Hoeveel geven voor trouwfeest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel geef jij voor een trouwfeest?

0-15 euro
2 (4%)
15-30 euro
13 (27%)
30-50 euro
27 (57%)
meer
5 (10%)

Totaal aantal stemmen: 47

poes

Hoeveel geven voor trouwfeest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 22:40

Ik ga vrijdag naar een trouw, en vraag me af hoeveel jullie geven?

Ik dacht aan 50 euro de kop, tis toch een avondfeest met aperitief, diner, avondfeest en dan wil je eigenlijk dat ze ook iets overhouden aan je cadeau toch? Maar sommigen geven bvb 25 euro de man.

Nu is dit voor mij echt een flinke kluts geld, maar ook niet onoverkomelijk, dus als het gangbaar is, wil ik zeker dergelijk bedrag geven. Uiteindelijk doen ze het toch maar: een groot feest voor onze giga grote familie (mijn mama heeft 15 broers en zussen, bijna allen hebben die weer veel kids en die komen dus allemaal + zijn kant van de familie) die elkaar veel te weinig ziet.

Shoot!

Mars

Re: Hoeveel geven voor trouwfeest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:43

Het zou er bij mij ook vanaf hangen wie het is en hoe ik met die persoon om ga. Een collega die ik niet heel goed ken zou ik ongeveer 20-30 doen, en familie waar ik heel goed mee om ga toch meer richting 50 euro :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:43

Gewoon wat jij kunt missen.
Hangt er ook een beetje van af wat zij van jou zijn?
Naaste familie? Neef? Buurvrouw?

Over het algemeen blijft er na een bruiloft aardig wat geld over hoor,maar als mensen er krom voor moesten liggen had ik liever iets minder ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:44

Toen mijn zusje trouwde heb ik (wel wat) meer gegeven dan 50 pp

Maar met een nichtje, waar ik ook de hele dag was uitgenodigd, heb ik 45 mee betaald aan een cadeau (chique tuinset).

ps als ik alleen ben uitgenodigd voor de feestavond geef ik 20/25 E.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 22:46

Het is mijn nichtje, en voor zover ik weet wordt het een feest met alles erop en eraan.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:53

Ik geef meestal voor mij alleen 20 à 25 euro.
Normaal is het de gewoonte dat met het geld dat je geeft, de kost van het eten betaald wordt. Althans zo begreep ik het altijd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:57

afgelopen vrijdag waren met 5 pers, en hebben we allemaal 15- gegeven
achteraf gezien nog teveel :p
werd gehouden in een partytent, die flink tochtte, iedereen zat met de jas aan, was ijzkoud en nat, en ipv lopen buffet stond er een uur een fritekot voor de deur
drinken was de keuze, goedkope vieze wijn, bier of cola of sinas
muziek was een cd die opgezet werd en dat was het feest
was blij toen we naar huis konden gaan

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:01

Lynn_Nikita schreef:
werd gehouden in een partytent, die flink tochtte, iedereen zat met de jas aan, was ijzkoud en nat, en ipv lopen buffet stond er een uur een fritekot voor de deur

Dat is ook zonde.
Was het hele feest maar voor 5 personen?

TS, hoe was de bruiloft? of is deze volgende week?
Wij doen meestal zo'n 30,-, maar dat is eigenlijk allemaal voor niet-familie. Denk dat als m'n nichtje, broertje ofzo ging trouwen het het al weer anders maakte

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:02

Ik laat het altijd afhangen van de 'relatie'. Bij naaste familie geef ik wel meer dan 50 euro, voor mensen die verder van ons af staan, dan misschien wel wat minder.
Voor de rest hangt het ook een beetje af van de kosten er om heen. Vaak hebben ceremoniemeester hele leuke ideeën, maar die kunnen nog best duur uitvallen soms. Dan laat ik dat meetellen in het 'gewone' cadeau zeg maar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:04

annastasia schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Dat is ook zonde.
Was het hele feest maar voor 5 personen?

TS, hoe was de bruiloft? of is deze volgende week?
Wij doen meestal zo'n 30,-, maar dat is eigenlijk allemaal voor niet-familie. Denk dat als m'n nichtje, broertje ofzo ging trouwen het het al weer anders maakte

Op het feest waren ongeveer 50 tot 75 mensen
wij waren met een groepje van 5 en hebben allemaal 15- gegeven, incl het cadeau ( een vaas met daarin takken met lichtjes en daarin briefjes van 5 als roosjes )

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:06

vind ik wel een leuk cadeau-idee.
Maar inderdaad jammer dat het feest dan zo tegen is gevallen

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:07

Ligt er aan wie het is inderdaad en of je voor receptie, feest of hele dag bent uitgenodigd!
Bij goede vrienden, familie etc. geven wij ook zo'n 50 a 75 euro pp. Laatst was ik op een receptie uitgenodigd van een collega en heb toen 20 euro gegeven, maar denk niet dat alle collega's dit gedaan hebben.
Wij hadden zelf met onze bruiloft ook heel verschillende bedragen gekregen, de een die niet kon komen op de receptie gaf toch 100 euro en een ander die de hele dag uitgenodigd was (dus incl diner, feest en hotel!) gaf 20 euro. Maar goed, je kunt niet in andermans portemonnee kijken toch?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 08:57

Neen dat is ook waar. Ik vind ook niet dat je kunt verwachten dat iedereen veel geeft omdat je een groot feest geeft natuurlijk. Je kiest uiteindelijk nog een beetje zelf hoe gek je het maakt e.

Het feest is trouwens vrijdag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:00

Wij hebben afgelopen zaterdag ook een feest gehad van een collega van mijn vriend. Tevens zien we elkaar regelmatig. Wij hebben 50 euro gegeven. Mijn zus gaat in juni trouwen en die geven we 75 euro + nog iets. Alleen weet nog niet wat.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:01

Ik geef altijd €25 van mezelf en nog eens €25 van m'n partner, dus €50 in totaal. Zoveel hebben we gegeven voor het feest van een collega van m'n vriend, daar was het drinken met hapjes. Voor mijn eigen collega haar trouw hebben we samen €100 gegeven, omdat dat ondertussen een hele goede vriendin was geworden!

Ik trouw over 8 weken, heb ook een zakcentje gevraagd, ben benieuwd ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:02

Toen laatst vrienden van mijn vriend gingen trouwen, waren we de hele dag uitgenodigd. Toen hebben ze afgesproken om 70 euro per stel te geven + cadeau. Dat vond ik erg veel. Ook omdat er ook al een dure vrijgezellendag was geweest.
Een vriend van mijn kant is laatst ook getrouwd, toen waren we de avond uitgenodigd. Ik geloof dat het toen 50 euro per stel was, maar ik moet er wel bij zeggen dat dit een stuk minder sjiek was allemaal.
Maar eigenlijk vind ik ook niet dat degasten moeten betalen omdat het bruidspaar besluit om het sjiek te doen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 09:07

Neen ik vind niet dat het moet, en ik vind het flinke bedragen, maar het is ook niet dat ik elke maand gigantisch moet zitten rekenen om uit te komen. Ik wil gewoon een eerlijk bedrag geven.

Je hoort ook vaak mensen die een lege envelop geven en zo, zal vaak wel zijn omdat ze niet kunnen iets geven, das ook sneu e.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:09

Een lege envelop zou ik niet doen :n
Dat is echt sneu.

Wij proberen meestal ook met wat anderen af te stemmen die ook gaan wat een handig bedrag is.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:17

Vind niet dat het bedrag af moeten hangen van het soort feest.

Een lege envelop is wel heel kinderachtig. Als je het geld niet kunt missen, bedenk dan iets leukers. Een kadootje met een betekenis...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:23

het hangt er van af of je alleen naar de receptie gaat of daggast ben. Als ik alleen 's avonds ben uitgenodigt iet's van 20 euro p.p of iets meer (ligt er aan hoe goed ik ben met iemand).
Ik heb binnenkort een bruiloft waar ik daggast ben, ik ga samen met mijn vriend. Zat te denken aan 50 p.p

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:28

Ik zou het bedrag niet laten afhangen van het soort feest wat ze gaan geven maar kijk meer dan wat je kunt missen. Ik heb binnenkort ook een bruiloft met vooraf een erg duur vrijgezellenfeest. (100 euro) Dit laat ik dus wél meetellen in het bedrag wat ik later ga geven op de bruiloft zelf.
Het vrijgezellenfeest is oko al een soort van kado toch??

maar het blijft altijd lastig!
Denk maar zo: zij willen trouwen, jij geeft een kadootje maar de kado's hoeven niet de kosten van de bruiloft te dekken haha.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:30

Wij zijn vorig jaar getrouwd en het geld wisselde van 25 - 250 euro. Van mijn oom kreeg ik bijvoorbeeld 25 euro maar ik weet dat hij heel slecht zit en had van hem ook niets verwacht. Van vrienden van ons die we eens in het jaar zien daarentegen kregen we weer 100 euro, ook dat had ik van hun niet verwacht.

Ik vind het een beetje raar als mensen je aan gaan kijken op het bedrag wat je ze geeft. De kosten van je trouwen (feestavond etc) haal je er toch never nooit niet uit. Geef gewoon wat jij kan missen en als het niet veel is koop dan desnoods nog een cadeautje erbij of 'verpak' het geld op een leuke manier.
Mijn schoonouders hebben toendertijd een vissenkom gehad met op de bodem allemaal kleingeld, bij elkaar 30 euro, maar wel in allemaal muntjes kleiner dan 1 euro ;) en 2 vissen op batterijen erin.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:56

Bij mij is het ook maar net afhankelijk wie er trouwt. Heb bij de bruiloft van vrienden €30,- gegeven verpakt in allemaal losse muntjes van 1, 2 en 5 ct en die laten inblikken :j
Op de bruiloft van mijn man zijn collega €40,-(incl. de grote balon en de 2 grote knuffels, en die krengen zijn goed prijzig) maar daar hebben we het met een hele groep gedaan(totaal zat er bijna €200 in de ballon), allemaal €5,- billetten en vervolgens in een helium ballon doen met een me to you bruidje en bruidegom knuffel.
Op een andere bruiloft ook van vrienden €30 ook allemaal losse muntjes verpakt in een hele grote tros kleine ballonnen.(gevult met helium)
Zo wordt een "klein" bedrag toch nog op een hele leuke manier gegeven.
September is naaste familie aan de beurt, nog geen idee wat ik dan ga verzinnen, bedrag zal rond de €50 zitten.(dat vind ik voor een bruiloft echt de top)

Ik zelf heb niets gekregen aan geld/cadeaus op mijn bruiloft :oo Weet dus niet wat normaal is aan bedrag om te krijgen.
Bedenk me wel altijd, bruid en bruidegom willen op deze manier trouwen en een feest geven. Vind dus niet dat jij als gast dat geheel moet sponseren! :n

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:07

hangt helemaal van de band met die personen en of je ook overdag of alleen sávond bent uitgenodigd. Tot nu toe heb ik de proef+bruidskapsels van een aantal bruiden verzorgt in de familie (ben kapster) en dan geef ik dat als cadeau :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:41

Ik geef meestal iets van 25 euro, maar het hangt inderdaad af van de band en of je de hele dag bent uitgenodigd. Voor een hele dag zou ik 50 euro doen.

Ik vind het overigens een raar idee dat het bruidspaar geld aan het feest zou moeten overhouden, je moet geen feest geven als je het niet kunt betalen ;-) en je zou mensen ineens wel een rare verplichting opleggen als het zo zou werken!