Clusius College.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Miistral_

Clusius College.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 10:13

Hallo,

Binnenkort heb ik een gesprek voor het toelatings voor Clusius.. (alkmaar-paardenhouderij 2 )
wat moet je allemaal doen? (ong.) en wat moet je doen zo'n beetje met de toellatingstest? :+

gr,

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:28

Moet je daar nog een toelatingstest voor doen ook _O-
Maar ik heb geen idee, kom er alleen elke dag langs met de trein :+

_Miistral_

Re: Clusius College.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 14:25

haha, ja dat moet je doen:+ nog mensen met deze ervaring..

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 17:04

Egt niemand iets.. geen enkele informatie ?:o

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:06

hee ik ga daar ook heen maar ik wil nivieau 4 gaan doen,,maar heb je geen brief gekregen?

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:40

hee
in die brief staat dat voor de nivieau 2 een test wordt afgenomen op dinsdag 9 juni en de intekegesprekken zijn op woensdag 10 juni
maar als het goed is heb je een brief gehad ;)

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 17:58

Ik heb ook een brief gehad, maar daar staat niet in wat ik allemaal moet doen.. wil graag me wat voorbereiden ;)

Kenay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:05

Nou ik wens jullie veel succes heb het daar 6 maanden vol gehouden!
beleid op die school is ver te zoeken. je word vanaf 9 tot 4 met je laptop in een lokaal gestopt om alles maar op te zoeken op google. En je start op niveau 3/4 met 50 leerlingen en in het 4e jaar zitten er nog maar 6 ;) zegt genoeg denk ik.

intake gesprek zou ik je niet al te druk om maken hoor. Stelt niet zo veel voor. Vragen een beetje waarom je met paarden wilt werken en je moet met z'n 3en de bak in om een paard rond te laten lopen en hem van hand laten veranderen. Dus dat moet goed komen!

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:13

Kenay schreef:
Nou ik wens jullie veel succes heb het daar 6 maanden vol gehouden!
beleid op die school is ver te zoeken. je word vanaf 9 tot 4 met je laptop in een lokaal gestopt om alles maar op te zoeken op google. En je start op niveau 3/4 met 50 leerlingen en in het 4e jaar zitten er nog maar 6 ;) zegt genoeg denk ik.

intake gesprek zou ik je niet al te druk om maken hoor. Stelt niet zo veel voor. Vragen een beetje waarom je met paarden wilt werken en je moet met z'n 3en de bak in om een paard rond te laten lopen en hem van hand laten veranderen. Dus dat moet goed komen!

Ik ben nu net klaar met mijn opleiding paardenhouderij nivo 4. Ben het voor een groot deel zeker met je eens, maar je zit voor jezelf op school. Als jij dus echt gemotiveert ben kan je zelf iets van je opleiding maken. Het derde en vierde jaar zijn namelijk heel anders en een stuk leuker. Dan heb je ook helemaal geen vakken zoals nederlands enz. meer. Wij eindigden idd met 6 leerlingen. Helaas was de sfeer bij ons in de klas in het 2de jaar zeer negatief wat ervoor gezorgt heeft dat er zoveel mensen zijn gestopt. Het is jammer dat vaak de sfeer in de klas bepaald of je door wilt gaan met een opleiding of niet. Er zijn namelijk altijd wel mensen die overal alleen maar het negatieve van zien.

Als toelating laten ze je geloof ik een paard longeren en bandageren enz. Puur om te voorkomen dat er leerlingen worden aangenomen die nog nooit een paard hebben aangeraakt.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:20

okee :D
haha dat bandageren haha dat doe ik nooit,, weleens lang geleden gedaan haha maarja :P stelt idd dan niet veel voor

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 18:41

Okee bandageren even oefenen op Jum, haha .. maar ze zeiden met de toellatingstest dat je ook nederlands,engels etc moet doen..

En ik doe dit verder egt met mezelf, als ik bij mezelf ver zoek is het enige waar ik het meest gemotiveert van wordt is paarden.
zover ik weet ga je 4 dagen met paarden werken, en verder een dag soms nederlands soms wiskunde..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:10

En heb je nou ook nog wat aan die opleiding? Heb altijd het idee dat het een beetje een slap aftreksel van deurne is...

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:15

Goldie schreef:
En heb je nou ook nog wat aan die opleiding? Heb altijd het idee dat het een beetje een slap aftreksel van deurne is...

Het is maar waar je motivatie egt ligt he!, en dat ligt bij mijn geval bij de paarden, en verheug me dr egt wel op :)

Kenay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:06

Mijn motivatie was ook echt paarden maar waar ze je voor opleiden is eigenlijk niks. En al helemaal niet hier in de buurt. Je blijft toch altijd veredeld stalhulp voor het minimum loon. Als je daar genoegen mee kan nemen na 4 jaar een niveau 4 opleiding is het geen verkeerde keus nee. Maar door die school en de hele instellingen van de leraren van zoek het zelf maar uit, wist ik al vrij gauw dat het niets voor mij was.

En van Nederlands en Wiskunde, dat is ong brugklas niveau :P dus dat red je haha

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:11

wat je eraan hebt? een mbo niveau 4 kan je meestal nog een hbo opleiding doen. ik deed dierhouderij op t clusius en daarna opleiding paraveterinair t was leuk hoor maar de hbo opleiding die ik nu doe is meer een uitdaging en leer ik dingen met veel meer diepgang maar goed zonder clusius geen mbo diploma niveau 4.....

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:32

Kenay schreef:
Mijn motivatie was ook echt paarden maar waar ze je voor opleiden is eigenlijk niks. En al helemaal niet hier in de buurt. Je blijft toch altijd veredeld stalhulp voor het minimum loon. Als je daar genoegen mee kan nemen na 4 jaar een niveau 4 opleiding is het geen verkeerde keus nee. Maar door die school en de hele instellingen van de leraren van zoek het zelf maar uit, wist ik al vrij gauw dat het niets voor mij was.

En van Nederlands en Wiskunde, dat is ong brugklas niveau :P dus dat red je haha

Stalhulp heb je toch geen opleiding voor nodig :P

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 21:35

Goldie schreef:
Kenay schreef:

Stalhulp heb je toch geen opleiding voor nodig :P

Haha neen, maar ja dan red ik het makkelijk met nederlands en wiskunde haha, maar ik wil me gewoon verdiepen in het paarden.. wil later egt iets gaan doen bijvoorbeeld bij een bedrijf paarden fokken,zadelmak maken, trainen voor verkoop egt iets te doen hebben snap je, iedereen zijn eigen motivatie niet.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:56

Haha ja ieder zijn eigen motivatie, helemaal mee eens. Geef alleen aan hoe ik erover denk ;)
Ik ben van mening dat je die dingen ook zonder die opleiding leert, ervaring is de beste leermeester

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 11:14

Ja daarom, je gaat daar 4 dagen met paarden werken ;) en een dag in de boeken.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:59

Maar daar leer je niet fokken en ook niet echt trainen voor de verkoop enzo. Zadelmak maken is daar ook niet aan de orde :P

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 12:34

Goldie schreef:
Maar daar leer je niet fokken en ook niet echt trainen voor de verkoop enzo. Zadelmak maken is daar ook niet aan de orde :P

Ik zie het nu zo, ik kan naar een school waar ze met paarden bezig houden.. dat is all mijn droom vanaf toen ik 4 was.
ik bedoel maar.. een school met paarden, egt nooit geweten dat die egt bestonden *D nou op dat level ben ik nu dus :Y)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:32

Haha oke ik wens je veel plezier hoor. Vind het alleen zo zonde, je kan altijd nog in de paarden werken, maar met een fatsoenlijke opleiding heb je iig nog iets om op terug te vallen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:37

Je kan beter Deurne doen, het is inderdaad een soort slap aftreksel ervan.

Ik ken iemand (stalgenoot) die er ook op had gezeten, stelt niet veel voor en zit nu op Deurne, en daar is het wooow aanpakken en echt leren en werken.

Een heel verschil tussen deze twee opleidingen.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:03

Ragdollcat schreef:
Je kan beter Deurne doen, het is inderdaad een soort slap aftreksel ervan.

Ik ken iemand (stalgenoot) die er ook op had gezeten, stelt niet veel voor en zit nu op Deurne, en daar is het wooow aanpakken en echt leren en werken.

Een heel verschil tussen deze twee opleidingen.

Tja, Alkmaar is all best ver voor mij.. maar Deurne kan egt niet meer, anders had ik dat wel gedaan ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:56

Deurne kan ook intern geloof ik, dat je er slaapt en woont en in de weekends naar huis gaat, maar ja kost wel wat he, geloof ik, en het is ook errrrrrrrg ver.

Een ander stalgenoot heeft er ook op gezeten met haar paard, en heeft dat paard nu nog steeds, ze heeft er veel geleerd enzo, en geeft nu ook les, aan de ruiters in de omgeving.