100 euro aan spullen (erg grootte doos) is zomaar bij de buren afgegeven zonder een briefje bij ons in de bus te doen :n

Nu hebben wij een héle lieve TNT mevrouw die gewoon netjes een briefje in de bus doet dat ze morgen nog een keer langs komt, en vaak rijd ze smiddags (dezelfde dag) nog een keer langs om nog een keer te proberen(omdat ze dan naar huis gaat)
Dat is echt een postbode om trots op te zijn.

Maar ts ik snap dat je nogal boos bent[list=][/list]

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:14

Jemig, vind het nogal associaal! Ik zou echt zó enorm over de zeik bellen en dan net zo lang blijven bellen totdat ze wél even de moeite kunnen nemen om die postbezorger weer terug te sturen en hem dat pakje deze keer wél af te laten leveren.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:26

Geen bokker die in de buurt woont toevallig?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:43

Jee, dat is wel heel idioot als ze er bij voorbaat vanuit gaan dat er niemand thuis is en ze alleen een briefje in de brievenbus gooien en meteen wegrijden. Ik kan me voorstellen dat een bezorger een pakje niet 3x wil aanbieden, omdat ze daar maar 1x voor betaald krijgen, wat dat betreft heb ik respect voor veel bezorgers die wel service blijvcen verlenen ondanks de matige verdiensten :j , maar van dit soort fratsen ben ik ook niet gediend :n .

Toen ik nog in een flat met wat wazige medebewoners woonde had ik een keer speciaal extra voor een pakketje betaald om te zorgen dat ze het níet bij één van de buren zouden afgeven, maar nog eens zouden aanbieden of naar een ophaalpunt zouden brengen. Waar kon ik het ophalen? Juist ja, bij één van de buren. Gelukkig wel bij een lieve buurvrouw.

Vriendlief had een drietal computertaalboeken gekocht bij Bol.com. De trackcode kreeg hij per e-mail. Op een gegeven moment stond er op de site dat het pakketje was afgeleverd, maar waar het ook was, niet bij ons :n , en er lag ook geen briefje in de bus waar dan wel. Pakket is nooit meer boven water gekomen, en de rekening heeft hij uiteindelijk niet hoeven betalen, maar hij kreeg nog wel even een brief van een incassobureau. Da's goed opgelost gelukkig.

Een paar weken geleden stond er ineens een knul uit onze straat aan de deur dat er volgens de bezorger een pakketje voor hen bij ons was afgegeven. Nou is dit een straat met ik weet niet hoeveel hofjes en inhammen, verspreid over honderden meters. Hun huis stond aan het begin, dat van ons ergens aan het eind. Hoogst onwaarschijnlijk dat een pakje bij ons afgegeven zou worden als de bewoners tig hofjes terug niet thuis zijn, daarbij werken wij ook gewoon overdag en waren wij er net zo goed niet. Die jongeman is hier nog eens terug geweest of zijn pakketje écht niet hier was afgeleverd, hij heeft het geloof ik nooit meer gevonden.

Helaas zijn het altijd leuke of nuttige dingen die zoek raken, en slechts zelden vervelende rekeningen :+ .

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:57

Pff dat moeten wij (ik werk als chauffeur bij TNT) niet proberen hoor.. wij krijgen me toch hard op onze lazer...
Ondanks dat het niet veel verdiend, blijf ik altijd netjes, hoe hard ik ook afgeblaft word door sommige klanten (moet ook langs bedrijven en bij enkele word je gewoon behandeld als sloof/hond)...

Waar woon je ergens? :) misschien dat ik je kan helpen?