Ex laat me maar niet met rust!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Ex laat me maar niet met rust!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:10

Haai allemaal,
Ik zal alles even uitleggen hoe alles is gegaan.
Met mijn ex heb ik bijna 2 jaar een relatie gehad. Hij voelde niks meer voor mij en met veel gedoe zijn we uit
elkaar gegaan.
Ik had er veel verdriet van. Hij is nog een keer langs gekomen in die tijd en gaf mij het gevoel dat alles goed
kon komen maar hij kwam om een andere reden. (Sex)
Daarna hoorde ik niks meer van hem en heb ik mezelf zover gekregen om door te gaan met mijn leven ookal
had ik het erg moeilijk.
Hij liet afentoe iets van zich horen en altijd achteraf bleek dat het gewoon was omdat hij zin had in sex en
meer niet.
Elke keer trapte ik er weer in. Want ja ik hield nog van hem.

Ik ben nu een paar maanden verdere (half jaar ong.)
Ik heb een hele lieve vriend. Maar sinds een paar maanden laat mijn ex mij niet meer met rust. Hij smst, belt,
mailt en controleert mijn hyves.
Ik negeer alles nu elke keer maar tog blijft hij door gaan. Hij geef me ook een schuldgevoel omdat hij precies
weet wat hij moet zeggen om mij zover te krijgen.
Ik heb nu mijn hyves voor hem afgeschermt. Hij kan er niet meer op kijken. Ik heb hem geblokt en verwijderd
en reageer nergens op.
Maar hij blijft door gaan.

Ik ben nagegaan of ik zijn nummer kan blokkeren zodat hij mij niet meer kan bellen of smsen maar dan moet ik
aangiften doen. (maar dat voelt zo gek)
Ook heb ik nagevraagt om een andere nummer te nemen en tog dit abbo te houden. Maar daar gaan dan 4 weken overheen.

Wie heeft de tip zodat hij ophoud met zijn gestalk?

Groetjes Ashley

_WenDy

Re: Ex laat me maar niet met rust!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:11

Nergens op reageren..hoe moeilijk ook...

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:13

Ik reageer nu ook nergens meer op. Maar tog houd het niet op. Hij gaat er nu al 2 maanden mee door zonder ik reageer.
Ook is het voor mijn vriend niet leuk natuurlijk dit gedoe

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:14

Jeetje, wat rot!
Hij komt er nu eindelijk achter dat hij jou niet meer in de hand heeft. Pech voor hem, had hij er maar anders mee om moeten gaan!

Wat heb betreft; Telefoontjes negeren, smsjes regelrecht verwijderen, mailtjes verwijderen. Eventueel een ander e-mailadres aannemen.
Jij hoeft je nergens schuldig over te voelen!
Het zal misschien lang duren, maar hij krijgt op een gegeven moment vast door dat hij op deze manier absoluut geen vriendjes maakt.

Natuurlijk is het ook vervelend voor je vriend, maar dit is gewoon iets waar je doorheen moet, ben ik bang.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:16

IIg het nieuwe nummer nemen van je abbo(ook al moet je 4 weken wachten...), en toch maar aangifte doen...en niet reageren, blijven volhouden

Kev

Soms kan je wel in je telefoon nummers instellen die je blokkeert, misschien lukt dat?
Als je denkt dat het uit de hand kan lopen (als hij misschien agressief kan worden of opeens bij je op de stoep staat is het misschien niet zo'n gek idee om melding te maken bij de politie (dus iets minder dan aangifte) dan zijn zij al op de hoogte en kan jij hem misschien toch blocken.
Bij de verkeerde mensen (of hij dat is kan jij beter inschatten dan wij natuurlijk) kan stalken best uit de hand lopen! ik wil je niet bang maken natuurlijk maar wel voorzichtig. Misschien kan je er verder nog met iemand over praten? (ouders, vriendin)
Ik heb ook eens zoiets aan de hand gehad en daar word je niet blij van!
Succes!

_WenDy

Sterkte ermee :(:)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:17

Mijn vriend zou graag zien dat ik aangifte doe tegen hem. Maar ik vind dat gewoon een gek idee ik weet niet waarom.

@Kev: Nee dat lukt helaas niet. Heb ik ook navraag naar gedaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:19

Als je een samsung hebt kun je overigens wel nummers blokkeren... :j

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:20

Nee het is een sony ericson. Had er ook navraag voergedaan maar kan niet door middel van mijn telefoon.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:28

misschien je telefoon aan je vriend momenteel meegeven en als ie opneemt dat het hem afschrikt.
omdat je ex dan jouw vriend aan de foon krijgt.

maar je kunt ook de provider bellen dat je gestalkt wordt door je ex.
dat je zijn nummer wilt laten blokkeren

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:30

ik zou zeker wel aangifte doen tot het zover gaat als bij mij, toen kwamen er 2 politie auto's de hoek om gecrosst omdat hij door me ramen heen probeerde te komen, kijk astjeblieft uit! vaak gaat het van kwaad tot erger juist alleen omdat je ze negeert, ik zou er dus werk van maken :j

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:34

Oke ik ga dan even overleggen met mijn vader. Al vind ik dat erg moeilijk.
Mijn vader zit bij de politie. Misschien heeft hij dan advies

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:35

Ash_ schreef:
Oke ik ga dan even overleggen met mijn vader. Al vind ik dat erg moeilijk.
Mijn vader zit bij de politie. Misschien heeft hij dan advies

Zou ik zeker doen! Als ze er al vanaf weten komen ze waarschijnlijk, hopelijk, ook eerder als je belt!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:04

Ik heb ook zoiets gehad, we hadden bijna 2 jaar iets met elkaar en ik had er toen een punt achter gezet. Het ging al heel lang niet meer goed tussen ons dus zo onverwachts was het niet.
Toen ik nog iets met me ex had ontmoette ik een andere jongen waar ik nu uiteindelijk (nou 8 maanden) een relatie meeheb.
Maar toen het net uitging tussen mij en mijn ex smeekte hij me om hem terug te nemen. Omdat ik me vriend toen al had ontmoet kon ik doorzetten, anders was ik waarsch weer naar hem teruggegaan omdat hij ook precies wist wat die moest zeggen en me daarmee ook raakte.
Hij kwam onverwachts huilend aan aan huis en smeekte me dan om hem terug te nemen, hij had ook opeens een ketting voor me terwijl die dat nog nooit in de relatie had gedaan... en zo zijn er nog veel meer dingen.
Bij jou is het natuurlijk wel iets anders, maar het is ongeveer te vergelijken. Bij mij heeft het geholpen toen ik hem vertelde dat ik een nieuwe vriend had.
Waarsch heeft jou ex er gewoon spijt van en denkt ie dat ie je nog steeds kan krijgen.
De enigste oplossing is idd denk ik zoals andere al zeggen, negeren. En blijven negeren. Maar dan heb je natuurlijk ook de kans dat je hem boos maakt (ik ken hem niet, ik weet niet hoever die zou gaan).
Dan is het lolletje er zo vanaf neem ik aan en houd die er hopelijk mee op.

Succes ermee

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 20:18

Dat is het indd ook. Ik weet niet wat ik van hem moet verwachten.
Ik heb geen idee ene moment is hij agresief andere moment is hij poes lief. Ik weet dus echt niet hoe ver hij zal kunnen gaan

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:22

mss is een melding maken bij de politie voldoende? dat is minder `ernstig` dan ene aangifte...

en verder kan je toch als je zegt welk nummer er wanneer heeft gebeld (moet dacht ik meer dan 3 keer per week zijn) dat nr blokkeren bij je provider? of is dat veranderd??? weet dat dat iig een paar jaar terug wel zo was...

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 20:42

Dat kan indd maar alleen als het een anoniem telefoontje is

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:23

weet je dat heel zeker? dat was namelijk 2 jaar terug niet zo...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:28

Is het geen idee om hem juist het gras voor de voeten weg te maaien en bij jullie uit te nodigen. Ook met je huidige vriend er bij.

Duidelijk tegen hem zeggen waar het op staat, dat je gelukkig bent met je nieuwe vriend. Dat je geen contact meer met hem wilt, dat hij je met rust moet laten.
Denk dat hij hier wel zo van schrikt dat het beter werkt dan negeren. Aangezien dit dus niet blijkt te werken.

Vol de confrontatie aangaan.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:32

Die laatste tiop vind ik el een hele goede, zorg desnoods dat je vader erbij is, voor het geval je ex wél aggresief wordt.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:35

nee, niet doen. mocht er iets gebeuren is het geen stalken meer namelijk, want jij bent er op in gegaan. nu ben je er niet op ingegaan nog, dus is het stalken. mocht je aangifte willen gaan doen straks kan dat op elk moment. anders moet er eerst weer een tijd voorbij zijn gegaan voor het officieel stalken heet...

Citaat:
Artikel 285 Wetboek van Strafrecht
Belaging of stalking - het stelselmatig lastigvallen van een persoon door die persoon te achtervolgen, steeds op hinderlijke wijze contact op te nemen en soms ook te bedreigen - is in Nederland bij wet verboden.
Artikel 285b Wetboek van Strafrecht

Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
Vervolging vindt niet plaats dan op klacht van hem tegen wie het misdrijf is begaan.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:38

..mmm, ik snap niet dat je niet van nr. kan wisselen op korte termijn, ben zelf wel eens gestalkt en binnen 2 min!!!!..had ik een ander nr. met zelfde abbo etc. vreemd..maar zal wel verschillen per profider.....wens je iig veel sterkte, ik heb iig de stalker zn baas gebeld en gezegd dat ie me haast had aangereden..en de politie gebeld..

laat je leven niet verzieken door 1 zo'n gek...en bel gewoon de politie...

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:03

Och, ik heb precies hetzelfde als jouw…

Lange relatie gehad, hij heeft het uitgemaakt maar bleef me opzoeken… Al had hij een andere vriendin hij bleef me bellen en smsen. Zelfs zo erg dat zelfs zijn nieuwe vriendin mij ging lopen bedreigen, terwijl HIJ , MIJ opzocht.

Ook bij hem gaat het niet om liefde, maar om sex. Hij is inmiddels weer samen met het meisje die hij toen der tijd ook bedrogen heeft met mij, en is daar na 2 dagen verkering ingetrokken. En nog steeds flikt hij het om te smsen / mailen / bellen.
Ook hij controleert alles van me, hyves, of me auto wel thuis staat, zelfs bokt moest er een keer aan geloven… Vandaar dat ik er niet verder op in ga ;)

Wat ik doe… Tja negeren. Tuurlijk is het moeilijk, en zeker met een leugenaar als mijn ex. Hij weet me altijd te raken op punten waar ik zwak ben. Ben nu al bijna een maand heel sterk, dankzij een jongen die ik heb ontmoet. Ik geef geen aandacht meer aan zijn belletjes, smsjes en dergelijke. Ik heb hem geblokkeerd staan op alle sites die ik heb, zelfs zijn vriendin staat overal geblokkeerd omdat hij anders via haar, mij loopt te controleren… Blokkeren in telefoon is geen optie, aangezien hij tig verschillende nummers hanteerd... Ik wil geen ander nummer, omdat ik midden in sollicitaties zit enzo...

Ach.. ik denk maar zo, wat een lachtertje. Ik ben nu veel gelukkiger met me nieuwe lover ( wat hij echter niet weet, laat eerst deze relatie even ‘aansterken’ ).

Aangifte doe ik expres niet, omdat ik weet dat ik daardoor alleen maar meer gezeur krijg…

Ik vindt de post hierboven van Miepie1980 wel heeeel erg sterk: de confrontatie aangaan met je huidige vriend etc. erbij. Dan heb je alles meteen duidelijk. In ieder geval, laat je nieuwe relatie er niet kapot op lopen en hou je sterk… Je bent niet de enige in deze situatie :(:)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:14

Ik heb het ook. We zijn al ruim 2 jaar uit elkaar, maar meneer blijft contact zoeken op alle manieren (via zijn broer, via sms, forums, hyves, sms en er volgende zelfs een aanzoek etc etc). Ik heb alles geprobeerd, niet reageren, boos reageren, lief reageren, begripvol reageren, vader langs sturen (heeft even geholpen) etc etc. Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij af en toe even moet laten weten dat hij me mist, van me houdt etc etc. Het doet me niks meer, maar het deed me heel erg veel (kon er zo weer door omvallen, huilen, schreeuwen, stil door worden ed).

Gelukkig heb ik nu het geluk gevonden met iemand anders en dat scheelt een hele boel.