Hoe zijn jullie thuis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Hoe zijn jullie thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:48

Hoe zijn jullie thuis met het gezin?
Wij zijn best wel close. Mijn broertje zit dan wel vaak op z'n kamer, maar verder zitten we toch ook wel eens met z'n allen beneden. Verder weten wij ook wel waar de ander is, als diegene niet thuis is. Vertellen elkaar ook veel enzo.
Bij mijn vriend thuis is het heel anders, iedereen zit daar op hun kamer en als er iemand weg gaat dan weet de rest dat niet eens. Kom wel eens daar dat zijn moeder niet eens weet of haar zoon uberhaubt wel thuis is ofzo. Verder vertellen ze elkaar daar zeer weinig, zoals als zijn ouders weekendje op vakantie gaan, vertellen ze dat pas de ochtend dat ze weg gaan enzo.
Dus nu vroeg ik me eigen af hoe jullie thuis leefden? Allemaal beetje voor jullie zelf of als gezin?

Tellie

Re: Hoe zijn jullie thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:50

Wij zijn een mildere vorm van het gezin van jou vriend. Het is niet dat we vaak iets samen doen of vaak gezellig bij elkaar zitten. We weten wel altijd waar de ander is (meestal)...

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:52

Tja, ik ben samen met me moeder
Me vader is overleden toen ik 11 was
En me zus is het huis is.
S'avonds in het weekend altijd benende
Overdag bij de paarden
S'avond in de week bij de paarden
Overdag op school
Maar we doen wel veel dingen samen

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:56

Mijn familie is open maar opzich zelf. We laten iedereen in zijn waarde en weten vaak niet waar iedereen is. We zijn er voor elkaar als het nodig is maar zitten niet elke avond samen aan tafel of we zien elkaar ook niet elk weekend. Maakt mij persoonlijk niet uit.. loopt wel tegen de hechtheid van het gezin van mn vriend, die controleren elkaar allemaal. Dat kan toch nooit fijn zijn?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:00

Bij ons in het gezin vroeger waren we ook heel close.
Zaten alleen in ons kamer om huiswerk te maken en zelfs dat niet altijd. Want mijn zus en ik zaten ook regelmatig aan de eet tafel huiswerk te maken.
Wij wisten ook altijd waar een ander was als ze niet thuis waren.
En op het moment dat mijn vader was overleden is dat wel iets veranderd. Ik ben toen wat uithuiziger geworden. En vertelde regelmatig niet waar ik was. Maar dat was puur verzet.
Nu met mijn man weten we ook precies waar de ander is. En plannen worden uiteraard gezamelijk gemaakt!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:01

Mijn moeder weet altijd waar iedereen is, ik weet dat ook van mijn ouders maar van mijn zus weet ik het niet en zij weet het ook niet van mij. Avond eten doen wij wel altijd met zijn vieren, beneden tv kijken doen we nooit met zijn allen want of ik ben er niet bij of mijn zus niet want ik kan absoluut niet met haar overweg. Verder doen we ook weinig dingen met zijn vieren eigenlijk puur omdat ik niet met haar over weg kan en zij niet met mij. Dus ik met mijn ouders gaat wel goed, maar met mijn zus erbij niet. Mijn ouders weten trouwens wel veel van mij en ik van hen maar mijn zus weet vrijwel niets van mij en ik niks van haar, bespreek dan ook echt nóóít wat met haar.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:06

mwah beetje moeilijk te zeggen
ik vlieg vaak met mijn ouders in de haren enzo... en mijn zusjes daar heb ik ook nog wel vaak gedoe mee maa rhet is niet zo dat ik helemaal op mezelf leef

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:14

Ik en mn ouders zijn heel close, veel samen op de bank, ga nog steeds met ze mee op vakantie 1x per jaar, geef ze ook een kus bij het welterusten wensen, knuffelen etc. Mijn broertje daarentegen zit het liefst de hele dag op zn kamer en je kan maar beter niets tegen hem zeggen :+
mijn vriend heeft gescheiden ouders en is het totaal niet gewend, zeker omdat ik zo extreem close ben haha

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:15

Zijn jouw ouders met grote regelmaat avonden weg of veel thuis? Denk dat dat ook aardig verschil maakt..

Ik woon inmiddels niet meer thuis, maar ben ook redelijk vrij opgevoed denk ik. Beide ouders hadden 's avonds regelmatig iets van cursus/ hobby/ werk of weet ik wat. Als ze zoveel weg zijn ga je niet bijhouden wie waar is en wanneer weer thuis zal komen. Ik had wel wat beters te doen namelijk, zelf ook weg zijn en paardrijden ofzo :)

Klinkt misschien een beetje als niet geïnteresseerd in elkaar. Maar geloof me, was bij ons thuis het tegendeel.

Heb ik aan moeten wennen bij mijn vriend. Daar zijn ze veel meer thuis bij elkaar (minder hobby's/ cursus of afspraken buiten de deur). Die hebben daardoor ook alle tijd om over van alles en nog wat te praten. Als je dat dan niet doet dan zou je alleen maar stilzwijgend bij elkaar zitten..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:18

Wij zijn wel een beetje zoals de familie van je vriend.
We weten heel vaak niet van elkaar waar we zijn (werk, school, paarden, etc), maar komt ook omdat we met 4 kinderen zijn thuis, denk dat je het met bijv 2 beter kan bijhouden en we hebben een boerderij dus je bent elkaar ook sneller 'kwijt'.
Maar niemand bij ons thuis zit in zn kamer ofzo, iedereen is altijd wel beneden als ze thuis zijn. Maar soms weten wij ook niet van elkaar of we thuis zijn of niet. Heb ook wel eens gehad dat mijn ouders 2 dagen later weg gingen voor een paar nachtjes dat ik er dan pas achter kwam. :o Maarja dan weten ze niet meer tegen wie ze het nou wel en tegen wie niet hadden gezegd. Ik vind het niet erg hoor, want verder vertellen we elkaar wel veel enzo. Vind het wel lekker dat niet iedereen altijd precies weet wat iedereen doet enzo, lijkt me vreselijk. :P

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:19

Ik was/ben niet heel erg close met mijn ouders, toen ik nog thuis woonde had ik veel vrijheid; als ik maar vertelde waar ik was, en mijn mobiel bij me had. Als mijn vader/moeder vroeg hoe het was, was het altijd 'leuk en goed'.
Nu ik op mezelf woon gaat het beter, maar ik vertel nog niets 'persoonlijks' aan mijn ouders, mijn zusje is veel 'vertellender' tegen mijn ouders, ik ben zowiezo al een binnenvetter, en als ik ergens mee zit bespreek ik dat niet met mijn ouders :Y).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:20

Bienotje schreef:
Zijn jouw ouders met grote regelmaat avonden weg of veel thuis? Denk dat dat ook aardig verschil maakt..

Ik woon inmiddels niet meer thuis, maar ben ook redelijk vrij opgevoed denk ik. Beide ouders hadden 's avonds regelmatig iets van cursus/ hobby/ werk of weet ik wat. Als ze zoveel weg zijn ga je niet bijhouden wie waar is en wanneer weer thuis zal komen. Ik had wel wat beters te doen namelijk, zelf ook weg zijn en paardrijden ofzo :)

Klinkt misschien een beetje als niet geïnteresseerd in elkaar. Maar geloof me, was bij ons thuis het tegendeel.

Heb ik aan moeten wennen bij mijn vriend. Daar zijn ze veel meer thuis bij elkaar (minder hobby's/ cursus of afspraken buiten de deur). Die hebben daardoor ook alle tijd om over van alles en nog wat te praten. Als je dat dan niet doet dan zou je alleen maar stilzwijgend bij elkaar zitten..

Mijn ouders zijn eigenlijk bijna nooit weg. Vroeger was ik ook één van de weinigen die nooit een oppas had. En nu gaan ze wel alleen op vakantie naast die ene vakantie waarbij ik mee ga, maar verder zijn ze eigenlijk altijd thuis

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:21

Ik woon alleen :+

maar toen ik nog thuis woonde deed ik mijn eigen ding, meldde het wel als ik niet kwam eten (ong 5 dagen per week) en als ik niet thuis kwam slapen (zkr 3 dagen per week)
en voor de rest was ik veel op mijn kamer, ben nou eenmaal graag op mijzelf en mijn moeder respecteerde dat

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:23

Ik weet meestal waar iedereen is en anders vraag ik het wel, ik wordt wel eens wakker 's ochtends en dan is er niemand, dan pak ik gewoon de telefoon en vraag waar ze uithangen :+
Verder zitten we vaak wel met een paar voor de tv, praten ook best wel veel, maar nooit persoonlijke dingen, behalve over school en werk enzo, grappen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:24

bij mijn eigen thuis zaten we eigenlijk nooit boven. Alleen om te douchen/slapen. Pc stond ook beneden. Iedereen wist wel waar de andere uithing.

nu woon ik niet meer thuis door omstandigheden maar bij mijn vriend thuis.
Hier zitten we wel vaker boven, maar ook gewoon vaak gezellig beneden. We weten ook gewoon waar iedereen uithangt, en als er niemand thuis is word er vaak een briefje neergelegd om te zeggen waar je bent. Ook doen we regelmatig dingen samen!
Het is hier de gewoonte dat alle broers/zussen (die uit huis zijn) op zondag 2 keer komen koffie drinken! Na de kerk. s'ochtends komen dan de kinderen mee, en s'avonds is het alleen broers/zussen/zwagers/schoonzussen! Erg gezellig :j

1 keer per jaar hebben we dan een gezinsdag! Gaan we met het hele gezin + kinderen op pad!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:36

Wij leven in 1 huis.... Daar is het belangrijkste mee gezegd. We hebben nooit ruzie ofzo iedereen laat iedereen zijn eigen ding doen. Mijn ouders hebben een eigen bedrijf en mijn broertje werkt daar tegenwoordig ook dus die zien elkaar wel veel. Maar mijn ouders hebben echt geen idee waar ik mee bezig ben of wat er in mijn hoofd speeld ofzo.
Als ik ze nodig heb zijn ze er wel hoor! Begrijp me niet verkeerd, ik kom net uit een klote periode met mijn eerste paardje die ik heb moeten verkopen. Ze waren er wel voor me en hebben me geholpen met het financieren van mn nieuwe paardje om me er weer boven op te helpen. Een paar weken geleden zijn we sinds 2 jaar weer met zijn 4en op vakantie geweest dus we zijn weer enigsinds op to date over elkaar :P Maar het ontbreekt ons ook gewoon aan tijd.

Het stoort me meestal ook helemaal niet, ik ben dan ook niet anders gewend. Maar af en toe als ik die meiden zie met een hele sterke band met hun moeder moet ik nog wel een slikken. Dat ken ik gewoon helemaal niet. Zij weten meestal niet waar ik uithang en ik niet waar zij uithangen, ik zou ook echt niet weten wat ons gezin zonder mobiele telefoons zou zijn :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 19:39

Bienotje schreef:

Mijn moeder is wel vrij vaak thuis, heeft een parttime baan van 10 uurtjes. Mijn vader daarintegen is veel minder thuis. Ligt eraan hoeveel werk ze hebben, maar nu maakt hij al een paar weken werkweken van zo'n 70-80 uur per week. 's Ochtends half 6 eruit en pas 's nachts weer thuis. Zelfs vanochtend is ie om 7 uur vertrokken en nu nog steeds niet thuis. Maar hij heeft ook weken dat hij gewoon netjes om 6 uur weer thuis is.
Mijn broertje zit ook vaak op z'n kamer en ook ik en mijn broertje weten vaak niet waar de ander is, maar we melden altijd wel even als wij weg gaan.Het is niet zo dat wij elkaar controleren, maar mijn moeder wilt gewoon graag weten waar haar kinderen zijn.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:47

WIj zijn TOTAAL niet close emt elkaar.
Maar dat heeft zo zijn redenen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:56

Pelryo schreef:
Mijn familie is open maar opzich zelf. We laten iedereen in zijn waarde en weten vaak niet waar iedereen is. We zijn er voor elkaar als het nodig is maar zitten niet elke avond samen aan tafel of we zien elkaar ook niet elk weekend. Maakt mij persoonlijk niet uit.. loopt wel tegen de hechtheid van het gezin van mn vriend, die controleren elkaar allemaal. Dat kan toch nooit fijn zijn?

Bij mij thuis leven we allemaal langs elkaar geloof ik :P het is minder sinds ik het huis uit ben, als ik daar dan kom is het altijd wel gezellig en gaat mn vriend met mn pa vissen en ik kijk met mn ma vaak een of ander programma.

Bij mijn vriend thuis daarentegen zijn ze echt heel close, het is ook een aardig grote familie en álles moet gevierd worden en daarbij moet iedereen bij elkaar komen (wat ik nogal zonde van mn tijd vind ;) ik heb geen tijd om élke week een andere verjaardag te moeten vieren, je bent meteen een hele dag kwijt) Ook weet iedereen waar iedereen is en wat iedereen doet, ik vind dat maar niks, ik doe gewoon mn ding. Maar ik heb niet het idee dat zij het heel vervelend vinden, het ligt er maar net aan wat voor persoon jij vind :P waarschijnlijk (net als bij jouw vriend thuis) snappen ze niet dat je gewoon lekker op jezelf bezig kunt/wilt zijn

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:04

Best wel close, we weten altijd wel waar iedereen is, en we zitten vaak samen tv te kijken en we eten ook altijd samen :j
En er is altijd wel iemand thuis, zoniet, dan is het altijd ver voor tijd aangegeven,zodat je nog wat afkan spreken.
De computer staat beneden, in de kamer, dus ik zit heelerg vaak in de kamer.
Nu mijn broer een laptop heeft, zit hij wel iets meer boven, maar dat verschilt per dag etc

Ik vind het zo wel gezellig, en ook wel goed :j
Laatst bijgewerkt door Marijee op 09-05-09 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:08

Wij kijken s avonds vaak wel even samen tv, iedereen weet altijd wel waar iedereen uithangt. Ook eten we altijd wel samen, maar ik praat verder niet echt veel met mijn ouders.
Als er wat gebeurd is of ik ergens mee zit horen mijn vriendinnen dat meestal. Pas als het niet anders kan vertel ik het wel, maar hou me zoveel mogelijk op de oppervlakte.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:23

Tot mn moeders grote spijt xD zijn we allemaal best op onszelf.

We zitten allemaal de hele dag op de computer, of doen iets voor onszelf, moeders zet elke avond om 20:00 koffie, zodat we even beneden zijn, maar na 5 minuten rennen we allemaal weer naar boven.
M'n moeder heeft er wel veel behoefte aan, wij niet. Het is ook niet zo dat we elkaar veel vertellen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:26

Wij zijn echt wel close thuis :) In ieder geval, ík vertel echt alles aan mijn moeder, verder weet iedereen in huis zowat alles van iedereen haha.
's Avonds zitten we wel vaak op de comp, maar dan voor ik naar bed ga kom ik nog even beneden iets drinken en gezellig tv kijken.

Een dagje uit zit er bij ons niet zo snel in, omdat we nogal drukke agenda's hebben, maar als we dan een keer gaan is het wel super gezellig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:30

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:31

Sinds mijn 3 zussen het huis uit zijn heb ik een hele goede band met mn ouders. Dat was eerst minder omdat de aandacht over 4 kinders moest worden verdeeld. Tuurlijk kan je dan ook een goede band hebben, maar dit is sterker. Mijn moeder zegt weleens dat ze het gevoel krijgt me echt te leren kennen. Zo hebben we wel eens ruzie maar dan begint één van twee te lachen en dan is het weer goed. ;) Met twee van mijn zussen had ik altijd een hele goede band; mn oudste was een soort van tweede mams en mn jongste zus mn bondgenoot. ;) De middelste had ik altijd ruzie mee helaas, ging noooit goed.. Maar sinds die uit huis is en we elkaar niet zo verschrikkelijk op de lip zitten, gaat het tussen ons gelukkig ook goed, eindelijk. :)