Vriendschap ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Vriendschap ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 17:53

Tsja, vriendschap..
Wat verwacht jij ervan en wat krijg je ervoor terug?

Anoniem

Re: Vriendschap ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:54

Ik verwacht van mijn echte vriendinnen dat ze altijd voor mij klaar staan en ik voor hun, dat we elkaar niet veroordelen ook al heb je een andere mening

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:56

Wat ik verwacht.. een balans van geven en nemen, er voor elkaar zijn in goede en minder goede tijden. Iemand die ik kan vertrouwen en mij in vertrouwen neemt, waar ik lol mee kan hebben en kan huilen, honderuit tegen kan praten of juist zwijgen zonder dat de stilte ongemakkelijk aanvoelt.

Echte vrienden/vriendinnen zijn zeldzaam, ik kan gelukkig zegegn dat ik wel een paar échte vriendinnen heb en ik ben ze heel dankbaar voor hun vriendschap :j

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:57

Ik verwacht wel dat discussies ook mogelijk zijn :)
Vriendschappen zijn er om de ander te respecteren. Maar vooral om een hoop lol te hebben! Niet te veel gezeur,
maar wel klaar staan als je de ander even nodig hebt :(:)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:59

Ik verwacht er helemaal niks meer van, mensen zijn te veel op zichzelf gericht om echt een vriendschap te kunnen opbouwen.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:01

Minimaal voor 10% terug krijgen wat je er in stopt.
Dat wil zeggen:
Een luisterend oor, voor elkaar klaar staan, samen lachen samen huilen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:03

Weinig, ik hou niet van vrienden := Haha, ik ben geen vriendschapsmens, erg op mezelf gesteld, en geen zin om tijd te maken en me aan te passen voor een vriendin. Ik heb mijn paard, mijn school, werk en vriend, en daarnaast heb ik geen behoefte aan grote vriendengroepen of een beste vriendin.
Klinkt echt heel stom, maar ik stel geen verwachtingen aan vriendschappen dus. En, nog stommer, ik geef er ook niks voor terug. ik vind het prima om gezellige dingen te doen met iemand, maar zonder beste vriendjesgedoe ;)

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:04

Ikzelf ben er helemaal klaar mee, vandaar dat ik dit topic open.
Ik stop er 200% in terwijl ik 0% terug krijg..
Maar ik zie al een paar reacties hierboven dat ik niet de enige ben

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:08

x_Elise schreef:

Vervelend dat het zo loopt bij jou, heb je er over gepraat met je vriend/vriendin?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:09

Mas schreef:
Wat ik verwacht.. een balans van geven en nemen, er voor elkaar zijn in goede en minder goede tijden. Iemand die ik kan vertrouwen en mij in vertrouwen neemt, waar ik lol mee kan hebben en kan huilen, honderuit tegen kan praten of juist zwijgen zonder dat de stilte ongemakkelijk aanvoelt.

Echte vrienden/vriendinnen zijn zeldzaam, ik kan gelukkig zegegn dat ik wel een paar échte vriendinnen heb en ik ben ze heel dankbaar voor hun vriendschap :j

Zo zie ik vriendschap ook. Ik heb weinig echte goede vrienden, maar degene die ik heb daar kan ik ook echt mezelf bij zijn en die zullen altijd voor me klaar staan.
Mijn vader zei een paar jaar geleden een keer tegen me, een vriend is iemand die als je in Groningen met autopech staat 's nachts om 3 uur (wij wonen helemaal aan de andere kant van het land), je meteen komt ophalen; kortom iemand die gewoon altijd voor je klaar staat.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:09

x_Elise schreef:

Dan is het dus geen vriendschap :)* :o
Maar ik vind niet dat je van vrienden kunt verwachten dat ze altijd 200% voor jou gaan. En omgekeerd
hoeft dat ook niet :)
Het gaat er toch om dat je op een prettige manier tijd met elkaar doorbrengt?

Wat dat betreft geloof ik wel in het vooroordeel dat vrouwen soms te veeleisend zijn/moeilijk doen wat betreft
hun vriendschappen! (niet persoonlijk naar de ts hoor, meer om wat op te gooien ;)).

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:12

Nee ik ben er echt helemaal klaar mee ;)
Ze hebben 3 maanden niks laten horen, en ik heb er toen over gepraat hier in een topic op bokt.
En toen ik een maand oid vroeg hoe het nou zat, kreeg ik die berichten gestuurd ;)

En de vriendinnen van mijn nieuwe school zijn wel oke, maar doen ook verder geen aanstalte om iets te gaan doen terwijl ik al een paar keer iets georganiseerd heb en ze op de dag zelf (liefst 5 minuten van tevoren) afzeggen.

Nee van mij hoeft het niet meer. :n

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:14

ik ben er ook klaar mee....

Zoals het Goede Doel al zong: "vriendschap is een illusie".

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:14

xNursiex schreef:
Dan is het dus geen vriendschap :)* :o
Maar ik vind niet dat je van vrienden kunt verwachten dat ze altijd 200% voor jou gaan. En omgekeerd
hoeft dat ook niet :)
Het gaat er toch om dat je op een prettige manier tijd met elkaar doorbrengt?

Wat dat betreft geloof ik wel in het vooroordeel dat vrouwen soms te veeleisend zijn/moeilijk doen wat betreft
hun vriendschappen! (niet persoonlijk naar de ts hoor, meer om wat op te gooien ;)).

Ik ben niet veeleisend, ja soms misschien, maar dan heb ik iemand nodig.
Maar iets van je te laten horen is niet zoveel gevraagd toch?
Of een keertje voorstellen om iets te gaan doen?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:17

Maar word er niet in het algemeen te veel van verwacht?
Maar zoals ik al eerder zei: dan zou ik die meiden geen vriendinnen noemen. Ik weet niet waarvan jullie elkaar kennen
en hoelang/hoevaak jullie met elkaar omgaan natuurlijk.
Het zegt meer iets over die meiden dan vriendschap in het algemeen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:18

Tja dat zijn idd heel vervelende dingen ts, ik kan me voorstellen dat je er dan wel even klaar mee bent. Wel heel erg jammer, want het is echt ontzettend fijn om goede vrienden te hebben die er voor je zijn :j

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:19

Ja dat zeggen mijn ouders ook :j
Straks hoop ik dat er op de nieuwe opleiding een stel leuke meiden zitten.
De mensen waar ik nu over het algemeen mee omga zijn al ruim in de 30.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:20

Ja Mas :j
Ik hoop ook dat ik ooit een échte vriendin krijg.
Heb tot nu al alleen maar neppe gehad, erg jammer..

Maar genoeg over mij, wat vinden de rest van de bokkers ervann?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:21

Myukii schreef:
Weinig, ik hou niet van vrienden := Haha, ik ben geen vriendschapsmens, erg op mezelf gesteld, en geen zin om tijd te maken en me aan te passen voor een vriendin. Ik heb mijn paard, mijn school, werk en vriend, en daarnaast heb ik geen behoefte aan grote vriendengroepen of een beste vriendin.
Klinkt echt heel stom, maar ik stel geen verwachtingen aan vriendschappen dus. En, nog stommer, ik geef er ook niks voor terug. ik vind het prima om gezellige dingen te doen met iemand, maar zonder beste vriendjesgedoe ;)

Hier ben ik het helemaal mee eens. Heb me heel lang afgevraagd of ik nou zo raar ben dat ik niet dus geen beste vrienden heb, maar zo ben ik gewoon.
Ik ben graag op mezelf, graag bij mijn vriend en voor de rest zie ik het wel..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:21

Mas schreef:
Tja dat zijn idd heel vervelende dingen ts, ik kan me voorstellen dat je er dan wel even klaar mee bent. Wel heel erg jammer, want het is echt ontzettend fijn om goede vrienden te hebben die er voor je zijn :j

Mee eens! :j

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:22

Ik heb er nooit teveel van verwacht, ook omdat ik niet zo'n 'beste vrienden-mens' ben.

Maar als je op een briefje geschreven krijgt van het ene (we gingen gewoon naar huis, dikke knuffel blabla) op het andere (goeiemorgen zeggen op school :+ ) moment dat het geen zin meer heeft om vrienden te zijn terwijl jij net al je problemen hebt verteld :=

Nee, mensen denken alleen aan zichzelf, ze gebruiken je wanneer ze je kunnen gebruiken en dan wordt je weggegooit als een volgesnoten zakdoek :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:24

x_Rebecca schreef:
Ik heb er nooit teveel van verwacht, ook omdat ik niet zo'n 'beste vrienden-mens' ben.

Maar als je op een briefje geschreven krijgt van het ene (we gingen gewoon naar huis, dikke knuffel blabla) op het andere (goeiemorgen zeggen op school :+ ) moment dat het geen zin meer heeft om vrienden te zijn terwijl jij net al je problemen hebt verteld :=

Nee, mensen denken alleen aan zichzelf, ze gebruiken je wanneer ze je kunnen gebruiken en dan wordt je weggegooit als een volgesnoten zakdoek :)

Ik ben blij dat ik ook mensen ken die niet zo zijn. :)

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:32

Ik had vroeger een heel grote "vriendengroep". Maar als je dan zelf in een slechtere periode komt (pfeiffer, tegenslag met opleiding enz.) dan zijn ze nergens te vinden. Sindsdien heb ik het liever over kennissen ;)
Natuurlijk zijn er ook mensen die wel altijd voor je klaar staan, maar uit mijn ervaring blijkt het vaak dat de meeste alleen maar van je profiteren en zo gauw jij hun nodig hebt zijn ze niet meer te bereiken.
Jammer maar helaas ben ik vaker degene tegen gekomen die je weg gooien als een volgesnoten zakdoek :P en niet degene die ook echt iets om je geven en voor je klaar willen staan.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:35

Skygirl schreef:
x_Rebecca schreef:

Ik ben blij dat ik ook mensen ken die niet zo zijn. :)

Gefeliciteerd :)
Ik geloof er niet meer in ;)
(En nee, dat is niet vanwege één iemand hoor... )

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:30

x_Elise schreef:

Pfoe hier nog zo 1 hoor.
Op het moment heb ik niet 1 " echte" vriendin. Erg jammer natuurlijk maar aan de andere kant ben ik al zo vaak gekwetst dat ik daar helemaal geen zin meer in heb :)