Winkel--stoep--parkeervakken--fietspad--rijbaan voor auto's .
Ik zie een man op de fiets op het keurig op het fietspad rijden die langszij word ingehaald door een auto op de rijbaan. Tot dan toe niks mis, totdat de bestuurder van de auto kennelijk opeens ziet dat er nog parkeerruimte achter mijn auto is en zonder te kijken het stuur omgooid
Daarbij snijd hij de fietser, die hij zojuist had ingehaald enorm af. Fietser kan nog net vol in de remmen en op de stoep springen/vluchten. Ik schrok me rot want het ging echt bijna mis. De fietser besluit kennelijk verhaal te halen bij de bestuurder van de auto want hij staat naast de auto stil en tikt op het dak van de auto. Ik zie de bestuurder van de auto, die zijn auto dus inmiddels in het vak heeft geparkeerd, wel opkijken naar de fietser maar kijkt daarna weer weg en rommelt wat in de auto. De fietser is hierdoor (naar mijn idee terrecht) geërgerd en trekt het portier van de auto open om de bestuurder aan te spreken. Ik heb mijn raam open staan en hoor de fietser keurig zeggen: Meneer het kan zijn dat u mij niet zag maar u .... en voor hij verder wat kan zeggen trekt de bestuurder van de auto de deur dicht en klikt deze op slot!
De fietser staat eerst verbaasd te kijken naar de automobilist die gewoon doodleuk in de auto blijft zitten. Op het moment dat ik uit wil stappen zie ik een biker (politieagent op de fiets) rijden. Ik ken hem dus roep hem, heb de situatie uitgelegd en de fietser heeft zelf ook het verhaal gedaan. Dit voorval is door meer mensen gezien en zij begonnen zich er ook mee te bemoeien dus ik ben weg gegaan.Ik heb maak vreemde situatie's mee, ook in mijn werk maar ik ben nu echt weer verbaasd over hoe enorm asociaal mensen naar elkaar toe kunnen zijn!

, maar ik kan me echt flink aan dat soort automobilisten ergeren.