Jurkje geschikt voor Tenue de Ville? Help...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

Jurkje geschikt voor Tenue de Ville? Help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:10

Hoop dat jullie me kunnen helpen, wil namelijk geen flater slaan :+

Zaterdag heb ik een bruiloft van een neef van mijn vriend, de dresscode is tenue de ville.
Nou heb ik gelezen dat je bij tenue de ville een mantelpak aan mag (niets voor mij) of een jurkje.
Ik heb echt een heel gaaf jurkje gezien, alleen nou twijfel ik of dat wel kan... Ik wil het dan wel combineren met een sjaal of een bolero of zo, waardoor het allemaal wat aangekleder is, maar ik twijfel echt...

Dit is het jurkje:
Afbeelding
Als ik hem aan heb komt hij net tot op mijn knie ongeveer. Het decollete valt echt heel erg mee, en hij is van een soort satijn achtig spul.

Als het nou mijn eigen vrienden of familie waren dan had ik er niet zo'n probleem van gemaakt, maar Paul z'n familie is altijd zooo netjes en ik wil niet voor gek staan :=

Wat denken jullie, kan dit??? :\

Uppojono

Re: Jurkje geschikt voor Tenue de Ville? Help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:12

Ik vind het een heel net jurkje en hij is nog leuk ook.. Ik denk dus dat het heel goed kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:12

Ik vind het een heel net jurkje, zeker als je het met een vestje/bolero combineert.
Als je een lange jurk neemt is het weer meer gala, dus ik denk dat dit wel kan.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:13

Heel chique, erg mooi! Ik denk dat dat zeker kan :j
Met een bolero, mooie schoenen en bronskleurige sieraden zou het helemaal af zijn!
Laatst bijgewerkt door ikkiN op 07-05-09 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:14

In principe moet de jurk tot over de knie vallen bij tenue de ville. En je moet er een panty onder, dus geen blote benen.

Ik vind het op zich wel een mooi jurkje, maar niet helemaal tenue de ville.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:14

Ik denk wel dat dit kan. Zou wel panty's aantrekken, en evt een jasje erbij aan :) Tenue de ville is niet 'te bloot' ;)

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:16

super dat jullie zo snel reageren :D

Ik ben ook echt verliefd op dit jurkje, vind hem zo leuk!
Moet nu alleen nog verder gaan zoeken of ze hem ergens nog in mijn maat hebben :+ (en anders schoonzusje bellen of ze hem uit engeland meeneemt :=)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:16

Wat een gaaf jurkje!
Tja, over de knie, met een donkere panty zal dat wel meevallen misschien? Kan je hem niet omlaag trekken :+

www.wikipedia.nl schreef:
Stadskledij of tenue de ville is een kledingvoorschrift.

Het betekent dat de heren in een net pak, een effen overhemd met een stemmige das en donkere schoenen dienen te verschijnen. Voor de dames past hier bijvoorbeeld een mantelpakje of een nette jurk bij.

Tenue de ville betekent letterlijk stadskleding. Dat wil zeggen nette kleding voor overdag (geen avondkleding). Voor dames: een mantelpakje of een geklede jurk, met panty of kousen (geen blote benen; rok of jurk dient tot over de knieën gedragen te worden) en eventueel een hoed. Voor heren een net pak, al dan niet driedelig, donkerblauw of grijs, met overhemd en das, zwarte schoenen en donkere sokken.

Ik weet niet hoe traditioneel ze zijn? Als ze wel makkelijk zijn lijkt het me geen probleem, maar het is niet echt een geklede jurk natuurlijk :+
Laatst bijgewerkt door Britt op 07-05-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:17

mo_van_dijk schreef:
In principe moet de jurk tot over de knie vallen bij tenue de ville. En je moet er een panty onder, dus geen blote benen.

Ik vind het op zich wel een mooi jurkje, maar niet helemaal tenue de ville.

Dat is dus precies waarom ik twijfel.. Hij komt net niet helemaal over de knie... :\
Ik had inderdaad wel gezien dat ik er een panty onder aan moet, doe ik ook wel want mijn benen zijn nog niet bruin genoeg om in het openbaar zonder panty te verschijnen :=

Omlaag trekken werkt niet, bij de eerste stap schuift hij weer terug _O- :')

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:19

ik heb vorig jaar juni een bruiloft gehad met hetzelfde kledingvoorschrift
ik heb toen het jurkje van steps aan gedaan ( uit de julia tango editie in t groen viel reuze in de smaak met een bolero erop )

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:20

BrittKitt schreef:
Ik weet niet hoe traditioneel ze zijn? Als ze wel makkelijk zijn lijkt het me geen probleem, maar het is niet echt een geklede jurk natuurlijk :+

Daar sla je precies de spijker op zijn kop... De bruid en bruidegom zelf zijn jonge mensen (achterin de 20) en zijn niet zo traditioneel. Maar de familie van de bruidegom (paul zijn vader en co) zijn enorm traditioneel... Echt van die mensen die met hoeden op komen enzo.. (de meeste zijn ook al wat ouder) Ik heb geen idee hoe haar familie is...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:22

Kan je haar niet een mailtje sturen en vragen of iets in deze richting geaccepteerd wordt? :P
Bij Steps hebben ze idd gave jurken, net onder de knie en leuke, frisse kleuren. Heb ik vorig jaar ook een van gekocht voor een personeelsfeest van mijn vriend.
Laatst bijgewerkt door Britt op 07-05-09 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:22

Weet je wat andere mensen aandoen? Als zij allemaal precies volgens de voorschriften gekleed gaan.... Meestal zijn er altijd wel een paar die het kledingvoorschift in de wind slaan en in bijvoorbeeld gala komen :+ Denk je dat het bruidspaar het erg vind dat de jurk op de knie valt ipv er over. Voor de rest is het een supermooie jurk. Zwarte panty, pumps en een hoedje en you are good to go :D

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:31

mo_van_dijk schreef:
Weet je wat andere mensen aandoen? Als zij allemaal precies volgens de voorschriften gekleed gaan.... Meestal zijn er altijd wel een paar die het kledingvoorschift in de wind slaan en in bijvoorbeeld gala komen :+ Denk je dat het bruidspaar het erg vind dat de jurk op de knie valt ipv er over. Voor de rest is het een supermooie jurk. Zwarte panty, pumps en een hoedje en you are good to go :D

Ik denk dat het bruidspaar het allemaal niet zo heel erg vindt, de bruid heeft een tijd geleden zelf gezegd dat ze expres tenue de ville kozen zodat het heel breed was en iedereen zich daarin zou kunnen vinden..

Zou het staan met zwart erbij? En ik met een hoedje := zie ik nog niet zo snel gebeuren, en dat zou ik dan nog moeten gaan kopen ook :oo

@ brittkitt: Mailen zie ik niet zitten, ze hebben het vast druk genoeg, en ik ken ze wel, maar niet supergoed, we zien ze maar een paar keer per jaar ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:33

Zwart staat er prima bij :) Ik zou er ook een jasje bij doen. Blote schouders vind ik echt not done.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:34

Denk dat zwart er wel mooi bij staat. Of donkerblauw, maar dan moet je ook blauwe schoenen aan. Ik zou niet voor een hele dikke panty gaan, maar een duntje. Een hoed zou het helemaal afmaken, maar dat hoeft natuurlijk niet ;)

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:34

Ik wilde zowieso eigenlijk geen blote schouders, vandaar dat ik ook een bolero aan het zoeken ben ;)

Wat een stress heb ik eigenlijk om die bruiloft zeg :=

Toch maar eens voor een hoed gaan kijken dan!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:40

Afbeelding Afbeelding
deze boleros vind ik echt heel mooi, maar net een beetje teveel kant denk ik ;)
Laatst bijgewerkt door Mirjammie op 07-05-09 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:41

Ik vind hem gaaf, zeker als je er nog een leuke bolero oid. bij hebt kan het prima in mijn ogen. Net jurkje en je kan hem na de gelegenheid ook nog dragen, anders is het ook zo zonde van je geld he...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:47

Ik zou dit jurkje niet combineren met zwart voor een trouwerij. Creme kleurig of een tint groen misschien en dan hoedje, bolero, tasje en pumps in dezelfde stijl.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:02

Chubby schreef:
Ik zou dit jurkje niet combineren met zwart voor een trouwerij. Creme kleurig of een tint groen misschien en dan hoedje, bolero, tasje en pumps in dezelfde stijl.

creme kleurig vind ik zelf ook mooier, maar denk niet dat dat kan op een bruiloft? Alles wat wit is, of daar op lijkt, is voor de bruid toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:04

Ik zou inderdaad niet richting het wit gaan. Waarschijnlijk trouwt ze in wit / gebroken wit / champagne kleurig en het is inderdaad not done om in dezelfde stijl (en naar mijn idee ook kleur) als de bruid gekleed te gaan. Ik vind het een mooie kleur jurk. Niet te donker, maar wel lekker fris en waarschijnlijk niet dezelfde kleur als de trouwjurk :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:07

Ik denk dat het wel kan hoor. Ha dop mn eigen bruiloft ook tenue de ville en geloof me, de invulling daarvan is zeer divers! Jouw jurkje had zeker door de ballotage commissie gekomen hoor, in tegenstelling tot de spijkerbroeken en gewone broeken bij dames die ik gezien heb ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:19

Mirjammie schreef:
Chubby schreef:

creme kleurig vind ik zelf ook mooier, maar denk niet dat dat kan op een bruiloft? Alles wat wit is, of daar op lijkt, is voor de bruid toch?

Ik zat meer in mijn hoofd met wat donkerder creme inderdaad.. Richting donkerblond zeg maar?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:20

het jurkje kan zeker. een bolero erop is alleen voor overdag, 's avonds bij het eventuele feest mag die uit.
ik zou persoonlijk voor een naturelle panty gaan, eventueel met een glansje. dan ben je niet 'wit'