TNT Pakketje kwijt. Pakketnummer verdwenen!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxmayleexx

TNT Pakketje kwijt. Pakketnummer verdwenen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:41

ik heb geen idee of het hier goed staat!!

Ik heb rond 05.12.2008 2 paardendekens gekocht van een meisje op bokt....
Geld mooi betaald. Nu is het pakketje dus al zoek vanaf 05.12.2008!! Het is voor het laatst ingescand op het sorteerbedrijf
Ik wilde vandaag nog eens kijken bij tracktrace.nl nou blijkt dat mijn pakketnummer in combinatie met de postcode niet meer klopt :(

Weet iemand of dit na een half jaar gewist word of iets dergelijks??

Ik ga morgen zeker met TNT bellen...

Ik heb geprobeerd de helft van mijn geld terug te krijgen (aangezien ze immers weet dat ik het niets ontvangen heb) maar deze mening deelt ze helaas niet met mij.....

Wat zouden jullie in dit geval gedaan hebben??

_Nadia_

Re: TNT Pakketje kwijt. Pakketnummer verdwenen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:44

Nee sorry, ik had ook niets terug gestort, jij weet dat ze het verzonden heeft. Dan had je moeten kiezen voor verzekerd verzenden, dan had je een claim kunnen neerleggen bij de post.
Volgens mij wordt het inderdaad na een aantal maanden gewist.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:46

Dan heb je het wel erg lang aangezien....je kunt je track and trace code meteen volgen en dan had ik altijd binnen 2 weken toch al aan de bel getrokken bij TNT. Dan kun je nog wat met de uitleverpunten regelen, als daar iets blijft liggen (door bijvoorbeeld onjuiste postcode icm huisnummer op t pakket).

Ik heb dit ook wel eens gehad en via TNT service nummer, telefonisch met de medewerker daar het juiste adres toegevoegd en toen binnen 2 dagen hier.

Maar om nou bijna een half jaar later nog verwachten dat iets aankomt... :?
via paypall betalen (als het geen bokt maar ook een marktplaats advertentie is) is beter verzekerd!

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:47

Hmm, erg vervelend. En vreemd dat een pakketje zomaar kwijt raakt. Maar het gebeurd helaas soms wel. Een "verdwaald" pakketje word meestal in een depot bewaard.. Maar ook niet voor eeuwig. Volgens mij worden die codes inderdaad na een bepaalde tijd gewist. Je had waarschijnlijk beter wat eerder contact met tnt op kunnen nemen. Hoop voor je dat ze er nog wat aan kunnen doen. Ik zou er zeker even een belletje aan wagen ! Het zal geen klein pakketje zijn geweest ;). Lijkt me sterk dat het helemaal zoek ik. Dit is ook een reden waarom ik het voor 25 cent meer (7,- ipv. 6,75) verzekerd tot 50 euro verzend! Tip voor de volgende keer misschien ?

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:48

Tinkerlady schreef:
Dan heb je het wel erg lang aangezien....je kunt je track and trace code meteen volgen en dan had ik altijd binnen 2 weken toch al aan de bel getrokken bij TNT. Dan kun je nog wat met de uitleverpunten regelen, als daar iets blijft liggen (door bijvoorbeeld onjuiste postcode icm huisnummer op t pakket).

Ik heb dit ook wel eens gehad en via TNT service nummer, telefonisch met de medewerker daar het juiste adres toegevoegd en toen binnen 2 dagen hier.

Maar om nou bijna een half jaar later nog verwachten dat iets aankomt... :?
via paypall betalen (als het geen bokt maar ook een marktplaats advertentie is) is beter verzekerd!

Weet je hoevaak ik er voor gemaild heb naar haar :o ..... Ze wilde haar gegevens niet aan mij geven zodat ik voor haar de onderzoeks formulieren aan kon vragen (aangezien het volgens haar te duur was om te bellen).

En ik heb heel vaak gebeld maar ik heb als ontvanger geen rechten.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:30

Dat klopt inderdaad, als er een pakketje kwijt is moet degene die het pakket verzonden heeft alles invullen en laten nakijken en niet de ontvanger. Als de dame in kwestie niet mee wilt werken is dat erg jammer, maar helaas kun je er weinig aan doen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:35

Als de verzender toch zeker weet dat het pakketje de deur uit gegaan is. Wat dus hier het geval is lijkt me het erg laks om niet zo'n formulier in te vullen. Maar da's mijn mening..

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:59

Geen idee of de codes gewist worden na verloop van tijd maar ik denk dat het weinig had uitgemaakt...
Ik heb nu zo'n zelfde gevalletje helaas.

Pakket is 23 april verstuurd maar de is helemaal niet te traceren volgens de pakketcode.... Ik heb gelukkig wel de medewerking van de afzender en heb met haar gegevens dus een formulier van TNT ingevuld. Helaas komen ze tot de conclusie dat het pakket vermist is (goh je meent het... :( ) en ze bieden hun excuses aan. Verder helemaal niets dus.

Ik heb nu een nieuwe klacht ingediend met het verzoek om dit nogmaals in behandeling te nemen maar vooralsnog geen succes.

Belachelijk dat een organisatie als TNT zo met z'n klanten om kan gaan.
Ik kies overigens altijd wel voor verzekerd verzenden maar dat is in dit geval helaas niet gebeurd. Dus volgens tnt geen poot om op te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:24

Ik heb nog nooooit iets verloren bij TNT Liezel, behalve 'n postkaart. :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:32

Je hebt het idd wel heel lang aangekeken, als je een pakket verstuurd kun je dat wel verwachten binnen een week (binnen NL), duurt het langer dan moet je daar meteen achteraan, hoe sneller hoe beter.

Of de code's nu wel of niet worden bijgehouden (99% zeker van wel) ze horen er gewoon voor te zorgen dat het netjes aankomt, die plicht hebben ze ook want jij betaald voor een dienst en die dienst moeten zij correct uitvoeren anders heb je recht op vergoeding.
Dus even kort door de bocht; TNT is hiervoor verzekerd dus jij kunt gewoon je geld krijgen, kwestie van even boos worden aan de telefoon ;)

Overigens kan de verzender/verkoper hier ook niets aan doen, zij heeft bewijs dat ze het gepost heeft dus van haar kun je het geld niet terug vragen.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:37

Liezel1 schreef:

Die was niet van tnt....

Maar het is gewoon erg vervelend en als de verzender niet mee werkt kun je eigenlijk niets....

Ik verstuur eigenlijk ook alleen maar verzekerd voor dit soort gevallen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:38

ik heb nog nooit problemen gehad met TNT. Had altijd mijn pakketjes binnen een werkdag in huis.

Als jij niet voor verzekerd verzenden hebt gekozen heb je geen poot om op te staan. zeker niet als je al zo lang wacht.
Dat de tegenpartij geen medewerking verleend is erg jammer. maar ja meestal is het zo verzonden is verkocht en als ze jou het traceer nummer heeft gegeven is het verder jou pakkie an om het pakket te volgen en dergelijke.
Iedereen weet dat het met TNT binnen 1 werkdag bezorgt word. uiteraard worden overal wel eens fouten gemaakt zo ook bij TNT maar om dan een half jaar te wachten, nee sorry!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:41

Pashon schreef:
Als jij niet voor verzekerd verzenden hebt gekozen heb je geen poot om op te staan. zeker niet als je al zo lang wacht.

JA WEL DUS! Zolang je je verzendbewijs maar hebt, dat verzekerd verzenden is gewoon geldklopperij.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:43

anneliesdj schreef:
Pashon schreef:

JA WEL DUS! Zolang je je verzendbewijs maar hebt, dat verzekerd verzenden is gewoon geldklopperij.

owh nee hoor. mijn partner werkt bij TNT en die heeft zulk soort verhalen vaak genoeg gehoord en meegemaakt in al die jaren dat ie daar werkt en je hebt simpel weg geen poot om op te staan. tenzij je een rechtzaak aanspant, maar die verlies je toch 9 van de 10 keer van zo'n grote organisatie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:48

TNT verleent een dienst en daar betaal je ze voor, jij hebt recht op een goede uitvoering van die dienst en anders is het geld terug en vergoeding voor evt schade, dat is wettelijk zo geregeld.

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 05:28

Nogmaals!! ik heb haar hier vaker over gepb-t ook in het begin. natuurlijk weet ik dan een TNT pakketje er de dag erna moet zijn!!. Ik verstuur heel veel aangezien ik ook hoofdstellen verkoop.....

Meisje leeste wel haar pb-tjes maar reageerde niet....
Natuurlijk heb ik geprobeerd via internet anders kontakt met haar te krijgen of via telefoonboek.... Uiteindelijk kreeg ik begin april!! van een mod kontakt dat ze de procedure ging starten (meisje had al sinds januari niet meer gepost op bokt). Beetje laat toch?? Terwijl ik haar vaak zat om haar gegevens gevraagd had.... Volgens TNT had ik namelijk haar email en telefoonnummer nog nodig.

Ik snap dat zij het op de post heeft gedaan. Zij is immers haar spullen ook kwijt. maar ik mij 45 euro ook!!

anneliesdj schreef:
TNT verleent een dienst en daar betaal je ze voor, jij hebt recht op een goede uitvoering van die dienst en anders is het geld terug en vergoeding voor evt schade, dat is wettelijk zo geregeld.

Tja voor 6,75 vind ik inderdaad wel dat je hier recht op hebt!! Waarom kan het voor 8,61 dan wel?? Ze moeten hier toch gewoon voor verzekerd zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:48

Sorry als ik het niet snap maar als mijn pakketje niet aan kwam binnen een aantal dagen dan zou ik TNT gebeld hebben. :o

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:57

Volgens mij heeft de Ts ook de TNT gebeld maar zeiden die dat die niets kon zonder telefoon nummer/meewerking van de verzender. ;)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:01

Ik had er niet bij laten zitten. Ook al kreeg ik niet direct medewerking van de verzender. Je hebt nu gewoon jezelf in de vingers gesneden want je bent én je geld kwijt én het pakketje is niet aangekomen. Nu is het, ben ik bang, gewoon helaas pindakaas voor jou. Zowiezo als je pas een half jaar later aan de bel gaat trekken bij de TNT, ondanks dat je er zelf "niks" aan kon doen...

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 11:25

UPDATE:

Ik heb dus met TNT gebeld vanmorgen. LET OP DIT IS WAT EEN TNT MEDERWERKER MIJ VERTELD
Ik kan de afzender aansprakelijk stellen en zij zou het geld terug moeten storten. Ook zou je voor een basiszending geen onderzoek kunnen starten en zou er niet eens gezocht worden naar het pakketje. En ze vertelde mij dat op het afzendersadres geen onderzoek aangevraagd is.....

dit vond ik natuurlijk ongeloofwaardig..... en ik heb de JUROFOON gebeld. Zij vertelde mij dat ik haar inderdaad niet aansprakelijk kon en dat ik gewoon rechtsbijstand er achter aan moest zetten.
Ook terwijl TNT in de algemene voorwaarden had staan dat ze niet aansprakelijk zijn.
Ze zouden dan te pas en te onpas pakketjes kwijt kunnen raken en er niets voor hoeven doen en dat kon niet volgens de JUROFOON.

Ik heb mijn verzekering nu het telefoonnummer gevraagd van mijn rechtsbijstand en ga ze zodadelijk bellen en we zullen dan zien wat er uit komt....

als er nog meer mensen zo'n ervaring hebben zonder het verwijt dat ik het niet verzekerd heb laten verzenden dan hoor ik het graag hoe het daar verlopen is.......

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:35

Precies zoals de Jurofoon zegt, van TNT hoor je (uiteraard) wat hun het beste past.

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 11:37

anneliesdj schreef:
Precies zoals de Jurofoon zegt, van TNT hoor je (uiteraard) wat hun het beste past.

Hoop wel dat ik dit aan kan vechten als ontvangende partij... want ik weet dus niet of de afzender wel mee zou willen werken (nav sommige pb's niet). :n

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:39

weer typisch TNT, alle schuld van de hand schuiven... Ondertussen is wel zo dat de verkoper een verzendbewijs heeft met een T&T nr en dat de koper niets heeft ontvangen. Op het verzendbewijs staat de postcode, dus zolang het daar niet is aangekomen moet het ergens bij TNT liggen...

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:39

Heb je al contact opgenomen met de moderators over dit verhaal? wellicht willen ze bemiddelen.