Een ontzettend leuke buurman...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Een ontzettend leuke buurman...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 21:20

Ik woon in een studentencomplex. Ik zit op een gang die bestaat uit zelfstandige kamers en combi kamers. Een combi kamer houdt in dat je je keuken en badkamer met je buur deelt.

Ik zit zelf op zo'n combikamer, alleen mijn buurmeisje is op stage en is er de komende 4 maanden niet. Aan mijn andere kant zit een zelfstandige kamer. Daar is vorige week een nieuwe jongen in komen wonen. En die is stiekum best wel leuk :Y) . Helaas is onze gang heel erg rustig, we zien elkaar haast nooit. Dit komt dus omdat we dus niet in een gezamelijke keuken hoeven te koken en zo. We hebben wel een woonkamer, maar daar zit eigenlijk nooit iemand. Best wel stil dus eigenlijk. Dus ja, hoe kom ik nou met hem in contact... :Z

Ben me al gelijk gaan voorstellen toen hij er was en kom sinds vorige week wel extreem veel op de gang :+ (vooral als ik iets hoor :Y) , moet dan ff naar de vriezer of zo? of mijn postvakje checken, of even in de mijn gangkast zijn, haha). Ik stond gister een kapstok op te hangen in de gang met de klopboor van mijn vader. Hij vroeg of hij die ergens deze week nog kon lenen omdat hij nog iets moest ophangen, dat mag natuurlijk :o ... hihi. Ook heb ik maar even voorgesteld om weer eens met zijn allen een keertje te drinken. (doen we zo heel af en toe en het was alweer even geleden). Voorstel staat op volgende week woensdag of donderdag, nu maar hopen dat hij er ook bij is ... hihi.

Heb hem ook al gehyved :+ en volgens zijn hyve is hij single, nu maar hopen dat dat klopt.. hehe.

Maar goed, wie heeft nog leuke tips om met hem in contact te komen, wil natuurlijk ook weer niet te desperate overkomen...

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:23

Ik denk dat je zo al heel goed bezig bent, geef het wat tijd en het komt vanzelf.. ;)
(En je kunt altijd vragen of die nog hulp nodig heeft met dingen ophangen.. :Y) )

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:24

Kun je niet je (slaapkamer)deur open laten staan als je in je kamer zit; kun je een praatje houden als ie toevallig langsloopt. En natuurlijk snel die borrel organiseren ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:25

komt het toch nog goed he, na je verhaald dat je t zo erg vond dat je vriendinnetje er niet bij in trok;) Dit kan erg leuk uitpakken

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:27

Haha, blijkt straks dat ie paardrijdt en een fanatiek bokker is :Y)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 21:28

pinuts schreef:
komt het toch nog goed he, na je verhaald dat je t zo erg vond dat je vriendinnetje er niet bij in trok;) Dit kan erg leuk uitpakken

Tenzij ik natuurlijk een giga flater bij die gozer sla en mijn gezicht helemaal niet meer durf te laten zien op de gang :Y)

Kamer deur staat uiteraard grootste deel van de tijd open... maar dat stond die altijd al wel een beetje.

Dat paardrijden zal wel meevallen :P , ik denk dat ik dat dan wel op zijn hyves had gezien.

pinuts

Re: Een ontzettend leuke buurman...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:30

tsjah:P je bent er zelf bij. (zolang je m maar niet aanspreekt in een vreselijk bezopen bui ofzo:P )

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:31

MarloesDijs schreef:
Haha, blijkt straks dat ie paardrijdt en een fanatiek bokker is :Y)

En dat hij dit topic ziet :')
Je bent er goed bezig, probeer ook eens iets op de hal te laten liggen,
zodat hij het naar jou toe moet brengen, je bedankt hem en geeft hem een borrel... gezellig :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:35

Ga bij 'm vragen om een kopje suiker. :D

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:37

Oeh, altijd leuk zulke dingen, maar kan je niet voorstellen om samen te gaan eten? :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:41

Mijn buurman had ik aangeboden om een keertje op mijn kamer te komen eten en elkaar zo te leren kennen, want ja, een goede buur is beter als een verre vriend met een dikke knipoog erbij. Later bleek dat die een massagecursus heeft gevolgd en nu geniet ik af en toe van een heerlijke gratis proffesionele massage :D
Gewoon even uitnodigen onder het mom van de buur leren kennen, werkt altijd goed!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:46

Jammer dat jullie alleen combikamers en zelfstandige kamers hebben, anders zou je een keer samen kunnen eten.
Dat kan nu natuurlijk ook, maar dan ligt het er meteen veel duidelijker bovenop dat je hem leuk vindt. Op een gang met onzelfstandige kamers kun je tenminste nog samen eten zonder dat dat meteen raar is.

Wel leuk voor je dat je in ieder geval iemand terugkrijgt nu je buurmeisje thuisthuis op stage is. Je hebt in ieder geval weer iemand op de gang met wie je regelmatig contact kunt hebben.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:56

Maar juist omdat je buurmeisje weg is, kan je hem uitnodigen, onder het mom van 'ik vind het zo saai, alleen eten' ;)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:58

Haha ik ben ook zooo slecht hierin. Ben dan ook blij dat ik al een paar jaar dezelfde vriend heb. Als ik niet versierd word komt er niets van terecht. :+

Ik denk gewoon aardig zijn als je hem ziet en jezelf niet teveel opdringen. Na een tijdje krijg toch wel het gevoel of dat hij jou leuk vind of niet.
Komt hij uit de buurt? Als hij de omgeving niet kent kun je hem een keer op sleeptouw nemen de stad in.
Of je kunt vragen of dat hij hulp kan gebruiken bij evt verven of een ander klusje dat gedaan moet worden in de nieuwe kamer. Ik weet het anders ook niet maar ik wens je veel succes...ben benieuwd hoe dit afloopt hihi...... :D

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:59

Ik vind de tip van per ongeluk iets op de gang laten liggen, toch wel heel erg goed! Je laat per ongeluk je sjaal o.i.d. in de gang vallen en als hij het dan komt brengen, bied je hem een drankje aan, of nodigd hem uit voor een andere keer? Als de klik er is, komt hij na dat ene drankje nog wel terug ;)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:00

Sloop gewoon iets in je kamer :D
Goed slopen ook :) Gat in de muur ofzo, of een plank met schroeven en al van je muur aftrekken.. en daar dan zo van schrikken dat je hulpeloos om hulp moet gaan vragen.. :)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:03

Silvaantje schreef:
Sloop gewoon iets in je kamer :D
Goed slopen ook :) Gat in de muur ofzo, of een plank met schroeven en al van je muur aftrekken.. en daar dan zo van schrikken dat je hulpeloos om hulp moet gaan vragen.. :)

Dan zegt hij sorry ik ben geen goede klusser. :')
Of zijn ego groeit enorm omdat hij een meisje in nood mag helpen. :Y) :D
Nee kamer slopen is wel heel erg.... Er zijn toch wel andere manieren om zijn aandacht te krijgen?
Misschien moet je dit doen als andere tips niet goed (genoeg) werken. O:) :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:07

Iessie schreef:
Komt hij uit de buurt? Als hij de omgeving niet kent kun je hem een keer op sleeptouw nemen de stad in.

Wageningen is nou ook weer niet zo'n grote stad dat je er echt in kunt verdwalen, zelfs niet in het begin.
Je kunt hem wel een keer meenemen naar een open feest op donderdag, of als jullie allebei in het weekend hier zijn, samen op vrijdagavond naar de International Club gaan. Da's aan de overkant van de straat en vrij kansloos, maar juist daarom kan het wel leuk zijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:11

nodig hem eens uit om te komen eten. is altijd leuk en och dat kan hij niet wijgeren toch??

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 22:16

Hmmm, iets op de gang laten liggen, weet niet echt of dat zal werken. Vraag me af of hij dan zou verzinnen dat het van mij is. Als ik een sjaal op de gang vind zou ik hem in de woonkamer leggen en op het krijtbord schrijven dat ik een sjaal gevonden heb.

Haha, kopje suiker is natuurlijk wel erug obvious...

Samen eten is misschien wel een optie, maar daarvoor wil ik misschien eerst iets meer met hem gepraat hebben. Hopelijk is de gang borrel daar een goede optie voor. Nu maar duimen dat hij erbij is :+ ... Zou het natuurlijk wel onder het mom kunnen brengen inderdaad van dat we nu praktisch allebei alleen wonen...

@oomens, ik moet zeggen dat ik met de dag meer begin te balen van de stilte van onze afdeling. Op een gezellige afdeling zou contact leggen veel makkelijker zijn denk ik. Zo heb ik mijn overbuurman in 4 maanden tijd nog maar 1 keer gezien :S en ik ben eigenlijk heel erg veel thuis.

@Iessie, haha, erg he, ik ben ook helemaal niet handig met flirten. Ik bedenk me altijd pas een half jaar later wat de slimste uitdagenste reactie geweest zo kunnen zijn.

@ Silvaantje, haha, iets slopen lijkt me niet echt handig, heb eindelijk de boel een beetje op orde. Bovendien denk ik niet dat hij er veel van zal geloven. Hij heeft me van de week net heel handig van alles horen/zien boren en ophangen. OVer het algemeen lukken dat soort dingen mij zelf wel. Het is niet voor niets dat hij bij mij een boor komt lenen en niet andersom :P Als hij die boor komt halen, kan ik natuurlijk wel altijd vragen of hij een extra handje kan gebruiken :P .

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:24

oomens, het gaat toch om het idee. :))
Dat je aanwijst waar je de lekkerste broodjes kunt eten, waar leuke cafeetjes zijn enzo. En dan natuurlijk tussendoor op een terrasje zitten en wat drinken.. O:)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:42

Shiloh schreef:
Hmmm, iets op de gang laten liggen, weet niet echt of dat zal werken. Vraag me af of hij dan zou verzinnen dat het van mij is. Als ik een sjaal op de gang vind zou ik hem in de woonkamer leggen en op het krijtbord schrijven dat ik een sjaal gevonden heb. Haha, kopje suiker is natuurlijk wel erug obvious...

Samen eten is misschien wel een optie, maar daarvoor wil ik misschien eerst iets meer met hem gepraat hebben. Hopelijk is de gang borrel daar een goede optie voor. Nu maar duimen dat hij erbij is :+ ... Zou het natuurlijk wel onder het mom kunnen brengen inderdaad van dat we nu praktisch allebei alleen wonen...

@oomens, ik moet zeggen dat ik met de dag meer begin te balen van de stilte van onze afdeling. Op een gezellige afdeling zou contact leggen veel makkelijker zijn denk ik. Zo heb ik mijn overbuurman in 4 maanden tijd nog maar 1 keer gezien :S en ik ben eigenlijk heel erg veel thuis.

@Iessie, haha, erg he, ik ben ook helemaal niet handig met flirten. Ik bedenk me altijd pas een half jaar later wat de slimste uitdagenste reactie geweest zo kunnen zijn.

@ Silvaantje, haha, iets slopen lijkt me niet echt handig, heb eindelijk de boel een beetje op orde. Bovendien denk ik niet dat hij er veel van zal geloven. Hij heeft me van de week net heel handig van alles horen/zien boren en ophangen. OVer het algemeen lukken dat soort dingen mij zelf wel. Het is niet voor niets dat hij bij mij een boor komt lenen en niet andersom :P Als hij die boor komt halen, kan ik natuurlijk wel altijd vragen of hij een extra handje kan gebruiken :P .

gewoon iets waar je naam ofzo op staat ?

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:06

Heeee je woont in Wageningen, dat is vlakbij! ;) Misschien ken ik hem wel joh! ;)

Denk dat je het beste de borrel kan afwachten, als er daar niets benoemenswaardig gebeurd kan je altijd nog over gaan op harde actie! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:16

Hahaha ik vind dit soort dingen erg leuk om te volgen. Iets op de gang laten liggen of hem je hulp aanbieden lijkt me het beste :P

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:18

Oogcontact! Flirten en peilen begint bij non-verbale communicatie hè? Dus áls je hem ziet, maak er dan gebruik van.

Verder zou ik inderdaad gewoon lekker uitgebreid en ongedwongen een gesprek aanknopen als jullie een borrel gaan drinken morgen of overmorgen. Probeer dan een beetje te vissen naar wat hij leuk vind, wie weet vind je wel overeenkomsten en dan heb je snel iets waar je niet uitgepraat over raakt. Dat is de eerste stap denk ik.
En natuurlijk erachter komen wat hij graag eet en dan meteen zeggen dat jij nou juist dát ontzettend goed kan koken en of hij jouw recept ook een keer wil proeven (ok, hier moet je niet teveel bij bluffen anders gaat het mis natuurlijk). En dan nodig je hem gewoon lekker uit.