Teveel geld van rekening met pinnen.. En nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Teveel geld van rekening met pinnen.. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 17:04

Ik was toevallig gister aan t internetbankieren, en toen zag ik een bedrag van €39, ... nog wat staan. Door Casper supermarkt afgeschreven, ik heb daar idd wat gekocht, en voor zover ik me kan herinneren heb ik daar met pin betaald. Maar dat was 1 fles perzikdrinken (jamm) en een pakje vla. Dus het zou heel goed kunnen dat het €3,... zoveel was. Maar, de datum komt overeen, het tijdstip echter niet. En dan nog, is het niet mijn verantwoordelijkheid? Ik heb op ja / akkoord gedrukt zonder het bedrag te checken.. Kan ik een printje maken van mijn rekening, en zo mn geld terugvragen, of is dat niet genoeg bewijs?

Flower

Re: Teveel geld van rekening met pinnen.. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:05

Ik denk dat je ook nog de bon moet hebben met het tijdstip en de datum.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:06

heb je de bon nog? anders wordt het lastig bewijzen dat je echt maar 1 flesje drinken en vla hebt gekocht

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:07

Ik weet niet of dat genoeg bewijs is,iedereen kan dat wel zeggen.alhoewel niet veel mensen zullen komen om te klagen.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:08

Voor € 39,00 voor een pakje vla en nogwat, zou ik toch echt wel terug gaan hoor :D

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 17:09

Ja, dat was ik ook wel van plan Vende. Maarrr, ik heb geen bon. Kan me herinneren dat ze vroeg: Wil je de bon mee? Maarja, daar doe ik niks mee, dus ik zei nee. *zucht* Zonder bon ben ik kansloos he?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:10

Ja, je bent kansloos.

;) :D

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 17:10

Y;(

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:11

ik weet dat wij bij de appie (als het echt moet)
met veel pijn en moeite bonnen terug kunnen vinden.
kassa en tijdstip van de aankoop en dan maar zoeken.
je snapt dat dit zelden tot nooit gebeurd.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:12

ik controleer altijd het bedrag op het schermpje van het pinapparaat. Maar dat ter zijde.

Misschien als je de bon nog hebt dat je terug kan.. maar vrees dat de supermarkt zegt dat de tijd niet overeen komt en je later (of eerder) die dag wél voor 39 euro hebt gepint? (en gekocht)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:12

nee hoor als het goed is is na extra pinnen de kassa open gegaan. De kassiere had dan kunnen denken dit klopt niet. Mocht dit zo zijn dan hebben ze het geld er uit gehaald en ligt het in de kluis. Anders hebben de namelijk kasverschil.
Je kan natuurlijk wel langs gaan en je verhaal uitleggen. Misschien komt het ze bekent voor en heb je je geld weer terug.
Ik weet dit omdat ik op een klant zit te wachten die ook geld extra heeft gepint. Ik heb geen rekekningnummer op de bon dus kan er niet achterkomen van wie het ishelaas

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:13

nee toch ?
er was een reclame met een jongentje die zijn auto of iets terug wilde brengen en hij had zo'n afschrift bij zich, en volgens mij MOET dat gewoon geaccepteerd worden...?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:14

daan gaat het om ruilen als iets stuk is. Niet om geld te vragen wat eventueel extra gepint is en niet ontvangen is

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:15

love_lady1 schreef:
nee toch ?
er was een reclame met een jongentje die zijn auto of iets terug wilde brengen en hij had zo'n afschrift bij zich, en volgens mij MOET dat gewoon geaccepteerd worden...?

Dat is alleen als je aankoop niet goed is.

TS, ik geef je weinig kans, je kunt zonder bon niet bewijzen dat je alleen een pak vla hebt gekocht...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:17

@lovelady: dat is als je laat zien dat je dat gekocht hebt bij die winkel om het zo maar te zeggen.

ts kan niet teruggaan met haar boodschapjes en zeggen: kijk, dit is het enige wat ik gekocht heb....

edit: genoeg die het zeggen!
mmm ts, je kan het altijd proberen...
als het goed is hebben ze daar de bon oid. wel(dacht ik), en als je een beetje aardige mensen tegen komt kan je nog wel eens "geluk" hebben

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:18

Wendel schreef:
nee hoor als het goed is is na extra pinnen de kassa open gegaan. De kassiere had dan kunnen denken dit klopt niet. Mocht dit zo zijn dan hebben ze het geld er uit gehaald en ligt het in de kluis. Anders hebben de namelijk kasverschil.
Je kan natuurlijk wel langs gaan en je verhaal uitleggen. Misschien komt het ze bekent voor en heb je je geld weer terug.
Ik weet dit omdat ik op een klant zit te wachten die ook geld extra heeft gepint. Ik heb geen rekekningnummer op de bon dus kan er niet achterkomen van wie het ishelaas

Hier achter de kassa gaat de kassalade automatisch open na het pinnen. Ook als er geen extra bedrag is bijgepint. (niet de supermarktketen van de TS trouwens)

Het is inderdaad mogelijk om bonnen terug te krijgen, maar dan is het wel handig om de datum en de tijd te weten wanneer je daar aan de kassa geweest zou zijn en ook aan welke kassa je stond. En wel bankafschrift meenemen. Nee heb je ja kun je krijgen.

Succes :(:)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:20

Wendel schreef:

Bij ons springt de kassalade altijd open wanneer er is betaald! contant, pin en cash back. Zonder bon sta je idd minder sterk, maar je zou altijd een kans kunnen wagen. Ga eens langs met wat je hebt (afschriften etc.) en kijk wat ze voor je kunnen doen ;)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:20

Ach ik denk dat als je het even uitlegt ze het je misschien wel terug zullen geven, wij kunnen inderdaad bij de AH ook met veel moeite nog kassabonnen opvragen, als je weet bij welke kassa je hebt afgerekend en hoelaat het ongeveer was dan scheelt dat al een hoop. Ook al geloven we klanten soms niet helemaal, vaak geven we geld toch wel terug omdat we geen 'gezeur' met klanten willen. Vaak kan je maar beter een keer teruggeven dan dat zo'n klant nooit meer in de winkel komt omdat hij boos is :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:22

op je afschrift staat datum en tijd, laat hun de bon maar terug zoeken en laten zien wat jij zogenaamd allemaal gekocht zou hebben, nee heb je ja kan je krijgen, proberen kan altijd

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:23

Oke kon ook weten dat niet elk kassasysteem het zelfde is domdomdom. Maar oke ga terug naar de winkel. Ze moeten dan zo wie zo een kas verschil hebben gehad

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:26

Weet je zeker dat je een andere keer niet dat geld hebt uit gegeven?
Werk zelf ook achter de kassa, en ik kan me haast niet indenken dat je op zo'n bedrag uit kan komen. :oo

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:29

oeeeh lastig, gewoon met afschriften erheen gaan en hopen dat ze de bon kunnen vinden

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:41

Op je afschrift staan tijd en datum toch?
Dan kunnen zij ook in hun kassa kijken, terug naar de dag, zien wat er is verkocht.
Bij ons kan je tot 8 jaar geleden terug kijken tot op de minut.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:44

Heb je geen extra geld bijgepint?
Ik zou het gewoon even proberen, maar schat de kans klein in dat je je geld terug krijgt :(:)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:46

als ze de moeite voor je willen nemen, dan kunnen ze het allemaal in computer terug vinden. Dus de dag, tijd is heel belangrijk dat je dat weet en kan laten zien. Ze kunnen dus ook in de pc zien, wat je heb gekocht en of je evt. extra geld heb gepint.