:'( eerste keer dat ik men hart lucht ,, R.I.P men kindje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djelysia

:'( eerste keer dat ik men hart lucht ,, R.I.P men kindje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 14:04

bokkers |(

Ik heb een verhaal ik hoop dat jullie hem lezen ;(

Dit is de eerste keer dat ik over men gevoel wil praten maar ik zit er zo mee..
Het begon een 4 maand geleden ;(
Ik en men vriend waren ongerust men maandstonden bleven uit .
toen is men vriend gelijk een zwangerschapstest gaan halen...
en ja .. positief we wisten niet hoe we moesten reageren, ik ben over een maand 18 en men vriend is er 21 ;( Zo jong .. Maar omdat het iets van ons was hadden we besloten het kindje te houden en er voor te zorgen

1ste maal bij de genycologe ik was 7weken ver .. Het hartje klopte Ik zag hoe men vriend tranen van geluk in zen ogen kreeg van dat moment wist hij het hij zal papa worden zijn geluk kon niet op mijn natuurlijk ook niet..

alles ging goed ik reed nog rustig op men paardje (geen draf of galop alleen stap) omdat ik wil dat alles prima verliep ..
maar toen kreeg ik hevige last niet van paardrijden maar ik viel zoveel flauw en had opeens bloed verlies wij gelijk naar de genycologe alles zag er normaal uit.
het was een tussentijdse bloeding wat absoluut geen kwaad kon

dus ik was ondertussen 11 weken het ging goed maar weer hevige krampen en bloed. |( ik maakte me zorgen..
En ja hoor een miskraam |( ons kindje is zomaar heen gegaan |(
En we weten nog steeds niet hoe het komt er zijn onderzoeken geweest maar allemaal negatief |( ;(
Zo jong en al zo iets mee maken ;(
Ik krijg veel steun van thuis en men vriend maar ik kan nooit over men gevoelens praten ik hoop gewoon dat men kindje het goed heeft waar het nu is . ;(
Ik weet geen raad met men gevoelens
Ik heb zoveel schrik dat als ik later kinderen wil ik er geen meer kan krijgen.
En men enige afleiding nu is men paard en binnen kort naar de paardenschool |( dat kan men zinnen wat verzetten maar in men hartje breek ik compleet

FelindeJarig

Re: :'( eerste keer dat ik men hart lucht ,, R.I.P men kindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:06

He bah.. veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:08

veel sterkte zeg :(:)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:08

Meis.. Wat erg...
Vind het dapper van je om het hier te vertellen.
En wat goed dat jullie voor het leven van jullie kindje hadden gekozen. Jammer dat het niet zo mocht zijn.
Sterkte

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:10

wat vreselijk voor jullie! veel sterkte!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:10

Meid wat een verhaal. Heel veel sterkte en wat fijn dat je vriend en familie er voor je is.

Later kinderen komt hopelijk wel goed. Ga maar eerst met het hier en nu bezig. Je lichaam heeft rust nodig en zo te lezen jij ook. Heel veel sterkte!

djelysia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 14:11

bedankt voor jullie steun ;(

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:12

Sterkte!

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:13

hey meis

ik weet heel goed hoe jij je voelt! heb helaas hetzelfde meegemaakt..... de laatste x ook bijna 12 weken zwanger en had ook al het hartje zien kloppen.

het enige wat mij in me gedachten schoot was..... er is iets mis geweest met het kindje want ook alle onderzoeken waren goed en ik had geen afwijkingen zogezegt.

hoop dat je er een plekje aan kan geven en als je een x wil babbelen me pb box staat voor je open

liefs

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:18

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Ik heb geen woorden voor je. Want daar kan ik je niet mee helpen.
Ik stuur je gewoon heel veel steun en kracht.
Enige tip is misschien er veel over te praten, misschien ook lotgenoten op te zoeken die ook ervaringen hebben.
Blijft iets wat ieder op eigen wijze verwerkt.

Daarom heel veel liefde...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:19

Veel sterkte met het verlies.. :(:) Dat is iets waar je nog een plekje voor moet zien te vinden.

Maar ben niet ongerust dat je nooit kinderen zou kunnen krijgen. Je bent nog jong, je lichaam is dan vaak nog heel flexibel.
Ik heb in mijn vriendenkring en familie een aantal vrouwen zitten die zelfs meerdere miskramen hebben gehad. Ze hebben toch allemaal 2 en eentje zelfs 3 kinderen gekregen.

djelysia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 14:20

zilfstar echt mooi gezecht ;( ..
Ik weet gewoon niet hoe ik dit gevoel moet verwerken
;( echt niet ... maar bedankt voor je steun het doet deugt !

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:21

heel veel sterkte meis

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:22

Het is heel rot en verdrietig om je ongeboren kindje te verliezen. Helaas heb ik er ervaring mee en met mij een heleboel anderen.
Maar gelukkig raakt het merendeel van de vrouwen die een kindje verloren heeft toch weer gewoon zwanger, dus ik denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken.
Een miskraam ontstaat bijna altijd doordat er iets niet goed is met het kindje. Dat kan een hartje zijn wat niet gaat kloppen, een orgaan dat niet groeit, etc. Hier zul je nooit achter komen en het is ook niet iets dat te maken heeft met een volgende zwangerschap.
Geniet van je paardje en een kindje komt ooit nog wel weer een keer en dan zul je zien dat het die keer allemaal wel goed komt!

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:23

Tjee meid wat erg!
Kan me niet voorstellen hoe dit moet voelen maar wat idd al eerder is gezegd - praat er over.

Ik wil je in ieder geval heel veel steun en sterkte toewensen in deze moeilijke tijd!
En ook voor de papa... Y;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:23

Heel veel sterkte, is vreselijk om je kindje te verliezen.
Blijf erover praten, heel veel liefde, kracht, steun en vriendschap gewenst met het verwerken van dit grote verlies!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:24

djelysia schreef:
zilfstar echt mooi gezecht ;( ..
Ik weet gewoon niet hoe ik dit gevoel moet verwerken
;( echt niet ... maar bedankt voor je steun het doet deugt !

Nog 1 ding wil ik je meegeven: Neem er de tijd voor. JOUW tijd.
Verdriet en rouwen laten zich niet haasten.

Edit: iets aangepast

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:25

Sterkte meis, jullie allebei. :(:)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:27

Oe meis....
Ik wil je heel veel sterkte wensen, lijkt me echt verschrikkelijk om mee te moeten maken ;(
Maak je alleen niet al te veel zorgen voor later ;) Zorg dat je dit goed verwerkt!

Sterkte :(:) :*

djelysia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 14:32

zo lief allemaal ! ik wist dat ik op de steun van bokt kon rekenen ;( het is gewoon moeilijk om nog licht te zien in deze donkere tijden en ook namens men vriend bedankt ! ;(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:15

Heel veel sterkte voor jullie :(:) ! Je bent nog jong en ik hoop voor jullie dat als de tijd daar is, het wel zal lukken. Praat over je problemen hier of met iemand en probeer het een plekje te geven, sterkte met het verwerken van dit verdriet.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:40

:(:) Heel veel sterkte om dit te verwerken! Hopelijk kan je het ooit een plaatsje geven, maar echt vergeten doe je het nooit.
Ook voor je vriend uiteraard erg veel sterkte!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:56

Jeetje dat is niet niks om al mee te maken als je zo jong bent. heel veel sterkte allebei, dit moet een hele moeilijke tijd voor jullie zijn...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:14

Heel erg vervelend zoiets, dat is heel moeilijk. Maar een miskraam is iets natuurlijks, waarsch is er dan iets niet goed geweest aan het kindje. Het is een natuurlijke reactie van je lichaam. Bijna elke vrouw krijgt eens of miss wel vaker een miskraam.
Waarom ben je bang dat je later niet meer zwanger kan worden? Een miskraam is niet iets waardoor je kans op zwangerschap verminderd hoor.
Ik zelf heb 2 jaar geleden een abortus gehad, ik was 7 weken en ik was toen net een maandje 18 jaar. Vond mezelf nog te jong en me ex en ik waren er samen nog niet aantoe. Verder doet dit er niet aantoe hoor, maar ik weet dus ongeveer wel hoe het is alleen koos ik er zelf voor.
Ik snap dat het heel moeilijk is maar leg je er een keer bij neer, een miskraam is een veel voorkomend iets en het is iets natuurlijks.
En de kans dat je later zwanger word word er echt niet minder op.

Gelukkig was je nog niet zo heel ver, het was dus nog maar heel klein. Dan is het nog moeilijk maar hoe verder je bent hoe moeilijker de miskraam voor jezelf is. Een ex-collega heeft een keer haar kindje verloren toen ze 5 maanden was!!
Leg je erbij neer en denk aan leuke, vrolijke dingen.
Waarom kan je er niet met je vriend overpraten? Je vriend heeft hetzelfde meegemaakt, miss vind hij het juist wel heel fijn om erover te praten. Want jullie 2 zijn toch diegene die het hebben meegemaakt.
Goed praten meis, dat lucht vaak lekker op!!

Succes ermee!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:32

Iedere vrouw maakt dit eens of vaker mee? Ik ben ebnieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.

Je erbij neerleggen kan niet Moeilie, dit moet je verwerken, anders kom je het ooit in je leven echt wel weer tegen: Dubbel zo hard!

@TS: Ik wens je alle kracht en wijsheid dit te verwerken!