Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Maarja dan weten ze niet meer tegen wie ze het nou wel en tegen wie niet hadden gezegd. Ik vind het niet erg hoor, want verder vertellen we elkaar wel veel enzo. Vind het wel lekker dat niet iedereen altijd precies weet wat iedereen doet enzo, lijkt me vreselijk.
. Bienotje schreef:Zijn jouw ouders met grote regelmaat avonden weg of veel thuis? Denk dat dat ook aardig verschil maakt..
Ik woon inmiddels niet meer thuis, maar ben ook redelijk vrij opgevoed denk ik. Beide ouders hadden 's avonds regelmatig iets van cursus/ hobby/ werk of weet ik wat. Als ze zoveel weg zijn ga je niet bijhouden wie waar is en wanneer weer thuis zal komen. Ik had wel wat beters te doen namelijk, zelf ook weg zijn en paardrijden ofzo
Klinkt misschien een beetje als niet geïnteresseerd in elkaar. Maar geloof me, was bij ons thuis het tegendeel.
Heb ik aan moeten wennen bij mijn vriend. Daar zijn ze veel meer thuis bij elkaar (minder hobby's/ cursus of afspraken buiten de deur). Die hebben daardoor ook alle tijd om over van alles en nog wat te praten. Als je dat dan niet doet dan zou je alleen maar stilzwijgend bij elkaar zitten..

Maar het ontbreekt ons ook gewoon aan tijd.
Bienotje schreef:Zijn jouw ouders met grote regelmaat avonden weg of veel thuis? Denk dat dat ook aardig verschil maakt..
Pelryo schreef:Mijn familie is open maar opzich zelf. We laten iedereen in zijn waarde en weten vaak niet waar iedereen is. We zijn er voor elkaar als het nodig is maar zitten niet elke avond samen aan tafel of we zien elkaar ook niet elk weekend. Maakt mij persoonlijk niet uit.. loopt wel tegen de hechtheid van het gezin van mn vriend, die controleren elkaar allemaal. Dat kan toch nooit fijn zijn?
het is minder sinds ik het huis uit ben, als ik daar dan kom is het altijd wel gezellig en gaat mn vriend met mn pa vissen en ik kijk met mn ma vaak een of ander programma.
ik heb geen tijd om élke week een andere verjaardag te moeten vieren, je bent meteen een hele dag kwijt) Ook weet iedereen waar iedereen is en wat iedereen doet, ik vind dat maar niks, ik doe gewoon mn ding. Maar ik heb niet het idee dat zij het heel vervelend vinden, het ligt er maar net aan wat voor persoon jij vind
waarschijnlijk (net als bij jouw vriend thuis) snappen ze niet dat je gewoon lekker op jezelf bezig kunt/wilt zijn 
In ieder geval, ík vertel echt alles aan mijn moeder, verder weet iedereen in huis zowat alles van iedereen haha.
Met twee van mijn zussen had ik altijd een hele goede band; mn oudste was een soort van tweede mams en mn jongste zus mn bondgenoot.
De middelste had ik altijd ruzie mee helaas, ging noooit goed.. Maar sinds die uit huis is en we elkaar niet zo verschrikkelijk op de lip zitten, gaat het tussen ons gelukkig ook goed, eindelijk.