Elkaar helpen met uitzet verzamelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Elkaar helpen met uitzet verzamelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:07

Ik ben op dit moment 20 en ik heb sinds 21 augustus 2006 een relatie. Nu zie ik steeds meer mensen in mijn omgeving die gaan samenwonen etc. Die hebben gewoon een uitzet bij elkaar, waar ik bang van word! Bestek, borden, glazen, handdoeken etc etc. Als ik dan vraag waar ze dat allemaal vandaan hebben, krijg ik standaard het antwoord 'Dat heb ik/mijn moeder/mijn tante/of wie dan ook, gespaard bij de C1000/Emté/of een andere supermarkt.

Nu wil ik ook graag aan mijn uitzet gaan beginnen, ik hou alle reclamekrantjes zoals van de Blokker in de gaten. Maar misschien kunnen we elkaar hier op de hoogte houden van de nieuwste spaar-acties bij bepaalde supermarkten? Want ik zou graag ook mijn uitzet bij elkaar sparen, maar ik lijk alle acties compleete missen??

Dus kom maar op! :D

Mi_Amore

Re: Elkaar helpen met uitzet verzamelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:09

Goh, wij kochten gewoon stukje bij beetje wat :D Wij letten niet op de acties, wij kochten gewoon wat als we het leuk vonden en als er budget voor was :D

Wij waren begonnen een jaar voor we waren gaan samenwonen.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:09

Da's een goeie!!
Haha ik heb al 8 curver bewaarbakjes...die waren tijdje terug bij de Plus markt.
Daar haalt m'n moeder altijd de boodschappen, maar ze hebben nu zegels voor plantjes! Binnenkort komt er vast wel weer iets nieuws!

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:10

Zo hebben wij het inderdaad ook gedaan, of wel leuke aanbiedingen gezien hadden bij inderdaad blokker.
Een leuke start met spullen voor je uitzet kun je ook maken bij Ikea!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:11

Bij de ikea heb je vaak hele goedkope uitzet acties, zoals een compleet servies voor 20euro of een pannenset voor de zelfde prijs, ik vind dat makkelijker als acties in de gaten houden.
Zo had ik mijn complete keukenset incluis pannen, kopjes, glazen lepels borden enz voor 75 euro bij de ikea.
Heb het nu al jaren.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:12

Ik woon nu op mezelf en in juli ga ik samenwonen met mijn vriend. Hij woont nu ook op zichzelf dus we zullen staks wel een heleboel spullen over/dubbel hebben. Alles is nog geen 2 jaar oud (we woonden ieder net op onszelf toen we elkaar leerden kennen }:0 ) Dus misschien wil iemand staks iets van ons overnemen?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:13

Ik lees even mee, altijd makkelijk :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:13

Ik heb nog spullen vanuit mijn studententijd, stukje bij beetje bij elkaar gesprokkeld. Als mensen me iets wilden geven voor mijn verjaardag of met Sinterklaas of Kerst, was het voor mijn uitzet.
In het begin heb je niet veel nodig, en je hoeft echt niet compleet ingericht te zijn als je samen gaat wonen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:14

gewoon sparen, uitzet kopen kost geld en je krijgt geen rente.
Zet geld op de bank en je krijgt rente kun je meer uitzet kopen :)*

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:16

Zoals het servies wil ik nu nog niet hebben...niet eerder dan dat de plannen echt dichterbij komen.
Net als handoeken..alleen een neutrale kleur (creme ofzo).

Als ik een vaste baan heb willen we ook samen een spaarrekening openen en dan hier elke maand allebei 50 euro op zetten ofzo... :)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:32

tita schreef:
gewoon sparen, uitzet kopen kost geld en je krijgt geen rente.
Zet geld op de bank en je krijgt rente kun je meer uitzet kopen :)*

Ja, maar als je toch boodschappen doet en daarbij gratis zegels krijgt en voor een zeer minimale bijbetaling handdoeken kunt krijgen in een neutrale kleur of een simpele bestekset, scheelt dat allemaal.

Sparen doe ik zowiezo al, maar je hebt ook weleens acties bij supermarkten dat je pannen kunt sparen. Nja, pannen zijn pannen, hoeft voor mij de eerste tijd niet super de luxe. Hetzelfde als met bestek, simpel bestek kan ik gerust mee eten. Kan ik altijd nog na een jaar ofzo kijken wat ik nodig heb, of wat ik nieuw wil kopen. Bedoel samenwonen kost al harstikke veel in het begin, kun je beter simpel beginnen en daarna gaan uitbreiden toch :)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:32

Ik ben ook alvast spulletjes aan het 'verzamelen' :))
Van mijn moeder twee kookpannetjes gekregen, die kon ik heel goedkoop krijgen op mijn werk in de uitverkoop.
Verder nog spulletjes uit de kerstpakketten van ouders gekregen.
Een wokpan, tafellopertjes, leuke soepkommen met bijpassende lepels enzo!

Ik werk zelf bij de Hema, dus bij aankomende acties ga ik wel alvast handdoeken, thee/keukendoeken en vaatdoekjes inslaan :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:34

idd, bij AH al mooie handdoeken opgespaard en setjes keukendoen/theedoek. Is best leuke kwaliteit en veel kleuren altijd, maar de kleur boeit ons niet zo geloof ik........

bij blokker 6 glazen voor 1 euro, altijd handig.

Bij Ikea idd startset die goed is.

Bij leenbakker en kwantum gordijnen die je alleen om hoeft te strijken aan de onderkant zodat het past in je huis, niet duur en alle trends.

Wat ook ideaal is airmiles, kan je ook goede spullen krijgen. En als je auto rijdt, freebees bijv. Kan je uitgeven bij de kijkshop.

sparen is ook heel handig, want aanbiedingen komen altijd wel weer. En op mp staat vaak zat te koop, omdat mensen net zijn gaan samenwonen. Zo had ik ook een bijna nieuwe wasmachine en droger te koop en nu nog steeds wat spullen over........

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:34

ik heb ook alles al en wat heb ik een spijt. meeste vind ik niet eens meer leuk..

ik ga dus echt eerst sparen en dan alles in 1 keer kopen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:35

Goedkoop is duurkoop. Kijk even bij de kijkshop voor goedkoop servies of bestek. Wibra of Zeeman voor handdoeken en theedoeken. En als je geen moeite hebt met tweedehands pannen, kijk even op marktplaats, of rommelmarkten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:35

Cassidy schreef:
Ik heb nog spullen vanuit mijn studententijd, stukje bij beetje bij elkaar gesprokkeld. Als mensen me iets wilden geven voor mijn verjaardag of met Sinterklaas of Kerst, was het voor mijn uitzet.
In het begin heb je niet veel nodig, en je hoeft echt niet compleet ingericht te zijn als je samen gaat wonen.

Jaaaa zo ging het bij mij ook :D Kreeg voor m'n verjaardag een kleine stofzuiger, een andere verjaardag een kruimeldief, voor kerst een bakset, mijn vriend kreeg dan voor z'n verjaardag bestek cadeau etc :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:36

Heb het bestek van de C1000 van vorig jaar, 8 delig compleet :)
Voor kerst al een groto deel van mijn servies (blond amsterdam) gekregen.
Als we nu iets leuks zien liggen dan nemen we het vast mee en slaan we het op :) Kan geen kwaad om het vast te hebben :)
Enige wat ik niet alvast koop zijn elektrische apparaten ivm de garantie

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:36

superpony schreef:
idd, bij AH al mooie handdoeken opgespaard en setjes keukendoen/theedoek. Is best leuke kwaliteit en veel kleuren altijd, maar de kleur boeit ons niet zo geloof ik........

bij blokker 6 glazen voor 1 euro, altijd handig.

Bij Ikea idd startset die goed is.

Bij leenbakker en kwantum gordijnen die je alleen om hoeft te strijken aan de onderkant zodat het past in je huis, niet duur en alle trends.

Wat ook ideaal is airmiles, kan je ook goede spullen krijgen. En als je auto rijdt, freebees bijv. Kan je uitgeven bij de kijkshop.

sparen is ook heel handig, want aanbiedingen komen altijd wel weer. En op mp staat vaak zat te koop, omdat mensen net zijn gaan samenwonen. Zo had ik ook een bijna nieuwe wasmachine en droger te koop en nu nog steeds wat spullen over........

Idd, bij Airmiles shop hebben ze meestal ook leuke dingen!

Met DE kun je ook voor leuk servies sparen (met bijbetaling) dacht ik :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:37

Ik heb de pannen, de bestekset etc. allemaal via spaaracties binnen. Handdoeken ook al. Omdat ik mee de oudste ben in de familie, spaart iedereen vrolijk mee! :) Verder heb ik nog wat dingen uit een kerstpakket (broodrooster, romantisch dineersetje voor 2 etc) wat ik dan wel in de verpakking laat :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:37

ik hou niet van die prullaria als ik bij BP kan sparen voor handdoeken dan gaan ze naar stal.

Tuurlijk kocht ik ook uitzet toen ik 18 was, ging samenwonen keek naar mijn uitzet vb handdoeken heel veel alles in aardekleuren en ik besloot dus leuke kleurtjes te kopen zoals roze en turquise dus ik zou als ik jou was lekker sparen

en ieder ding naar zijn waarde, goedkopen pannen kunnen niet tippen aan BK-pannen of tefal en die wil je toch iig wel een tefal pan dus waarom niet gewoon wat extra sparen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:39

BK pannen kan je dus óók sparen bij verschillende supermarkten ;)
heb er al 2 thuis liggen van een spaaractie

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:40

Bij de Xenos kun je ook erg leuk servies ed halen, en zo duur (of goedkoop) maken als je zelf wil.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:40

Wij wonen allebei nog op ons zelf en hebben ieder wel wat eigen servies. Als we zouden gaan samenwonen zo ik alleen ontzettend graag bijpassend servies hebben en niet 10 verschillende borden. Dus ik denk dat we dan wel wat nieuwe dingen moeten kopen. Ikea lijkt mij idd wel een goed begin voor betaalbaar servies.
Ik kan ook niet wachten tot we dan een eigen keuken hebben, hou van koken en wil dan ook echt wel mooie spullen hebben.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:45

@tita: mijn broer kocht nu 8 jaar geleden zijn potten voor toen 1500 belgische frank in de Kruidvat en die potten zien er nog heel degelijk uit!

Ik kocht mijn ijskast voor €80 en na 3 jaar gaat dat ding nog prima mee!

Ik heb hier een mooi servies staan en 101 verschillende glazen, glazen zijn grotendeels van de Xenos of van die glaasjes waar choco in zat :') Mijn servies kostte €15 uit de Carrefour. Waarom zou iets goedkoops dan niet goed kunnen zijn :D

En euhm, ik heb mij eens 2 tefalpannen aangeschaft, wat een rotdingen zeg! Antikleeflaag m'n **** Mijn steelpannetje uit de aldi van 4 jaar geleden heeft het 8x zo lang volgehouden! M'n tefalpannen waren na 6 maand prut. De stelen breven afbreken en nee ik eet geen pannen :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:45

Als je een beetje verspreid dat jullie gaan samenwonen komt er meestal vanzelf een hele hoop binnen.
Bij ons ging iedereen zn kastjes na voor extra dingen die ze toch te veel hadden. Heel veel mensen hebben extra serviezen die ze maar al te graag kwijt willen (Hierdoor hebben wij onze keukenkastjes bomvol staan met ongeveer 4 complete serviezen :P). Verder heb ik mijn laatste verjaardag voor we gingen samenwonen alleen maar nuttige dingen gevraagd.
Daarnaast waren de action en de Xenos ook favoriet (heel veel leuke handige dingen voor in huis voor weinig geld) en hebben we mooie eetkamerstoelen gevonden in een tweedehands meubelwinkel voor 12 euro p/s.
En nu na een jaar op onszelf blijft de stroom gewoon rustig doorgaan. De laatste aanwinsten zijn een piano (die bij die mensen toch maar in de weg stond) en een tweepersoons boxpring (aangezien diegene toch al een nieuwe had gekocht en er met spoed vanaf wilde)
Ook kasten, koelkast, wasmachine en fornuis hebben we goedkoop aangeboden gekregen door kennissen die ze niet meer nodig hadden.
Met een beetje creativiteit en hulp van je omgeving ben je er zo.