Deze albert heijn is een franchiser en de eigenaren zijn een oudere man en zijn vrouw.
In dat anderhalve jaar zijn al een aantal belachelijke dingen gebeurd over hoe men het part time personeel behandeld. Ook tegenover klanten. Dit heb ik altijd voor zoete koek geslikt omdat nouja ben er toch alleen maar zaterdags.
Maar nu ben ik het zat ik word gewoon misselijk bij het idee dat ik er weer naar toe moet!!!
7 maand geleden heb ik mij ziek gemeld, sinds dien nooit weer. Er zijn wel kassameisjes die zich om de haverklap ziek melden hier ben ik er dus overduidleijk niet 1 van.
Enfin, vorige week is er bij mij wat gebeurd waardoor ik graag afgelopen zaterdag vrij wou hebben. Vorige week donderdag ben ik dus naar de AH toe gegaan en heb mijn probleem voor gelegd ( ik ging er wel heen met het motto het kan vast niet maar dacht nee heb ik ja kan ik krijgen,toch? ) er werd direct bot op me gereageerd en er werd door gevraagd naar mijn prive redenen, die ze geen flikker aangaan maar ik heb mijn redenen gezegd. Werd er geantwoord met "Dat vind ik geen reden, je komt maar gewoon!!"
( het gaat over een vriend en kanker, het hele verhaal is prive maar het was dus geen onzin.Waar haal je het botte lef vandaan om over MIJN prive redenen te beslissen of het 'erg' genoeg is. dat bepaal ik potjandorrie zelf wel.
Daarna werd er gezegd dat ik vervanging moest zoeken (logisch) toen vertelde ik dat er maar 1 kassameisje niet werkte die dag en die kon niet met mij ruilen, Dus er was niemandom mee te ruilen want ik ahd daar al naar gekeken. (hun hebben weinig kassameisjes dus je kunt eigenlijk nooit vrij krijgen door te ruilen daarom word er zo vaak ziek gemeld)
Toen werd er gezegd dat 'wij' ons om de haverklap ziek melden ik vertelde toen dat dat niet op mij sloeg omdat ik dat niet doe dat kan hij zelfs nakijken. Dit haalde hij er daarna nog zo'n 3 keer bij, alsof ik dat dus WEL deed.
Toen ik de AH uitging riep hij nog na, "dus je komt gewoon!" Ik antwoordde toen met ja.
Vrijdag avond kreeg ik een migraine aanval, ben toen op bed gaan liggen en zaterdagochtend werd ik wakker en kon geeneens licht vedragen. papa heeft toen de AH opgebeld om dit te melden. Werd mijn vader voor leugenaar uitgemaakt door mijn baas!!
Ik snap helemaal dat dat er super verdacht uitzag en ik als ik de baas was zou ik het ook niet geloven maar kom nou?!!!!!!
Ik heb tot zondag in bed gelegen, ben niet uitgeweest en heb mijn vriendje niet eens opgehaald van zijn reis van milaan (wat eerst het plan was ) dus ik had echt wel hoofdpijn en lag niet voor mijn lol in bed.
Maar zo zijn er over dat anderhalve jaar wel meer dingen gebeurd waarom ik er zo genoeg van heb.
Bij mensen worden er uren afgetrokken als ze iets niet goed doen(kranten niet allemaal gezien). Is er een storing bij de airmiles en meld je dit netjes aan de klant dan ben je vervolgens aan het liegen(wat de baas dan doodleuk aan de klant verteld dat je liegt). Allemaal van die kleine dingen.
Ik wil er nooit meer naar toe echt niet.
Maar ik kan niet zonder baantje zitten, mijn vader zou dat nooooit accepteren hij word er zelfs boos om als ik erover begin. Hij snapt/begrijpt/geloofd? mij niet
Mijn moeder vind ook dat ik zaterdag er gewoon weer heen moet.
Ik wil niet, ik wil er straks naar toe mijn jas inleveren en zeggen dat ik per direct ontslag neem en nooit meer kom.
Kan ik dit maken?
Ik word echt gek. En dat voor 100 euro in de maand.
Die komt echt niet zo uit de lucht vallen...
Ik snap dat je daar wegwilt, echt belachelijk hoe ze je behandelen!