Ongeluk gehad terwijl ouders op vakantie zijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arethe

Ongeluk gehad terwijl ouders op vakantie zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 18:33

Pfft moet het even kwijt, voel me zo rot... ;(

Afgelopen dinsdag ben ik voor 't eerst van mn eigen paard afgevallen.
Ik wilde opstijgen en op het moment dat ik boven het zadel hing zette hij een paar passen naar voren.
Hierdoor verloor ik mn evenwicht en kwam ik redelijk hard achter het zadel terecht. Daar schrok hij ontzettend van en ging er meteen vandoor. Ik had totaal geen grip dus ben eraf gevallen in de houten bakrand.
Voelde meteen dat het mis was omdat het zovéél pijn deed, dus vriendin van me heeft 112 gebelt en ben opgehaald met de ambulance.
Die heeft me compleet ingesnoerd, nekkraag om etc, infuus met morfine (hield het niet van de pijn)
Ben daar helemaal gecontroleerd; urinetest, bloedtest, röntgenfoto's, longfoto's (waren bang voor klaplong) etc.
Blijk gelukkig niks gebroken te hebben maar ben helemaal bont en blauw.
Totale schade: een schaafplek op mn rug van 3 handen lang en 1 hand breed, mn linkerbil is helemaal zwart, linkerbovenbeen is zwart/paars, elleboog en enkel helemaal blauw en her en der nog wat schaafplekken.

Nu heeft mn broertje heel goed voor me gezorgt tot gisterenmiddag en daarna heeft de staleigenaresse (tevens goeie vriendin) me opgehaald en nu moet ik hier blijven tot zondag.
Want wat ik het ergste van alles vind is dat mn ouders op vakantie zijn, ze zitten tot en met zondag op Kos in Griekenland.
Ondanks dat ze super lief en zorgzaam zijn voor me hier, heb ik het er zo moeilijk mee, ik mis mn ouders zo ontzettend erg |(
Klinkt misschien stom, maar ik wil gewoon mn mama bij me hebben.

Heb mn ouders ook niks gezegt omdat ze voor 't eerst sinds tijden samen op vakantie zijn, en óf ze komen meteen terug in paniek, óf ze kunnen niet eerder terug en zitten helemaal in de stress totdat ze eindelijk naar huis kunnen.

Ik wist niet dat je op 22-jarige leeftijd je moeder zó kon missen.. Ik heb echt huilbuien af en toe dat ik zo graag wil dat ze hier is ;(

Moest het even van me afschrijven, wil de mensen die voor me zorgen hier niet mee lastig vallen, vooral omdat ze al zó ontzettend hun best voor me doen..

Anoniem

Re: Ongeluk gehad terwijl ouders op vakantie zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:36

Hoi Arethe, wat een heftig ongeluk zeg!! Wel heel lief van je dat je je ouders nog even van hun vakantie laat genieten!! Echt heel lief, en omdat je niet ernstig gewond bent zou ik ze denk ik ook nog even lekker laten genieten van hun verblijf op Kos met name omdat ze sinds tijden weer eens alleen op vakantie zijn.

Maar dat neemt niet weg dat je ze enorm zult missen met name nu. Kan me dat goed voorstellen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:37

Sterkte meis :(:) Maar je boft met zulke lieve mensen om je heen, je mag best je moeder missen hoor.. logisch! Wel lief van je dat jij ze van hun vakantie laat genieten. Sterkte, enne.. het is bijna Zondag :(:) !

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:37

Ah gos, heel veel beterschap!

Ik snap je volkomen. Mijn paard werd hartstikke ziek van een enting toen mn ouders net op vakantie waren gegaan. Was een uur fietsen. Helemaal niet grappig!

Wel heel fijn dat er zo goed voor je gezorgt wordt!
Beterschap!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:38

Jeetje wat een baaldingen allemaal, en wat een smakkerd heb je gemaakt. Gelukkig is het aardig goed afgelopen en ik snap zeker dat je je vertrouwde mensen om je heen wil hebben. Zo gek is dat niet, je moeder heeft je bij al je ellende en pijn bijgestaan van kinds af aan :) Probeer lekker uit te rusten en te herstellen. Dan kun je zelf ook een goed gevoel erover hebben dat je ouders lekker op vakantie kunnen blijven..vind ik heel goed bedacht van je! Achteraf (iedergeval zo zijn mijn ouders) zullen ze wel mopperen dat je het ze had moeten laten weten, maar zelf hadden ze het bij jou ook zo gedaan. Als je weer helemaal herstelt ben weer gaan paardrijden he, het was gewoon even een miscommunicatie :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:38

:(:) kan het me wel voorstellen, hoe je je voelt.
Ik vind het heel knap dat je je ouders niks verteld hebt om hun vakantie niet te verpesten.

Ik heb vorig jaar tijdens de wereldreis van mijn ouders de 2e dag dat ze wegwaren ook de hele dag op de EHBO doorgebracht en dat uiteindelijk wel verteld, maar ooh wat miste ik ze..

Sterkte en hou je taai de laatste daagjes

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:42

Dat is dus ook waar ik steeds bang voor ben... Zit nu sinds 2 jaar op kamers, 200 km van m'n ouders vandaan. Lijkt me echt vreselijk om daar ziek te zijn in m'n eentje...
Heel veel beterschap en voor je 't weet is 't zondag!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:42

Heel veel beterschap!
Het is heel lief dat je je ouders niets verteld, maar ik zou het wel doen. Ik denk dat ze zich heeeeeel verdrietig voelen als ze achteraf horen wat je hebt meegemaakt en dat ze je niet hebben kunnen steunen (Heb zelf nl een keer precies hetzelfde gedaan toen ik jonger wa, maar mijn ouders waren echt heel verdrietig. Nu ik ouder ben kan ik me dat heeeeel goed voorstellen). Ik zou ze dus wel laten weten wat er is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:43

Ik ken het, als ik ziek ben of iets naars meemaak wil ik ook alleen mijn moeder :D

Ik vind het heel flink dat je ze niet van streek wilt maken.. Heel erg veel sterkte en een dikke knuf van hieruit :)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 18:44

Thx voor de lieve berichtjes allemaal.
Doet me goed om te horen dat jullie ook niks hadden verteld.
Twijfel af en toe wel een beetje of ik er goed aan gedaan heb.

En inderdaad hoe lief ze ook voor me zijn, het vervangt de liefde van je ouders gewoon niet.
En moet zeggen dat de pijn ook meespeelt, moest 4xdaags 2 paracetamol en 1 ibuprofen slikken, maar t helpt gewoon niet.
Ik slaap zo slecht omdat het één grote korst is nu op mn rug, en zodra ik beweeg scheurt die open.. aaauuw..

Bah bah bah..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:58

Aah.... jeetje... Kan me voorstellen hoe je je voelt hoor :\ Idd... het vervangt de liefde van je ouders gewoon niet. En je zult ook wel doodop zijn van de pijn, en het liefste iedereen af willen snauwen, en dat niet durven, en bij je ouders wel :o Tenminste, dat heb ik altijd :+

Ik had ze ook niks verteld. Zullen ze idd wel niet blij mee zijn, maar ze hebben iig een leuke vakantie :) Anders bel je ze gewoon op de laatste dag ;) Bereid je ze iig goed voor op wat ze aantreffen :P

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:58

ach gosh meid toch wat een klap heb je gemaakt.
ik snap heel goed dat je je ouders het liefst om je heen wilt hoor.
nog 2 nachtjes en ze zijn er weer!! vind het knap dat je niets gezegd hebt trouwens.
dikke knuf en zet hem op! :D

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:00

Och jeetje, naar zeg!!
Wanneer komen je ouders weer terug? echt lief van je dat je ze niets hebt verteld, maarrr ik denk dat je ze wel iets moet voorbereiden voor als ze thuis zijn? Anders is dat ook weer niet echt een fijne binnenkomer ;)

Heel veel sterkte en ik kan me heel goed voorstellen dat je je moeder gewoon enorm mist!!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:07

Marleen schreef:
Och jeetje, naar zeg!!
Wanneer komen je ouders weer terug? echt lief van je dat je ze niets hebt verteld, maarrr ik denk dat je ze wel iets moet voorbereiden voor als ze thuis zijn? Anders is dat ook weer niet echt een fijne binnenkomer ;)

Heel veel sterkte en ik kan me heel goed voorstellen dat je je moeder gewoon enorm mist!!

Mijn ouders komen a.s. zondag weer terug.

Wil ze opzich wel voorbereiden maar wil ook niet dat ze helemaal in de zenuwen zitten in het vliegtuig, straks hebben ze vertraging of iets dergelijks en dan zitten ze zich helemaal op te vreten
Zit een beetje met een dillema qua dat..

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:10

Ooh nog maar een paar daagjes dan.. Komt iemand ze halen vanaf schiphol (Of ergens anders ;) ) Dan kunnen ze het dan gewoon vertellen toch? Komt wel goed, en als ze thuis zijn krijg je vast weer alle zorg van de wereld haha!!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:14

Ik zou ze zelf ophalen, maar nu gaat m'n broertje ze ophalen. En ik hoop zelf mee te kunnen als 't een beetje gaat. Zo niet, dan zal hij het ze voorzichtig vertellen.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:14

tja,... altijd de mama's he!?!
ben zelf 32,maar als er iets is gebeurd wil ik toch ook mijn mamsje nog bij de hand hebben hoor,.dus begrijp het volkomen! :D
Vind het super dat je ze nog niks gezegd hebt,zodat ze nog enigszins van hun vakantie kunnen genieten nu,
Op dit moment kunnen ze toch weinig voor je doen(behalve geestelijk dan) dus kunnen ze beter daar blijven en nog even van hun vakantie genieten.
Nogmaals,.. chapeau hoe je het aangepakt hebt! wens je heel veel succes verder,. enne.... als je moeder weer thuis is,.even lekker platknuffelen!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:17

Jeetje zeg wat een vervelende situatie..
Ik zou ook niks gezegd hebben tegen ze nu ze op vakantie zijn!
Vindt het ontzettend knap van je dat je ze ondanks wat je gebeurd is toch laat genieten van de vakantie!

(ik zou mijn moeder ook ontzettend missen in zo'n situatie en ik ben alweer wat jaartjes ouder dan jou :o )

het is bijna zondag nog even volhouden :(:)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:19

tja hier iemand met ervaring alleen net iets anders maar komt op het zelfde neer

ik heb 2 km achter een paard aan gehangen over asfalt met gevolgen van dien (ging best wel snel :P )

ik heb het geluk gehad met mijn toenmalige vriend die me met de moeilijkere dingetjes wel hielp
verder heb ik mijn ouders pas ingelicht toen ik ze ging ophalen (ik was eerlijk gezegd wel blij met de rust in huis) ma over de zeik pa pissed waarom ik niets had gezegd

tja daar had ik maar 1 andwoord op
ik ga jullie vakantie toch niet verpesten om mijn stomme fouten ;)

med ik zou zo zeggen gebeurd is gebeurd veranderen doet het toch niet meer
laat je ouders lekker van hun vakantie genietten ;)
je geneest wel weer en je ouders komen wel weer terug :D
alles komt wel weer op zijn pootjes terecht ;)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:58

Ja ik weet ook bijna zeker dat ik de vraag of het verwijt krijg "waarom heb je ons niet gebelt, dan waren we terug gekomen"

Juist mam, precies daarom, jullie hadden jullie rust nodig en hier wordt goed voor me gezorgt. Maar heb jullie wel héél erg gemist :+:

Had net huilbui toen ik sigaretje ging roken, de man van de staleigenaresse zag 't en kwam me troosten. Hij snapte het wel, dus ze weten het nu wel. Voel me op een of andere manier een beetje ondankbaar, omdat ze zo hun best doen voor me en tja.. dan voel ik me toch zo rot.. ;(

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:59

wow heftig.. Volgens mij heb je geluk dat je niks gebroken hebt. of erger..
Van een paard vallen kan erg pijnlijk zijn, dat weet ik maar al te goed O:) 't zijn soms gevaarlijke dieren geloof ik..

Iig veel beterschap :)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 20:01

Ik heb ook heel wat ongelukken gehad maar dit is écht het meest pijnlijke wat ik ooit heb meegemaakt. Damn deed zoveel pijn dat zelfs morfine infuus niet meer hielp, dat zegt toch wel wat :\

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:03

Gossie, wat sneu :) Kan me wel voorstellen dat je dan, hoe oud je ook bent, alleen maar je mammie wil. Nou, hopen dat je snel opknapt! Beterschap!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:04

Nog 1 dagje TS :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:06

Ik snap je gevoel helemaal !!

Als je pijn hebt wil je gewoon een knuf van je paps of mams :)

Lief van je dat je nog niets tegen ze zegt, het zou idd de vakantievreugde kunnen verpesten.
Komen ze zondagavond weer thuis?

Heel veel sterkte. Gelukkig valt het allemaal mee.