Wat als je vriend voorheen vrouwen `gebruikte`

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Wat als je vriend voorheen vrouwen `gebruikte`

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:28

Vandaag hadden we weer een echte vrijdagstemming op het werk. Uiteraard ging het weer over vrouwen bij de mannen. Lekker ding dat, lekker ding dit. Altijd kijken ze naar de mooiste vrouwen (maar trouwen er uiteindelijk nooit mee :P omdat ze zelf te lelijk zijn).
Nu heb ik een collega in een andere vestiging die een echte player is. Hij bedroog zijn vriending regelmatig. Nu heeft hij ze inmiddels gedumpt. Ik neem aan dat hij in de toekomst echt wel weer een vriendin zal hebben. Stel je voor dat je er achter komt dat je vriend niet altijd even netjes is geweest. En stel nou dat er vrouwen zijn die nog altijd antwoorden van hem willen hebben waarom hij bepaalde dingen gedaan heeft, hoe zou jij dan reageren?
Ik ken dus gewoon mensen die echt een bord voor hun kop hebben. Ze zeggen: Ja zijn verleden is zijn verleden.
Nou ik zou de mijne een schop onder zijn hol geven en op zijn minst zeggen dat hij zijn excuses moest aanbieden voor het leed wat hij veroorzaakt heeft. Je wilt toch geen vriend met een slechte naam en een aantal vrouwen die hem het liefst door zn kop willen schieten?
Er waren tenslotte mensen die helemaal weg van hem waren en misschien wel heel veel beslissingen in hun leven daar vanaf hebben laten hangen.
Nu zijn vrouwen echt heel jaloers of dom ingesteld. Je hebt ze ook die zeggen: Ah zo erg was het nou ook weer niet.
Hoe kan je dat nou weten als je niet in andermans schoenen hebt gestaan?
Of ze zijn heel jaloers en denken dat die vrouw nog altijd je vriend terug wil.
Ik vind dat dingen uitgepraat moeten worden, ongeacht wat er gebeurd is.
Ik heb zelf meegemaakt dat ik een vriend had die door mij inmiddels een strafblad heeft. Hij had nogal losse handjes. Zelfs hij heeft uiteindelijk (door te praten) het fatsoen gehad zijn excuus aan te bieden. Ik moet zeggen dat ik het daardoor verwerkt heb en nu erg blij voor hem ben een vrouw en een kind te hebben. Verder niks. Soms stuur ik hem eens een berichtje op Hyves. Ik weet niet of zij dat erg vind, maar er zit niks achter.
Ik vraag me altijd af waarom mensen zo vol haat zitten.........
Echt een vrijdagmiddag dingetje......... :P
Oh ja, die player ziet mij wel zitten |o en dat terwijl ik getrouwd ben..........:r ieksssss zulke mannen :r

jarrah

Re: Wat als je vriend voorheen vrouwen `gebruikte`

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:31

Tsja liefde maakt blind zeggen ze toch wel eens? :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:31

Sommige mensen zijn nu eenmaal zo in hun karakter. Een vriend van mij is ook niet monogaam en is daar heel open over tegen iedereen, behalve zijn vriendin. Regelmatig komt hij er achter dat zijn vriendin toch degene is waarmee hij verder wil, maar vervolgens steekt de spanning weer de kop op en heeft hij weer een tussendoortje.

Heb hem er regelmatig op gewezen maar hij kan er niets aan doen. Is zijn gevoel.

Ik denk dat als je als vrouw gevoelig bent en je relatie niet goed is, je voor zulke personen extra uit moet kijken. Zulke mannen weten je te benaderen op een manier die ze dan niet kunnen weerstaan; en bam, weer een huwelijk of relatie kapot.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:33

Lastige kwestie... aan de ene kant denk ik 'iemand die vrouwen zo heeft behandeld, daar wil je toch niets mee beginnen'. Maar aan de andere kant, iedereen heeft in het verleden wel dingen gedaan waar 'ie niet trots op is...

Ik zou hem denk ik zijn verhaal laten doen, waarom ging hij in verleden zo met vrouwen om (en vanwaar die verandering nu ;) ). En misschien vragen waarom hij daarvoor nooit excuses heeft aangeboden. Maar ik ga daar echt niet achteraan blijven zitten, het is zijn verleden en niet mijn probleem :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:33

Heel ver vandaan blijven zulke figuren.. :D Daarnaast, de meeste vrouwen vinden de aandacht van zo'n lekkere vent geweldig en het zal ze hun derriere oxideren dat zo iemand eerder een andere vrouw de vernieling in heeft geholpen..

Maar goed, ik persoonlijk zou niet eens voor de foute vent gaan.. Ben ooit al eens die fout ingegaan, Been there, done that, got the t-shirt :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:38

Tallie_Ho schreef:
Maar goed, ik persoonlijk zou niet eens voor de foute vent gaan.. Ben ooit al eens die fout ingegaan, Been there, done that, got the t-shirt :D

Hahaha, ik ben ook eens voor die foute vent gegaan. Hij heeft nu inmiddels een nieuwe vriendin sinds 8 jaar, maar excuses heb ik nooit gehad......sinds hij een ander scharreltje heeft negeert hij mij (of ik was niet meer nodig) Nou lekker als je zo'n vriend hebt :(
Er wordt nog steeds over hem gezegd dat hij regelmatig buiten de deur eet. Hij zal altijd die slecht naam blijven houden zo. Ik geloof dat ook wel dat hij niet de netste is........
Ik kijk wel uit voor zulke foute types, geen zin mijn huwelijk er aan te verspelen!! Hoe lekker ze ook zijn! We blijven gewoon lekker fantaseren ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:40

Nou ik vind dat dat de keuze van de vriend moet blijven of hij zijn excuses aan wil bieden. Daarnaast vind ik ook dat dat van de vrouwen afhangt of ze dat uberhaupt wel willen hebben.

Mijn ex vriend heeft me vroeger belazerd en heb er heeeeeel veel pijn door gehad. Ben echtheel lang vrijgezel geweest door hem. Maar ik hoef zijn excuses niet. Waarom: omdat het mijn leven is en ik die zelf weer op moet pakken en kan hij me toch echt niet bij helpen.

Sommige vrouwen zouden het misschien wel op prijs stellen dat de jongen het doet, maar ik blijf wel vinden dat dat zaak is tussen de jongen en zijn ex.

Mijn vriend had vroeger een vriendin uit limburg vandaan. Hij woont in kop van Noord Holland. Ze gaven toen eenfeest en hij heeft het op dat feest met haar uitgemaakt, uit het niets. Ok, ik vind het best banketstaaf voor dr, maar ik ga dr niet te lang over na denken. Als hun met elkaar willen praten erover steun ik dat wel, maar ga ik niet tussen zitten. Ik ga niet andersmans problemen op mijn hals halen (ik ken namelijk al die exen niet) en vind veel belangrijker de problemen van eigen en goede vriendinnen dan op mijn hals te halen en die van mijzelf en vriend. Niet van vreemde mensen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:51

Tamadine schreef:
Ik ga niet andersmans problemen op mijn hals halen (ik ken namelijk al die exen niet) en vind veel belangrijker de problemen van eigen en goede vriendinnen dan op mijn hals te halen en die van mijzelf en vriend. Niet van vreemde mensen.

En als ze nou belt of zo? Wat zou je dan zeggen? Oprotten?? Of hij wil niet met je praten?

Mijn man is ook een keer met zijn ex nog op stap geweest.
Hij zat in Zuid-Afrika een half jaar, aan het einde zou ze nog 1 maand mee rondtrekken. Toen ze aankwam op het vliegveld zei ze dat ze een ander had. Mijn man hield nog ontzettend veel van haar en wist echt van niks! Hij heeft haar niet naar huis gestuurd maar ze zijn toch nog samen rondgetrokken. Op Schiphol was het heel raar, dat was het dan, afscheid en tot nooit meer ziens.
Hij is een vent, en die kunnen het blijkbaar makkelijk van zich afzetten. Alhoewel, hij heeft het nooit toegegeven dat het best moeilijk was op zijn eigen te zitten in een huisje zonder zijn vriendin (die hij al 7 jaar had!).
En toen kwam er een kaartje, we hadden net verkering. Je kon er uit lezen dat ze jaloers was en spijt van haar foute beslissing. Wel had ze nog iets met die nieuwe jongen, maar miste mijn man wel.
Tja, ik wist niet hoe ik moest reageren. Uiteindelijk kwam hij met mij praten en vertelde het hele verhaal. Ik was 21, inderdaad wel een tikje jaloers en bang dat hij voor het vertrouwde zou gaan. Hij gooide het kaartje weg.
Toen belde ze. Ik heb haar normaal te woord gestaan. Ze vroeg om hem aan de telefoon. Ik heb ze laten praten aan de telefoon. Toen vroeg mijn man me of ik het goed vond als ze samen eens afspraken om het een en ander uit te praten want het zat haar nog altijd niet lekker.
Ik ben blij dat hij zo sociaal was. Hij wilde ook aan de ene kant nog kijken of er nog wederzijdse gevoelens waren, want hij vond het niet fair ten opzichte van mij om zijn verleden niet geheel af te sluiten.
Ik ken ook mannen die dus altijd de deur op een kiertje laten staan......
Ze zijn samen op stap geweest. Ze hebben uren gepraat. Ze heeft toegegeven fouten gemaakt te hebben. Hij heeft haar gezegd dat hij nu een andere vriendin had en dat hij niks meer voelde.
Dat heeft hij daarna tegen mij verteld.
Ze hebben samen af en toe nog emailcontact. Het heeft me een tijd niet lekker gezeten, maar nu is ze inmiddels getrouwd en heeft ook een kind. Ze heeft blijkbaar opnieuw geluk gevonden.
Chapeau voor hem :o zo moet je met je verleden omgaan en dingen uitpraten.
Hij wou in 1e instantie niet met haar afspreken (ik denk omdat hij bang was door mijn reactie) maar ik heb gewoon gezegd dat je bepaalde dingen moet uitpraten in het leven en niet met wrange gevoelens moet blijven zitten. Geen van beide!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:32

Dan weet je hoe hij in elkaar zit en kan hij dat bij jou ook doen. Respect is dan ver te zoeken. En jou vertrouwen in hem ook lijkt me.
Een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:49

Mijn ervaringen op dit moment met zulke mannen: De aard van het beestje veranderd niet.
Mijn ex heeft het 6 jaar (!) volgehouden om bij mij te blijven en niet vreemd te gaan (tenminste daar ging ik van uit), maar na 6 jaar is het over en hij gedraagt zich precies zoals voor onze relatie.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:21

Mijn ervaring is ook: vreemdgangers blijven vreemdgangers. Gewoon een gebrek aan respect voor je partner.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:25

nodenka schreef:
Mijn ervaringen op dit moment met zulke mannen: De aard van het beestje veranderd niet.
Mijn ex heeft het 6 jaar (!) volgehouden om bij mij te blijven en niet vreemd te gaan (tenminste daar ging ik van uit), maar na 6 jaar is het over en hij gedraagt zich precies zoals voor onze relatie.

Maar dat is maf zeg!
Is het niet gewoon dat hij nu aandacht te kort komt of zo?
Blijkbaar kunnen ze het wel, trouw blijven.......

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:28

Ik zou hier ook heel veel moeite mee hebben,
denk niet dat ik een relatie met zo iemand zou kunnen hebben.
Persoonlijk zou het altijd in mijn achtedrhoofd blijven zitten en zou ik hem niet kunnen vertrouwen, dat is natuurlijk nooit goed voor een relatie.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:33

Mas schreef:
Ik zou hier ook heel veel moeite mee hebben,
denk niet dat ik een relatie met zo iemand zou kunnen hebben.
Persoonlijk zou het altijd in mijn achtedrhoofd blijven zitten en zou ik hem niet kunnen vertrouwen, dat is natuurlijk nooit goed voor een relatie.

Inderdaad :j
Ik heb wel eens een verhaal gehoord van een chauffeur. Een collega had ook een scharreltje tijdens een relatie, ze heeft hem buiten gezet. Toch maar weer terug genomen onder de voorwaarde dat hij ander werk zocht en al het contact met haar verbrak en een ander 06 nummer nam.
Ik kwan er via Hyves achter dat hij na 5 jaar niet meer bij haar is.....Ik denk niet dat ze het heeft kunnen verwerken!
Ik zou dat echt niet kunnen met zo'n iemand leven!
Liefde maakt blind, maar niet achterlijk.......

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:54

Ik zou dat dus ook niet kunnen Zoezi... volgens mij blijft het voor altijd knagen in je achterhoofd. Als hij niet snel genoeg een smsje stuurt, als hij een uurtje later thuis is, als hij zijn telefoon niet op neemt... Constant maar de vraag: is hij bij haar? Kan ik hem wel vertrouwen?

Die onzekerheid.. ik zou er niet tegen kunnen :n

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:57

Ik ben zelf op mijn 16e/17e ook niet altijd even netjes geweest tegenover mannen. Dit doe ik nu niet meer, dus ik geef iemand een 2e kans. Wat geweest is, is geweest. Als hij vreemdgaat of wat dan ook, je merkt het snel genoeg, en dan is zo'n jongen jou niet eens waard. Ik zou er dan niet eens om treuren, zou blij zijn dat het over is.

Maar ik moet zeggen dat ik ook niet erg snel aan iemand waarde hecht. Na een scharrel/verkering van een half jaar kan ik daar nog een punt achter zetten, zonder gebroken te zijn o.i.d. Gewoon omdat ik er op ingesteld ben dat het wáarschijnlijk toch weer kapot gaat. :)

Je merkt ook snel genoeg of iemand veranderd is of niet, of dat iemand betrouwbaar is. Van dat 1e gevoel ga ik uit. Als mijn 1e gevoel zegt dat er íets niet helemaal klopt, ben ik weg. :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 08:59

tante_trien schreef:
Ik ben zelf op mijn 16e/17e ook niet altijd even netjes geweest tegenover mannen. Dit doe ik nu niet meer, dus ik geef iemand een 2e kans. Wat geweest is, is geweest. Als hij vreemdgaat of wat dan ook, je merkt het snel genoeg, en dan is zo'n jongen jou niet eens waard. Ik zou er dan niet eens om treuren, zou blij zijn dat het over is.

Maar ik moet zeggen dat ik ook niet erg snel aan iemand waarde hecht. Na een scharrel/verkering van een half jaar kan ik daar nog een punt achter zetten, zonder gebroken te zijn o.i.d. Gewoon omdat ik er op ingesteld ben dat het wáarschijnlijk toch weer kapot gaat. :)

Je merkt ook snel genoeg of iemand veranderd is of niet, of dat iemand betrouwbaar is. Van dat 1e gevoel ga ik uit. Als mijn 1e gevoel zegt dat er íets niet helemaal klopt, ben ik weg. :)

Ik zou het vreselijk vinden als ik in de kroeg zou zitten en er komt een vrouw op me af en zegt: Wat is jouw vriend een kl...zak! Hij heeft me gebruikt en gedumpt alsof ik niks ben!
Ik zou hem héél nijdig aankijken en toch wel van hem eisen dat hij eens netjes zijn excuses aanbiedt. Ten eerste omdat ik geen zin in dat gezeur zou hebben, hij daarmee gelijk aantoont dat hij fout heeft gezeten en het toegeeft. En dan kan hij wel verandert zijn, een vos verleert zijn streken niet.........!!
In het begin kan hij dan wel helemaal weg van je zijn en trouw zijn, ik ken zat mannen die na 12,5 jaar alsnog in het oude patroon terug vallen. (mijn pa is helaas zo'n voorbeeld :( )

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:01

pff.. kan hier niets over zeggen behalve: het ligt aan het persoon en aan de situatie.. je kan niet alle mensen die ooit wat fouten hebben begaan over 1 kam scheren.. Overigens val ik niet op mannen waarvan ik weet dat ze een "verleden" hebben of heel glad zijn.. Dus is bij mij dus ook niet echt aan de orde;)

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:45

Zoezi schreef:
nodenka schreef:
Mijn ex heeft het 6 jaar (!) volgehouden om bij mij te blijven en niet vreemd te gaan (tenminste daar ging ik van uit), totdat het einde van onze relatie in zicht was, toen ging meneer wel vreemd, en nu na 6 jaar is het over en hij gedraagt zich precies zoals voor onze relatie.

Maar dat is maf zeg!
Is het niet gewoon dat hij nu aandacht te kort komt of zo?
Blijkbaar kunnen ze het wel, trouw blijven.......

Ik denk gewoon dat mannen niet alleen kunnen blijven en de banketstaaf achterna lopen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:25

Mijn ex was er eentje die niet zo zeer vreemd ging (althans: niet dat ik weet) maar wel eentje die me op financieel vlak belazerde. Helaas kwam ik daar pas achter nadat we waren gaan samenwonen. Half jaar later heb ik hem de deur gewezen en is hij van de aardbodem verdwenen, bijna letterlijk. Na jaren geen contact te hebben gehad, belde op een gegeven moment zijn volgende vriendin. Zelfde verhaal natuurlijk, ook daar flikte hij het kunstje. Zij bood hem nog een 2e en zelfs nog een 3e kans, maar uiteindelijk is hij ook hier buiten gezet. Nu zit hij bij een meisje met een kindje van 5 jaar. Je moet er niet aan denken wat hij daar weer voor schade aan gaat richten, nu zijn er zelfs kinderen bij betrokken. Krijg bijna de neiging om haar op hyves een berichtje te sturen dat ze hem direct buiten moet gooien voor het gelazer weer begint, maar ik heb geen zin om de verbitterde ex te spelen, dus doe ik niets.

Hij heeft nooit enige vorm van spijt of berouw getoond, is vertrokken zonder om te kijken. Hij mag wat mij betreft in de grond storten, maar zo iemand laat je wel achter met een hoop vragen waar je toch nog wel met enige regelmaat aan terug denkt. Als ik van te voren had geweten van een banketstaaf het was, was ik er zeker geen relatie mee begonnen. Maar meestal ontdek je zoiets helaas pas later. Je kan wel zeggen: op dat soort mannen val ik niet, maar zo simpel is het denk ik niet.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:30

En daardoor zakt je vertrouwen in andere man ook een heel eind of soms gewoon helemaal.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:08

Tjah, aan de ene kant zou ik het zeker niet willen nee..... maarja ze zeggen niet voor niets: Liefde maakt blind. En ik veel gevallen is dat ook weet ik uit eigen ervaring met me ex waar ik 2 jaar mee heb gehad. Dat was ook niet zo'n leuke relatie.
Ik was blind omdat ik verlieft op 'm was en vereerd was dat zo'n knappe, oudere (hij was 6 jaar ouder) jongen op mij zou vallen.....
Inmiddels heb ik al bijna 9 maanden een nieuwe vriend (die ik al had leren kennen toen ik nog met me ex had). En nou heb ik ontdekt dat mijn ex zeer respectloos met mij omging. Alleen maar omdat ik nu weet dat het veel beter kan door mijn vriend.
Die is vergeleken met mijn ex een stuk liever.
Maar ik denk zelf dat ik er dan zo mijn twijfels bij zou hebben ja.........
Liever niet dan wel zegmaar, maarja zoals ik net al zei: Liefde maakt blind.... dan zie je alleen maar de positieve kant in het begin en langzamerhand begin je in te zien dat ie toch niet zo geweldig is als dat je dacht.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:46

Mijn huidige vriend kent iedereen als een stoere jongen met een grote bek. Alles roept hij er uit, heeft overal schijt aan.
Maar qua relatie.... is hij heeeel anders :D
Vreemdgaan vinden we allebei echt NOT done....
Sowieso is hij voor mij echt super lief :)

Niet elke man is zo...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 17:55

Ik denk dat je het verkeerd zegt: Niet elke man is bij elke vrouw hetzelfde, maar als puntje bij paaltje komt lopen ze allemaal hun banketstaaf achterna ;)
Mijn ex gebruikte me gewoon voor de sex. Het 1e wat hij zei toen ik bleef slapen na een half uurtje (ik lag op de grond op een matras) "Oh mag ik alsjeblieft bij je komen liggen, ik heb al zoooooooooooo lang niet meer tegen een vrouw aangelegen". Ik was zo hotel de botel van hem dat ik er nog op in gegaan ben ook, dom dom dom!
De keren erna mocht ik wel komen, maar hij wou altijd hoppekee dr op, elke keer. En in bed de meest verleiderlijke dingetjes aangehoord die ooit een man in mijn oor heeft gefluisterd! Hij palmde me zo ontzettend in, niet normaal.
Toen wou ik wat vastere 'verkering', vakantie plannen en zo, toen begon hij: ja maar ik wil je niet alle dagen van het weekend elke week zien, want mn vrienden dit, vrienden dat :( Bagger. Uiteindelijk heeft hij me gedumpt als een hoopje mest wat je op de hoop gooit.
Nu heeft hij al 8 jaar hetzelfde liefje, maar geloof mij maar, die smerige trucjes verleert hij niet. Hij kan zo elke vrouw het bed in praten. En zulke mannen weten dat maar al te goed en zullen het niet laten!
Vroeg of laat, hangt er een beetje vanaf hoe spannend zij blijft, zal hij het gewoon weer doen.
Hij ziet vrouwen als gebruiksvoorwerpen en al is hij nu misschien trouw (wat ik betwijfel) hij blijft over vrouwen hetzelfde denken!
Misschien komt het door zijn opvoeding? Als je zelf een ongewenst kind bent, geen liefde krijgt van je ouders en dat die alles voor je bepalen en dat je geen liefde ziet tussen je ouders die alleen maar bij elkaar blijven om het gemak en het materialistische, dan wordt je volgens mij vanzelf zo!
Hij heeft vast zijn goede kanten hoor. En misschien is hij voor haar heel attent en zo. Maar het fatsoen excuses aan te bieden heeft hij niet. Hoeveel is zijn fatsoen bij zijn huidige vriendin dan nog waard?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:45

Zoezi, ik bespeur toch een beetje jaloezie in je laatst post. Ik snap dat hij je gekwetst heeft, maar kan het niet zo zijn dat jij gewoon dé vrouw niet voor je ex was en dat zijn nieuwe vriendin waar hij nu al 8 jaar mee gaat, wel deze vrouw voor hem kan zijn.
Dat heeft niets met jou te maken, maar soms klikt iets gewoon niet zoals je dat wel zou willen. Je kan jarenlang op excuses wachten maar die gaan toch niet komen. Ik plaats van je nijdig te maken kan je die man ook uit je gedachten te wissen en blij zijn voor jezelf dat je nu wel de liefde van je leven hebt gevonden. Iedereen loopt nu eenmaal blauwtjes, hoe banketstaaf het soms ook gaat...