Ik heb vanmorgen de op-maat-gemaakte gordijnen binnen gekregen en ze zijn door de firma keurig aan een mooie rails opgehangen.
MAAR de kleur valt veel te donker uit voor mijn kleine appartement...ik kan wel janken. Het heeft me 400,- euro gekost (hele mooie kwaliteit in betweens).
Ik zat nog te twijfelen, deze kleur of toch die lichtere? Maar ik en alle mensen om mij heen vonden deze kleur mooier.
Echter ze zijn veel te donker, echt veel te donker van kleur en het maakt mijn appartement veel kleiner en donkerder.
Risico van maatwerk? Pech? Mee leren leven?
Dit staat in de voorwaarden van de firma:
Citaat:Artikel 11: zichttermijn/retourneren binnen 7 dagen
11.1. Nadat Koper de door hem bestelde goederen heeft ontvangen, heeft hij de bevoegdheid om binnen zeven (7) dagen na ontvangst van de goederen, de overeenkomst met Verkoper te ontbinden. Koper hoeft hiervoor geen reden op te geven.
11.2. De hiervoor in lid 1 bedoelde bevoegdheid van Koper geldt niet voor goederen die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper (maatwerk), duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
11.3. Indien Koper de overeenkomst op grond van het bepaalde in artikel 11.1 wenst te ontbinden, dient Koper dit binnen de hiervoor genoemde termijn van zeven (7) dagen schriftelijk aan Verkoper te melden.
11.4. Koper kan de door hem ontvangen goederen terugbrengen bij een vestiging van Verkoper. Koper is hiervoor geen kosten verschuldigd.
11.5. Indien Koper de goederen retour zendt aan Verkoper of Verkoper verzoekt om de goederen op te halen, komen de kosten daarvan volledig voor rekening van Koper.
11.6. Indien Koper reeds enige betalingen heeft verricht op het moment dat hij de overeenkomst met Verkoper heeft ontbonden, zal Verkoper deze betalingen binnen dertig (30) dagen nadat Verkoper de door Koper geretourneerde of teruggebrachte goederen heeft ontvangen, aan Koper terugbetalen.
11.7. Verkoper behoudt zich het recht voor om geretourneerde of teruggebrachte goederen te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te retourneren, wanneer het vermoeden bestaat dat de goederen reeds zijn geopend, gebruikt of door de schuld van Koper zijn beschadigd. Verkoper heeft in dat geval het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade op het aan Koper terug te betalen bedrag in mindering te brengen.
Wellicht kun je ze doorverkopen, waarbij je rekening zult moeten houden met flink verlies..

Wij hebben zelf donkerbruine...