Eindeloze stage, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dicenbalt

Eindeloze stage, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 11:00

Hallo, even iets van me af schrijven. Ik loop nu zo'n 12 weken stage en moet nog 8 weken. Maar mijn bedrijf heeft niets meer voor me te doen. Ik heb echt heel interessant werk mogen doen, maar nu is het gewoon klaar. Ik heb al allemaal klusjes zelf verzonnen, maar zit echt zwaar onder mn niveau te werken en vaak ook uren te niksen. Ik mag ook geen dagje vrij of eens eerder naar huis toe, want ik krijg (een kleine, maar toch) stagevergoeding. Ik wilde eerst naar school toe stappen, maar daar heb ik eigenlijk alleen mezelf maar mee. Dan moet ik een nieuwe stageplek zoeken en ben ik nog langer bezig, terwijl ik me juist zo op het einde verheug zodat ik weer meer kan gaan rijden, helemaal met al die mooie dagen kriebelt het echt. Het is dus een kwestie van uitzitten, maar ik verveel me zoooo erg hier :Z .
Nou is Bokt echt mijn redder in eenzame kantooruren, want ik zit bijna de hele dag lekker mee te lezen met iedereen. Dus lieve Bokkers; bedankt voor al jullie leuke en leerzame berichtjes, zou niet weten hoe ik zonder jullie de dagen moet doorkomen! *\o/*

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en hoe lossen jullie dit op?

Rianne_

Re: Eindeloze stage, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:06

Ik heb precies hetzelfde gehad!

Ik was twee weken aan het stagelopen en het bedrijf had eigenlijk helemaal niks te doen, het was 2 niveau's lager dan mijn eigen opleiding en ook ik mocht niet eerder naar huis. Ik kreeg zelfs geen stagevergoeding, maakt opzich niet uit maar dan wil ik wel dat daar tegenover staat dat ik er wel iets leer.

Ik ben uiteindelijk wél naar school toe gestapt. Wat is een stage zonder dat je er wat leert? Ik heb het uitgelegd aan school en die hebben mijn stagebegeleidster gebeld. Later moest ik zelf nog even bellen met mijn keuze: stoppen of doorgaan. Ik heb er voor gekozen om te stoppen. Ik had dan nog de optie: of gewoon naar school gaan en meedraaien met een andere klas, of stage lopen op school. Ik heb voor het tweede gekozen..

Als ik jou was zou ik het toch aangeven op school en dan kijken of er ook een andere oplossing is. Er zijn weinig bedrijven die een stagiaire willen voor 8 weken, dus waarschijnlijk hoef je geen nieuwe stageplaats te zoeken. ;)

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:33

Morgen begint mijn 20 weken stage periode..

Jullie hoeven tenminste niet in je zomervakantie stage te lopen :+ .

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:25

dicenbalt schreef:
Hallo, even iets van me af schrijven. Ik loop nu zo'n 12 weken stage en moet nog 8 weken. Maar mijn bedrijf heeft niets meer voor me te doen. Ik heb echt heel interessant werk mogen doen, maar nu is het gewoon klaar. Ik heb al allemaal klusjes zelf verzonnen, maar zit echt zwaar onder mn niveau te werken en vaak ook uren te niksen. Ik mag ook geen dagje vrij of eens eerder naar huis toe, want ik krijg (een kleine, maar toch) stagevergoeding. Ik wilde eerst naar school toe stappen, maar daar heb ik eigenlijk alleen mezelf maar mee. Dan moet ik een nieuwe stageplek zoeken en ben ik nog langer bezig, terwijl ik me juist zo op het einde verheug zodat ik weer meer kan gaan rijden, helemaal met al die mooie dagen kriebelt het echt. Het is dus een kwestie van uitzitten, maar ik verveel me zoooo erg hier :Z .
Nou is Bokt echt mijn redder in eenzame kantooruren, want ik zit bijna de hele dag lekker mee te lezen met iedereen. Dus lieve Bokkers; bedankt voor al jullie leuke en leerzame berichtjes, zou niet weten hoe ik zonder jullie de dagen moet doorkomen! *\o/*

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en hoe lossen jullie dit op?

Heb je niet nog andere dingen te doen? stage verslag alvast maken?
zorgen dat alle school dingen op orde zijn.

En als je gewoon op school aangeeft dat je de projecten waarvooor jij was aangenomen voor je stage aal hebt afgerond. Daar stond eigenlijk 20 weken voor, maar vanwege het snelle en goede werken het project eerder tot zijn einde is gekomen en naar behoren met een goed resultat is afgerond. Echter zijn nu de werkzaamheden niet heel divers, waardoor jij minder leert en daardoor graag voor de laatste weken aanvullende opdrachten krijgt of een andere stage wil gaan doen.
Tja wat kan de school daar dan nog op zeggen ;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:38

Ik moet wel in mijn zomervakantie stage lopen (vorig jaar ook al), maar dat is maar 5 weken. Ik hoop heel hard dat mijn zomerstage geen eindeloze stage gaat worden, want daar ben ik stiekem toch wel een beetje bang voor. Succes in ieder geval TS! Ik heb helaas geen oplossingen voor je. Kun je dan misschien ervoor kiezen om nu te stoppen met je stage en je stagevergoeding er dan maar erbij in laten schieten? Ligt er natuurlijk aan hoeveel het is, maar je weken lopen te vervelen lijkt mij ook niet alles.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:04

Ik moet een jaar lang stage lopen 3 dagen per week en krijg helemaal geen vergoeding.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:12

_Cynthia_ schreef:
Ik moet een jaar lang stage lopen 3 dagen per week en krijg helemaal geen vergoeding.

Ik moest 2 jaar lag 1 dag in de week stage lopen, daarna 2 jaar lang 3 dagen per week.
Ik heb er voor gekozen om bij het zelfde bedrijf te blijven, daar zit ik nu dus 3,5 jaar.
Maar echt niet dat ik stage loop.... ik heb gewoon een contract en "werk" dus ipv stage lopen.
Omdat ik er nu al 3,5 jaar zit heb ik een vast contract, ook wel zo fijn in deze tijd!

Voordeel van veel stages is vooral de werkervaring! das toch wel heel belangrijk tegenwoordig!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:15

dit ehb ikw el in me vorige schooljaar gehad..
heb me een keertje ziek gemeld en zo 3 dagen thuis gebleven om even een pauze te hebebn mocht ook echt geen vry of eerder naar huis werd er gek!!
nu ehb ik een stage van 6 weken.
en dat is daarmee vergeleken echt gotse kort!!
succes ermee!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:21

Ik kan mij voorstellen dat je daar van baalt. Ik zou denk ik toch even met school overleggen.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:27

Balen dat jou stage zo verloopt.

Hopelijk komen er toch nog een aantal werkjes waar jij wat van gaat leren.

Ik begin 6 mei aan mijn eerste stage, mag dan waarschijnlijk niet zo heel veel doen maar hoop toch dat ik die 10 weken nog veel leer.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 12:25

nou, school gebeld en... ik moet het maar uitzitten. Ga zelf maar werk bedenken zeggen ze :( Ik uitgelegt dat dat niet mag, maar ze willen het niet horen. stageverslag is al af en helemaal 'gepimpt' in photoshop, als dat niet minimaal een 9 wordt ;) Ik kon ergens anders mn laatste weken stage afmaken, maar daar krijg ik van de examencommissie geen toestemming voor. Ze willen dat mn stage bij 1 en hetzelfde bedrijf is. Ik snap echt niets van die school, willen ze nou dat je wat leert of dat je op papier maar een periode hebt uitgezeten.
Heb me vorige week ook even een dagje 'ziek' gemeld. Maar ik ben dan zo bang om betrapt te worden, ben echt een doos daarin. Stond ik op stal te poetsen gaat de telefoon.... Bedrijfsnummer dus ik durfde niet op te nemen, bang dat er net een paard zou gaan hinneke oid. Dan sta je zo voor gek. De hele rit ook om me heen gekeken, bang om iemand tegen te komen. Nee, ik doe het niet nog een keer, was toch geen fijne vrije dag :+

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:31

Op een paardenfokkerij/springstal in Diepenveen hebben we nog plaats voor een stagiaire. Voor meer info pb.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 12:37

dat is een heel aardig aanbod, maar ik mag helaas niet van school overstappen. Ik mocht ook al bij op de manege mijn stage mogen afmaken, maar helaas..... Hopen dat ik volgend jaar als afstudeerstage wel een leuke plek vind!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:42

eknein schreef:
Morgen begint mijn 20 weken stage periode..

Jullie hoeven tenminste niet in je zomervakantie stage te lopen :+ .

hier nog een die in de zomervakantie moet.. op de camping :D
vanaf aank. zondag... 3 maanden.. tot 16 augustus..

als je niets meer leert moet je toch echt school even inlichten... JIJ leert iets.... tenminste dat wil je, lijkt me...
want vind eht beetje onzin als je de hele dag zit te nietsen... je kan beter leren of paardrijden... iig iets nuttigs doen...
vind eht wel appart dat het bedrijf niets meer te doen heeft...

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:45

Misschien heb ik iets gemist :P Wat voor stage doe je op het moment?

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 08:28

Ik studeer communicatie, zit voor mn stage op een marketing en PR bedrijf.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:12

Ik loop momenteel ook stage en helaas valt het ook bij mij niet zo goed mee..
Ik moet 12 weken doen, en zit nu net over de helft.. nog even doorbijten dus!

Succes!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 13:31

Ja, komt mn stagebegeleider van de week met een grandiose opmerking: Kan je na je stage van de zomer nog wel even helpen met een paar evenementjes? We kunnen je niet betalen ervoor maar de ervaring is ook harstikke mooi toch :? wat denken ze wel niet? Me nu maar een beetje laten hangen en mij niks gunnen en ikke dan straks in mn vakantie beetje gratis en voor niks werken??? Dacht het niet!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:15

dicenbalt schreef:
Ja, komt mn stagebegeleider van de week met een grandiose opmerking: Kan je na je stage van de zomer nog wel even helpen met een paar evenementjes? We kunnen je niet betalen ervoor maar de ervaring is ook harstikke mooi toch :? wat denken ze wel niet? Me nu maar een beetje laten hangen en mij niks gunnen en ikke dan straks in mn vakantie beetje gratis en voor niks werken??? Dacht het niet!

Je hebt zo te horen een compliment gekregen, dus ze zijn tevreden over je werkzaamheden. ;) Maar verder geef ik je wel gelijk dat je nee hebt gezegd met meehelpen tijdens jouw vakantie!! Want nu verveel je kapot en je mag niks van je werkgever en ik lees nergens dat jouw stagebegeleider jou wilt betalen voor zomerevenementen. Dan zou weer een andere verhaal zijn.

Als je niet mag stoppen van je school of overstappen naar andere stageplek, dan kun je gaan werken aan je huiswerk (op je werkplek) voor volgende periode. Dan loop je lekker voor met je klasgenoten. ;)

Verder vermaak jezelf al met bokt, lees ik. Je kunt altijd je (school)boek of tijdschrift meenemen als je hele bokt hebt gelezen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:23

Ja ik. Loop 3 dagen in de week stage. Ik vind het écht een té saaie stage.
Moet nog ruim n maand. En meot maandag samen werken emt iemand waar ikécht neit mee kan samen werken.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 12:21

Wat is het dan toch weer heerlijk dat we Bokt hebben *\o/*
@ Goldenflower: Voor volgend jaar school kan ik weinig doen, heb nog geen bevestiging voor mijn minors, maar ik lees me suf. Heb al een abonnement op Bit genomen en sleep kranten, boeken etc mee naar werk :)* Haha, als het goed is krijg ik volgende week weer wat opdrachten want een van de vaste mensen gaat met vakantie dus dan komt er werk vrij voor mij, dus ik mag weer even dankbaar zijn _/-\o_ :=

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:56

Ik loop nu ook stage voor 23 weken vanaf april al. Heb gelukkig wel de zomervakantie vrij. Maar ik heb soms ook momenten dan heb ik echt helemaal niks te doen. Ik verzin dan zelf wel iets om toch wat te doen maar soms houd het gewoon op.. heel vervelend. Als ik dan anderen uit de klas hoor die doen zoveel :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:33

Pf, ik heb intussen zowat heel Bokt gelezen geloof ik .. :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:34

ik ben nu met mijn 2e week bezig.. ook geen zak te doen.. maar straks met de hemelvaart & pinksteren... dat word leuk!

verveel je je nog steeds zo?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:35

Ik zit nu in mijn 15e week van de 19 :D Soms ook niet veel te doen, maar ik vermaak me wel en heb op zich wel veel geleerd hier :P