Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
aafje87 schreef:@ ts ik ben bang dat je vriend bv. in het verleden een keer een schade heeft opgegeven die niet helemaal is gegaan zoals het opgegeven is geweest of dat hij bv bij inbraak meer heeft opgegeven als gestolen als dat echt zo is geweest. Schijnbaar is de verzekering daar achter gekomen en heeft een CIS melding gemaakt. Helaas blijft die 8 jaar staan.
Topaas schreef:Ik heb ook 2 jaar geleden een aanrijding gehad (lees: door gladheid tegen een geparkeerde auto aangegleden) Nu wilde ik pas geleden mij verzekeren bij Ditzo omdat het super goedkoop is in vergelijking met de verzekering bij Unive, maar dit kan dus niet omdat ik bij het CIS geregistreerd sta ivm met deze aanrijding.![]()
Zoals ik het heb begrepen komt het omdat ik nu in de min sta met mijn schadevrije jaren. Zodra ik in de plus sta word ik eruit gehaald. Voor fraudezaken en grote ongelukken kan het inderdaad zijn dat het 8 jaar blijft staan.
amondi schreef:Klopt ook, als je in de min jaren staat dan kun je je bij die goedkope maatschappijen niet aanmelden, en waarom zouden ze ook? Ze willen alleen de beste bestuurders hebben, dat is handel! OP tijd betalen en nooit een schade....Kassa!!
Maar.... deze jongen wordt voor een inboedel verzekering geweigerd! Dan is er wel wat meer aan de hand dan een malusstand op je auto......
Wanbetaling? Onwaarachtige opgave? te veel schades geclaimd op bv reisverzekering?
Ooit of nooit kom je je verleden tegen!
tante_trien schreef:we hebben aangevraagd waarom we bij het cis geregistreerd staan, en dat waren alleen maar autoschades!! We hebben in de map opgezocht waarvan die schades ook alweer waren, en dat waren alleen maar onbenullige dingen, buiten onze schuld om!

amondi schreef:ik lees 6 vellen!!!! met schades..... dat zijn er dus veel meer dan 6 schades......
amondi schreef:Maar vreemd, je hebt het in je openingspost over jij en je vriend die niks kunnen afsluiten en nu is het je vader?
Leg eens uit?
Daantje1981 schreef:Tja, het is een lastig iets. Maar je komt niet zomaar op die lijst. En als jij, je vader, de laatste jaren allerlei schadebonnen hebt verstuurd naar de verzekering en er dus een hoop uitbetaald is, dan is het logisch dat een verzekeringsmaatschappij achter zijn oren gaat krabbelen. Ze willen aan je verdienen en niet meer geld aan je betalen dan dat ze ooit van je krijgen.
amondi schreef:Dat kan een maatschappij niet als iedereen, elk pitje of krasje op zijn auto gaat claimen......
tante_trien schreef:Dat geloof ik namelijk niet, dan mogen wíj geen verzekering omdat o.a. een buurmeisje een kras op de auto heeft gemaakt, dat kán toch niet?

). En die kras van het buurmeisje was behoorlijk groot, weet niet hoe dit precies zit. Dit is volgens mij idd ook verzekerd door de verzekering van de moeder van het meisje. Vraag me in godsnaam niet hoe dat bij ons komt.. 
Liezel1 schreef:Rialto accepteert wel, maar daar zijn de premies ook naar!!! pfoe....
De enige reden die ik kan bedenken waarom een melding op een autoverzekering ook automatisch opgaat voor een inboedelverz is fraude of wanbetaling met royement.