Hyves moe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hyves moe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:50

De laatste tijd heb ik het steeds meer, Hyves moe zijn.
Het is best leuk hoor en reuze handig op z'n tijd.

Maar ik betrap mezelf erop, dat ik dwangmatige 'stalk-rondjes' doe :+
( even bij die leuke mannen kijken, wat voor krabbels ze hebben, om vervolgens dingen te lezen die je niet aanstaan :+ :D )
En ik weet het ik doe het zelf, maar het is zo lastig om het niet te doen :+

Ik heb nu weer zoiets van 'ik gooi het eraf ook, het is te kansloos'
Zo zat in de film 'He's just not that into you' nog een briljante opmerking... 'Als je tegenwoordig zijn aandacht wil, ga je niet meer naar de kapper...maar pimp je je profiel' En het is eigenlijk zó waar _O-

Maar ja, aan de andere kant is Hyves toch ook wel weer lekker..
Even kijken of iemand Hyves heeft, wat meer info zoeken voordat je actie onderneemt etc.

Ik heb m'n vriendenlijst al wel drastisch opgeschoond en teruggebracht naar 50 mensen. En eigenlijk zijn het er nog te veel, want van die 50 spreek ik er hooguit 10 in real life. Dus waarom heb ik die anderen eigenlijk erbij staan?
Of iemand zegt 'ja ik zal je even toevoegen op Hyves' en dat gebeurd vervolgens ook en euh that's it. Ja euh, waarom voeg je elkaar dan toe?

Kortom, Hyves moe... Ik heb het geloof ik wel een beetje. Alleen vind ik m'n account deleten ook weer zo zonde _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:51

Ja ik was het zo zat dat ik hyves eraf gegooid heb sinds februari.
Heeeeerlijk, echt! :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:53

haha ik ook wel een beetje. In het begin heel enthousiast alles checken en vrienden toevoegen etc. Inmiddels alle onbekenden er al uitgegooid en nog het gevoel dat ik de helft nauwelijks ken :+
En idd ik ga ook eerder histerisch berichtjes checken van mensen waarna ik weer dingen lees die ik helemaal niet wil weten enzo :+

Aan de andere kant ben ik ook allemaal oude klasgenootjes weer tegen gekomen die ik anders nooit meer gesproken zou hebben. Moeilijk, maar ik geloof toch dat ik mn hyves nog even aanhou :Y)

ENOMIS

Re: Hyves moe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:56

Ik heb dat ook hoor, op mn vriend zn hyves kijken (het loopt niet super tussen ons), dingen vinden die me niet aanstaan en me dan daar weer druk om maken..
Mensen die je toevoegen waar je later nooit meer wat van hoort.
Ook ik heb mn lijst opgeschoond, maar naar een groter aantal dan 50 :+ Puur omdat ik denk; toch leuk om daar weer een keer contact mee op te nemen (oud klasgenootjes enzo)
Mensen van t stappen voeg ik al niet meer toe, dat is zo zinloos.
verwijderen lukt me niet, daarvoor vind ik het toch te handig.
Maar idd, het echt leuke is er wel af.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:56

Haha, ik ben ook zo een fanatieke Hyves geweest, beetje op de hoogte blijven van alle roddels. Bij iedereen op de hyves kijken, bij sommige mensen wel meerdere keren en dan achteraf balen omdat je dingen leest die je eigenlijk niet had willen lezen :+.

Aan de andere kant, er zijn wel een aantal mensen die ik "volg" waarmee ik vroeger veel contact heb gehad, ook eentje die nu al een kleine heeft en dan vind ik het toch leuk op die manier hun "leven" een beetje te volgen, als er bijvoorbeeld weer een nieuwe blog geplaatst is, of als er weer nieuwe foto's van de kleine oid opstaan :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:57

Frouk schreef:
En idd ik ga ook eerder histerisch berichtjes checken van mensen waarna ik weer dingen lees die ik helemaal niet wil weten enzo :+

Ja en foto's kijken die je helemaal niet wil zien...
Ik wil het allemaal niet meer weten, ze doen maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:57

Ja van die oude klasgenootjes is wel grappig, maar veel verder van 3 krabbels heen en weer van 'wat doe jij nu?' komt het ook niet :+ :D
Dus tja, ook daar heb je niet zoveel aan :D

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:59

Ik herken het wel :') Maar het is ook wel weer erg handig, even zien waar iemand is, staat het niet bij zijn/haar WWW dan wel in de krabbels. Heb mijn lijst laatst ook opgeschoond, want sommige mensen hebben mij toegevoegd en als ik ze dan in real life zie zeggen ze niet eens wat :x

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:13

Ik herken het ook :P

Ik heb nog geen lijst opgeschoond, moet ik eigenlijk nodig eens gaan doen. Maar ik betrap mezelf er ook op dat ik steeds weer naar 'vrienden' ga, weer verder klik en uiteindelijk heel veel dingen lees die ik liever niet had willen zien....

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:16

Ik had dat ook altijd! Altijd lopen snuffelen naar dingen die je eigenlijk niet wilt weten...Ik heb gister dan ook de stap gezet om toch maar mn hyves te verwijderen :D. Ben dr klaar mee.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:17

Ik herken het wel, er staan bij mij heel veel mensen bij die via bokt zijn toegevoegd, maar die ik nooit spreek.
Eigenlijk wil ik daar idd ook wat aan gaan opschonen, maar ben nog niet zover gekomen.
Alleen de mensen die ik irl ken, laat ik dan staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:18

Clauwtje schreef:
Ik had dat ook altijd! Altijd lopen snuffelen naar dingen die je eigenlijk niet wilt weten...Ik heb gister dan ook de stap gezet om toch maar mn hyves te verwijderen :D. Ben dr klaar mee.

:j
Je zal het zien, geeft zoveel rust! Is wel even afkicken maar went vanzelf. :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:22

ik doe er zelf weinig mee, ben er wel heel blij mee, ik ben bezig met een paard die bij iemand staat die volgens internet niet zo heel betrouwbaar is. Ik ben via hyves terecht gekomen bij de vorige eigenaar van het paard en heb op die manier alles te weten kunnen komen. Gelukkig alleen maar goed nieuws!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:29

Ik heb ook niets met hyves, ofja ik doe echt niets met mijn eigen profiel, krabbel ook geen mensen oid.
Vind het alleen af en toe fijn om dan te kijken bij mensen in het profiel, maar dat is ook uit nieuwsgierigheid en dan lees je idd soms dingen die je niet wil lezen.
Gelukkig heeft mijn vriend geen hyves die vind het ook de grootste onzin.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:29

Ik had als een van de laatste mensen in Nederland hyves, en in het begin was het idd een verslaving; mensen zoeken, krabbels en foto's checken, krabbelen enz. Maar na een maand was de verslaving wel voorbij, en vond ik er (eigenlijk) weinig aan.

Ik zit altijd hele verhalen te krabbelen, en dan bedenk ik me achteraf dat heul veel mensen dat kunnen lezen :Y)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:37

Mijn hyves verslaving is inmiddels zwaar ingezakt, gelukkig maar!
Ben nog wel actief maar dat komt ook omdat wij een prive-hyve hebben met onze vriendinnen, een gesloten forum zeg maar en daar kijk ik toch wel dagelijks op.
Ook ik heb recent mijn lijst opgeschoont, maar ik heb zoveel "vrienden" dat ik niet eens tot het einde ben gekomen, toen was ik het opschonen al beu.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:39

Ik zit dit te lezen en denk bij mezelf: waarom nog eigenlijk?

Ik heb een Hyves account aangemaakt omdat iedereen op Hyves zat en iedereen vertelde hoe leuk het allemaal was en dat je met veel mensen weer in contact kon komen van vroeger en dat het handig was omdat ik niet meer in Nederland woon en je zo makkelijk contact kunt houden… in het begin was het ook best leuk, profiel maken, foto’s plaatsen etc.
Maar mensen kunnen jou óók vinden: zo kreeg ik constant berichten van mensen van mijn „oude stieffamilie“ die ik al jaren niet meer spreek en niet meer spreken wil. (en wat is het idee van je profiel voor buitenstaanders niet zichtbaar maken, als je daar zit om met buitenstaanders in contact te komen?)
Ik realiseerde me dat ik helemaal niet met oude klasgenoten in contact wil komen, of andere oude bekenden. Zal me een worst zijn wat die tegenwoordig uitvreten en hoeveel kinderen die inmiddels hebben.
Ik ben er nog zelden, kijk geen berichten meer na en reageer niet meer op krabbels. Gewoon, omdat ik er geen zin meer in heb. Tuurlijk zijn er wat bij waar ik wél contact mee heb in het dagelijks leven, maar die stuur ik net zo lief een mailtje, bel ik op of we doen een bakkie. Daar heb ik Hyves niet voor nodig.

Ik ga dus ook zo snel mogelijk mijn account eruit gooien heb ik net besloten.
8-)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:40

Kristie schreef:
Ik had als een van de laatste mensen in Nederland hyves, en in het begin was het idd een verslaving; mensen zoeken, krabbels en foto's checken, krabbelen enz. Maar na een maand was de verslaving wel voorbij, en vond ik er (eigenlijk) weinig aan.

Ik zit altijd hele verhalen te krabbelen, en dan bedenk ik me achteraf dat heul veel mensen dat kunnen lezen :Y)

Even heel erg ot, maar ik zat net naar jou avatar te kijken toen dat beest met z'n kont zat te schudden, en toevallig is dat liedje van alicea dickson (?) op van The boy does nothing en hij danst precies op de maat mee _O-

xxelviraxx

Ik wil het er ook weer afgooien. Ik heb het al eens gedaan maar toen ben ik weer begonnen. Ben bang dat ik weer spijt krijg als ik het er af gooi.

Druif_01

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen nog hyves heb om afspraken te plannen met het appartementencomplex waar ik woon :) Voor de rest gebruik ik het helemaal niet meer.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:43

Suzanne F. schreef:
Frouk schreef:

Ja en foto's kijken die je helemaal niet wil zien...
Ik wil het allemaal niet meer weten, ze doen maar.

haha ja ook dat.. Zo stom ook dat je jezelf dat aandoet :+

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:43

Hier idem dito: zag en las ook veel te veel dingen die ik niet wil weten, zien en horen.

Hele Hyves er af getieft en mee eens: werkt enorm bevrijdend.

Ook inderdaad: mensen die je in je Hyves hebt en als je ze tegen komt je nog niet eens gedag zegt.

Of dat je bij anderen kijkt en denkt: "Ja hoor, zijn dat jouw vrienden? Droom door".

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:44

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:46

ik heb hyves ook nooit leuk gevonden eigenlijk :P
heb geloof ik nu 200 mensen er in staan waarvan ik er idd misschien hooguit en maximaal 20 van spreek minstens 1 keer int jaar :P

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:10

xxelviraxx schreef:
Ik wil het er ook weer afgooien. Ik heb het al eens gedaan maar toen ben ik weer begonnen. Ben bang dat ik weer spijt krijg als ik het er af gooi.

Dat heb ik dus ook. wil het eigenlijk wel verwijderen, maar toch ook weer niet... :o