Geen echte vriendinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Geen echte vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 14:20

Nou daar zit je dan op je zondagmiddag. Enige waar je nog mee bezig kunt zijn computer spelletjes en je huiswerk.

Ik mis iets, en voor mijn gevoel iets heel belangrijks:

Echte vriendinnen!

Hoe dat? Geen idee, misschien ligt het aan mij. Misschien stink ik wel of ben ik gewoon niet sociaal genoeg. Maar bij dit alles kan ik me niet zoveel voorstellen. Op school kan ik het met iedereen wel vinden, maar echt vrienden, nee we zijn goede klasgenoten. In de klas zitten 6 meiden, 3 totaal niet mijn type meiden (wel aardig hoor echt wel) en 3 wat meer. 2 ervan trekken wat meer naar elkaar toe en dan blijven ik en nog een meisje over, op zich kunnen we goed met elkaar, maar het is meer een oppervlakkige vriendschap.

Ik mis het echt om iemand op te kunnen bellen en zeggen van he yoh, ik verveel me kom je een filmpje kijken. Of ik voel me klote, dat ik diegene opbel en mijn verhaal kan doen. Natuurlijk heb ik mijn vriend wel, maar van hem hoor ik nooit eens wat voor grote pannekoek die wel niet is (Nou oke, af en toe dan :D ).

Ligt dit nu aan mij?
Hebben meer mensen hier last van?

Tellie

Re: Geen echte vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:23

Herkenbaar. Ik heb wel vriendinnen, maar die wonen allemaal minstens een uur reizen bij me vandaan. Op een paar na, maar die spreek ik niet zoveel meer.

Ik weet ook niet hoe het komt, en ben ook op zoek naar een oplossing, dus ben benieuwd. :=

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 14:24

Nja je woont ook niet bij me in de buurt, anders had ik nog wel een oplossing.

Misschien toch maar een "Gezocht: Vriendinnen-site" opzetten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:24

Ing! :(:)

Je wait ut he... Je kan wel bij mij terecht als er wat is!
Verder heb ik er niet zoveel op te zeggen.

Maar je moet weten, dat ik mijn vriendinnen ook niet elke avond op kan bellen om gezellig samen wat te doen. Dat ligt ook aan mijn drukke schema, maar het gaat er om dat je bij elkaar terecht kunt en dat weet...

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:29

Dit is erg herkenbaar.
Wel leuke collega's enzo, ook leuk contact maar daar blijft het dan weer bij.
Niemand die je zo even spontaan op kan bellen of er even langs kan gaan.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:36

Tellie schreef:
Herkenbaar. Ik heb wel vriendinnen, maar die wonen allemaal minstens een uur reizen bij me vandaan. Op een paar na, maar die spreek ik niet zoveel meer.

Ik weet ook niet hoe het komt, en ben ook op zoek naar een oplossing, dus ben benieuwd. :=

Same here.. Mijn goede vriendinnen wonen op minsten anderhalf uur reizen van hier. Bij mij heeft het te maken met gewoon de dingen die in je leven gebeuren. Mijn beste vriendin van vroeger studeert in een andere stad, waardoor je elk andere vrienden krijgt, een ander leven krijgt.
De mensen met wie ik optrok toen ik een jaar of 17/18 was, zijn een beetje te ver van mezelf gegroeid om echt nog goede vrienden te zijn... Toen was het leuk fuiven en feesten, niet veel meer. Maar er komt dan een periode dat je gaat studeren, eens een maand naar het buitenland trekt,... welja, ik toch, want in die vroegere groep is iedereen meteen op 18jaar gaan werken. Interesses en gemeenschappelijkheden groeien dan echt wel serieus uit elkaar.
De mensen waar ik dan de afgelopen jaren regelmatig mee wegging (maar ook niet héél goede vrienden te noemen) waren bv de meiden van de voetbal waar mijn vriend voetbalde. Welja, die vriend is nu ex-vriend, en dan hoor je daar ook niets meer van.
Ik heb dan ook een jaar in een andere stad gestudeerd, waardoor de contacten aan het thuisfront wat verwateren. Maarja, dan kom je terug, en zit er natuurlijk niemand op je te wachten (en de mensen die je in die éne stad hebt leren kennen zitten dan opeens zo ver weg).

Ja, soms toch echt wel vervelend..

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:37

ik heb er zelf niet zo'n last van. ik heb zelf een hele goede vriendin, maar die zit niet bij mij op school. Mischien moet je kijken op paardrijden of een andere sportclub (teamsport?) mischien vind je dan wel een soulmate? ik zou iig niets forseren binnen je klas, het zie ter niet echt naar uit dat daar een hartvriendschap uit voort komt

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 14:42

Ik ben sinds kort gestopt met paardrijden. Op de manege liepen zowieso bijna geen leeftijdsgenoten meer, alleen mijn instructrice (Edit; zij is dan wel geen leeftijdsgenoot), daar kan ik wel goed mee. Maar ik kan moeilijk elke dag naar Duitsland gaan. Verder voetbal ik ook, maar daar zijn ze allemaal ouder dan dat ik ben, hebben kinderen wonen samen. Voor mijn gevoel weinig raakvlakken, kan ook moeilijk 'meekomen' in een gesprek van hun. (Moederdag cadeaus enzo)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:40

Inga !!

Jeetjee! Juist in de vandage-ed-situation moet je een vriendin kunnen bellen die jou afleiding geeft of die mee helpt om je frustraties over hem kwijt te raken :P !
& nee je kan moeilijk Ed opbellen met ; wat ik vandaag nou heb meegemaakt met jou, ik moet echt mijn frustraties over jou kwijt.
+ dat je ook wel eens met iemand anders een filmpje wilt pakken dan met Ed lijkt me ! + andere meiden dingen.. die je met jongens niet kunt doen hehe een oplossing heb ik er niet echt voor, of nja met ons meeten misschien? :P
Ga je trouwens ook mee met de meeting in juli ??

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:52

Volgens mij heb ik zelf heel veel geluk met lieve huisgenoten en mn 2 beste vriendinnen binnen 5 minuten fietsafstand...

Heb niet echt tips voor je... sorry.
M'n ene beste vriendin ken ik van school, leerden elkaar kennen in de introductieweek, en mn andere beste vriendin ken ik via die ik in de introweek heb leren kennen...

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:21

Erg herkenbaar, helaas :(
Ik heb ook geen goede vriendinnen in de buurt wonen.
Ze wonen op minstens een half uur met de trein van me vandaan..
En ik weet eigenlijk ook niet waar ik nieuwe mensen moet leren kennen..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:23

_Inga schreef:

Zoiets bestaat, leukemensen.nl oid. :)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:24

The only way to find true friendship is to be a true friend. :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:29

Ja maar dan moeten de andere mensen je ook wel liggen, ik ken een hoop leuke meiden, maar dat zijn allemaal geen leeftijdsgenootjes oid en dat blijft vaak wat oppervlakkiger (stalgenootjes ed). De meiden waarmee ik in de klas zit (6) heb ik niks mee, daar kan ik prima mee door een deur, maar ik moet er niet aan denken om ze vaker te zien buiten school :+
Ik heb ook geen echte vriendinnen, soms mis ik dat wel ja :j

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:30

Weet precies waar je het over hebt, helaas :(
Door de jaren heen, heb ik ook redelijk wat vrienden verloren, jaloezie en dat soort dingen.
Na 3,5 jaar is mijn relatie uit gegaan, en dan merk je pas hoe weinig 'echte' vrienden je hebt.
Het is echt balen. En dan denk ik ook vaak van : misschien ben ik wel niet zo leuk als ik denk dat ik ben.
Op school kan ik met iedereen opschieten, maar echt vrienden... Nou dat toch weer niet :(
Ach, ondertussen doe ik hetzelfde als jouw :P Wat computeren en schoolwerk dingen doen haha

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:33

Ik moet zeggen dat ik tot de 4de klas niet echt vriendinnen had. Toen heb ik het 1 jaar heel gezellig gehad in de klas en nu zijn we weer uit elkaar gehaald, en is het bij mij ook weer wat minder. Ik denk dat je er geen big deal van moet maken, het komt vanzelf wel... :) Als je er teveel mee bezig bent krijg iig een erg rotgevoel...

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:33

Haha ik dacht al dat ik de enige was. Ikw eet dat het aan mij ligt , waarom ik houd iedereen op afstand, op een een of andere manier merk ik als ik iemand leer kennen en het gaat te leuk worden dat ik opeens ga zeggen nee heb ggeen tijd of geen zin enz.
Ach ik zit er niet mee, woon samen heb een kindje mn paardjes aan huis, en dan ook nog vrienden gaan onderhouden , nee niet voor mij. Ik houd het wel bij kennissen, net iets minder verplichtings gevoel als bij vrienden, zeker zit er ene bij waar ik op zn tijd veel mee door breng maar ook puur dat we de zelfde mening hebben en zelfde intresses, maar om vrolijk samen te gaan shoppen nee,

Ook moet ik erbij zeggen dat ik vaak een trap in de rug heb gehad van "echte vrienden"

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:35

Ook herkenbaar voor mij.

Dat komt door een verhuizing. Ik ben verhuisd vanuit mijn geboortestad naar Arnhem. En dat was nogal een groot verschil. Ik heb eerst een jaar in Spanje gewoond, en daarna in Arnhem. Gelukkig heb ik nog steeds heel goed contact met de vrienden uit mijn geboortestad, en ga er ook regelmatig naar toe. Als het niet zo'n tijd rijden was met de trein was ik er elke dag. Op school kan ik goed met de mensen om gaan, maar niet buiten school om. Ik ken wel een paar meiden die ik zo af en toe kan bellen, en ik heb me vriend altijd nog. Maar buitenom mijn vriend, kan ik die mensen hier niet echt mijn échte vrienden noemen. Jammer genoeg.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 16:45

Ann_moi schreef:
Ik moet zeggen dat ik tot de 4de klas niet echt vriendinnen had. Toen heb ik het 1 jaar heel gezellig gehad in de klas en nu zijn we weer uit elkaar gehaald, en is het bij mij ook weer wat minder. Ik denk dat je er geen big deal van moet maken, het komt vanzelf wel... :) Als je er teveel mee bezig bent krijg iig een erg rotgevoel...

Ik heb eigenlijk nog nooit een beste vriendin gehad waar ik dit mee kan. Ik maak er ook geen big deal van, anders had je denk ik wel een drama topic hier gehad. Ben er voor mijn gevoel ook niet te veel mee bezig, maar zoon dag als vandaag.. BLEH

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:50

ook hier herkenbaar!.. heb wel een goeie vriendin paar minuten van mij af wonen maar daar kan ik niet mijn verhalen of wat dan ook kwijt..de meeste echte vriendinnen zeg maar die wonen dan ook verderaf.. ma spreken regelmatig af en gelukkig bestaat er msn... maar ik maak er ook geen big deal van.. keb me paard waar ik alles kwijt kan haha.. alleen kan der moeilijk uitnodigen om filmpje te kijken :P

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:50

Ik snap hoe je je voelt. Toen ik aan eht begin op mijn nieuwe school kwam had iedereen al groepjes gevormd en ik was zeg maar als enige over.
En nu nog steeds, ik zit niet in een vriendengroep, maar toch door de jaren heen heb ik vriendinnen die wel in een vriendengroep zitten, maar het met mij beter kunnen vinden dan met bepaalde personen ofzo binnen de groep.
Vriendschap heeft ook tijd nodig. Ik hoop wel dat je gauw iemand vind waarbij je je hart kan luchten en gezelligheid kan delen :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:05

oOoKellyoOo schreef:
Haha ik dacht al dat ik de enige was. Ikw eet dat het aan mij ligt , waarom ik houd iedereen op afstand, op een een of andere manier merk ik als ik iemand leer kennen en het gaat te leuk worden dat ik opeens ga zeggen nee heb ggeen tijd of geen zin enz.
Ach ik zit er niet mee, woon samen heb een kindje mn paardjes aan huis, en dan ook nog vrienden gaan onderhouden , nee niet voor mij. Ik houd het wel bij kennissen, net iets minder verplichtings gevoel als bij vrienden, zeker zit er ene bij waar ik op zn tijd veel mee door breng maar ook puur dat we de zelfde mening hebben en zelfde intresses, maar om vrolijk samen te gaan shoppen nee,

Ook moet ik erbij zeggen dat ik vaak een trap in de rug heb gehad van "echte vrienden"

Ik heb precíés hetzelfde! Vroeger had je nog beste vriendinnetjes, later worden dat dan goede vriendinnen, maar die hebben me allemaal min of meer laten vallen, twee jaar geleden.
Nu heb ik gewoon geen behoefte meer aan hechte vriendschappen. Ik vind het leuk om iemand te hebben om eens wat leuks mee te doen, een keer te gaan stappen of shoppen, maar het moet niet te dichtbij komen, dan krijg ik het benauwd. Ik kan ook geen vriendschappen - met meisjes - onderhouden. Ik heb de tijd niet en de zin niet om elke keer tijd vrij te maken voor anderen.

Ik ben gewoon een beetje een egoïst, erg op mezelf gesteld. Soms denk ik wel eens: had ik ook maar een grote vriendengroep, of één beste vriendin waar ik echt elk moment van de dag over de vloer kan gaan, maar dan besef ik me dat dat bij mij toch niet werkt.. :P

Nu heb ik wel, sinds kort, een héle goede vriend. Die vriendschap was vanaf het begin al wat dieper dan alle vriendschappen die ik de laatste jaren heb gehad, en op zich voelt het wel goed ook. :j Misschien ben ik ook meer een jongens-vriendschap-typje ofzo..

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:26

Ja ik kan ook veel beter met jongens, ook over het algemeen. Wat vaak voor meisjes een steek jaloezie geeft.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:41

_Inga schreef:
Nja je woont ook niet bij me in de buurt, anders had ik nog wel een oplossing.

daar had ik het toevallig gister nog over met iemand, k heb de laatste tijd vooral ook echt vaak dat ik in het weekend of 's avonds niks te doen heb en dat er niemand meer tijd heeft omdat iedereen een relatie heeft behalve ik. de meeste gaan 'stelletjesdingen' doen enzo.. niemand heeft echt zin om een keer te gaan stappen of ze hebben geen tijd..

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:11

Ik herken dit heel erg. Ik ben op zich 'blij' te horen dat ik niet de enige ben die dit heeft.

Op mijn vorige school had ik een vriendinnengroepje waar ik alles mee deed en daar zaten ook 2 beste vriendinnen bij. Een meer als de ander. Daar deelde ik echt alles mee. Ik ben alleen van school veranderd en sinds die tijd is onze vriendschap echt afgenomen, zo jammer! Ik ben nu steeds degene die smst of hyved om af te spreken en heb echt het idee dat het alleen van mijn kant komt.

Voor de rest heb ik echt wel leuke vrienden hoor, maar geen échte vriendin waar ik alles mee deel, die ik op kan bellen om te shoppen of gewoon gezellig te kletsen of een filmpje te kijken.

Mis het wel, maar het is nu misschien een ietwat mindere periode, maar volgend jaar weer nieuwe school, nieuwe vrienden, ik heb goede hoop ;)