Volgende week heb ik een bruiloft van iemand die ik via stal ken. Ook gaan er een aantal andere mensen van stal naar die bruiloft. Nu willen we geld geven, alleen dan op een originele manier. We hadden al iets bedacht van een taart met allemaal klein geld erin bakken, of een gips gieten met het geld erin.. Weten jullie andere leuke manieren om het geld te kunnen geven?
Groetjes Marthe
Brainless
Geplaatst: 11-05-09 10:58
Niet echt origineel (althans hier in de buurt); een "geldboompje".
Boheme
Geplaatst: 11-05-09 10:59
Wij hebben ooit een champagne fles( plastic) gevuld met allemaal 2 euro munten, boven kant eraf gesneden en er weer opgeplakt, 2 glazen erbij gekocht en klaar.
DJB
Geplaatst: 11-05-09 11:00
Wij hebben een 'schatkistje' gemaakt (gewoon, van afvalhout), daar zo'n miniflesje wijn in met 2 wijnglazen en daar doen we allemaal muntgeld bij. Bij de Xenos hebben we van die handgrepen gekocht voor op de zijkant van de 'schatkist'.
En lege champagnefles vullen met muntgeld is ook leuk. Als je er dan een eigen gemaakt etiket op plakt wordt het wat persoonlijker.
Yolien
Geplaatst: 11-05-09 11:00
Wij hebben vorig jaar voor een vriendin van een foto van haar en haar man een puzzel laten maken. Achter op die puzzel stond "de code" (een telefoonnummer van een van ons) en als ze dat belde kregen ze de enveloppe met euries....
Wat ik ook wel eens gezien heb (en helemaal geweldig vond) was een boeket met nepbloemen en dat de briefjes gevouwen als blaadjes en bloemen, helemaal mooi!
sans6
Geplaatst: 11-05-09 11:01
Kijken wie er goed is in Origami, en dan allemaal duifjes ofzo van vouwen. Die aan een soort mobile hangen, en klaar ben je. Ik zal ns kijken of ik een foto kan opsnorren van de mobile die wij kregen voor ons trouwen.
siskeh
Geplaatst: 11-05-09 11:02
je zou een springparcours kunnen maken.... op een heel groot vel karton allemaal hinderenissen van geld(en andere materialen) maken...
heeft een kennis van mij ooit in een behendigheidsparcours voor honden gekregen
Hawai
Geplaatst: 11-05-09 11:02
Wij hebben ooit een versierde kruiwagen gevuld met allemaal stuivers haha We deden dit wel met heel wat mensen en dat ding was echt super zwaar
BertinaBvd
Geplaatst: 11-05-09 11:03
Ik heb ooit bij de soapstory (een zeep winkel) 10 munten van 2 euro in een zeephart laten gieten
dus moesten ze eerst de zeep gebruiken voor ze het geld kregen
Yess
Geplaatst: 11-05-09 11:04
geld in knuffelbeer "beregezellige dag"
sorrell
Geplaatst: 11-05-09 11:06
Wij hebben wel eens bloemen gemaakt van Crepepapier en hier papier geld in verwerkt.. zag er prachtig uit al die verschillende bloemen, als je dezelfde kleuren aanhoudt wordt het een mooi geheel..
Of een Pinatâ, met kleine pakketjes, neppakketjes, en in de andere geld.. Leuk kan het bruidspaar met een blinddoek om kapot slaan
Wij hebben een kop en schotel set gekocht van DE. De schoteltjes zaten aan elkaar (symbolisch voor de verbintenis van het huwelijk) en in de kopjes hadden we dan geld gedaan (op de kopjes stond ook een tekst, iets in de richting van 'jij ben de liefste' )
Ashkerlon
Geplaatst: 11-05-09 11:11
wij hebben met een groep al het geld in balonnen gestoken, daarnaast nog een deel gevuld met confetti en met leuke kaartjes. We raakten bijna niet door de deur met de tros balonnen vonden ze ook wel leuk.
Bij een nicht van mij hadden ze gezorgd voor een ontbijt voor hun eerste ochtend samen getrouwd. Brood, gelei, ei, ... klaargemaakt allemaal met centen in.
zandvangers
Geplaatst: 11-05-09 11:48
.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
justmenatas
Geplaatst: 11-05-09 11:51
Ik heb laatst van karton een drielaagse taart gemaakt en de randen versiert met euro munten...
Verder heb ik gezien Geldboom, in de vorm van geld in een boompje gehangen tot een heel ingelijst kunstwerk. Een vriendenboom (i.p.v. stambook) met daarop dus allemaal foto's van vrienden die op geld geplakt zaten. Zwembad vol met geld, in de zin van zwemmen in het geld.
Ook heb ik al eens balonnen gevuld met geld en confettie. Maar dat wordt al snel te zwaar helaas...
Succes ermee!
Dooooo
Geplaatst: 11-05-09 11:53
Wat wij een tijdje geleden gedaan hebben is ieder 20 statie-geld-flessen verzameld en deze allemaal door middel van een touwtje aan elkaar gebonden.. we haden hierdoor een slinger van honderden meters.. was ook erg gragppig..
orion_
Stro/hooibaal met geld erin. Is ook nog eens grappig omdat jullie diegene van stal kennen
klijnliesje
Plant een komkommer in een leuk mexicaans gekleurd potje snij er allemaal kleine sneetjes in met aardappelmesje en stop daar vervolgens muntjes in. Als ie vol is is ie supergaaf.
Groetjes Monique
_Nadia_
Geplaatst: 11-05-09 11:55
Een leuke emmer (zo'n gietijzeren of zo) en die vullen met van dat Slimy (ken je vast wel, van dat snotterige spul) en daar dan het geld in stoppen.
Mijn vader had allemaal munten van 1 euro in bierdoppen gedaan! Echt een rotwerk om er weer uit te halen Of in enveloppen, en dan allemaal 5 centjes, 10 centjes per envelop! Dan hebben ze er nog wel wat open te maken!
Noa_M
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-09 12:17
Wow! Wat een creatievelingen allemaal! Kei leuke ideeen!
Idd, ideen mbt stal/paardrijdingen is ook heel leuk omdat we haar daar van kennen!
birken187
Geplaatst: 11-05-09 13:11
Wij hebben met ons trouwen van de buren een marquette gekregen van ons huis. In een dienblad hadden ze met groen piepschuim de tuin gemaakt. Het pad was gemaakt van munten en de omheining van de paardenwei met heel klein opgerolde biljetten. Ze hadden zelfs plastic paardjes met de kleur van onze paarden erop gezet. Was eigenlijk zonde om uit elkaar te halen