Hoe leuk is Kampen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kikka

Hoe leuk is Kampen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 15:37

Vanavond ga ik, na een jaar in een studentenhuis te hebben gewoond, kijken voor een eigen appartementje in Kampen. Ik 'woon' nu in Zwolle, studeer daar ook, maar omdat ik het een beetje zat ben om eerst de puinhoop van 12 anderen op te moeten ruimen voor ik kan koken, ben ik op zoek naar iets met wat meer privacy. En meer ruimte trouwens.

Dit huisje lijkt echt perfect, op internet dan. Niet te duur, mooi ruim, in het centrum. Alleen het is niet in Zwolle, maar in Kampen. Nu ben ik nog nooit in Kampen geweest en ben ik heel erg benieuwd of het een beetje leuk is. Ik begrijp dat het geen bruisende studentenstad is, maar is er wel een beetje iets te beleven? Leuk eetcafeetje, winkelstraat, manege misschien? :D Of moet ik echt alles in Zwolle zoeken (niet dat 10 minuten met het boemeltje zo erg is hoor, maar een beetje vertier zou wel leuk zijn :+ )

Dus Kampers (of hoe heten mensen uit Kampen eigenlijk?), tell me!

x_Rebecca

Re: Hoe leuk is Kampen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:50

Mensen uit kampen heten Kampenaren toch?
In elk geval, ik vind dat er in Kampen niet zo veel te doen is :=
Maargoed - het is leuker dan Dronten.

't Haasje is wel leuk (maar in Zwolle is uitgaan leuker :') )
Tja, je gaat natuurlijk van een studentenstad naar een klein oud stadje..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:06

Kampen is heel leuk hoor! (Ik kan het weten want ik woon er :+ )

We hebben de langste winkelstraat van Nederland (de oudestraat) met veel winkels (dûh :)) ) en je kan prima uitgaan in bijvoorbeeld de Buitenwacht of het Haasje maar er zijn ook genoeg kleinere kroegjes. En als je cultureel wilt doen hebben we ook een museum :+ . In de zomer hebben we altijd de Kamper ui dagen, een soort grote markt, elke donderdag in de vakantie

Je zou zelfs je paard mee kunnen nemen, want een stalling en weidegang kost hier minder dan 100 euro per maand :)) .

En mensen uit Kampen heten Kampenaren :P

Zo nu heb ik wel genoeg reclame gemaakt :') . Welke straat heb je een huisje gevonden? :)

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:01

Tegenwoordig heeft elk zichzelf respecterende stad een langste winkelstraat van Nederland, dus dat is geen argument.

Ik vind de gouden brug altijd nog fascinerend. Geen idee waarom, waarschijnlijk omdat ik daar altijd overheen fietste :')

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:00

kampen is wel grappig.. en ach.. je zit met 15 minuten in zwolle (trein) ;)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 05:54

En, hoe was het huisje? Weet zelf niks van Kampen af, maar ben wel heel benieuwd of het wat was :)

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 09:28

Huisje was meer een cel, helemaal niks dus. Kwam naast de huur nog dik 120 euro bovenop, dus dan zou ik 380 euro gaan betalen een ruimte die net zo groot is als de stal van 't paard :P Wel heel gezellig gegeten aan een pleintje, de Plantage ofzo? Ik vond Kampen heel gezellig, dus ik ga daar lekker verder zoeken naar iets leuks en betaalbaars! Bedankt voor de tips!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:00

Kikka schreef:
Huisje was meer een cel, helemaal niks dus. Kwam naast de huur nog dik 120 euro bovenop, dus dan zou ik 380 euro gaan betalen een ruimte die net zo groot is als de stal van 't paard :P Wel heel gezellig gegeten aan een pleintje, de Plantage ofzo? Ik vond Kampen heel gezellig, dus ik ga daar lekker verder zoeken naar iets leuks en betaalbaars! Bedankt voor de tips!

Klopt, daar zitten leuke tentjes! :)

Jammer dat het niks geworden is met je appartement!
Trouwens, er zijn misschien nog wat flats beschikbaar in een wijk die over een paar jaar afgebroken gaat worden.. echt heel goedkoop maar natuurlijk niet een 'superwijk', veel bijstandsmensen e.d. maar prima huisjes hoor!
Rondweg/Hanzewijk zou je dan eens moeten kijken, een moeder van een oppaskindje van mijn moeder woont er ook (aan de Rondweg) en dat is echt heel dicht bij de stad, en ook niet zo aso zegmaar :+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:14

Jeuh, uitgaan in de buitenwacht haha :+ . Ben er een paar keer geweest, kwamen op dat moment alleen de verkeerde dj's helaas, maar ach. Ik vind Kampen best leuk hoor! Lekker dichtbij Zwolle! Leuke winkels, terasjes!

Jammer dat je huisje zo tegen viel. Succes met het volgende!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:19

Jammer dat het huisje weer tegenviel!

Ik ben in ieder geval al een aantal keren in Kampen geweest. Wij hebben een eigen bootje en gaan daarmee op vakantie. Dan komen we bijna ieder jaar langs Kampen en natuurlijk overnachten we daar! Vorig jaar hebben we 3 nachten overnacht bij jachthaven Z.C. '37 (beetje rare 'naam' :=). We hebben er lekker kunnen winkelen en verder vindt ik de stad ook erg mooi; zeer zeker daar langs de kade waar al die grote schepen liggen en met die grote brug ernaast :j. Daar keken wij op uit vanuit de Jachthaven :).

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:57

He wat jammer, als het niet bevalt moet je het idd niet doen. Er zullen vast wel meer leuke huisjes zijn. En je weet nu in ieder geval dat Kampen wel iets voor jou is :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:34

Prinslover schreef:
Jeuh, uitgaan in de buitenwacht haha :+ . Ben er een paar keer geweest, kwamen op dat moment alleen de verkeerde dj's helaas, maar ach. Ik vind Kampen best leuk hoor! Lekker dichtbij Zwolle! Leuke winkels, terasjes!

Jammer dat je huisje zo tegen viel. Succes met het volgende!

:)) Dan is het minder ja. Maar Jan Smit komt er ook, dus dan ga ik wel :') (zie profiel *D ). En Zwolle ligt idd dichtbij.
Je zult alleen wel moeite hebben om sommige mensen te verstaan denk ik,er zijn mensen die nogal 'Kampers' praten :+ . En het schijnt de domme -mensen hoofdstad te zijn :')

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:48

Ik heb toevallig net samen met vriendlief een appartementje gevonden in Kampen waar we vanaf juni in kunnen gaan wonen. :D
Kampen is best gezellig, als je in het centrum zit heb je alles in de buurt, station op steenworp afstand.. ideaal. :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:48

Aranel, haha, nou heb daar verder met niemand een woord gewisseld hoor.. dus het is me niet opgevallen! Maar ik ga normaal stappen in R'dam / Den Haag. En dat is wel heeeul anders dan stappen in de buitenwacht :+ . (Woon zelf omg. Den Haag). Maar vriendje woont in Emmeloord ;) . Vandaar mijn opmerking.

TS, en inmiddels al wat anders in Kampen op t oog?

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 10:57

Net een goede tip gekregen van een makelaar, dus die ga ik maandag even bellen. Verder nog niks nieuws gevonden.
@Aranel: het is echt onverstaanbaar, vooral als het heel plat is. Mijn huisbaas praat plat Zwols, ik versta er geen moer van :+

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:26

kampen is wel leuk hoor!

Ik ben twee jaar geleden verhuist vanuit Delft naar IJsselmuiden. Het is niet wat ik gewend ben maar er is wel gezelligheid. Je kunt leuk uit eten (en betaalbaar!!), het is een gezellige binnenstad en er is best veel te doen. Zo is er Kerst in oudkampen, en is er regelmatig live muziek in de stad, en dan de kamper ui dagen (uit mijn hoofd 7 donderdagen idd) echt heel erg gezellig. Mijn vriendinnen uit delft vinden het heir ook heel gezellig hoor!

En voor de winkels, ach zwolle is dichtbij! En kampen heeft wel wat maar niet heel veel. Wel de nodige dingen zijn er aanwezig hoor!

Enne dat dialect (ik als echte westerling) daar raak je wel aan gewend. Gewoon vragen of ze het ook in nederlands kunnen zeggen! Dat kunnen ze wel hoor, en ze zijn zeker de beroerdste niet! Ik versta nu bijna alles.

En de manege is wel gezellig hoor. Heb ik ook gestaan, sta nu bij een hoefsmid aan stal in Zalk.

Dussss Succes!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:09

Kikka schreef:
Net een goede tip gekregen van een makelaar, dus die ga ik maandag even bellen. Verder nog niks nieuws gevonden.
@Aranel: het is echt onverstaanbaar, vooral als het heel plat is. Mijn huisbaas praat plat Zwols, ik versta er geen moer van :+

Haha, nou ik heb er soms ook moeite mee om het te verstaan hoor :x Maar de meeste mensen hier praten wel gewoon ABN :D .

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:11

Nou... Er zijn heel veel woorden die wij in het westen niet gebruiken. Deerntien en zo nog honderd die ik echt niet kon!

Maar ach aldoende leert men!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:23

Haha ja dat is ook wel zo

'Geef acht' (kijk uit) is de eerste die me zo te binnen schiet :P

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:32

Ik heb een paar maanden in Kampen gewoond maar ik kon er mijn draai niet vinden. Ik vond het gewoon geen leuke stad :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:37

in kampen zit geloof ik ponyclub toitoi :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:02

Daphne__ schreef:
in kampen zit geloof ik ponyclub toitoi :)

Ja klopt :P Dat is die manege waar ik het ook over had.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:39

jongen uit mijn klas komt ervandaan, en hij is wel knap, zeg maar ;) :D :D

volgens mij was kampen wel erg gelovig, zo stond het bekend voorheen!

het doet wel gezellig aan vind ik :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:02

Kampen, das echt niet mijn ding.
Ik vind dat daar zoveel vreemd volk woond.

(natuurlijk zal het overgrote deel wel oke zijn) maar dat zijn niet de mensen die ik ontmoed heb.

Heb er zelfs een keer flinke ruzie gehad.
Wij gingen een paard kijken.
Meisje vroeg best wat geld voor dat beest.
Ze ging er op zitten en het dier was zo stijf en houterig.
Ik had het na 2 minuten al gezien.

Dus ik zeg, sorry dat ik je onderbreek.
Maar ik heb het gezien, dit is niet mijn type dier wat ik zoek.
NOUWW.... ik had het afgedaan.

En wat wilde ik dan?
En voor dat geld kon ik niks beters vinden (dit was echt het minste paard wat ik gezien had in die prijsklasse), ik had er geen verstand van.. bla bla bla
Dus ik zeg, sorry, maar ik heb al betere paarden gezien voor dat geld.
Ik zei: heel erg bedankt voor je tijd en moeite, maar ik ga.

Nou toen was ik een vieze slet en bla bla bla....

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:56

Ehm ja. Maar ten eerste ben ik niet op zoek naar een paard en ten tweede zal heus niet heel Kampen me meteen uitschelden voor slet, denk ik.
@Aranel: als iemand dat tegen me zegt schiet ik meteen in de houding denk ik :P