laptop/computer wat kiezen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wat kiezen jullie

laptop
60 (82%)
computer
13 (17%)

Totaal aantal stemmen: 73

nooralie

laptop/computer wat kiezen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:01

hier thuis is een vete discussie los gebroken
over of een laptop of een computer
ik heb zelf een laptop en bevlad me priema
maar onze andere computer is overleden van daar moet er een andere
maar wat is het beste?
brand los

Thats_Me

Re: laptop/computer wat kiezen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:03

Mijn computer is een laptop. Echt ideaal!! Wil geen desktop meer in mijn huis hebben. Die dingen zijn groot en lomp en staan altijd in het zicht. Laptop kun je makkelijk opbergen en ook nog eens overal mee naar toe nemen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:05

Ik heb een computer, kost minder en heeft veel meer mogelijkheden.
Tegenwoordig kun je ook wel laptops krijgen met redelijk wat geheugenruimte maar 3 jaar terug nog niet. Ja kon wel maar dan was je 1500 euro kwijt.
Ik heb voor 500 euro een beeldscherm, super geluid installatie en desktop gekocht toendertijds. En er zit een geheugenruimte op dat is niet normaal :oo

Ik zou nog wel graag een laptop willen voor erbij maar niet als hoofdcomputer, daar heb ik veels te veel geheugen voor nodig (muziek, foto's, bestanden)

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:06

En niet te vergeten dat ze enorm veel energie besparen!!!

Tegenwoordig kan een laptop net zoveel als een PC. Zeker als je het als 'familiecomputer' gaat gebruiken.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:09

ik heb op dit moment een pc en een laptop, maar zodra ik weer in nederland ben gaat die laptop het huis uit!
Ik vind laptops helemaal niks! Ze zijn duurder, kunnen minder en hebben eerder problemen, is mijn ervaring.
Mn pc is al heeeel oud (afdankertje) en heb ik 1,5 jaar geleden voor 500 euro nieuwe spullen ingezet (moederbord, harde schijf e.d.) hij werkt perfect! Ik kan er alles mee!
Mn laptop heb ik in januari aangeschaft voor 500 euro en ik erger me dood! ding is langzaam en heeft telkens van die kleine probleempjes.... ik word er echt niet goed van...

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:10

Laptop vind ik veel fijner gewoon lekker op je schoot (tegelijk tv kijken oh wat erg) als ik achter de computer zit dan vind ik dat ineens zo vreemd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:14

Ik en mijn laptop zijn de laatste tijd behoorlijk vergroeid tot 1. Dit vooral door de hoeveelheid schoolwerk. Punt is wel dat ik met laptop ook gezellig op de bank kan zitten. Zit ik toch bij mijn familie en ben ik ook nog eens bezig met studie :D (heb een eigen lappie trouwens)

Verder staat er hier beneden nog één laptop. Deze gebruiken mijn ouders meestal. Verder hebben we boven een computer staan waar de grotere bestanden op staan, wordt gebruikt bij printen en waar heel wat dingen van ons allemaal op staan. Deze computer staat wel uit zicht (kast). Laptop van mijn ouders kan ook zo opgeruimd worden :)

Punt is wel dat je goed moet weten waarvoor de computer/laptop gebruikt gaat worden. Computer en laptop hebben zeker beiden hun voordelen. Moet je vaak op pad waarbij je een computer nodig hebt is een laptop zeker aan te raden :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:18

Ik heb een laptop en daar kan ik alles mee, tis desktopvervanger van 17 inch :) ik heb er een externe HD aan hangen van 750 GB dus aan geheugen zeker geen gebrek, kan er alles op kwijt: films, foto's, projecten.. alles. Ik draai er ook zware programma's op van Adobe (Indesign, Illustrator, Dreamweaver, Photoshop, Flash.. het complete CS3 pakket) zonder problemen. Voor mij absoluut een laptop dus, kan m overal mee naartoe nemen als ik dat zou willen. Hij is nu al 2 jaar en ik heb er NOOIT problemen mee gehad. Het is ook net wat je eraan wil uitgeven, als je een notebook van 400€ koopt heb je idd kans dat ie niet aan je verwachtingen voldoet, omdat je mogelijk prestaties van een desktop verwacht.. in dat geval zul je meer moeten uitgeven maar dan heb je ook wat ;) ik heb 950€ betaald voor mijn Acer en ben er nog steeds gelukkig mee. :+:

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:22

Wij hebben beide, maar gebruik meestal toch de desktop :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:29

Computer.
Ze zijn robuuster, en je kunt ze makkelijk uitbreiden.
Ook is het veel makkelijker om ze te laten repareren wanneer ze stuk zijn ipv een laptop.
Dat kost vaak veel meer moeite.
Computers kunnen ook veel meer zwaar werk tegelijk aan omdat ze meer hitte kunnen verdragen wanneer ze hard aan het werk worden gezet.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-05-09 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:31

heb op mn kamer een laptop heb maar kleine kamer en geen ruimt voor pc. en vind laptop makkerlijker
beneden heeft pa comp kamer en daar staan wel gewone pc in

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:32

ik heb een eigen laptop en vind het ook veel fijner dan een computer,,

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:34

Computer is beter, meer mogelijkheden en goedkoper en vreet minder energie en kan veel meer hebben.

We hebben alles nieuw voor 500 euro gekocht en het kan meer als de duurste laptop, en je kan het ook nog eens als een radio gebruiken, mijn vriend gebruikt deze computer ook als radio, echt heel handig.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:44

Doe mij maar een laptop ! Lekker in bed liggen of bij de tv. Ik heb er echt nooit problemen mee. Hij is nog steeds razendsnel en van wifi heb ik erg veel voordelen.
Ik heb een toshiba en dat is een beter kwaliteits merk onder de laptops. Met acer en asus en weet ik wat nog meer heb je veel eerder problemen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:45

Lap top heeft wel zo hun voordelen, maar geef mij toch maar een computer, want voor op het bed kan ik nog altijd een leuke kleine laptopje aanschaffen, dat had ik gezien, echt een leuk hebbeding, maar duuuur dat ze zijn, zo rond de 2500 euro bij Media Markt gezien.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:06

Ik ben veel tevredener van een gewone computer.
Dus ik zou zeggen als je hem niet nodig hebt voor onderweg, dat je dan beter voor een gewone kan gaan. Ben echt niet zo te spreken over laptops :n

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:10

Lavien schreef:
Doe mij maar een laptop ! Lekker in bed liggen of bij de tv. Ik heb er echt nooit problemen mee. Hij is nog steeds razendsnel en van wifi heb ik erg veel voordelen.
Ik heb een toshiba en dat is een beter kwaliteits merk onder de laptops. Met acer en asus en weet ik wat nog meer heb je veel eerder problemen.

ik heb een toshiba, maar niets dan problemen mee hoor.....

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:08

Ik heb een E-machine (onderdeel van acer)
Het is mijn baby :D Kan er niet meer zonder, gaat met me mee naar school, snachts ligt hij onder mijn nachtkastje :P
En doe er natuurlijk veel school werk mee. Het voelt raar aan als ik nou een gewoone computer aan raak :P

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:12

Btw is het niet handiger om te vergelijken met een bepaald bedrag in je hoofd?
Want er zijn nu veel die aangeven een laptop mooier te vinden, tjah dat vind ik ook maar:

Mijn computer kostte €500,- (met alles erop en der aan) als je voor dat geld een laptop wilt, heb je niks. :n
Een laptop die ongeveer het zelfde kan als mijn computer zal denk ik 3 of 4 keer zoveel kosten.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:28

Ik heb een laptop (acer, nooit problemen mee) en bevalt me prima. Ik doe niet veel erop, voor "groot" werk zou ik indd wel een desktop kiezen!
Voorheen zat ik dagen op mn kamer, nu met de laptop zit ik vaker beneden bij mijn ouders. Plus dat ie overal mee naartoe kan :+:

Edit: ding kostte me rond de €600,- en ik heb super uitgebreid geheugen, een game videokaart en super geluid. Dus voor iets meer dan €500,- heb je echt wel wat :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:44

Hmm, ik heb nog niet definitief beslist. Ik heb jarenlang een laptop gehad (15", 2GHz, 512 Mb), maar kwam erachter dat 'ie eigenlijk net wat te groot en te onhandig was om mee te nemen. Ding heeft mij zes jaar trouw gediend als computer, en is een prima computer geweest met voldoende capaciteit voor alles wat ik wilde. En ik vind toetsenbord en touchpad heerlijk. Maar als laptop heb ik 'm niet veel gebruikt - vaker liet ik 'm thuis om er met Remote Desktop op te werken! Dus als vervanger heb ik inmiddels een gewone desktop gekocht, en omdat je een laptop die kapot is ter reparatie moet opsturen of inleveren.

Het liefst zou ik naast mijn desktop nog een klein bescheiden laptopje hebben, maar daar moet ik nog even voor sparen :) (Want er zijn niet zoveel kleine bescheiden laptopjes te krijgen, wel klein, niet bescheiden.)
(En dat ik dan niet voor een klein laptopje met goede specs heb gekozen is omdat ik me absoluut niet comfortabel voelde bij het meesjouwen van mijn hele systeem. Ik wil dus gewoon mijn hoofdcomputer thuislaten, desktop of laptop of wat dan ook, en een extra voor onderweg, waar niet al mijn gevoelige informatie op staat etc.)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:46

vandaag laptop gekocht, dus ik speel de hele dag er mee :D

maar moet wel wennen hoor!

maar het is wel vele malen makkelijker

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:47

Ik heb een laptop.
Eerder vond ik het niet zo geweldig, maar nu ik er zelf eentje heb ben ik over de dam.
Heerlijk! Lekker compact en dat is een computer totaal niet.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:48

wij hebben beide. Met de laptop kun je lekker buiten zitten of op de bank.
Maar als je veel moet typen heb ik toch liever een normaal toetsenbord.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:49

Laptop en ik wil echt niet meer anders. Wij hebben ook nog een computer, maar geef mij de laptop maar.