Is mijn zoon een zigeuner of .....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Is mijn zoon een zigeuner of .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:09

heeft hij geen rust in zijn kont?
Bradley, mijn zoon reist sinds zijn 17de de halve wereld rond.
Nadat hij een zomerseizoen bij zijn vader in spanje had gewerkt heeft hij zijn spullen gepakt en is vertrokken naar Nederland.
In Nederland heeft hij een half jaar gewerkt en is daarna weer de zomer naar Spanje gegaan.
Vanuit Spanje wederom weer naar Nederland en vanaf Nederland weer naar Zwitserland.
Vanuit Zwitserland heeft hij een vakantie geboekt naar New York en nu zit hij weer in Griekenland in de hoop daar een zomer te kunnen werken.
Na Griekenland heeft hij plannen voor Japan of China.
Als ik eerlijk ben ben ik een beetje onrustig door al zijn gereis.
Maar aan de andere kant zeg ik dat hij het moet doen een beetje een tweestrijdig gevoel als moeder.
Ben wel enorm trots op hem want elke keer weer weet hij aan werk en woning te komen.
En we hebben we dagelijks contact (msn/telefoon).
Zo stuurde hij mij gisteren deze foto door van zijn reisje naar New York die ik graag met jullie wil delen.
Afbeelding

Vraag me af of er meer mensen zijn die kinderen hebben die zich in een ander land bevinden en hoe gaan jullie als ouders daarmee om.

Dreamer_S

Re: Is mijn zoon een zigeuner of .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:13

Sorry geen kinderen haha, ik ben zelf pas 19 maar ik vind reizen ook onwijs gaaf :) Hij heeft geluk dat jullie lekker in zonnig spanje wonen ;)
Ik zou je niet te druk maken, en hem lekker z'n gang laten gaan. Alleen maar leuk toch,wie kan nou zeggen dattie zoveel van de wereld heeft gezien!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:14

heerlijk om zo'n leven te kunnen hebben en je ogen en hart de kost te kunnen geven. voor de achterblijvers is het niets, maar voor je zoon zo heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:17

Interessant om te lezen, dit volg ik even! Volgend jaar, als ik 17 ben, wil ik naar Australië (ja, pak het direct maar even goed aan haha) en mijn moeder is ook in ontzettende tweestrijd.
Ze gunt me de kans absoluut wel, maar is ze ook bezorgd. Begrijpelijk hoor, ik ben slechts 17, uit huis gaan om te studeren is al een hele stap, maar dit helemaal.. Sta je dan, in je eentje aan de andere kant van de wereld.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:18

Lijkt me heerlijk om op zón jonge leeftijd de wereld rond te reizen. Ik heb vanmiddag nog gelezen dat Nederlanders het meest reislustige volk van de wereld is.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:19

dat lijkt mij ook gaaf! ik ben ook bijna 17, dus wie weet hahaha :P mooie foto ook!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:19

hmm als ie maar niet ergens de griep oppikt.... :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:21

Zit hij in die limo of hoort hij bij het paard? Tja reislustig zijn is iets wat ik zelf ook leuk vind,ik heb in spanje gewerkt en had het prima naar mijn zin.Ik weet niet of ik het leuk zou vinden als mijn dochter zou gaan reizen?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:22

ik zie het probleem niet??? hij kan ten minste zeggen dat ie een rijk leven heeft en zal later vast een heel interessant persoon zijn om naar te luisteren :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:22

minkie schreef:

Wat is dat nou weer voor stomme opmerking, Minkie. Nu maar hopen dat de griep jou niet treft... triest :n

Heerlijk toch dat je zoon zo'n leven kan hebben, hij ziet veel van de wereld, en is nog jong. Ik zou trots zijn op je zoon, dat hij dit allemaal doet met z'n leven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:23

Reist hij alleen of met meer mensen?

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:24

Ik zou me er niet druk om maken als ik jou was. Tenzij het vlucht gedrag is. Dit houdt volgens mij een beetje in dat je zoon zodra hij het ergens moeilijk krijgt weer ergens anders naartoe verhuisd. En wat is zijn doel? Als zijn doel reizen en veel dingen van de wereld zien is? nou dan heeft ie volgens mij een heel goed leven. Dan zou ik me zeker geen zorgen maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:25

Mocht er iets gebeuren heeft hij in ieder geval veel gezien en mee gemaakt in zijn leven,beter dan de hele dag achter de pc.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:27

Ben het met daantje eens, het is afhankelijk van hoe zijn gedrag is en relatie met ouders of het vluchtgedrag is of hij gewoon de wereld wil zien.

Het is natuurlijk wel belangrijk in staat te zijn een stabiele basis te kunnen vormen, maar dat kan jij alleen uitmaken.

Dat je bezorgd bent snap ik zeker, zou ik ook zijn als moeder. :j

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:29

Ik denk dat jou zoon doet wat veel mensen zouden willen doen, maar het niet kunnen/durven :) Ik zou het wel willen in ieder geval! Veel reizen, veel van de wereld zien....

Maar goed, ik zou het ook niet leuk vinden als mijn zoon telkens heel de wereld rond reist. Ik zou me dan ook zorgen maken en willen dat hij weer naar huis zou komen. Maar zo te lezen kan jou zoon zich prima redden zo! Je kan echt trots op hem zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:48

wauw,ik ben jaloers op je zoon.
dit zou ik ook wel willen,maar ik durf niet...scheiterd die ik ben haha.
ik heb overigens wel een zus in engeland,dat vinden mijn ouders soms ook jammer(ze is volwassen genoeg hoor,met dr 32 jaartjes).
Maar je zoon leeft een mooi leven,hier kan hij later goed op "teren"zogezegd.

wel fijn dat je dagelijks contact hebt. erg prettig voor beide kanten lijkt me, en dat scheelt denk ik ook al een boel onrust?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:53

Ik zou willen dat ik het lef en alles had gehad om zoiets aan te durven, wat dat betreft ben ik wel jaloers :=

Tja... je hebt dagelijks contact enzo, zou me niet ernstig veel zorgen maken. Ieder is anders op zijn 17de. Dat hij er heeeeel veel van leert en levenservaring op doet is in ieder geval 1 ding wat zeker is :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:38

Ik heb 2 jaar op Cyprus gewoond. Mijn moeder vond het ook wel tweestrijdig... Ze had liever gezien dat ik meer gespaard zou hebben enz, maar ik ben ook altijd op mijn pootjes terecht gekomen *klopt af* .

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:41

Lynske78 schreef:
Ik heb vanmiddag nog gelezen dat Nederlanders het meest reislustige volk van de wereld is.

opzich ook wel te begrijpen :+

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:47

Het eerste wat ik dacht was; jou zoon doet wat de helft van Nederland graag zou willen doen, maar niet doet door angst...
Dus, petje af voor hem, dat sowieso!

Als moeder lijkt het me heel erg moeilijk.
Ik heb een hele tijd in Turkije gewoond en hoewel ik er toen niet over na dacht hoe mijn ouders erover dachten, als ik er nu aan denk dan vind ik het gewoon zielig voor ze. :o
Ik kijk graag naar dat programma over die stelletjes die ver uit elkaar wonen (ben even de naam kwijt) en dan vind ik het telkens zo erg voor de ouders, als ze hun zoon of dochter uit staan te zwaaien... Brrrrrr.
Het lijkt mij iig verschrikkelijk. :o

Maaar, ik zou ook wel heel erg trots zijn op mijn zoon als ik jou was!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:55

zo dat zou ik ook wel willen
echt gaaf en idd zolang het geen vluchtgedrag is.
Lekker laten gaan jullie contact is goed zo te lezen

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:59

Splash_ schreef:
minkie schreef:

Wat is dat nou weer voor stomme opmerking, Minkie. Nu maar hopen dat de griep jou niet treft... triest :n

Heerlijk toch dat je zoon zo'n leven kan hebben, hij ziet veel van de wereld, en is nog jong. Ik zou trots zijn op je zoon, dat hij dit allemaal doet met z'n leven.

was toch als grapje bedoeld?

heerlijk hoe hij de wereld rondreist. Hij is jong en volgens mij een echte levensgenieter! Knap dat dit hem lukt, doe het hem niet na!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 22:05

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Wat leuk om te horen dat Nederlanders het meest reislustige volk van de wereld is.
Ik ben zelf ook op mijn 17de naar spanje vertrokken en dat was natuurlijk al bijzonder, het enige wat mij echt dwars zit is dat hij zo ver gaat whaha wat een muts.
En verder zit het bij ons ook wel in de famile dus aan één kant ben ik er wel aan gewend.
En Brad zijn vader is ook op de fiets naar denemarken gegaan toen hij 16 was.
Het is dus geen vluchtgedrag denk ik maar gewoon de genen.

Nueve schreef:
Interessant om te lezen, dit volg ik even! Volgend jaar, als ik 17 ben, wil ik naar Australië (ja, pak het direct maar even goed aan haha) en mijn moeder is ook in ontzettende tweestrijd.
Ze gunt me de kans absoluut wel, maar is ze ook bezorgd. Begrijpelijk hoor, ik ben slechts 17, uit huis gaan om te studeren is al een hele stap, maar dit helemaal.. Sta je dan, in je eentje aan de andere kant van de wereld.

Puff Australie, whahah komt het weer een beetje te ver he :o , kan me heel goed voorstellen dat je moeder in tweestrijd zit.
Want natuurlijk gunt ze je het is een enorme ervaring.
Toch heel veel succes gewenst en als ik je een tip mag geven houd je moeder echt regelmatig op de hoogte zoals Brad dat verzacht een beetje.
Vooral zijn stem horen dat doet me zo goed en foto´s toegestuurd te krijgen hoe hij eruit ziet en de omgeving dat vind ik helemaal geweldig.
Zo beleef ik met hem zijn avontuur.

marleen_usar schreef:
Zit hij in die limo of hoort hij bij het paard? Tja reislustig zijn is iets wat ik zelf ook leuk vind,ik heb in spanje gewerkt en had het prima naar mijn zin.Ik weet niet of ik het leuk zou vinden als mijn dochter zou gaan reizen?

Geen van beide hahah hoewel ik denk dat Brad in dit geval voor de limo kiest.
Inderdaad zelf naar spanje gaan is leuk maar als je kind op avontuur gaat is het wel even slikken.
Er draait elke dag van alles door mijn hoofd heen en natuurlijk heeft hij ook hier en daar kleine probleempjes die hij zelf nu moet oplossen.
Maar hij is positief en gaat op dit moment bijzonder goed, heeft al een hoop gezien en geleert.
Hij reist helemaal alleen maar ontmoet overal veel mensen, dat is een van de positieve punten van zijn reizen hij is ondertussen wat socialer geworden.

@Nathalie het was niet zielig hoor voor je ouders, kan me voorstellen dat als je nu terugdenkt dat je ze misschien liever hadden dat je in Nederland was gebleven maar je bent nu een ervaring rijker.
Ik moedig Brad absoluut aan ik vind het helemaal geweldig voor hem en zoals deze week een beetje spanningen gehad of hij wel werk zou kunnen vinden omdat het seizoen nog niet begonnen is.
Vandaag belde hij en zei als ik de 15de geen werk heb dan ga ik hier weg.
Vanavond kreeg ik een bericht dat hij werk heeft gevonden.
Brad en ik hebben een hele sterke band en daar ben ik heel blij om.

En ja de griep inderdaad niet zo zeer de varkensgriep maar het gaat wel elke dag door mijn hoofd heen als er wat gebeurt.
Gelukkig laat Brad altijd een telefoonnummer achter bij zijn werk en aan de verhuurder van zijn appartement.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:15

Wat gaaf zeg, ik ben best wel een beetje jaloers dat je zoon van die mooie reizen maakt! Als ik toch eens de tijd en het geld zou hebben zou ik ook wel zoiets willen doen...

Mooi sfeerplaatje heeft hij gestuurd uit New York, ik ben vorig jaar in NY geweest en krijg spontaan zin om weer te gaan :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:15

mijn oudste zus is al eens een half jaar in midden amerika geweest. En nu is ze weer weg. Bezig met een wereldreis. Ze is in Thailand, vietnam, Laos, Australie, Nieuw zeeland en zit nu in Argentinië. Wat hierna de plannen zijn weet ik niet zo goed. Waarschijnlijk komt ze voorlopig in ieder geval nog niet terug.

Mijn ouders (vooral mijn moeder) vinden het verschrikkelijk. Zijn wel trots op der, maar ondertussen ook enorm ongerust en missen haar enorm.

Ik mis haar ook enorm en ben ik ook mega jaloers als ik haar op foto's zie.