Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellis_

Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:11

Hallo beste bokkers! :wave:

Ik word al enige tijd sinds ik in de 1e zit, écht gepest ;) Zoals misschien in profiel te zien, lijk ik veel ouder. En dat maakt ook dat iedereen mij 12 jarige slet en prutsmuts noemt. Ik rook, dus dat word al helemaal genoemd. Ook word er met eten, drinken etc. etc. Bierdopjes, of peuken naar me gegooit, en het resultaat? Brandwonden. Rode vlekken, een rode kop. En een chaggerijnige dag.

Dit is al vanaf het begin van de eerste schooldag aan de hand. Heb een vriendje gehad, uit de derde. En sinds het uit is, is het alleen maar erger geworden. Hij heeft dingen verteld tegen 4e klassers dat totaal niet klopt. ik schaam me te pletter voor die dingen, ook omdat het gewoon níét klopt!
Ik ben er altijd kapot van. Ookal hadden we vandaag LSD van de vierdejaars (LaatsteSchoolDag) Het blijft/bleef doorgaan. Ook wouden ze met waterbalonnen naar me hoofd gooien, en werd ik door een oude vriendin van mij ( uit de 2e ) Uitgescholden, en ze vroeg "heel schijnheilig"of ik me niet aangesproken voelde. Ik was zó boos! Met vriendinnen is ze echt een r*t wijf! Maar als ze alleen is, is ze oppeens "mijn beste vriendin"
Ik heb wel vrienden waar ik me aan vast kan houden, die mij beschermen wanneer het nodig is. Maar het word zo erg tegenwoordig, dat ik ook daar geen steun meer aan heb. Als mijn beste vriendin mij probeert te beschermen ( Lijkt veel op mij, en doet precies het zelfde, rookt ook en is ook best arrogant qua uiterlijk, Justalive@bokt ) Maar bijna nooit hebben vierde jaars wat verkeerds over haar gezecht, af en toe wat jennen. Maar ik was altijd de sigaar.

Ik ben zelf ook éecht wel bij het idee gekomen om naar mijn mentor te gaan. En heb het altijd al genegeerd. Heb nooit wat terug gedaan. Maar af en toe heb ik er gewoon geen kracht meer voor, en ben ik echt kapot en kan ik wel janken als ze weer beginnen.

Maar als ik naar mijn mentor ga. Alsjeblieft bokkers, sommige moeten het weten. Want geloof me. Ze wachten je op...

Bedankt dat ik mijn verhaal even kon doen. Het staat hier volgens mij niet goed, maar moet dan maar even verplaatst worden.

Houd de reactie's vriendelijk, heb het er niet makkelijk mee.. Groetjes Ellis :)

Nickeltje

Re: Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:12

VVDD > LZP

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:14

Tja, dat is lastig!

Zou het eerst is met je ouders bespreken..
Of weten die er al wat vanaf?

Toch zou ik de stap, hoe moeilijk ook, zetten naar je mentor..

Succes ermee!

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:15

Ik snap iets niet hoor, zou ik graag duidelijk hebben voor ik antwoord geef.

Je bent 12 en je zit in de 4e?

Joltsje

inderdaad. of van je afbijten op een normale manier (reageer je heel heftig, vinden ze het alleen maar leuker) of naar je mentor gaan indd.

Carmen

Maar als je naar je mentor gaat? En dan?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:16

Zoveel ouder vind ik je niet lijken, dat komt waarschijnlijk door je make-up. Als ik het zo zie in je profiel.
Ik zou als ik jou was naar een andere school gaan, echt leuk krijg je het waarschijnlijk niet meer op deze school. Als er zoveel verhalen zijn.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:17

Ten eerste is het al fijn dat je hier iets plaatst. Heb je al met jou ouders erover gehad. tuurlijk hoeven die neit alles te weten (bv als ze niet weten dat je rookt) Mogelijk dat hun jou kunnen helpen. Op school heb je vertrouwens personen. Die mogen als jij dingen daar vertelt niks door vertellen als jij dat niet wil. Zelfs als jij wil dat ze stil houden tegen jou ouders mogen ze het niet vertellen. Mogelijk dat je er achter kan komen wie de vertrouwings personen op jou school zijn. Zodat je mogelijk daar een keer een afspraak kan maken en over je problemen kan hebben op school. Schamen hoef je je er niet voor. De mensen die pesten, die moeten zich schamen. En ik hoop dat je met een vertrouwings persoon er iets aan kan gaan doen. Want je moet toch echt nog een aantal jaren naar school.

succes

Carmen

Maar waarom vind je het raar dat je ouder lijkt als je zoveel make-up op heb en je rookt enzo?

tamaramt

pesten is een verschrikkelijk iets en dat wil niemand natuurlijk
maar als je 12 bent vin ik het echt belachelijk en onnodig dat je zoveel make up draagt en rookt!!
wat vinden je ouders hiervan
je bent pas 12 en nog een kind en je gedraagt je als iemand van 10 jaar ouder
geniet van je jeugd, stop met roken , draag niet zoveel make up en je zult zien dat de mensen al heel anders naar je gaan kijken en met meer respect met je om zullen gaan

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:18

Ik ben ook altijd gepest. Vooral op de basisschool en in de eerste. In de tweede nog een beetje maar het werd steeds beter. In de derde stond een hele groep ons(mij en een vriendin) op te wachten. We zijn door het hele dorp heen achtervolgt door een persoon(J), tot het moment dat er iemand voor ging staan en zei dat J kappen moest. Ook dat meisje is erg gepest. Ik ben haar echt ontzettend dankbaar dat ze dat heeft gedaan, nog steeds. Diezelfde dag hebben we naar de mentor gebeld. Die is ontzettend kwaad geworden. We hebben het er met de coördinators over gehad en ze zouden een vierkant rooster krijgen. Dit heeft echt geholpen. Ookal houd ik altijd in mijn achterhoofd wat J gedaan heeft(ze zit nog bij me in de klas) kan ik het nu wel goed met haar vinden. De sfeer is er ontzettend op vooruit gegaan sinds de gesprekken met de mentor.
Ik raad je toch aan om naar je mentor te gaan, of een andere leraar natuurlijk. Ik had dat jaar gelukkig een super mentor. Ik zou niet weten hoe het afgelopen zou zijn als het het jaar ervoor gebeurt zou zijn.. Ga naar een leraar toe die je vertrouwd. Dat kan écht helpen.
Succes en heel veel sterkte!!!

lovelygirly

Hey ellis!

Had het verhaal gehoort....
En nu dus ook gelezen.

Ik zou toch gewoon naar je mentor gaan of iig naar een vertrouwenspersoon.
Gewoon er over praten. Maar er voor zorgen dat ze pas ingrijpen als het een stuk erger word. ;)
Zo heb je namelijk niet het gezeur van dat zielige opwachten.

Het is moeilijk.
Maar je kunt verder gewoon helemaal niks.
En dat is gewoon kl*te.

Het beste is het om het nu toch echt proberen te negeren.
Doorlopen. Door praten en lekker door blijven gaan met plezier maken.
En gewoon doen alsof je neus bloed. dan is de lol er sneller af.
Ik weet precies wat je mee maakt. ;) Ik heb het zelf ook jaren meegemaakt.
En ik weet dat het een hell is. Maar je komt door zulke dingen vaak wel sterker eruit.
Met reacties.

Sterkte er mee. :)
Het is geen pretje.
Volgende keer zou ik eens mijn mondje los trekken. }> :Y)
Laatst bijgewerkt door lovelygirly op 15-05-09 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

oOoKellyoOo

Dit is idd een heel vervelende k*t situatie. Je kunt er niet veel tegen doen, nou ja misschien dat je gewoon je verstand op nul moet gaan zetten en er steeds op af vliegen en slaan en schoppen waar je maar kan, zeker zul je ze ook terug incaseren maar het maakt wel de schoolleiding attent. Of doe of je gek bent en lach ze uit en loop met opgeheven kop weg ookal heb je het er heel moeilijk mee. Juist dat hun zien dat jij het er moeilijk mee heb blijven ze door gaan. Of van school verwisselen en je daar stoer opstellen zodat ze tegen je op kijken.
Ik hoop dat je er wat aan heb. Ik weet wat je door maakt, als je meer wilt weten pb me maar.
sterkte

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:19

Ben vriendin van Ellis_ Ze kan helaas niet meer reageren( nog niet voldoende berichten)

Ilona: Ik vind het gewoon moeilijk, want ik weet dat ze me opwachten..

Inga: Nee mijn (inmiddels EX) vriendje.. zat in de vierde! :)

Carmenn: Dan wachten ze me op na schooltijd :)

Peuk: Dat is een optie ja. Maar ik zit er laat maar zeggen net...

( Moest dit even zeggen van Ellis_ )

zonnebloem18

Zou je niet een keer naar het mailadres kunnen vragen van je mentor en dat je verhaal mailen.
Dat is voor jezelf waarschijnlijk al makkelijk om alles goed te kunnen verwoorden.
En de pesters komen er minder makkelijk achter want inderdaad ze weten wat je doet en waar je bent de hele dag door.

Ik herken het heel erg van vroeger en toen ik aan de bel trok heeft iemand gezien dat ik het kamertje in ging en werd het alleen maar erger.
Uiteindelijk ben ik gestopt met school ik kon het echt niet meer hebben.

Kimbers

Wat doe je zelf als er iets naar je gegooid of geroepen wordt? Niet dat ik denk dat het je eigen schuld is ofzo hoor, absoluut niet! Maar ben gewoon nieuwschierig wat je reactie erop is.

Naar je mentor stappen zou ik sowieso doen. Als ze je achteraf daar weer mee gaan pesten kan je tenminste zeggen dat jij het lef hebt gehad om er in je eentje iets aan te doen terwijl zij niets bij jou durven te doen als ze alleen zijn.

edit: Zorg dan dat als je naar je mentor gaat je iemand hebt die je ophaalt van school. Een broer/zus of 1 van je ouders.
Als je het je ouders nog niet verteld hebt zou ik dat echt gaan doen als ik jou was.

Mijn broer is ooit eens gepest en toen mijn moeder daar achter kwam is ze naar de ouders van de pestkoppen gegaan. vervolgens hebben die kinderen zo op hun kop gekregen van hun ouders dat ze met rode hoofden hun excuses aan mijn broer kwamen aanbieden.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 15-05-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:20

gatverdamme wat heb je er ook een rotzakken tussen zitten. Ik snap dat je je er erg rot door voelt. Ook dat je niet goed weet wat je moet doen.
Is er een mogelijkheid om het te bespreken met een vertrouwenspersoon op school. Deze heeft de plicht om er over te zwijgen. Verder kan je ook een weerbaarheidstraining volgen en mogelijk kan die vertrouwenspersoon je ook daarbij helpen.
Pesten ze je alleen op school of ook op andere locaties en tijden.
Wat betreft je make up en het roken. Ik vind dat geen reden om mensen elkaar pesten.
Laatst bijgewerkt door tjady op 15-05-09 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:20

Dit mag niet, onder een andere account posten,
en je mentor mag het niet doorvertellen als jij dit niet wilt.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:21

ik zou inderdaad ook niet proberen ouder te lijken, maar het is bijna het einde van het jaar. ik weet niet of je op een grote school zit maar probeer een klas te zoeken waar niemand in zit die banketstaaf tegen je doet. Maar waar juist goede vrienden in zitten.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:21

Carmenn_ schreef:
Dit mag niet, onder een andere account posten,
en je mentor mag het niet doorvertellen als jij dit niet wilt.

Ze post niet onder een ander account.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:22

tamaramt schreef:
pesten is een verschrikkelijk iets en dat wil niemand natuurlijk
maar als je 12 bent vin ik het echt belachelijk en onnodig dat je zoveel make up draagt en rookt!!
wat vinden je ouders hiervan
je bent pas 12 en nog een kind en je gedraagt je als iemand van 10 jaar ouder
geniet van je jeugd, stop met roken , draag niet zoveel make up en je zult zien dat de mensen al heel anders naar je gaan kijken en met meer respect met je om zullen gaan

Sorry hoor.
Maar die reactie slaat dus nergens op.
En is helemaal zinloos.
Het moet niet zijn dat als jij veel make-up zou dragen of zou roken je meteen gepest word.
Wat ik kan zeggen dat dat meestal de reden niet eens is.

Iedereen bepaald zelf wel of die rookt of make-up draagt.
Ik vind die reactie vrijwel nutteloos.

Er lopen zat wijven op die school die nog meer dragen dan dat zij doet.
En die zijn een heel stuk erger. ;)
En daar doen ze ook niks mee.
Dus daar ligt het niet aan.

marialva

je zegt dat je 12 jaar bent?
ik heb net even in je profiel gekeken en zie daar een jonge vrouw, waar ik van schrik.
meisje als je 12 jaar bent dan vindt ik dat je veel te veel makup draagt, als mijn dochter dat zou doen zou ze accuut huisarest krijgen!
geniet verder van je leventje en maak je verder niet druk of ga hulp zoeken, en praat er met je ouders over!

sterkte :(:)

Iris82

Weet je, dat soort dingen hebben altijd twee kanten. Van de ene kant heeft niemand het recht andere mensen te pesten, treiteren, terroriseren. Maar van de andere kant zie ik in jouw profiel ook geen 12 jarige. Wat een berg make up, en dan nog roken ook? Ik kan me best voorstellen dat dat reacties oproept bij andere leerlingen. Alleen het zijn natuurlijk geen goede reacties.

Als je er zo mee zit dan zou ik ook zeker naar je mentor gaan. Maar vergeet ook niet in de spiegel te kijken.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:24

Pesten is een verschrikkelijk iets, maar je kan er wel wát aan doen. Dat is je niet verlagen naar hun niveau en gewoon lekker jezelf zijn. Imo is dat door je te gedragen als een kind.

Edit; een kind, dus een 12 jarig iemand. En niet je proberen te verouderen. Kijk naar je leeftijdsgenoten; die zijn ook nog lekker kind! (Je profiel gespiekt)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:27

Heb net ook even in je profiel gespiekt en je bent absoluut een mooi meisje!

Vind het een beetje raar dat er mensen zijn die zeggen dat ze het een beetje op haarzelf afroept door haar make-up ed.
Ik vind het zelf ook too much voor een 12 jarige, zeker met het roken er ook nog bij, maar zij vindt het blijkbaar mooi dus dan moet het toch kunnen. Dat is geen vrijbrief voor anderen om te gaan pesten.