Koper beschuldigd me van...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Koper beschuldigd me van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 20:22

Ik kreeg dit berichtje van een vriendin van me die vroeg om raad maar ik weet ook niet wat ik ermee moet dus misschien weten jullie het wel?

Ik heb een tijd geleden schoenen verkocht via internet. (Via overmaken/opsturen via de post). In de advertentie stond bijna nieuwe schoenen. Paar keer gedragen. Via de emails heb ik ook gezegd niks kapot. Dit is ook zo.
Een week later krijg ik opeens een email dat de schoenen er niet uit zien, dat ik ze in de wasmachine heb gedaan terwijl dit totaal niet waar is. Ik heb hier dan ook niet op gereageerd.
Eergisteren kreeg ik een email van iemand die iets bij me wilde kopen en komen ophalen. Ik had daarom mijn adres en telefoonnummer mobiel gegeven. Ben gisteren 4 keer gebeld door dit nummer achteraf en de koper kwam niet opdagen.
Kreeg vandaag weer een email van dit persoon dat er iets tussen was gekomen en dat hij graag mijn vaste nummer thuis wilde hebben. Dit heb ik niet gegeven.
Vanavond werd ik weer gebeld door het zelfde nummer van gisteren en nu blijkt dat hij achter dat die koop van gisteren zat. Wat een smeerige manier om zo aan iemands telefoonnummer te kopen.
Nu zit hij te dreigen dat hij zijn geld terug wil of andere stappen zoals Rader, Politie gaat ondernemen.
Ook dat ik zei dat ze nieuw waren, maar dit heb ik nooit gezegd. Heb er nog foto's van, heb de advertentie nog zoals het op mp stond, heb de emails nog. Wat ook gekker is dat het 3 weken geleden is dat hij ze gekocht heeft. Dan had hij gelijk maar moeten bellen. Volgens mij heeft hij ze gewoon zelf gedragen

Wat moet ik nu doen?
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 15-05-09 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

unicorn_kiss

Re: Koper beschuldigd me van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:24

Ik zou om problemen te voorkomen de schoenen terugnemen en het geld terugstorten (zonder verzendingskosten)
Heel oneerlijk van die man, maar misschien voor jou wel de 'vredigste' oplossing?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:25

negeren...

verkocht is verkocht. Zijn probleem.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:25

Tsja, wat mij het beste lijkt is gewoon negeren.
Op een gegeven moment houdt hij wel op en als je foto's hebt van hoe de schoenen eruit zagen, dan kan hij je niks meer doen, lijkt me?

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:26

Zet je verhaal even op http://www.kopersbelangen.nl. Zoek ook even je advertentie op (als je die nog hebt) of je mailverkeer. Dat is je bewijs namelijk. In het vervolg even je advertentie bewaren als screenshot, voorkomt misverstanden omdat je dan je bewijsje gewoon hebt :). Verder raad ik je die site echt aan hoor, ze doen veel voor je !

Even een edit: Als ik jou was zou ik de beste mensen eerst nog een email sturen met de mededeling dat jij netjes en eerlijk hebt gehandeld (en ik hoop dat je je bewijsjes nog hebt zoals emails) want dan zou ik erbij zetten dat je bewijs hebt, en geen misbruik van je laat maken. Gaan deze mensen dan alsnog door en ze zetten je online op sites zoals kopersbelangen, heb je in ieder geval alles nog bij de hand. Gelijk een bericht op deze site heeft geen zin ben ik bang, bij nader inzien.. hoef jij nergens je geld voor terug oid.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:31

Ik verkoop ook wel eens spullen via overmaken opsturen maar ik zeg er altijd wel bij: verzenden is verkocht.
Als ze eerst uitgebreid de spullen willen bekijken/passen (wat ik zelf altijd doe) dan kunnen ze bij mijn thuis komen kijken.

Volgens mij kunnen ze je niks maken of ze moeten kunnen bewijzen dat de schoenen kapot waren dat ze het uitpaktten.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:31

Als je de mails en de advertentie bewaard hebt zou ik die in ieder geval mee terug sturen met begeleidend schrijven erbij dat je niet hebt gezegd dat ze nieuw zijn.

Verder zou ik ook niet durven zeggen wat je hiermee nu kan doen.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:06

unicorn_kiss schreef:
Ik zou om problemen te voorkomen de schoenen terugnemen en het geld terugstorten (zonder verzendingskosten)
Heel oneerlijk van die man, maar misschien voor jou wel de 'vredigste' oplossing?

Zou ik niet doen! TS heeft zeker wel een poot om op te staan, dus waarschijnlijk heeft die man geen schijn van kans. :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:09

Laat die gene maar naar de politie gaan. Jij hebt bewijs van marktplaats met foto's van de schoenen. Dus ik denk dat je aardig met al het mail verkeer stevig in je schoenen staat...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:12

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Inschakelen, en met advocaat dreigen. Je bent particulier, dus je hoeft de schoenen niet terug te nemen, en als je foto's als bewijs hebt en de mails dat ze niet nieuw waren toen je ze verkocht, sta je sterk hoor!

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:14

pubelia schreef:
Laat die gene maar naar de politie gaan. Jij hebt bewijs van marktplaats met foto's van de schoenen. Dus ik denk dat je aardig met al het mail verkeer stevig in je schoenen staat...

ja inderdaad.. vooral GOED de advertentie/mailtjes bewaren.. dan heeft ie geen poot om op te staan,.. succes

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:19

idd verkocht is verkocht en negeren!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:45

grappig, want er word nu gezegt verkocht is verkocht, maar als het op bokt gebeurt sta je op FZ omdat het niet in de beloofde staat is. maar goed, nu ontopic: gelukkig zijn alle mails er nog en de foto's zolang die er zijn sta jij helemaal op de goede plek :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 01:03

Lekker negeren en als het te ver gaat kun je altijd nog melding maken bij de politie :)

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:55

Dat de koper dreigt met het inschakelen van de politie zou ik me niet druk om maken. Uit eigen ervaring (helaas meerdere malen, die ezel die zich geen twee keer stoot slaat niet op mij :o ) weet ik dat de politie hier niets mee doet, pas als er meerdere aangiften over dezelfde persoon komen wordt er langzaamaan en onder druk van degene die aangiften doen naar gekeken.

Overigens sta jij in je recht, als je de advertentie uitprint en de foto's dan heb je ook nog bewijs. bovendien zou de koper meteen bij ontvangst melding gemaakt moeten hebben. Zorg wel dat je de advertentie op papier hebt staan, want Marktplaats verwijdert hem na een tijdje als je dat zelf niet doet.
Ook is bekend dat je bij kopen zonder eerst te kijken bepaalde risico's loopt.

Dat iemand je zo lastig valt vind ik wel een beetje eng en daar zou ik denk ik wel een melding van doen bij de politie. Mocht dat ooit uit de hand lopen en die persoon blijft je lastig vallen van kun je aantonen dat het al een tijdje bezig is.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:05

Ik heb dit laatst ook gehad.
Ik had een crumpler fototas te koop staan. Krijg ik een mailtje of er een laptop bij in past.
Dus ik nagemeten, ja past prima, maar nogmaals erbij vermeld dat het geen laptoptas is maar een fototas.
Was prima en de tas was verkocht.

Krijgen we na verzending een telefoontje (tja we zijn de enige met deze achternaam in deze woonplaats dus dat is snel gevonden) en die jongen dus kei kwaad omdat het geen laptoptas was |o
Keer op keer belde hij terug en keer op keer hebben wij netjes gemeld dat we het doorgegeven hadden en dus geen geld retour storten. Uiteindelijk ging zijn vader bellen dat hij naar de politie zou stappen.
Pap heeft toen voor de gekkigheid eens nagevraagd bij de politie wat hun hiermee kunnen.
En de politie moest er eigenlijk wel om lachen. Om één zo´n artikel gaan ze niks doen zeiden ze.
We hebben de mails laten lezen die ik hem gestuurd had, waarin dus inderdaad stond dat het een fototas was en geen laptoptas.
Dus volgens de politie konden ze ons helemaal niks maken.

Uiteindelijk zijn ze maar gestopt met bellen en nu horen we er niks meer over.
Kijk, ik ben normaal helemaal niet te beroerd om een tegemoetkoming te regelen, maar niet als ik voor vanalles en nog wat wordt uitgemaakt en bestempeld wordt als een leugenaar.
Als die jongen mij dan ook nog niet snapt houd het helemaal op.
Hij beweerde dat deze tas goedkoper te krijgen was en ik heb toen aangeboden om het verschil terug te betalen.
(tas was helemaal niet goedkoper te krijgen, maar goed, om de vrede te bewaren).
Daar heeft hij nooit op gereageerd. Toen pap dat ter sprake bracht aan de telefoon tegenover zijn vader toen kwam hij ineens met het lompe antwoord dat ie dacht de tas dan ook terug te moeten sturen }:0
Tja, hoe dom kun je zijn vraag ik me dan af.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:44

Ik zou hem even mailen dat hij zijn mail nog maar eens moet kijken en de staat van de schoenen daar goed moet bekijken.
En verder een beetje negeren..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 20:05

Mijn vriendin heeft gisteren een voorstel gedaan voor €30,- dat hij voor dat bedrag de schoenen kan komen ophalen. Hij heeft totaal €40,- overgemaakt dus dan haal ik €6,75 van de verzendkosten af en de rest €3,25 hou ik voor de tijd die ik er aan kwijt ben en omdat ik nooit het woord nieuw heb gebruikt. Ik heb deze email gisteren gestuurd en heb geen antwoord. Ik heb hem gisteren nog gebeld, maar geen antwoord.

Krijg ik vandaag weer een mail van die ene man die zich voordoet als een ander, maar in werkelijkheid de koper is van de schoenen. Dat hij langs wil komen morgen om het andere product te kopen.

Daarop heb ze terug gestuurd dat het product verkocht is.
Daarop kreeg ze het antwoord:
Helaas. Dat is wel heel toevallig dan. Dan houd het op.

Dit zegt natuurlijk al voldoende en hij heeft nu ook wel in de gaten dat ik weet dat hij erachter zit.

Ze kreeg vanmiddag weer een sms. Kan ik de schoenen opsturen?

Daarop heeft ze niet gereageerd.

Iemand nu nog tips?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:05

Ik zou nooit een voorstel doen van terug kopen, hadden ze maar eerder moeten komen. Maarja, dat is je eigen keuze. De politie oid doet er toch niet veel aan. Je bent een particulier en je hoeft dan niets terug te nemen, hadden ze maar moeten komen passen...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 12:16

Ze kreeg gisteravond weer een sms van die man. Daarin stond:
Ik heb je adres dus ik stuur ze op naar je. Heb je mijn rekeningnummer?

Wat moet ze nu doen? Gewoon niet meer reageren?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:20

vertellen dat hij geen geld krijg maar hij kan wel de foto's krijgen van hoe ze waren op de foto. en dat het dus toch niets opleverd.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:22

ze heeft een tegenbod gedaan, dus dan zou je zeggen, dan moet ze 30 euro terugstorten.

maar wie weet heeft die man ze vet lang aangehad en zijn ze helemaal beschadigd.. lastig

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:32

Ik denk dat hij ze zelf heeft gedragen en dat ze niet goed zaten en dat hij daarom zegt dat jij ze in de wasmachine hebt gehad ;)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:36

Ik zou het geld waarschijnlijk niet teruggestort hebben,
omdat je in je recht staat. ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen, gezien de manier van lastigvallen van die man.

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:41

Ik werk zelf bij de politie en dit is een zuiver civiele zaak dus wij doen daar sowieso niks mee.

Zou het waar zijn dat ze onder verkeerde voorwaarden zijn verkocht en zij zou hier een gewoonte van maken dan ga je richting oplichting maar dat is dit niet.

Mocht de tegenpartij een civiele zaak hierover starten wordt dit ook absoluut niks want rechters oordelen hierover dat men zelf maar beter onderzoek moet doen voordat men geld overmaakt en overeekomsten aangaat.

Al met al heeft die tegenpartij dus geen poot om op te staan. Zeker niet omdat het over een klein bedrag gaat.
Ik zou hem dit ook vertellen als ik haar was en zeggen dat hij op moet houden met berichten sturen of het lekker via de advocaat moet regelen. (wat dus toch niks wordt maar dan is zij er iig vanaf)