Belachelijk? Of niet? Vodafone en gecrashte gsm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Belachelijk? Of niet? Vodafone en gecrashte gsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 12:44

Ik heb in september vorig jaar ofzo m'n abbo verlengt met 2 jaar en daarbij de Samsung ladyphone L310 Allure gekregen. Nu vertoonde de gsm al snel kuren (beeldscherm ineens in sepia kleuren, beeld in spiegelbeeld, compleet wit beeld), welke ik nog kon verhelpen door klepje dicht te doen en weer open of de telefoon even uit en aan te zetten. Nu doet m'n gsm sinds een tijdje niks meer, alleen nog wit beeld. Het schijnen blijkbaar alom bekende problemen te zijn met dit toestel. Dus ik wil die gsm helemaal niet meer, ik hoor er zoveel gezeik over. Al kan het gemaakt worden, het hoeft voor mij niet als deze problemen er haast standaard zijn. Wat krijg je te horen van Vodafone? Nee sorry, ruilen doen we binnen 7 dagen (ja toen deed dat ding het nog goed ja :roll:), nu mag ik het toestel alleen nog opsturen ter reparatie. Fijn daar zit je dan met nog 1,5 jaar te gaan met wéér je vorige gsm en een kapotte 'nieuwe' gsm die je 'verplicht' moet laten repareren :( Wil je opzeggen? Of je dan even fijn ál je maanden die je nog tegoed hebt ineens wil betalen, ja tuurlijk :+ Héle goede service, not :(

Liess__

Re: Belachelijk? Of niet? Vodafone en gecrashte gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:47

Ik geloof dat dit bij iedere provider is hoor

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 12:51

Dan nog is het geen goede service om mensen een toestel te verkopen die niet goed is, waarbij bekend is dat er heel veel kinderziektes zijn. Dat is gewoon géén service, dat is aansmeren van ondeugdelijke goederen. Kunnen ze leuk aanbieden om het te repareren of een nieuwe (geen idee of ik een nieuwe kan krijgen als het niet te repareren valt), maar het type gsm deugt niet, dus dezelfde problemen komen net zo hard weer.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:51

Wordt dat niet geregeld met Samsung? Dat jij bijv een nieuwe telefoon van samsung krijgt of dat die het oplost? Je hebt tenslotte (fabrieks)garantie bij samsung geloof ik.

Ik weet dat bij de Samsung B2700 ook software problemen waren, maar werd bij iedereen de software opnieuw gereset (moest wel terug naar de fabriek) en was het probleem opgelost.

Bel samsung eens.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:52

ik heb precies hetzelfde probleem .

ook ik kon hem opsturen voor reparatie .
hen hem in de kliko gegooit en voor 40 euro een ander gekocht die het wel deed .
vind het erg slecht van samsung zelf als dit allom bekend is dat deze tel deze problemen heeft vind ik dat je de klant wel tegemoet kan komen .

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 12:53

Vast ook wel, maar via de winkel wordt het ook wel geregeld met Samsung. Maar dat is mijn issue niet. De gsm deugt niet, het type deugt niet. Ik wil geen ondeugdelijke gsm. Ik wil een goed product.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 12:53

karina1977 schreef:

hen hem in de kliko gegooit en voor 40 euro een ander gekocht die het wel deed .
vind het erg slecht van samsung zelf als dit allom bekend is dat deze tel deze problemen heeft vind ik dat je de klant wel tegemoet kan komen .

Dezelfde gsm ook waarmee je het probleem had?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:54

maar... waren die kinderziektes ook al bekend toen jij het toestel aan schafte?
Wat staat er in de algemene voorwaarden van vodafone bij een blijvend defect toestel?

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:54

Dit is volgens mij bij iedere provider zo. Je provider kan er niets aan doen dat de telefoon niet werkt, dat probleem ligt bij de fabrikant van de telefoon (in jouw geval Samsung). Daarbij weten ze nu dat de telefoon kuren heeft, maar zoiets wordt vaak pas na actieve verkoop ontdekt.

Provider kan dus niet zomaar je telefoon innemen en jou een nieuwe geven, dat kost ze veel te veel geld.

Wel meen ik me te herinneren dat je vaak wel een nieuwe telefoon krijgt nadat hij 3x voor reparatie is opgestuurd en dan nog steeds kuren heeft... Moet je voor de zekerheid even nazoeken in je voorwaarden.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:56

Mayo schreef:
karina1977 schreef:

Dezelfde gsm ook waarmee je het probleem had?

precies dezelfde en ook dezelfde problemen .

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 12:56

stef schreef:
maar... waren die kinderziektes ook al bekend toen jij het toestel aan schafte?
Wat staat er in de algemene voorwaarden van vodafone bij een blijvend defect toestel?

Geen idee, ik kwam met mijn problemen bij de winkel en vroeg of er kinderziektes bekend waren, hij noemde zo alles op waar mijn gsm last van had.

Ik heb geen voorwaarden bij de hand

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 12:58

Ik zal die *****gsm wel opsturen en owee als het weer gebeurd, dan ga ik echt zó ontzettend stennis schoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:59

Mayo schreef:
Dan nog is het geen goede service om mensen een toestel te verkopen die niet goed is, waarbij bekend is dat er heel veel kinderziektes zijn. Dat is gewoon géén service, dat is aansmeren van ondeugdelijke goederen. Kunnen ze leuk aanbieden om het te repareren of een nieuwe (geen idee of ik een nieuwe kan krijgen als het niet te repareren valt), maar het type gsm deugt niet, dus dezelfde problemen komen net zo hard weer.

Meen je dat nou? Zo gaat het overal hoor. Wat dacht je van de LG's, stomme k*tdingen. :o

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 13:02

Geen ervaring met LG en ja ik meen het anders plaats ik het niet. Ookal gaat het overal zo, dat wil niet zeggen dat het goede service is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:02

Mayo schreef:
Ik zal die *****gsm wel opsturen en owee als het weer gebeurd, dan ga ik echt zó ontzettend stennis schoppen.

En wat denk je daarmee te bereiken? De medewerker in de shop of aan de telefoon kan echt je telefoon niet maken hoor. Ik snap je frustratie wel, maar met stennis lopen schoppen bereik je echt helemaal niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:04

Mayo schreef:
Geen ervaring met LG en ja ik meen het anders plaats ik het niet. Ookal gaat het overal zo, dat wil niet zeggen dat het goede service is.

Ze bieden meerdere telefoons aan, het was jouw keuze om die ene te nemen. Je had ook een andere mobiel kunnen uitkiezen. Kinderziektes kan de provider ook niks aan doen.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:06

Het is toch netjes als dat ding gerepareerd wordt voor je :) Wettelijk gezien hoeven ze ook niks meer te doen dan dat. Snap eerlijk gezegd niet helemaal waar je je zo druk om maakt :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:09

Na een poosje houden deze problemen weer op, ik kon ook een periode niets met mijn samsung ladyphone, en daarna deed hij het weer super! Alleen doordat ik ook steeds met het klepje hanneste, werd hij lam

Laura1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:17

Het is wettelijke zo gezien dat als jij een product koopt dat non-conform is (dat houdt in niet zoals je had mogen verwachten bij normaal gebruik) dat je dan als consument recht hebt op herstel of vervanging. Je zult dus genoegen moeten nemen in eerste instantie met een reparatie, mocht het probleem zich dan herhalen kun jij vervanging eisen, maar de verkoper behoudt zich het recht om jou dan hetzelfde toestel aan te bieden. Dit is dus niet belachelijk zoals je het noemt, maar gewoon simpelweg de wet. (art 7:21 BW)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 13:47

stef schreef:
Mayo schreef:

En wat denk je daarmee te bereiken? De medewerker in de shop of aan de telefoon kan echt je telefoon niet maken hoor. Ik snap je frustratie wel, maar met stennis lopen schoppen bereik je echt helemaal niks

Ik kan bedenken hoe ik zoiets aan moet pakken ;) Ik ga niet als een razende wat flikken ofzo :?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:49

je hebt het erover dat je stennis gaat lopen schoppen. Daar krijg ik een beeld bij van een razende klant aan de lijn

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:50

je kan hem terugsturen, in tussentijd krijg je leentoestel en als die gemaakt is kan je hem ophalen
ik heb mijn toestel 6 keer teruggestuurd en kreeg toen een compleet nieuwe

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:51

vind dat idd een slechte zaak en verwacht toch wel wat meer service..
hou me hart vast want heb dezelfde telefoon :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 13:52

stef schreef:
je hebt het erover dat je stennis gaat lopen schoppen. Daar krijg ik een beeld bij van een razende klant aan de lijn

Dat is jouw beeld, ik heb niet gezegd dat ik ga gillen, schelden of wat dan ook. Stennis schoppen kan op heel veel verschillende manieren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:55

nop, heb je niet gezegt, maar ik blijf erbij dat je met stennis schoppen, op wat voor manier dan ook, je doel voorbij schiet (een werkend toestel)