Geld gekregen van mijn zieke opa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosmoov

Geld gekregen van mijn zieke opa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 00:39

vandaag ben ik op bezoek geweest bij mijn erg zieke opa...hij heeft niet lang meer te leven en het is gewoon ontzettend moeilijk om hem zo te zien ...vandaag ben ik hem weer wezen bezoeken...na een tijdje te hebben gebabbeld met oma werd hij wakker en ik moest even bij hem komen ...ik kan hem nog maar amper verstaan dus mijn oma speelde even voor vertaler ..
hij wees naar een pot op de kast waar een pinpas inlag en fluisterde mijn oma wat in haar oor...
vervolgens hoorde ik dat oma 500 euro aan me moest geven...omdat hij me gelukkig wou maken
ik heb meteen gezegd : opa ik hoef het niet ik ben ook gelukkig zonder geld...je hebt me al gelukkig gemaakt daar heb ik geen geld voor nodig zeker geen 500 euro maar hij stond erop
met een dubbel gevoel heb ik het aan moeten nemen .......
nu wil ik graag iets speciaals van dit geld kopen ...iets wat me voor altijd aan hem herinnerd maar vind het ontzettend moeilijk om iets te bedenken ...
vandaar mijn verhaaltje en om even mijn hart te luchten ...wat zouden jullie voor iets kopen ...iets wat me aan hem herinnert en iets waar ik echt wat aan heb.
in de toekomst heb ik wel plannen voor een eigen paardje maar dat is even niet haalbaar ...ik zou het kunnen bewaren daarvoor maar dat zal nog een tijdje duren .
ik weet dus niet zo goed wat voor iets ik kan kopen misschien hebben jullie een mooi idee ? iets van een bepaald sieraad ofzo dacht ik zelf aan

Yessy

Re: Geld gekregen van mijn zieke opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:44

Een sieraad vind ik een heel mooi idee, dan heb je een blijvende herinnering :j

Ik weet niet of je opa graag ziet dat je iets specifieks met het geld doet? Als hij bijvoorbeeld vroeger een grote paardenliefhebber is geweest kan ik me voorstellen dat hij het geweldig vindt als je dit geld ooit voor de aankoop van een paard gebruikt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:48

Een mooi sieraad eventueel met de naam van je opa er in gegraveerd is wel een goed idee.
Een mooie ring of ketting die je altijd bij je kan hebben om hem te herinneren.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 00:49

Yessy schreef:
Een sieraad vind ik een heel mooi idee, dan heb je een blijvende herinnering :j

Ik weet niet of je opa graag ziet dat je iets specifieks met het geld doet? Als hij bijvoorbeeld vroeger een grote paardenliefhebber is geweest kan ik me voorstellen dat hij het geweldig vindt als je dit geld ooit voor de aankoop van een paard gebruikt.

een specifieke paardenliefhebber is het niet ...hij vind eigenlijk alle dieren geweldig en heeft zelf altijd alle zwerfkatjes opgevangen uit de buurt tot ergernis van mijn oma 8-)

het hoeft niet specifiek iets te zijn maar hij wil wel dat ik er echt wat aan heb .

van mijn andere opa heb ik destijds een mooi medaillon gekocht met een foto van hem en mijzelf erin ik dacht zelf aan zoiets of iets in die richting dan hou ik waarschijnlijk nog geld over waar ik iets anders moois van kan kopen ook .
vind het gewoon lastig maargoed het hoeft ook niet ala minuut natuurlijk

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:51

Een mooi ringetje met een steentje en een mooie gravering?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 06:47

Ik heb een zelfde bedrag gekregen toen mijn oma overleed en daar heb ik mijn merrie van laten dekken. Het resultaat daarvan zie ik nog iedere dag en dat is voor mij heel bijzonder.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 06:59

Ik heb ook een keer geld gehad en daar uiteindelijk ook een paard van gekocht. Ik vind zoals Caira zegt, dekken ook een mooie optie.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 07:06

Je zou inderdaad een mooi medaillon kunnen laten maken.
Of bijleggen bij een paardje inderdaad. Misschien kun je eens bespreken met je opa waar hij je het geld het liefste voor ziet gebruiken.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 07:10

Wel lief van je opa toch? :D Een sierraad vind ik een leuk idee of anders op de bank zetten tot je een paard koopt?

Misschien wil je al langere tijd iets kopen en is dat nu met dat geld mogelijk? Misschien is dat een idee?

veel sterkte met je opa :(:)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 07:47

pfff lijkt me echt moeilijk om te beslissen, maar ik denk dat een sierraad wel leuk is, maar dan heb je in principe nog steeds de rest van het geld om later eventueel een paard te kopen!
(en wil je later toch niet een paard kopen, en wel iets terug voor je opa doen kan je misschien iets voor een asiel oid doen?)

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 07:53

ik heb toen een puppy gekocht van het geld van mijn overleden broer
heeft mij erg gesteund toenertijd,.. had altijd wat te knuffelen bij de hand als ik het even zat was.
heb 15 jaar lang plezier gehad van haar en nog geen spijt van tot op de dag van vandaag.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 07:58

Het geld dat ik kreeg toen mijn oma overleed, heb ik apart staan op een spaarrekening. Ik wil niet dat het op gaat aan "simpele dingen", zoals het huishouden en kleding e.d.

Van een deel van het geld heb ik mijn eerste eigen zadel gekocht. Iets dat lang mee gaat, wat ik vaak met veel plezier gebruik en anders niet had kunnen betalen.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:01

Jeetje! Ik zou denk ik zelf kiezen voor een sierraad en de rest op een spaarrekening zetten. Zodat je het voor iets nuttigs kan gebruiken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:37

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, al was mijn opa niet ernstig ziek. Van het geld heb ik toen mijn motor gekocht, mijn opa vond het helemaal geweldig dat ik iets gekocht had waar ik zoveel plezier aan beleefde en een motor hebben was echt mijn grote droom.

In jouw geval zou ik iets van een sieraad ook heel mooi vinden als herinnering. Als je nog niet weet wat je met de rest wilt doen zou ik het even opzij zetten tot je het zeker weet :)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:46

Ik zou een mooi sierraad kopen. En de rest op een spraarrekening zetten, zodat je dat later bij je paard kan leggen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:49

toen mijn opa is overleden hebben we zijn trouwring om laten smelten tot een andere ring. zo heb ik altijd een echt stukje van hem bij me. uiteraard hadden we wel toestemming van mijn oma.

zou toch een sieraad kopen en niet alles opzij zetten voor een paard. een mooie foto af laten drukken en inlijsten.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:22

Je kan ook aan je opa vragen wat hij leuk zou vinden wat je dan met het geld zou doen. Zo weet je een beetje wat zijn doel was met het aan jou te geven. Sieraad vind ik wel een erg mooi idee.
Of bewaren voor je paard, is ook een goed idee. Als ik jou was zou ik er ook nog even over nadenken, zodat je zeker geen spijt zal krijgen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:24

ik zou er geen paard of welk dier dan ook voor kopen... heel cru, maar ook die gaat weer dood en dan heb je in een klap helemaal niks meer. ik zou iets blijvends er van kopen en denk dan inderdaad ook gelijk aan een sieraad...

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:27

Pashon schreef:
toen mijn opa is overleden hebben we zijn trouwring om laten smelten tot een andere ring. zo heb ik altijd een echt stukje van hem bij me. uiteraard hadden we wel toestemming van mijn oma.

zou toch een sieraad kopen en niet alles opzij zetten voor een paard. een mooie foto af laten drukken en inlijsten.

Idd een sieraad, en dit vind ik ook een heel goed idee.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:28

Een sieraad is altijd mooi natuurlijk, misschien kun je er dat (zwerf) katje in laten verwerken ofzo? Dat is je opa toch altijd dierbaar geweest

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:28

hmm, niks meer? Een hele hoop fanastische herinneringen, noem ik echt niet niks...

edit; ik zou gaan voor iets echts speciaal en het dus bewaren tot dat dat moment zichzelf aanbiedt...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:05

Een sieraad vind ik ook een goed idee, is een blijvende herinnering. Ik zou eens bij een goudsmid langsgaan en misschien kunnen zij iets speciaals ontwerpen voor je.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:11

Ik zou er een bedelarmbandje met een 1 of 2 bedels voor kopen, zo kun je die later altijd nog uitbreiden met speciale bedeltjes die je aan iets of iemand doen denken.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:15

Een sieraad is ook het eerste wat in mijn hoofd opkomt.

Ik heb zelf ook een armbandje dat ik heb gekocht met geld dat ik van mijn oma gekregen heb vlak voor ze overleed. Er zit een plaatje aan met haar naam er in gegraveerd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:23

Ik heb pas geleden het zelfde bedrag gekregen, alleen dan van mijn oma ná de dood van mijn opa.
Nu heb ik een hele simpele gladde zilveren ring met gravering er in, eigenlijk een trouwring.
Wat dat betreft blijf ik gerust overal mee hangen dus dit was het meest praktisch.
Goud kon ook, alleen met mijn werk, ik blijf snel hangen etc, en de kans op verliezen..... :=

Het gaat mij niet om het bedrag, maar om het idee.
De rest van het geld blijft lekker staan tot ik het een keer nodig heb.