Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Karin schreef:Volgens een recent onderzoek van de hbo-raad (gisteren gepubliceerd op hun website) is er een grotere uitval aan mbo'ers op het hbo dan aan havisten:
http://www.hbo-raad.nl/component/content/article/29/473
Maar dat gaat om het grote geheel, het is natuurlijk niet zo dat je gedoemd bent te mislukken op het hbo als je van het mbo komt.
Citaat:Daarom moet er ook op het MBo veel aandacht zijn voor het aanleren van de vereiste basiskennis, zoals taal en rekenen, om het later op het HBO te kunnen redden.
Ja, maar goed hoe er nu hier les wordt gegeven is gewoon echt minimaal op het MBO, lijkt me sterk dat het op het HBO net zo minimaal.
_Marinke_ schreef:Oké bedanktJa, maar goed hoe er nu hier les wordt gegeven is gewoon echt minimaal op het MBO, lijkt me sterk dat het op het HBO net zo minimaal.
Ik wil je alleen duidelijk maken dat het gras ergens anders altijd groener is.. Mijn studenten kunnen ook zo klagen over 'het niveau' terwijl wij door de hbo raad als beste uit de bus komen. Niet dat ik je niet geloof, maar vaak als iets je tegen gaat staan dan ga je alles negatief zien. _Marinke_ schreef:Echter is die opleiding Havo gewoon overdag trouwens, en niet de avonden. Het valt onder volwassenonderwijs maar is vooral voor mensen die net wat later naar dat onderwijs gaan (groep van tussen de 18/21 ong.)
Zie je dat zitten? 
En zo blijven we lekker bezig.. Marieke_K schreef:@Nursie: Bij ons wordt de norm van lesuren (contacturen) volgend jaar opgeschroeft naar 580 uur per jaar. Dit komt neer op ongeveer 20 uur les per week. Momenteel hebben de eerste jaars zo'n 14 contacturen per week.
Moesten de studenten eerst zelfstandig werken, nu willen we ze weer terug de schoolbanken in hebbenEn zo blijven we lekker bezig..
).
Ik doe nu trouwens 1 jaar MBO, ga dus na de zomervakantie naar het 2e leerjaar.