Garantie Samsung

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindatje

Garantie Samsung

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:13

Ik heb iets minder dan een jaar geleden een Samsung G600 besteld, maar heb er de laatste tijd wat problemen mee. Nu heb ik een mail gestuurd naar het bedrijf waar ik hem besteld heb met de vraag hoeveel jaar garantie ik heb. In de reactie stond dat ik 1 of 2 jaar fabrieksgarantie heb, afhankelijk van het merk toetsel. Ik kan alleen nergens vinden of dat nou 1 of 2 jaar is }:0 Wie o wie weet dit wel? :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:15

lindatje schreef:
Ik heb iets minder dan een jaar geleden een Samsung G600 besteld, maar heb er de laatste tijd wat problemen mee. Nu heb ik een mail gestuurd naar het bedrijf waar ik hem besteld heb met de vraag hoeveel jaar garantie ik heb. In de reactie stond dat ik 1 of 2 jaar fabrieksgarantie heb, afhankelijk van het merk toetsel. Ik kan alleen nergens vinden of dat nou 1 of 2 jaar is }:0 Wie o wie weet dit wel? :D

ligt eraan wat je hebt
prepaid toestellen hebben vaak maar 1 jaar garantie
abo toestellen hebben er vaak 2

lindatje

Re: Garantie Samsung

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:17

Ik heb prepaid :)

1 jaar dus...dan moet ik hem snel opsturen :+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:19

lindatje schreef:
Ik heb prepaid :)

1 jaar dus...dan moet ik hem snel opsturen :+

ja dan zou ik maar snel zijn :P

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:22

Misschien heb je dan ook nog antwoord op mn volgende vraag :=

In het mailtje stond ook "Het toestel wordt kosteloos voor u gerepareerd door ons reparatiecentrum, TENZIJ er val-/stoot- of waterschade geconstateerd wordt door het reparatiecentrum."
Stel nou dat ik hem opstuur en ze opeens zeggen dat het door val- of stootschade komt (wat mij heel sterk lijkt, ben er ontzettend zuinig op), repareren ze hem dan wel en krijg ik later de rekening, of krijg ik hem dan weer kapot terug?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:24

lindatje schreef:
Misschien heb je dan ook nog antwoord op mn volgende vraag :=

In het mailtje stond ook "Het toestel wordt kosteloos voor u gerepareerd door ons reparatiecentrum, TENZIJ er val-/stoot- of waterschade geconstateerd wordt door het reparatiecentrum."
Stel nou dat ik hem opstuur en ze opeens zeggen dat het door val- of stootschade komt (wat mij heel sterk lijkt, ben er ontzettend zuinig op), repareren ze hem dan wel en krijg ik later de rekening, of krijg ik hem dan weer kapot terug?

waarschijnlijk krijg je dan de keus of je hem terug wilt met de kosten van het onderzoeken maar ongerepareed
of dat je er kosteloos afstand van doet

maar wat zijn de problemen dan?

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:28

Hmm oke.

Hij heeft nogal wat problemen met foto's maken. Het knopje reageert heel slecht. En laat ik nou net die telefoon hebben gekocht voor oa de camera :+

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:29

Zoals ik het heb begrepen heb je bij Samsung altijd twee jaar garantie.
Heb bij die van mij, is een U600 geloof ik, een jaarabbonnement en die is al twee keer opgestuurd geweest en gratis gerepareerd terwijl het jaar al voorbij was. Ze vonden het in de winkel wel een beetje vreemd dat ik een nieuwe tel uit kwam zoeken en de andere aanbood voor reparatie. Haha.
Toen uitgelegd dat ik graag een reserve tel heb. Heb ook weer een Samsung uitgekozen, omdat ik de service van Samsung echt supergoed vind!
Alsze in de winkel moeilijk doen, zou ik gewoon eens langs een andere winkel gaan.
En je kunt idd afspreken dat je eerst gebeld gaat worden over wat het gaat kosten als je buiten de garantie valt.
Succes met je tel

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:30

lindatje schreef:
Hmm oke.

Hij heeft nogal wat problemen met foto's maken. Het knopje reageert heel slecht. En laat ik nou net die telefoon hebben gekocht voor oa de camera :+

ja lastig.. kan namelijk wel onder val of waterschade vallen..
hoe voorzichtig je ook bent met je toestel, zweethanden en praten met consumptie kan al waterschade veroorzaken :P
net zoals je een telefoon altijd in je broekzak of tas hebt, kan er altijd iets klem komen te zitten

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:37

Oke... :\

Enig idee wat de onderzoekskosten zijn? Want het is natuurlijk heel makkelijk om te zetten dat het door val/stoot/waterschade komt :=

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:38

lindatje schreef:

Enig idee wat de onderzoekskosten zijn? Want het is natuurlijk heel makkelijk om te zetten dat het door val/stoot/waterschade komt :=

ligt er aan.. meestal zo rond de 50 euro

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:44

Pfoe lastig. Ik heb op de site waar ik mn telefoon heb besteld wel gevonden dat ik 24 maanden garantie op mn Samsung heb, dus ik hoef me nu niet meer te haasten.

Ik vraag me af hoe groot de kans is dat ze het op val/stoot/waterschade gooien, want 50 euro vind ik toch best wel veel := Denk dat ik morgen maar even bel...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:46

lindatje schreef:
Pfoe lastig. Ik heb op de site waar ik mn telefoon heb besteld wel gevonden dat ik 24 maanden garantie op mn Samsung heb, dus ik hoef me nu niet meer te haasten.

Ik vraag me af hoe groot de kans is dat ze het op val/stoot/waterschade gooien, want 50 euro vind ik toch best wel veel := Denk dat ik morgen maar even bel...

hoe duur was je toestel dan?
is het het niet waard om zowiezo te kijken naar een ander?

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:50

Ik heb ongeveer 210 euro moeten betalen incl. verzenden. Deze telefoon wou ik echt heel graag en ik zwem niet bepaald in het geld, dus ik hoop hier toch echt nog wel een paar jaar mee te doen := Een nieuwe is niet echt een optie :n

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:14

Volgens mij heb ik dezelfde maar dan met een abbo. Ik begin ook de laatste tijd te merken dat verschillende knopjes, vooral naar beneden en boven, niet meer reageren. Vaak lukt het wel om de telefoon even opnieuw aan te zetten, maar dat lijkt me nu niet echt de bedoeling :\ Hij heeft wel wat krasjes ja, maar kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. Helaas vrees ik nu dus bij mij ook de kans erg groot dat ze het op valschade gooien en ik lekker 50 euro mag dokken :n

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 22:16

Juist daar ben ik dus ook heel bang voor := Hoe oud is jouw telefoon? En jij hebt ook de G600?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:19

[LZP] > [TV]

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 22:20

Oeps ja sorry :=

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:40

lindatje schreef:
Juist daar ben ik dus ook heel bang voor := Hoe oud is jouw telefoon? En jij hebt ook de G600?

Oeh sorry beetje late reactie, maar ik heb idd ook de G600. Mijn telefoon is nu een maandje of 4/5 oud, maar heeft dus helaas wat krasjes. Nu doet hij het weer even, maar ik ben alsnog bang dat hij later helemaal uit gaat vallen. Nu ik dit zo hoor stuur ik hem dus niet zo snel terug, omdat het makkelijk is het maar op 'valschade' te gooien idd.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:54

Maakt niet uit ;)

Ik vind het best schandalig dat een telefoon binnen een jaar al kuren krijgt := Via mijn vriend heb ik deze site gekregen: http://www.solid-vision.com/ Hij heeft een tijd terug ook problemen met zijn Samsung gehad en toen contact op genomen met Samsung zelf. Zij hebben hem toen naar deze site verwezen. Het blijkt dat Samsung zelf ook de telefoons hier naar toe stuurt, maar je kan het zelf ook rechtstreeks doen. Misschien heb je er wat aan :) Ik denk dat ik dat maar ga doen, je bent volgens mij alleen maar de verzendkosten daarheen kwijt, als je nog garantie hebt repareren ze hem zo ver ik weet gratis :)

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:57

lindatje schreef:

Ik wou mijn telefoon ook laten repareren.... heb het toch niet gedaan.... Ze vroegen bij mij 35,20 (incl) voor onderzoeken en ze konden hem niet repareren... Als hij nog wel gerepareerd kon worden kostte dat 95,20 (incl)..... daar kan ik toch een hele leuke nieuwe telefoon voor kopen....

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 21:14

silfie35 schreef:
lindatje schreef:

Ik wou mijn telefoon ook laten repareren.... heb het toch niet gedaan.... Ze vroegen bij mij 35,20 (incl) voor onderzoeken en ze konden hem niet repareren... Als hij nog wel gerepareerd kon worden kostte dat 95,20 (incl)..... daar kan ik toch een hele leuke nieuwe telefoon voor kopen....

Zat er nog garantie op je telefoon?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:18

Ik heb het niet uitgeprobeerd. Als het niet zo was zou het me veel te veel geld kosten.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:19

ze repareren hem nl automatisch voor 95,20 en pas als het bedrag hoger is krijg je eerst een prijsopgave.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 21:22

Nee, ik bedoel of er nog garantie op zat toen je telefoon kapot ging en je hem wou sturen, want ik heb er nog een jaar garantie op, dan neem ik aan dat ik toch geen reparatiekosten hoef te betalen :\