Behoorlijk asociaal gedrag !!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Behoorlijk asociaal gedrag !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 17:09

Ik kom uit mijn werk en wil boodschappen voor het avondeten doen bij de supermarkt. Ik zet net mijn auto een vrije parkeerplaats en zit nog in mn auto als ik via de achteruitkijk spiegel bíjna een ongeluk zie gebeuren. De wegindeling is zo:

Winkel--stoep--parkeervakken--fietspad--rijbaan voor auto's .

Ik zie een man op de fiets op het keurig op het fietspad rijden die langszij word ingehaald door een auto op de rijbaan. Tot dan toe niks mis, totdat de bestuurder van de auto kennelijk opeens ziet dat er nog parkeerruimte achter mijn auto is en zonder te kijken het stuur omgooid := Daarbij snijd hij de fietser, die hij zojuist had ingehaald enorm af. Fietser kan nog net vol in de remmen en op de stoep springen/vluchten. Ik schrok me rot want het ging echt bijna mis.

De fietser besluit kennelijk verhaal te halen bij de bestuurder van de auto want hij staat naast de auto stil en tikt op het dak van de auto. Ik zie de bestuurder van de auto, die zijn auto dus inmiddels in het vak heeft geparkeerd, wel opkijken naar de fietser maar kijkt daarna weer weg en rommelt wat in de auto. De fietser is hierdoor (naar mijn idee terrecht) geërgerd en trekt het portier van de auto open om de bestuurder aan te spreken. Ik heb mijn raam open staan en hoor de fietser keurig zeggen: Meneer het kan zijn dat u mij niet zag maar u .... en voor hij verder wat kan zeggen trekt de bestuurder van de auto de deur dicht en klikt deze op slot! :oo De fietser staat eerst verbaasd te kijken naar de automobilist die gewoon doodleuk in de auto blijft zitten. Op het moment dat ik uit wil stappen zie ik een biker (politieagent op de fiets) rijden. Ik ken hem dus roep hem, heb de situatie uitgelegd en de fietser heeft zelf ook het verhaal gedaan. Dit voorval is door meer mensen gezien en zij begonnen zich er ook mee te bemoeien dus ik ben weg gegaan.

Ik heb maak vreemde situatie's mee, ook in mijn werk maar ik ben nu echt weer verbaasd over hoe enorm asociaal mensen naar elkaar toe kunnen zijn! |o

Palmera

Re: Behoorlijk asociaal gedrag !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:11

En dan mag de fietser nog blij zijn dat hij niet ernstig hard is gevallen of overreden ofzo.

Natuurlijk kun je wellicht iemand niet gezien hebben. Dan mag je alleen maar blij zijn dat het goed is afgelopen en kun je op z'n minst je excuses maken.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:11

Wat een afchuwelijke man was dat zeg!
of hij had een enorme baaldag ofzo..
Maar het blijft ongelofelijk raar!

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:12

jah nouja woor je het weet krijg je een klap op je bek van die fietser.

millennium

Jezus, dat is echt met regelrecht een aso actie te noemen. Snap je reactie!

marieke84

wat een goeie reactie van jou! En wat een asociale man, het kan altijd gebeuren dat je een fietser niet ziet (wat hier volgens mij niet het geval was), maar dan is het minste wat je kan doen, je toch excuseren en vragen of de fietser niks heeft.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 17:14

Stoeptegel schreef:

Pardon? Die fietser begon met Meneer en zei keurig u... dan lijkt me toch niet dat hij opeens een "klap op de bek" van de bestuurder van de auto geeft!

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:16

En als ie een klap voor zo'n bek zou krijgen (wat ik zeker niet goed keur), zou hij misschien de volgende keer twee keer nadenken voor hij een fietser omver rijdt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:16

Nou als mij dat zou gebeuren wat overigens best kan.
Je kan gewoon soms eens wat over het hoofd zien dan zou ik direct uit de auto psringen om sorry te zeggen.

Ik had het laatst op de rotonde.
Ik reed al op de rotonde en ineens duikt er zo een auto der bij op.
Ik moest mijn auto echt in de rotonde zelf sturen.
Hij zat gewoon echt naast mij.
Ik tuut een keer terwijl ik op de rem spring.
Wat doet die gast?
In plaats van remmen geeft ie gas om mij voorbij te gaan.
Nou toen heb ik mij er een paar woorden uit gegooid en toch ff op mijn tuut geramd.
Echt ZO ASO.

Je kan best een keer wat over het hoofd zien, maar om dan zo te reageren?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:17

@Marieke
Nou het lijkt mij niet dat je expres iemand over het hoofd ziet?
Dus dit vind ik een beetje een " domme" opmerking, sorry!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:18

marieke84 schreef:
En als ie een klap voor zo'n bek zou krijgen (wat ik zeker niet goed keur), zou hij misschien de volgende keer twee keer nadenken voor hij een fietser omver rijdt!

Inderdaad. Hoe vaak ik wel niet half van m'n fiets gereden word doordat een automobilist óf niet kijkt óf denkt er best nog voor langs te kunnen...
Nu niet denken dat ik dat zou doen ;), maar ik kan me echt flink aan dat soort automobilisten ergeren.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:18

Stoeptegel schreef:

Ja tuurlijk dus zolang je in je auto zit mag je acties uithalen maar vervolgens bang zijn voor een reactie op je actie?
Dan had ie zo stoer moeten zijn om die fietser of te woord te staan of em niet af te snijden.
Moet eerlijk zeggen dat als ik die fietser was allang 3 deuken in die auto had getrapt hoor.
Als men niet eens in staat is om netjes hun excuses aan te bieden of minimaal te luisteren naar wat ik ze zeggen wil mogen ze het voelen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:21

daantjuhhh schreef:
@Marieke

Kwestie van goed om je heen kijken. Als het bij mij al die keren 'ongelukjes' zijn ga ik toch flink twijfelen aan de Nederlandse automobilist.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:23

daantjuhhh schreef:
@Marieke

nee, dat staat ook in mijn vorige post, dat je dit altijd over het hoofd kan zien. Maar als hij juist die fietser heeft ingehaald lijkt het me straf dat hij het totaal niet gezien heeft. Voor dat je je auto in de remmen smijt als je een lege parkeerplaats ziet kijk je toch eerst goed wat er achter je zit.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:53

jammer dat je niet weet hoe het is afgelopen want het is idd een erg aso actie :(

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 18:57

Oh, daar kom ik wel achter hoor... biker is namelijk een collega ;) (al werk ik in een ander district) Daarom ben ik ook weg gegaan/boodschappen gaan doen, want hij kon het alleen verder af zei hij.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:03

Tja, zoiets had ik vandaag ook bij de supermarkt. Ik reed uit mijn parkeervak en ineens draait er een bestelwagen verschrikkelijk hard in het vak naast de mijne en moest ik meteen op de rem trappen.
De bestuurder van de bestelwagen was helemaal pissed maar ik kon er niks aan doen want ik was al begonnen met uitrijden toen hij nog niet eens op de parking was!
Het is erg dat het zo moet gaan maar hij had toch een vies probleem gehad als ie tegen mij aan was geknalt. Een vriendin die bij mij in de auto zat schrok zich dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:04

daantjuhhh schreef:
@Marieke

sommige mensen doen dat helaas wel.. ik had het laatst met mijn scooter bij de rotonde, ik stond te wachten tot ik er op kon rijden, er komt een auto naast me staan (een stukje naar achter, maar bijna naast me) die vrouw heeft mij dus wel gezien, ik stond er als eerste, had ze me niet gezien dan had ze me aangereden en was niet naast me gaan staan.. de rotonde was "vrij" dus ik wil doorrijden en geef gas, op datzelfde moment geeft zij ook gas en snijd mij dus gewoon af.. ik kon nog net mijn rem in knijpen anders had ze me dus aangereden.. gewoon ongeduld dus.. waarom zou je wachten op een scooter als je ook gewoon kunt afsnijden? ik kan er niet veel aan doen met mijn scootertje, bij een vrachtwagen of bus flikken ze dit niet..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:29

Sorry hoor maar ik geef de automobilist deels gelijk.
Ok, hij had zijn excuses mogen aanbieden en daarin hebben jullie gelijk maar als iemand zonder reden mijn deur zou opentrekken zou ik flink pissig worden.

Vind dat de automobilist nog redelijk kalm is gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:34

Armaris schreef:
Ok, hij had zijn excuses mogen aanbieden en daarin hebben jullie gelijk maar als iemand zonder reden mijn deur zou opentrekken zou ik flink pissig worden.

bijna aangereden worden, en daarna straal genegeerd worden, dat noem ik reden hebben om iemand aan te spreken..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:37

dees_daan schreef:
Armaris schreef:

bijna aangereden worden, en daarna straal genegeerd worden, dat noem ik reden hebben om iemand aan te spreken..

Maar dan heb je nog het fatsoen om van iemands auto af te blijven en dus zeker niet het portier open te trekken ;)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 19:50

Al zou die automobilist die fietser niet gezien hebben, dan kan ie m op zn minst te woord staan/aanhoren wat de fietser te vertellen heeft.
Oké... misschien had hij niet de deur open moeten trekken maar als automobilist een raampje open had gedaan of was uitgestapt, was dat niet nodig geweest.
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 27-04-09 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:05

Vreemde reactie van die automobilist idd, het kan gebeuren dat je iemand over het hoofd ziet, al hoor je als automobilist wel extra op te letten. Het is vervelend genoeg dat het gebeurd en het minste wat je kunt doen is toch even je excuses maken naar de fietser toe, want die zal toch behoorlijk geschrokken zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:08

stel dat de automobilist de fietser echt niet gezien had? ik heb ook wel eens dat er iemand in mijn dode hoek zit die ik eerder heb ingehaald...
ik zou me als automobilist kapot schrikken als iemand mijn deur open trekt, ik zou hem ook snel dichtdoen. gewoon van de schrik!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:09

benangelique schreef:
stel dat de automobilist de fietser echt niet gezien had? ik heb ook wel eens dat er iemand in mijn dode hoek zit die ik eerder heb ingehaald...
ik zou me als automobilist kapot schrikken als iemand mijn deur open trekt, ik zou hem ook snel dichtdoen. gewoon van de schrik!

Jij zegt wat ik denk := Ik denk dat hier ook sprake is van een misverstand ;)