Na veel na te hebben gedacht heb ik besloten om onder een SA (met toestemming van bokt) mijn verhaal te doen:
Ik woon sinds bijna 3 jaar samen, en sinds een paar maanden doet mijn vriend heel gemeen tegen me. Niet altijd hoor maar wel heel vaak de laatste tijd en meestal als hij wat gedronken heeft
Ik heb uit een vorige relatie een kind die ook bij ons woont. Met deze relatie ben ik gestopt omdat mijn ex mij sloeg.
Nu had ik twee weken terug ruzie met mijn vriend en dat liep zo uit de hand dat hij mij ook geslagen heeft. Hij zei dat het mijn eigen schuld was omdat ik mensen zo gek maak dat ze mij slaan. Dat zou dus betekenen dat voor de rest van mijn leven geslagen kan worden omdat jongens er dan altijd een excuus voor hebben...
Dit jaar gaan we trouwen, maar ik begin steeds meer te twijfelen of ik dat wel moet doen omdat het nu zo slecht gaat tussen ons. Ik wil niet bij hem weg want ik ben zo ontzettend gek op hem en hij ook op mij dat weet ik zeker.
Ik ben een heel eind bij mijn ouders en familie vandaan verhuisd voor hem, die kleine heeft het heel moeilijk gehad om hier te wennen en ik kan nu niet weer terug nu hij hier gewent is.
Het is echt absoluut geen slechte jongen, en hij heeft nog nooit zo iets eerder gedaan. Als ik er probeer over te praten dan zegt hij dat hij geen zin heeft om er over te praten omdat we dan weer ruzie krijgen maar het zit mij gewoon heel erg dwars.
Het feit alleen al dat hij zegt dat het je eigen schuld is, lijkt me al genoeg zeggen! Heel veel sterkte!
eenitraM
Geplaatst: 11-05-09 15:12
Ik zal het er met je ouders over hebben.
Wat hij doet en je heeft aangedaan is niet goed. Weet iemand anders het ook?
essiedepessie
Geplaatst: 11-05-09 15:13
Ik was al weggeweest...
Punt is alleen dat jijzelf deze beslissing moet nemen, ik kan hier hoog en laag gaan verkondigen wat goed voor jou en kindje is, maar dat zul je zelf moeten bepalen.
Geen enkele man heeft het recht je te slaan, te kleineren, te bedreigen op welke manier dan ook.
Jij bent belangrijk en je verdient respect. Je hebt heel veel voor hem gedaan en voor hem opgegeven.
Een relatie is gebaseerd op wederzijds vertrouwen, heb je dat nog voor de volle 100%?
Als mannen 1 keer hebben geslagen, en je blijft, is dat een vrijbrief voor de volgende keer. hij heeft zichzelf in feite de vrijbrief ook gegeven, want je lokt het volgens hem zelf uit.
Meisje, kies voor jezelf.
Tallie1979
Geplaatst: 11-05-09 15:14
Direct koffers pakken en naar mijn ouders gaan..
Heb je ooit die films gezien waar vrouwen werden mishandeld en de vrouw continue terug bleef gaan? Dat je echt denkt: Jeetje, ben je maf ofzo? Zo word jij ook, als je niet uitkijkt..
Wat je ook doet, wie je ook bent, een vent hoort een vrouw niet te slaan uit pure frustratie. Dat is NOOIT, maar dan ook NOOIT goed te praten.
Succes!!
Michaela38
Geplaatst: 11-05-09 15:15
En idd, probeer het niet alleen op te lossen of in een isolement hierdoor te komen (doordat je er niet over durft te praten). Goede tip van eenitraM om er met je ouders over te praten!
Mama_Suus
Geplaatst: 11-05-09 15:15
Het feit dat je zegt dat je kindje net gewend is en dat hij zo lief is, zijn in mijn ogen allemaal uitwegen om niet in te zien hoe hij tegen je doet. Een man heeft nooit het recht zijn vrouw/vriendin te slaan, net als andersom overigens ook zo is.
Je hebt al in een geweldadige relatie gezeten schrijf je. Dan zou je nu toch juist moeten weten wat te doen?
CM_
Geplaatst: 11-05-09 15:16
Als je hem nog niet los kunt laten, neem dan wel even afstand , meid.
Jeetje jou slaan en ook nog zeggen dat het je eigen schuld is? Ik had allang mijn spullen gepakt!!
Maar ik weet ook van vriendinnen die het meemaakten, dat het niet meevalt om weg te gaan als je in een dergelijke relatie zit.
Maar ik zou serieus mezelf en mijn kind in veiligheid stellen en even bij famillie wonen, vertel tegen de kleine dat het een vakantie is, dan voelt die er niet meteen zoveel stress van.
En laat hem dan naar jou toe komen, hij moet beseffen dat wat hij gedaan heeft, heel erg fout is en echt niet door de beugel kan.
En jij moet heel goed gaan nadenken, of je nog een keer zo'n relatie wilt.
meisjesmuis
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-09 15:16
Ik ben al 3 jaar met hem samen en hij heeft het nog nooit eerder gedaan. Toen hij het gedaan heeft had hij ook gedronken en ik weet dat dat niks goed praat...
Hij is over het algemeen heel zachtaardig maar hij is de laatste tijd niet te genieten en hij praat ook niet over wat hem dwars zit dat is een beetje het probleem!
Hij ziet ook niet in dat ik mijn hele leven heb omgegooit voor hem hij beschauwd dat als normaal....
Yessy
Geplaatst: 11-05-09 15:17
Hij zegt dat je het verdient geslagen te worden, dat geeft hem een excuus om jou de rest van je leven te slaan voor alles wat je in zijn ogen niet goed doet...
Ik kan je verder geen advies geven hoe dit aan te pakken (met hem erover praten, je koffers pakken, noem maar op), maar ik hoop dat je hoe dan ook voor je eigen geluk en die van je kind kiest, die verdient het ook niet om in een gezin te leven waar de (stief)vader de moeder regelmatig slaat.
Heel veel sterkte, en onthou asjeblieft dat je het NIET verdient om geslagen te worden, en dat er een heleboel mannen op deze wereld zijn die dat volledig met me eens zijn en nooit een vinger naar je uit zouden steken!
Cossie
Geplaatst: 11-05-09 15:18
Hoe zie je de toekomst met hem als je daar over nadenkt?
marieke84
Geplaatst: 11-05-09 15:18
inderdaad, hij durft dan nog zeggen dat het je eigen schuld is, ga dat vooral niet geloven! Als hij je geslagen had en zijn fout nadien ingezien had, dan misschien, maar hij zegt dat je de schuld bent van zijn gedrag. Volgens mij wil dit alleen maar zeggen dat hij je zal blijven slaan en zich daar dan ook niet schuldig voor zal voelen. Denk aub 2 keer na voor je met deze man verder gaat, ook al ben je nog zo gek van hem. Het zal misschien op termijn erger worden dan slaan. En je wil het beste voor je kindje, maar wie weet slaat ie op een dag je kind ook. Sorry dat ik zo negatief ben, maar je moet volgens mij even wakker geschud worden...
veel sterkte, want dat zal niet makkelijk zijn, wat je ook beslist!
CM_
Geplaatst: 11-05-09 15:19
Dat is een mannenkwaal helaas... Maar ik vind hem wel heel erg kortzichtig zoals jij hem omschrijft.
En ook alcohol kan niet goedpraten dat hij je slaat, echt niet. Met potten en pannen gooien , dat kan ik me voorstellen , wellicht zit ie in een al dan niet lichte depressie oid? Maar je vriendin slaan, dat doe je ook onder invloed niet.
capopjekop
Zorgen dat je wegkomt. Ik snap dat het voor je kind moeilijk zal zijn om weer te moeten wennen op een andere plek. Maar van de andere kant kun je het waarschijnlijk niet verbergen voor je zoontje mocht je vaker geslagen worden. En dat is ook geen leven voor een kind, wetend dat zijn moeder geslagen wordt. Dus kies voor jezelf en voor je kind. Dit zou ik tenminste doen in jouw geval, al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Sterkte iig.
MarliesV
Pff mijn eerste reactie is ook weg gaan.
Maar ik snap als je van iemand houdt en echt er mee verder wilt dat je dan toch met je hand over je hart strijkt.
Met je ouders of een goede vriendin hier over praten lijkt me ook het beste. Zij kennen hem en jou en kunnen denk ik de situatie beter inschatten.
Weet je ook waar het vandaan komt dat het de laatste tijd slechter gaat. Kan je daar wel samen over praten evt met een neutrale persoon er bij?
Als je het idee hebt dat hij dit nog een keer kan gaan doen moet je echt gaan meid. Hoe moeilijk het ook is.
Heel veel sterkte in ieder geval.
Karina_1979
Geplaatst: 11-05-09 15:22
Koffers pakken meid ! Volgende x slaat ie je kind ook omdat die er om vraagt... Sterkte
meisjesmuis
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-09 15:23
Ik leef al 2 weken met een soort steen op mijn borst en ik weet dat hij het ook merkt en hij probeert het al twee weken op alle manieren goed te maken maar ik laat hem gewoon even niet toe bij mij...
Ik heb het er met een hele goede vriendin over gehad, zij weet er van en ik kan ook altijd bij haar terecht dus dat is wel heel fijn.
@Cossie: Tot twee weken geleden zag ik mijzelf met hem oud worden, wat ook voor het eerst is in een relatie bij mij. Maar ik heb nu zoveel verdriet hiervan dat ik niet meer weet wat ik moet.
Hij heeft ook gezegt een paar dagen erna dat hij het niet had moeten doen en dat hij heel veel spijt had van de dingen die hij gezegt had. Het praat allemaal niets goed en dat ben ik mij ook heel bewust.
Mijn kind zou hij nooit slaan dat weet ik 1000% zeker...
Ik denk dat ik half bokt over me heen krijg maar als ik jou zo lees/hoor dan hoop ik gewoon dat het nog wel goed komt.
Het vertrouwen in hem is nu natuurlijk geschaad en dit wordt niet van de een op de andere dag beter. Maar tijd heelt veel zeggen ze vaak.
Hij zal je kind nooit slaan, maar jou ook niet meer?
jarrah
Geplaatst: 11-05-09 15:25
Jeetje dat is een lastige situatie waar jij in beland bent zeg! Het enge aan jouw verhaal vind ik dat hij helemaal geen spijt lijkt te hebben van zijn explosie. Ben je er later nog op teruggekomen, heb je met hem erover gesproken? En zo ja, hoe reageerde hij hierop? Ik kan me voorstellen dat je schrikt als dit je ineens na drie jaar gebeurt, ik zou me geen raad weten iig! Belangrijk vind ik dat je zijn reactie afweegt op het moment dat je met hem er later over praat. In hele uitzonderlijke gevallen blijft het bij een klap en is de dader er zelf zo van geschrokken dat hij (of zij) er alles aan wil doen om dat niet meer te laten gebeuren. In jouw verhaal komt dit niet echt naar voren, dus ik ben erg bang dat het opnieuw zal gebeuren. In mijn werk als maatschappelijk werkster zie ik het namelijk erg veel om me heen.
Ik hoop van harte voor je dat dit een eenmalige actie is geweest van je vriend, maar ik raad je aan eens naar het algemeen maatschappelijk werk bij jou in de woonplaats te stappen (is gratis) om te informeren over eventuele vervolgstappen.
Ik wens je iig veel succes en mijn pbbox staat open
marieke84
Geplaatst: 11-05-09 15:26
meisjesmuis schreef:
Mijn kind zou hij nooit slaan dat weet ik 1000% zeker...
dat dacht je voor hij je sloeg blijkbaar ook, echt waar, hoe graag je hem ook ziet, je loopt in je eigen ongeluk
Mama_Suus
Geplaatst: 11-05-09 15:27
Ik denk toch dat je bij jezelf te raden moet gaan. En er met hem over MOET praten, wilt hij dat niet, tja dan kan ik alleen maar zeggen ga weg. Als hij zich schaamt en er daarom niet over wilt praten zal hij denk ik toch water bij de wijn moeten doen. Denk dat je daar ook heel duidelijk over moet zijn.
aira2005
Geplaatst: 11-05-09 15:27
Ik vind als een man al de stap heeft gezet om jou een keer te slaan zal hij dat zo weer doen! Als een man zichzelf niet kan in houden had ik allang weg geweest. Geloof me de volgende keer als jullie ruzie hebben ben jij bang dat hij je een tik geeft en voor hem is de grens al 1 keer overschreden dus makkelijker om dat weer te doen.
jarrah
Geplaatst: 11-05-09 15:28
Nu ik je laatste reactie lees wil ik jullie bij nader inzien aanraden om samen naar het algemeen maatschappelijk werk te gaan Zij kunnen jullie misschien helpen inzicht te krijgen in het waarom, en hoe mee om te gaan... Ik zou het je van harte gunnen!
dicenbalt
Geplaatst: 11-05-09 15:29
Meisje, kinderen zijn zo ontzettend flexibel. laat dat dus geen reden zijn om bij hem te blijve. Die kleine van je went ergens anders ook wel weer. Als je moeder geslagen wordt is ook geen goed voorbeeld. Ik zou een tijdje afstand nemen. Trek even tijdelijk (als dat kan) bij je ouders in. En laat hem maar even in zijn sop gaar koken. Er kunnen dan 2 dingen gebeuren: 1, jij ziet in dat je hem niet meer terug wilt. 2, hij ziet in dat hij niet zonder jou wilt en opent zich voor je en misschien kunnen jullie therapie volgen samen. Sterkte, maar besef wel dat hij je nu 1 keer geslagen heeft, hij zal het makkelijker een tweede keer doen en wanneer jij geen grenzen stelt zal hij die steeds verder opzoeken en daarbij steeds minder respect voor je krijgen.
detour
Geplaatst: 11-05-09 15:30
Nokken. Afkappen. Dit zegt veel over jouw zelfbeeld ( misschien ben je niet tevreden met jezelf, vind je dat je dit waard bent, etc)dat je dit toestaat.
Daar ben je toch veels te waardevol voor? Dit is toch geen gezonde basis voor een relatie? En dan heb ik het vooral over zijn uitspraak. Dat jij dat bij mensen oproept. Wat een bull! Een mens kiest er zelf voor om een mep uit te delen. Hij zoekt gewoon een excuus, gaat in een slachtofferrol zitten zodat een ander het gedaan heeft, hij kletst zijn gedrag goed. Wat een looser.
Daarbij geef je je kind zo een onveilige leefsituatie. Is het je dat waard? Daar vraagt je kind niet om, toch?
En ga aub geen struisvogepolitiek doen in de zin van:"ja maar hij kookt lekker, of is zo goed voor de poes"..
Kap er mee, al doe je het maar voor je kleintje. Sterkte!
Laatst bijgewerkt door detour op 11-05-09 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt