Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Silvaantje schreef:Ik heb precies hetzelfde. Ik moet ook echt bij het raam zitten en als ik iets voel of een raar geluidje hoor stress ik 'm. Het echte stressen begint al als ik die slang in moet lopen zeg maar in het begin.. Drama..
Er is niks aan te doen volgens mij,of je moet echt zo'n cursus gaan doen. Maar het is gewoon poedersuiker.. en ik kan wel gaan zeggen van ; Niet te veel nadenken, afleiding enzo.. maar ik weet dat dat toch niet helpt
. 
Silvaantje schreef:Je kan je ook gewoon een dag van tevoren helemaal klem zuipen om het even plat te zeggen.. klinkt heel stom maar als ik een kater heb vind ik dingen meestal iets minder erg. Dan ben je vooral bezig met brak zijn haha.. alleen wat minder voor de rest van de dag
lonneke schreef:het is bij mij gelukkiig maar 1,5 uur vliegen, maar toch....
hoe vaak men het ook tegen me zegt dat vliegen het veiligste vervoermiddel is, ik blijf bang om te crashen. ik heb geen last van misselijkheid tijdens het vliegen maar gewoon die angst dat er wat kan gebeuren...
Ew_love schreef:lonneke schreef:het is bij mij gelukkiig maar 1,5 uur vliegen, maar toch....
hoe vaak men het ook tegen me zegt dat vliegen het veiligste vervoermiddel is, ik blijf bang om te crashen. ik heb geen last van misselijkheid tijdens het vliegen maar gewoon die angst dat er wat kan gebeuren...
1,5 uur is toch maar mooi anderhalf uur in een VLIEGTUIG!
Tegen mij zeggen ze ook altijd: 'met de auto gebeuren veel meer ongelukken,' bla bla bla dus.
Bij een auto ben je dicht bij de grond, in een vliegtuig ben je weet ik veel hoe veel km boven de grond.
Nogal een verschil...
Ik word altijd misselijk (en ziek) van de angst. Al helemaal als je 9,5 uur moet vliegen. (1,5 uur vind ik ook al erg).
Ik ben altijd zooo blij als ik weer veilig land in Nederland!
marlies85 schreef:Ik heb er geen problemen mee om te vliegen, vind het eerder saai eigenlijk.Heb een paar jaar terug op een vliegreis wel erge tubulentie gehad...toen zat ik de rest van de vlucht niet meer lekker.
Je kunt idd wat innemen om rustiger te worden.Misschien helpt het je ook wat om op je ademhaling te letten tijdens de vlucht.
Een vliegtuig vliegt gemiddelt op zo'n 11 km hoogte met een snelheid van ongeveer 800km per uur
. Silvaantje schreef:Je kan je ook gewoon een dag van tevoren helemaal klem zuipen om het even plat te zeggen.. klinkt heel stom maar als ik een kater heb vind ik dingen meestal iets minder erg. Dan ben je vooral bezig met brak zijn haha.. alleen wat minder voor de rest van de dag

.